Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 'csörgés'

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 'csörgés'

    Üdv!

    Vettem egy 350 638-as jawat alkatrésznek. Nem igazán érdekelt hogy működik e mert építem a másikat aminek papírjai is vannak. De azért a kiváncsiság hajtott ugyhogy raktam a hengerekbe egy kis benzint. Meglepetésemre első rúgásra elindult (persze csak 5-6mp-re). Utánna már hiába rugdaltam. Fellelkesültem ezért levettem a karbit. Nem lepett meg amit találtam, az elpárolgott benzin után maradt viaszos anyag eltömött minden fúvókát.
    Kitakarítottam visszaraktam és elindítottam megint. De csak a jobb henger indult el. Aztán olvastam hogy akkor is csinál ilyet ha sokat kap a motor. Ezért a subertnél a csavart kitekertem alapra a mellette lévő (levegő?) csavart pedig teljesen be, majd egy fordulatot ki.
    Most tökéletesen jár a motor még a töltés is tökéletes annak ellenére hogy az akksi fordítva volt bekötve mikor vettem.
    Nem sok 20e km van óra szerint a motorban.
    Ami a gondom vele hogy főleg a jobb hengerből (de szerintem a balból is) kerregő hangot hallani. Ha rárakom a kezem a hengerre akkor tompul a hangja.
    Levettem a hengerfejet valami idegen alkatrészt kerestem gondolván az okozza (gyürűtörés,tügörgő,csapágykosárdarab stb). De semmi. A hengerek gyönyörű tiszták a dugó oldalai szintén. Semmi korom a gyűrűk alatt. A dugóknak van oldalirányba pici mozgásuk de nem vészes.
    Azt viszont furcsállom hogy a főtengely felső illetve alsó holtpont irányába (le-föl) való mozgatáskor kottyan a dugó mindkét hengernél. Szerintem ez a hang eredete.
    Létezik hogy a felső tügörgők igy elkoptak annak ellenére hogy a kompresszió is jó?
    Van erről valakinek tapasztalata?

    Köszi!

    #2
    Szia! A kérdés az, hogy mit szeretnél csinálni a motorral! Ha alkatrésznek akarod használni akkor csak tedd félre egy polcra és úgyis leszedegetsz róla pár dolgot idővel. De he külön is akarod használni, akkor tapasztalatom szerint sajnos szét kell szedni és a főtengelyt is fel kell újítani új csapszeg és tűgörgők és szinte új! Én bár MZ-vel de megjártam mert a lustaságom miatt nem szedtem szét a motort csak a gyűrűket csapszeget és tűgörgőskosarat cseréltem mivel nagyon minimális volt a mozgása a főtengelynek, de csak 2000 km-ert sikerült kihozni belőle "bejáratással", a szerencsém csak annyi, hogy mihelyst rossz hangja lett leállítottam a motort, így nem hullott szét! Bár nálam biztosan vannak szakértőbb emberek Jawa körökben de remélem segítettem hozzászólásommal!

    Komment


      #3
      Üdv nekem ugyan ilyen problémám volt a 638-assal veszedelmesen csörgött és nem tudtuk miért mert már mindent kicseréltünk rajta ráadásul fúrt új henger dugók stb... főtengelyt is kicseréltük és olyan hangosan csörgött hogy nem mertünk vele motorozni :/ valószínűleg így utólag gondolva rossz lehetett a dugóméret azt érdemes ellenőrizni, de lehet főtengely is . Én eladtam a motort pont e miatt és maradtam a jól bevált 250-esnél

      Komment


        #4
        Szia!

        Csak alkatrésznek vettem de a kiváncsiság hajt.




        lyeti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nekem ugyan ilyen problémám volt a 638-assal veszedelmesen csörgött
        Ez nem csörög hanem inkább kerreg olyan mint egy kereplő csak halkan.
        A csörgésről van fogalmam van Ts-mz is a tulajdonomban : )

        Komment


          #5
          dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ez nem csörög hanem inkább kerreg olyan mint egy kereplő csak halkan.
          Egyértelműen rezonanciától van, hiszen azt írod, hogy ha ráteszed a kezed a hengerre, akkor tompul a zaj. A rezgést gerjeszthetik akár a tűgörgők is. Lehet, hogy olyan minőségű a csapágy, hogy hő hatására a kelleténél nagyobb hézag lesz benne és ide-oda sétál benne a görgő. Elsősorban a dugattyúcsapszegére gondolok persze.

          Javaslom, hogy hívd fel ezt a társaságot: SKF Műszaki Áruház - Békéscsaba
          Keresd Kiss Józsefet az ügyvezetőt. Ő profi a csapágyszakmában és ha jól tudom, akkor van egy felújításra váró Pannóniája is. Biztosan tud neked segíteni.

          Komment


            #6
            CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            hogy hő hatására a kelleténél nagyobb hézag lesz benne és ide-oda sétál benne a görgő.
            Én a középső csapágy nagyfokú lógásakor tapasztaltam erős csörgést. Nagyon sokáig a hajtókarra gyanakodtam én is, mert volt egy pici lógása.
            Ezt csak pótinformációnak írtam le, mert ha késése van a dugónak, akkor biztos az alsó vagy felső tűgörgős csapágy a rossz.
            A hűtőbordák amúgy is felerősítik a motorzajt, arra ne hagyatkozz...A gumicsillapító megvan a hengerbordán?(sokat jelent) A 638-nál van gyári, ha nincs benzincsőből levágott kb 5 cm-es darabokat szoktunk közzédugni(a Czetkáknál gyárilag van így)
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Annak idején a 634-esnél apróbb csörgés elkerülésére eltérő gyulytást állitottam.Pl.-2,75---3,25-lehet tévedek,viszont a lényeg az ,hogy az előgyujtás alsó és felső határértékére szabályoztam be.
              Ez azt jelenti feszitve van a hajtókar,de határértéken belül.Később a trabantoknál,gyárilag bevezették az eltérő gyujtást.
              Sok kissebb csapszegcsörgést megszüntettünk vele.
              sepy és CZsolti kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Köszi a hozzászólásokat. Nem bajlódtam vele, szétszedtem mert kellett belőle alkatrész.
                De szétszedésnél észrevettem hogy a a dugók lógnak. Felül a hajtókarban ahogy néztem persely van és úgy mennek bele a görgők aztán a csapszeg. Lehet ez a persely kopott ki. A jobb hengernél érzésre is jobban lógott a dugó a kerregő hang is ezen az oldalon volt erősebb.
                Most már csak abban bízok hogy amit felújítok az nem produkál ilyet.
                Az igazság hogy nem sajnálom bele a jó alkatrészeket. Vettem bele Koyo csapágyakat Viton szimeringeket a felső tűgörgők és csapszegek pedig Prox.
                Lehet felesleges de én "sajnos" szeretem kicsit hajtani is a motort.
                De hát a hobbi nem olcsó

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X