Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 638 váltó a negyediket pár száz méterenként kidobálja.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 638 váltó a negyediket pár száz méterenként kidobálja.

    Sziasztok!

    Tegnap két év és teljes felújítás után meglett a motor műszakija és újra forgalomba helyezése.
    De sajna az örömben üröm is van.
    Mentem vele egy próbakört. A falun belül nem volt semmi említésre méltó, bár egyszer kilökte a negyediket.
    Aztán kimentem vele az útra. Sajnos bár a váltó jól kapcsolható a negyediket pár száz méterenként kidobálja.
    Kicseréltem a felújításkor mindkét léptetővillát öntöttvasra a lemez helyett pont azért hogy ezt elkerüljem.
    Gondolom kezdhetem elölről mert "összekopni" a büdös életben nem fog.
    A másik gondom az volt hogy menet közben leállt. Mivel egy hosszú jobbos kanyar után csinálta és elég kevés benzin volt a tankban gondoltam kifogyott a karbiból a benzin. Ezért menet közben átraktam tartalékra, de nem kapta el és megállt.
    Félretoltam és kis várakozás után még is beindult.
    A leállást betudom a kevés benzinnek de sajnos a váltóra semmi ötletem nincs mint a blokk széthúzás és másik váltóalkatrészek megpróbálása.
    Összerakásnál három váltóból lettek a legjobb állapotúnak vélt alkatrészek beépítve.

    Van esetleg valakinek hasonló tapasztalata?

    #2
    Hézagolás lehet a probléma, vagy a 4. fokozat kereke vagy kapcsolókarma kopott. Az előtéttengelynek az első fokozat fogaskerekével együtt a helyére téve 0 és 0,6 mm közötti axiális játékának kell lennie.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Hát igen. én is erre gyanakszom. Pedig a legjobb állapotút próbáltam belerakni. A hézagolással tanácstalan vagyok mert hézagoló alátétről vagy bármiféle hézagolási eljárásról nem találtam semmit a szerelési könyvekben sem.
      Azt ugyan leírja mennyinek kellene lenni de a módját hogy hogyan mivel hézagoljam azt nem.
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Azt csináltatni kell, vagy venni.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Mármint hézagoló alátétet kell venni vagy 4. fokozatkereket?

          Komment


            #6
            Alátétet lehet venni. A kapcsolókereket és a körmöket nézd meg, lehet hogy lekopott róla a 1 fok hátravágás
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Köszönöm!

              Az alátétet hol tudnám beszerezni? Van bolt ahol lehet rendelni mert ahol eddig én kerestem hozzá alkatrészeket ott nem találkoztam ilyennel. Sejtettem egyébként hogy lesre futok majd a váltóval de mivel nem igazán találtam utalást a hézagolásra így gondoltam ez gyárilag be van lőve. Minden esetre akkor ezt nem úszom meg blokk széthúzás nélkül.

              Komment


                #8
                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                mivel nem igazán találtam utalást a hézagolásra így gondoltam ez gyárilag be van lőve.
                Igen, ez nem kopott motorra igaz is.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Nézegetem a neten a 4. sebesség fogaskerekét és a kislánckerék fogaskerekét. Csak taiwani gyártmányt találok. Nem lehet ezekből eredetit venni?

                  Komment


                    #10
                    Üdv dkari!

                    Itt választ találsz a váltó hézagolására.

                    JM-Technika
                    dkari kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Alátétet kell venned, ezért el ne dobd a fogaskereked ha az jó állapotú
                      dkari kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        St.Z.350 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Üdv dkari!

                        Itt választ találsz a váltó hézagolására.

                        JM-Technika
                        Köszönöm! Már nézegettem korábban is az oldalt de a nyelvi dolgok miatt nem igazodtam el rajt. most legalább a szervízkönyv elérhető.




                        OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Alátétet kell venned, ezért el ne dobd a fogaskereked ha az jó állapotú
                        Sajnos alátétet nem találok. A méretről sincs sok fogalmam. Mármint a vastagság különböző az ok. de a külső belső átmérő nem igazán.

                        Komment


                          #13
                          A jawa 638 szerelési könyve ott van a letöltés rovatban MAGYAR nyelven.

                          Komment


                            #14
                            Igen az megvan. De ott sem írja egyértelműen ha hézagolni kell akkor hová is kellene a hézagoloalátétet rakni.
                            Már széthúztam a blokkot. A tengely amin a léptetővillák vannak egyenesnek tűnik. (tolomérő szárára fogtam rá és körbeforgattam) Az előtéttengely holtjátéka 0,55-0,6mm. A fogaskerék sem tűnik agyonkopottnak.
                            Úgyhogy egyenlőre tanácstalan vagyok.




                            Tovább vizslattam a dolgokat. Nem tudom biztosan de elméletileg megtalálni véltem a hiba forrását.
                            A villatengely fészke a jobb oldali blokkfélben ki van "kopva". Ugye annak teljes mélységében kör keresztmetszetűnek kéne lennie. Azonban belülről kifelé egyre inkább el oválosodik. (Valószínűleg korábban megpróbálták erővel összerakni a két blokkfelet.) A villatengelynek is van axiális játéka, így mikor a tengely bal oldalra tolódik a jobb félből egyre inkább "kicsúszik" és az el oválosodott részre kerül. Gondolom ez okozza hogy kilöki a 4. et.
                            Most vagy felhasználom a tartalék blokkomat vagy megszüntetem a villatengely axiális játékát úgy hogy a tengely bal, elkeskenyedő részénél berakok egy 1mm-es alátétet, és így majd benntartja a tengelyt teljesen ütközésig.

                            Komment


                              #15
                              Lefényképeztem:Click image for larger version

Name:	blokk1.jpg
Views:	1
Size:	189.7 KB
ID:	137323 Click image for larger version

Name:	blokk2.jpg
Views:	1
Size:	198.2 KB
ID:	137324

                              Az első a tartalék blokkomé a második sajnos amit összeraktam. Nem tudom hogy kerülte el a figyelmem, de szívás az biztos

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X