Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 350 634 felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Szó esett már a különféle célszerszámokról. Tegnapi tapasztalat, hogy néha egészen jól használhatóak a fiók mélyén lapuló " jó lesz még valamire " dolgok.

    A km-óra meghajtót raktam be. Erre ugye előre fel kell rakni a 16x8x7-es szimmeringet, és úgy betolni a helyére. De a szimmering ugye nem tolható csak úgy be, azt be kell ütni. De a spirált meghajtó vég kb 3 mm-t áll ki a szimmering síkjából, tehát speckó beütő kéne neki.

    A megoldás egy M10x90-es hengeresfejű-bkny (imbusz)-csavar. A fejátmérő 15,6 ami pont jó, a sarkok lekerekítettek és a hatszögsüllyesztékben szépen elfér a spirálvég.

    Kicsit mókolós volt, mert a csavarfejjel kb 3 mm-t lehet egyszerre haladni, utána fordítás és csavar végével beljebbtolni a csapágyházat, miközben forgatod az előtéttengelyt. Ha a fogaskerék végre a helyén van, akkor már csak azért kell szurkolni, hogy az M5-ös hernyócsavar biztosítófurata jól álljon
    St.Z.350, sepy és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szó esett már a különféle célszerszámokról. Tegnapi tapasztalat, hogy néha egészen jól használhatóak a fiók mélyén lapuló " jó lesz még valamire " dolgok.

      A km-óra meghajtót raktam be. Erre ugye előre fel kell rakni a 16x8x7-es szimmeringet, és úgy betolni a helyére. De a szimmering ugye nem tolható csak úgy be, azt be kell ütni. De a spirált meghajtó vég kb 3 mm-t áll ki a szimmering síkjából, tehát speckó beütő kéne neki.

      A megoldás egy M10x90-es hengeresfejű-bkny (imbusz)-csavar. A fejátmérő 15,6 ami pont jó, a sarkok lekerekítettek és a hatszögsüllyesztékben szépen elfér a spirálvég.

      Kicsit mókolós volt, mert a csavarfejjel kb 3 mm-t lehet egyszerre haladni, utána fordítás és csavar végével beljebbtolni a csapágyházat, miközben forgatod az előtéttengelyt. Ha a fogaskerék végre a helyén van, akkor már csak azért kell szurkolni, hogy az M5-ös hernyócsavar biztosítófurata jól álljon
      Szia Zsolti!
      Te már a km. meghajtót rakod be, én meg -még csak- most szedem ki...nagy különbség
      Van,akinek lesz Tiszakeszire motorja,van,akinek nem(biztos)
      Szóval, nehezen haladok...sok a buktató
      Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 29, 20:49.
      sepy és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        Nem akarlak igazán bosszantani, de a csüngőhasú láncom is már az istenments-tartalék dobozba került. Volt szabad két órám, begyújtottam a kályhát és összeraktam a bal oldalát.
        Click image for larger version

Name:	DSC00263.JPG
Views:	1
Size:	103.1 KB
ID:	143436

        Szeretném megkérdezni, hogy mi a jelentőssége a ferodolozott lamellák körmein a félkör alakú kicsípéseknek. Csak két köröm van kicsípve mindegyik lamellán. Beszereléskor ezek vonalba vannak, vagy eltolással kell rakni? Én úgy raktam, hogy 90°-kal elforgatva állnak a kicsípések, így az első és az utolsó azonos állású.

        (Az már tényleg nagy mázli, hogy 27e km után a ferodol még mindig 3,7 mm vastag.
        St.Z.350 és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem akarlak igazán bosszantani, de a csüngőhasú láncom is már az istenments-tartalék dobozba került. Volt szabad két órám, begyújtottam a kályhát és összeraktam a bal oldalát.


          Szeretném megkérdezni, hogy mi a jelentőssége a ferodolozott lamellák körmein a félkör alakú kicsípéseknek. Csak két köröm van kicsípve mindegyik lamellán. Beszereléskor ezek vonalba vannak, vagy eltolással kell rakni? Én úgy raktam, hogy 90°-kal elforgatva állnak a kicsípések, így az első és az utolsó azonos állású.

          (Az már tényleg nagy mázli, hogy 27e km után a ferodol még mindig 3,7 mm vastag.
          A csüngőhasú láncom már a múlt(szintén "tartalék") ...volt másik, azzal nagyon szépen mutat.

