Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komár moped 1979-es évjárat...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    A kocka Romet blokkok tényleg a Morellit szeretik de a hőértékre nem emlékszem. N15YC PAL gyertyával nekem is tökéletesen szuperál ,ja és csak 15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak, a hajtóműolajtól hajlamos megcsúszni a kuplung, nehezebben préseli ki.
    Fergusson és Atti69 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Totyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A kocka Romet blokkok tényleg a Morellit szeretik de a hőértékre nem emlékszem. N15YC PAL gyertyával nekem is tökéletesen szuperál ,ja és csak 15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak, a hajtóműolajtól hajlamos megcsúszni a kuplung, nehezebben préseli ki.
      Kedves Totyi!

      Köszönöm a válaszod, eddig hajtóműolaj volt benne, nem volt gondom, de átcserélem (kicsit meg kellett bontsam a szimmering miatt) úgy is az olajat-most már erre.

      Most, fogalmam sincs, milyen gyertya van benne, de megpróbálok olyat venni....hátha Ő is szeretni fogja,mint hasonszőrű társai

      Még egy kérdés. A dugattyú alapméretű( nem volt a blokk megbontva, garantáltan. ) ami -ha minden igaz és lemérve- 38 mm. ? Én annyit mértem, microméterrel is

      Üdvözlettel!
      pasetta kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Szervusz! Valóban 38 mm az alapátmérő! Löket 44 mm.

        Komment


          #19
          15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak
          Ez a teflonlamellánál igaz. A régebbi Romet blokkokba parafás lamellák vannak, azokba jó a hajtóműolaj is. A lamellák függvényében célszerű olajat választani. A kuplungrugója tényleg gyenge, ezért a megcsúszás a műanyaglamellás megoldásnál.

          Fergusson, a lendkeréknél nézd meg a tengely véget forgás közben hogy üt-e. Ha igen bokasüllyedésig rugdoshatod, mert el nem fog indulni. A Rometomnál ez volt a fő probléma.

          Ja igen, centrírozni kellett a főtengelyt, attól megjavult.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2015 máj. 30, 21:50. Oka: megoldás

          Komment


            #20
            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            régebbi Romet blokkokba parafás lamellák vannak,
            Találkoztam már valamiféle műanyag és fém keverékes kuplung lamellával. Olyasmi volt, mint a Riga 16-osomnál. Lehet régebbi javításból származott, de jobban tapadt, mint a parafás.

            Komment


              #21
              Nos, a lamellákat már ki kellett cserélni, mivel /valami oknál fogva/ az egyik törött volt, de most meg nem mondom, hogy milyet raktam bele (holnap ránézek). Azt tudom, hogy nem parafa már....inkább valami műa.-ra hasonlít, ha minden igaz.

              Titus!

              Hál'Istennek nem üt a tengely....néztem. A főtengómmal nincs baj....azonban a szekunder lánckereket kissé elkoptatta a vasmadár, elég jól

              Apropó, ez a lánckerék 12 fogas, gondolom a gyári-még ?!

              Komment


                #22
                Találkoztam már valamiféle műanyag és fém keverékes kuplung lamellával. Olyasmi volt, mint a Riga 16-osomnál. Lehet régebbi javításból származott, de jobban tapadt, mint a parafás.
                Érdekes, nem láttam még ilyet.

                - - - Updated - - -


                Hál'Istennek nem üt a tengely...néztem. A főtengómmal nincs baj
                Ez jó hír!

                Apropó, ez a lánckerék 12 fogas, gondolom a gyári-még ?!
                Igen, az a gyári.

                Komment


                  #23
                  Ismét Hozzátok fordulok, KEDVES olvtársak!

                  A motor hengerfején a menetet sikerült jól "bejáratnom" ( sok volt a ki-be szerelés )
                  Tudnátok ( a cserén kivül) valami okossággal szolgálni....megköszönném.

                  Igen, még annyit, hogy a karburátora ennek a tipusnak mennyire érzékeny a beállításokra. A súbertű hol van eredetileg ( melyik rovátkába)? Milyen fúvóka átmérők vannak nála, mert szétszedéskor nem derült ki ( nem láttam rajta számot)

                  Előre is Köszönöm!

                  Üdvözlettel!

