Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250 559 töltésgondok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 250 559 töltésgondok

    Kedves Veterán Imádók!
    Kérlek segítsetek. Mint a bemutatkozásomban írtam, sikerűlt szert tennem egy 70es évjáratú 559esre. Már sokmindent kicserélték, mert kb 10 éve nem volt beindítva. Ami témához vág: Összes szimering, megszakító+alaplap, aksi. Karibi+ tank kipucolva. Hibajelenség: - Gyönyörűen indúl, és jár a motorja. viszont alapjáraton folyamatosan világít a töltésvisszajelző. Ez önmagában nem gond mert nem is húz be a fesszabájzó. A Nagyobb gond az hogy ha elindulok vele akkor csak villog a visszajelző, és állandóan nem húz be a fesszabájzó, csak ide-oda ugrál. Ami.a legnagyobb gond.,hogy olyan félfordulattol jobban /menet közben/ nem pöróg ki a motor, csak rángat és szaggat. Aztán feljebb váltok és megint megy tökéletesen kb fél fordulatig. Sokmindent próbáltam de nem megy! Légyszi segítsetek, mert az elektronikához hülye vagyok!

    #2
    Szia, világítás nélkül sem pörög ki? Lehet két független problémáról beszélünk, csak te kapcsolod össze a jelenségeket.
    Nekem anno ha nem is volt töltésem, de akksival lazán forgott és ment a gép, amég le nem merült...
    Szerintem válaszzuk ketté a problémát.
    Első kérdés, polaritás helyesen van bekötve mindenki? Akku + a test? Gyári dinamó van rajta, gyári fesz szabályzó, stb?
    A nincs töltést mérted feszültség mérővel?

    Komment


      #3
      Szia.
      Köszi.a.gyors reagálást.
      Világítás nélkül is ugyan az a jelenség.
      Ha feltöltött az aksi akkor kb 5 percig megy majdnem tökéletesen, bár néha akkor is beszaggat kicsit, majd tovább pörög. Aksi.kb 4,3-5 V-ig merűl le, és ezt is mérem ,,töltésnek" Amikor már csak ennyi.van az akuban, akkor.is pöcre indul. Dinamó állásba aksi.nélkül tolásra szépen indul, de ugyan az, annyi különbségfel hogy ha ilyenkor ráadom a világítást akkor a töltésvisszajelzővel szinkronban villog az is. És ha ilyenkor rányomők a dudára hosszan, leáll a motor.
      Mivel aksi.nélkül tolással próbáltam legelőször, azt gondoltam elmúlik a jelenség.ha kap egy új aksit. De sajna nem... ((
      pozitív testelésű, gyári dinamó+ gyári.feszültségszabályzó
      Utoljára szerkesztve a következő által: Pityuló; 2013 okt. 08, 12:21.

      Komment


        #4
        Hello, a lenti albumban van egy könyv, az alapján végig tudsz menni a komponensek ellenőrzésén, beleértve a fesz szabályzót is. Olvasd végig és akkor talán jobban fogod érteni, hogy hogy is működik.

        https://plus.google.com/photos/10621...CJ_MgrCwwpOuZw

        Komment


          #5
          Köszi. Átnyálazom amit küldtél. De szerinted a töltés lehet gond?




          Kedves ptm004!
          Ez a könyv tényleg szuper. Biztos sok dolgot leír, csak sajna nem tudok németűl, ((((((( tudtam, hogy jobban kellet volna figyelmem a németorákon

          Komment


            #6
            Nem lehet gond, mert angolul is benne van :-)




            Olvass utána, a forumon már többször volt ez kérdés itt is, hogy pontosan melyik vezetékre mit kapcsolva minek kell történnie.
            Ha a feltöltött akksinál nem csinálja akkor lehet töltés baj, de 1000+1 bajtól is kihagy a gyujtás, kezdve a rossz kötésektől a vezeték kötegen, vagy éppen eltört megtört vezetéken át a rossz kondiig stb. Így látatlanban nehéz eldönteni, hogy mi is a konkrét baj.
            Tudod, mint mikor a telefonon a beteg mondja, hogy doktor úr itt fáj meg ott fáj mi a bajom? A doki is először végignéz mindent, mire kimondja mi a baj.
            Én is ezt tenném, vezeték köteg és kötéspontok ellenőrzése, potenciális zárlatok megszüntetése. Ha feltöltött akksinál szaggat lámpa nélkül, akkor már gyújtás probléma van.
            Csak hogy példát mondjak nekem a gyujtás kapcsoló is produkál hasonló hibát, hogy alapjáraton megy és mikor elkezdem forgatni akkor rotyog, ha megmozditom a kulcsot és újra gyújtásra állítom akkor elmúlik a tünet.
            Erre mondom azt, hogy n+1 hiba lehet.

            Komment


              #7
              Hát ez remek. Így még nem szivatott meg motor. a motor egy idős bácsitól van. 10 éve úgy rajta le hogy tökéletesen működött. Megkötve nem hiszem hogy ellenne valami. Gondolok még a dinamó állórészében lévő ellenállás tekercsek, mert kissé elhangzott szineződve.
              apropó, tényleg szerinted a gyújtása pparaméterei miként vannak

              Komment


                #8
                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                kezdve a rossz kötésektől a vezeték kötegen, vagy éppen eltört megtört vezetéken át
                Én is ebben keresném a hibát,az én motoromnál is ez lett a megoldás az újraélesztésnél.