          A lamellák? Szerintem nincs jelentősége, lehet, anyagtakarékosság miatt készült így , azonban a "főguruk" még nem olvasták, majd ők megmondják a tutit!

          Ferodol vastagság? Nem csodálkozom rajta, ha volt benne olaj -rendesen- akkor annak sokáig bírni kell/ett!
          Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 30, 07:53.

          Komment


            #50
            Szeretném megkérdezni, hogy mi a jelentőssége a ferodolozott lamellák körmein a félkör alakú kicsípéseknek.
            Illik neki egy vonalban lennie(így is van a gyári csomagolva). A kopásnál lényeg, ha már félrekopott, akkor ha nem ugyanúgy rakod vissza, rángatni fog az elején, amíg ismét össze nem kopik(pontosabban ugyanúgy kell visszarakni, ahogy előtte volt). Sokan tippelnek egyensúlyozási célokra, de a valóság ezzel szemben az, hogy azért van rajta, a gyártásnál a ferodor felvitelekor megfelelően álljon a gyártó gépen. Amit bontottam azon általában sorban van. Nagyon ne zavartasd magad, az utángyártottakon már nincs is rajta.
            Valaki már hozzányult ehhez a kuplunghoz, Jawa fedele van.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 dec. 30, 11:56.
            dkari, sepy és CZsolti kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #51
              Wsievers!

              Valaki már hozzányult ehhez a kuplunghoz, Jawa fedele van.
              Mivel a mi blokkunk ( mármint a Zsoltié meg az enyém) egy évjárat...valószínűleg, már ezzel a "fedéllel" került ki a gyárból...szerintem
              Igazából a 634-es blokk a Jawa-é, nem?
              Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 30, 11:51.

              Komment


                #52
                valószínűleg, már ezzel a „fedéllel” került ki a gyárból
                Előfordulhat az is, bár Czetkán eddig csak vasat láttam.
                Igazából a 634-es blokk a Jawa-é, nem?
                Nem. Csak hasonlít. A blokköntvény más. Pl. a "634" blokk nem megy bele a Cz vázba, csak a 472.06 ba. Motorszám szerint: 'margaréta'634-9-XXXXXX'margaréta' Cz blokkok(634-1; 634-8 ezek is azok, 2,3,5,6,7-et még nem láttam.).
                Ez Jawa:
                Click image for larger version

Name:	blokk2.jpg
Views:	1
Size:	101.8 KB
ID:	143437
                Ez meg Cz:
                Click image for larger version

Name:	155_0035.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	143438
                Kéthengeres Jawa motorszámok:
                Engine
                623-1 250 ccm, 2 cylinder, oil pump, holds for „spinal” frame, year 1969 - 73, used for JAWA 623 BIZON
                623-2 same as 623-1, but without oil pump
                633-0 350 ccm, 2 cylinder, holds for „spinal” frame, year 1968 - 73, used for JAWA 633 BIZON
                633-1 same as 633-0, but used oil pump
                633-3 350 ccm, 2 cylinder, used for JAWA 634, connection rod pins on „needle bearings” diameter 16mm, (first few pieces with 18mm), reverse gear (1° down), canceled semi-automatic clutch release, but renew again later
                633-4 same as 633-3, but 84dB for CSSR for JAWA 634
                633-5 same as 633-4, with oil pump MOTORPAL
                633-6 same as 633-5, 84 dB for JAWA 634
                633-7 for sidecar (changed chain sprocket and tachometer drive)
                633-8 for Austria, 352 ccm, for JAWA 634
                633-9 84 dB, sidecar, JAWA 634
                623-4 250 ccm, 2 cylinder, used for CZ 471
                623-5 same as 623-4, but separated lubrication
                623-6 same as 623-4, but 75W generator
                634-1 350ccm, 2 cylinder, same as 633, but holder for frame CZ, used in CZ 472
                634-2 same as 634-1, oil pump
                634-3 same as 634-1, model for Ministry of Defence
                634-5 same as 634-1, model for Soviet Union
                634-6 same as 634-1, 84dB, CSSR
                634-7 same as 634-1, sidecar
                634-8 same as 634-1, for CZ 472.04 (1978)
                634-9 same as 634-1, for Austria
                631-0 separated lubrication, mechanical speedometer
                631-1 same as 631-0, 84 dB, JAWA 634
                631-2 same as 631-0, sidecar, England, JAWA 634
                631-3 model 1980, mechanical speedometer, JAWA 634
                631-4 same as 631-0, sidecar, JAWA 634
                631-5 same as 631-4, oil pump, JAWA 634
                631-6 for Austria, 352 ccm, mechanical speedometer, for JAWA 634
                631-9 mechanical speedometer, reduced noise, JAWA 634
                632-00 updated engine 633, JAWA 634
                632-001 same as 632-000, sidecar, 15 teeth sprocket, JAWA 634
                632-013 engine for Egypt producer, 60 W generator
                632-2 engine derived from 632-0, used alternator 12v from 638. Used in CZ 472.6 and JAWA 632-0 (1988-90). In 1991 were produced limited series for JAWA 634 frame for English customer.
                Produced variations:
                00 - for CZ 472.6
                01 - same as 00 with modernise gearbox
                02 - for JAWA 632-0
                03 - 2 x FAG bearings on crank shaft, cast-iron shifting forks
                04 - same as 03, for sidecar
                05 - all bearings FAG on crank shaft, cast-iron shifting forks
                06 - same as 05 for sidecar
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 dec. 30, 13:02.
                dkari, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  Kedves Wsievers!