                  Komment


                    #24
                    Szia! Ha jól emlékszem 0,5 a fúvóka méret. De ez változik, ha sokat piszkálják "dróttal". Csak erős horgász damillal, vagy súrolókefe szálával piszkálható. A beállítás nehéz ügy! Nekem a közép állás a súbertű kedvence, de csak, ha eredeti a tű. Az után gyártott négy rovátkolt nem nyerő nálam. A havernál viszont az vált be, de csak miután kissé kúpossá csiszolta a végét egy fúrógépben. Az úszó szintje NEM ÁLLÍTHATÓ! Arra figyelj, hogy a két fúvóka nem minden esetben azonos méret! Kopott motor esetén sanszos az alapjárati fúvóka méretszórása felfelé. A hengerfej gyertya menetének javítása nehézkes! Javító perselyezéssel szokták javítani, de a gyertya emiatt nem ér be a hengerfejbe rendesen. Volt ilyen hengerfejem. A Táboriéknál csináltattam annó 6 éve. Nagyon hamar cseréltem másik jó állapotúra!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2015 jún. 08, 23:38.

                    Komment


                      #25
                      pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Szia! Ha jól emlékszem 0,5 a fúvóka méret. De ez változik, ha sokat piszkálják "dróttal". Csak erős horgász damillal, vagy súrolókefe szálával piszkálható. A beállítás nehéz ügy! Nekem a közép állás a súbertű kedvence, de csak, ha eredeti a tű. Az után gyártott négy rovátkolt nem nyerő nálam. A havernál viszont az vált be, de csak miután kissé kúpossá csiszolta a végét egy fúrógépben. Az úszó szintje NEM ÁLLÍTHATÓ! Arra figyelj, hogy a két fúvóka nem minden esetben azonos méret! Kopott motor esetén sanszos az alapjárati fúvóka méretszórása felfelé. A hengerfej gyertya menetének javítása nehézkes! Javító perselyezéssel szokták javítani, de a gyertya emiatt nem ér be a hengerfejbe rendesen. Volt ilyen hengerfejem. A Táboriéknál csináltattam annó 6 éve. Nagyon hamar cseréltem másik jó állapotúra!
                      Szia, Pasetta!

                      Köszönöm a segítséget....kiindulási alapnak már jó
                      A "tű" 3 rovátkás, ezek szerint, eredeti....a fúvókák is hasonló átmérőjűek....akkor az is az "igazi" még benne...

                      A hengerfejhez, a perselyezésen kívül még van megoldás, azt hiszem, valami spirálakármit kell bele rakni (már, akinek van ilyen?!) vagy másik, jó állapotú használt, neadj'Isten új

                      Ma, remélem a végére tudok járni...

                      M.egyszer, Köszi!

                      Üdvözlettel!

                      Komment


                        #26
                        Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A hengerfejhez, a perselyezésen kívül még van megoldás, azt hiszem, valami spirálakármit kell bele rakni
                        Nemrég Joker mutatta be a tekknológiát:
                        http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...betetele-4042/
                        Kérdés, hogy pl. gyertya menethez alkalmazható-e, Joker biztosan tudja...

                        Komment


                          #27
                          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nemrég Joker mutatta be a tekknológiát:
                          http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...betetele-4042/
                          Kérdés, hogy pl. gyertya menethez alkalmazható-e, Joker biztosan tudja...
                          Üdv, Dongos78!

                          Köszönöm az infót....elolvastam,amit Joker -annak idején- írt...ismerem az eljárást....megfontolás tárgyát képezi
                          Menet közben megoldódott a "menet" problémám, betét lett a vége. Nem is tudtam, hogy már az üzletekben is lehet kapni ilyen "pót"alkatrészt
                          Jelenleg a karburátort ultrahangossal kipucoltuk, a fúvókák eredetiek, a tűvel együtt, de a talpa -sajnos- már "elhúzódott" egy kicsit....így síkolnom kell

                          Ui.: Így lesz a ( haverom által elmondott) kis munkából, majdnem teljes felújítás

                          Komment


                            #28
                            Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ui.: Így lesz a (haverom által elmondott) kis munkából, majdnem teljes felújítás
                            Erre mondja a Gabesz haverom: Óh csak két csavar...
                            Aztán órákig "legózunk". A karburátoraim talpai nekem is mindig csálék voltak. Mindig síkoltam. Aztán mire mindegyiket rendbe tettem sikítottam.

                            Komment


                              #29
                              pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Erre mondja a Gabesz haverom: Óh csak két csavar...
                              Aztán órákig "legózunk". A karburátoraim talpai nekem is mindig csálék voltak. Mindig síkoltam. Aztán mire mindegyiket rendbe tettem sikítottam.
                              Nos, igen....ilyen ez a popszakma

                              Komment


                                #30
                                Kedves Komár-Romet olvtársak!

                                Nálam jóval nagyobb tapasztalatra szert tett, "megszállott" márkatulajoktól kérdezném Tisztelettel, hogy a topic-ban indított típushoz, honnan lehetne beszerezni NORMÁLIS! alkatrészeket? Honlap vagy üzlet....stb.
                                Mint már említettem, bes....tam pár dologgal...
                                Jelenleg a fékekkel és a megszakítóval kínlódom....

                                Üdvözlettel!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X