                Komment


                  #9
                  Pityuló eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  10 éve úgy rajta le hogy tökéletesen működött.
                  Ó, láttam én már ezer meg egy motorhirdetést, amiben ez állt...
                  Az MZ-t is így vettem. A tulaj esküdözött rá, hogy amikor letették, teljesen üzemképes volt.
                  Hogyne... Leszakadt úszóval valószínűleg remekül motorozható volt .
                  Az ilyennek ne dőlj be. Hacsak nem közvetlen ismerőstől van, akiről tudod hogy nem ködösít.
                  10 év állás alatt egyébként is rengeteg dolog történhet egy motorral. Akár egy tömbbé rohadhat a dugattyú a hengerrel (ahogy a Babettám esetében is történt), vagy pl. szétrághatja a vezetékelést az egér (az MZ-ben a légszűrőház evődött meg!)
                  A leírt probléma pedig sajnos tényleg ezer forrásból származhat. A lógó főtengelytől az egyszerű kontakthibáig bármi.
                  Ilyenkor sokszor az a vége, hogy a kisérletezgetések után az ember beadja a derekát, és ripityára szedi az egészet, majd újból összerakja....
                  Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 okt. 08, 13:59.
                  Beagle, ptm004 és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ismerős idős bÍ csitól van. akkor rakta le mikor meghalt a felesége. Nem volt autójuk. 39 évig volt övé a motor. Mondjuk valóban lóg kicsit a főtengelycsapágy. az is okozhatja ezt?
                    az ellenÍ lás tekercs a dinamó esetleg?..? a gyújtáskaocsolónál nektek milyen értéken van. nekem 3 mm-el a f.holtpont előtt, megszorító 0,3 mm de próbáltam egͪsz 0,6 ig . semmi változás

                    Komment


                      #11
                      A minap volt Mz Ts 125-tel kapcsolatban egy hasonló téma (alacsony fordulaton jól működik, nagy fordulaton viszont kihagy, már majdnem mindent cseréltek rajta...), érdemes végigolvasni, érvényes lehet itt is...
                      http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...roblemai-3219/

                      Komment


                        #12
                        Köszi szépen!
                        máris belenézek

                        Komment


                          #13
                          Pityuló eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Megkötve nem hiszem hogy ellenne valami. Gondolok még a dinamó állórészében lévő ellenállás tekercsek, mert kissé elhangzott szineződve.
                          apropó, tényleg szerinted a gyújtása pparaméterei miként vannak
                          Az előgyújtás 3 mm-rel nem rossz érték. A 0,3 mm-es megszakítóhézag is jó. A gond inkább azzal van - bocsáss meg, de így érzem - hogy most fizete a tanulópénzt. Ne keseredj el. Ennek a szép hobbinak, mint a miénk éppen az a legnagyobb haszna, hogy rengeteget tanulunk közben. Műszakiul is és egymástól is.

                          Ez a motor egy szép darab, megéri rendesen megtakarítani és rendberakni. Sajnos ez ilyen 10 éves állva hagyás esetén általában minden alkatrészre kiterjedő tisztítást és kenési hely felújítást jelent.

                          A főtengelycsapágy lógása kettős problémát okoz. Egyrészt kiveri a csapágyfészket, rosszabb esetben tönkreteszi a blokkot, másrészt a megszakítóbütyök nagyobb fordulatnál "lógva forog", ami egyenlőtlen megszakítóhézagot eredményezhet. De lehetséges az is, hogy egyszerűen elfáradt a megszakítókalapács rugója és nagyobb fordulaton lustán zár össze. Emiatt eltűnik az előgyújtás, és erőtlen lesz a motor.

                          Hosszan lehetne még sorolni a lehetséges hibaokokat, de egyenlőre elég ennyi. Sok jó ötletem van még. Csak a motor kibírja




                          Pityuló eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a gyújtáskaocsolónál nektek milyen értéken van. nekem 3 mm-el a f.holtpont előtt, megszorító 0,3 mm

                          Komment


                            #14
                            Szívesen fogadom az ötleteket. MondjÍ tok csak! Nem vagyok elkeseredve. van egy hiba, megkell oldani, ennyi!
                            a főtengelynek oldalirÍ nyú ,,csak" mozgása van..
                            a megszakító eszetlenségének lehet közé ennél a gépnél a töltésvisszajelző és vilÍ gítás vibráláshoz




                            még van egy olyan észrevételem, ami most jutott eszembe és szerintem nem úgy kéne lennie....
                            a szénkefe alsó része ami.a forgórésszel érintkezik, lépcsősen van megkopva. szabályos 90 fokban

                            Komment


                              #15
                              Pityuló, amit irtam is, ez két külön probléma. A nem forog ki és a töltés hiba szerintem nem azonos keletű.
                              Egyszerre egy probléma megoldásán dolgozzunk, mert ugrálunk a két hiba között és nem haladunk. :-)

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X