                  A két blokk között,amit felraktál a blokk-középnél van eltérés...elől is,meg hátul is. Az oldaldeklik azonosak...ez a CZ blokk,amit felraktál, ford.szám mérős, az enyém pl.nem az,de -ezek szerint-lehetne.

                  A motor számom úgy kezdődik, hogy: margaréta 634-9xxxxxx margaréta. Ha jól látom :
                  634-9 same as 634-1, for Austria

                  Komment


                    #54
                    ez a CZ blokk,amit felraktál, ford.szám mérős
                    Valaki rátette. Csak ezt a képet találtam a neten, amin látszik miről beszélek. Eltérés csak a hátsó fülben van. A 472.6 ig nem volt fordulatszámmérő. Ha nagyon akarod, fel lehet tenni rá, én ilyenből alakítom át a kihajtást az olajszivattyú meghajtásához.
                    A 9 az osztrák exportra készült, nagy valószínűséggel ilyenből kaptunk mi is. Tessék ízlelni a szót, Nyugati Export. A lényeg a Cz vázhoz készült öntvény.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 dec. 31, 00:27.
                    sepy és Fergusson kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #55
                      Üdv !

                      Sajnos nem vagyok túlzottan "ott" a Cz - Jawa témában , de a táblázat szerint (lehet hogy valamit rosszul néztem ) létezett 250 ccm-es kéthengeres verzió 623-4 motorkóddal ? Ha igen hogy nézett ki , és M.O. -ra kerülhetett belőle ?
                      Fergusson kedvelte ezt.

                      Komment


                        #56
                        Igen létezett. 471 a tipusszáma. Jawabol pedig a Bizonnak volt 250-es változata azpedig a 623-as volt.
                        Tudomásom szerint nálunk nem forgalmazták a egyiket sem
                        http://img.motorkari.cz/upload/image...jpg340x500.jpg
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 dec. 31, 08:03.
                        sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Ez "BIZON " érdekes ... Látott már esetleg valaki ilyet ? A 350 -es motor , ha jól emlékszem elég hosszúlöketű , vajon a lökettérfogat karcsusítást a "főtengely cseréjével" , netán a dugattyú karcsusításával érték el ? (vagy mindkettő) kívülről nagyon hasonlóak a blokköntvények ha jól látom ...

                          Komment


                            #58
                            A 250-es furat/lökete : 52/58 mm a 350-é 58/65 mm , ugyanannyi mint a 125 és 175 -ös vasaké (forrás ÄŒEZETmania - neoficiální stránka pÃ…â„¢íznivců motocyklů ze Strakonic itt utána tudsz nézni sok minden másnak )

                            Komment


                              #59
                              Nagyon profi oldal , köszönöm az infót ! Milyen érdekes hogy ezen az oldalon is minden szakirodalom megtalálható , és hozzáférhető ! (talán azért, mert őket nem ba.....ják élből ha a szakszerűségre törekedve közkincsé teszik az egyébként sem titkos, bár nehezen beszerezhető dokumentumokat , és teszik mindezt annak ellenére hogy náluk is vannak önjelölt szakpublicisták akik szintén a piacról élnek ...)

                              Komment


                                #60
                                A C 52/58 mm a 350-é 58/65 mm ...,
                                Helyesebben, fordítva van: a 350-é 52/58 és a 250-é 58/65 ...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X