A kocka Romet blokkok tényleg a Morellit szeretik de a hőértékre nem emlékszem. N15YC PAL gyertyával nekem is tökéletesen szuperál ,ja és csak 15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak, a hajtóműolajtól hajlamos megcsúszni a kuplung, nehezebben préseli ki.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Komár moped 1979-es évjárat...
Collapse
X
-
Totyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kocka Romet blokkok tényleg a Morellit szeretik de a hőértékre nem emlékszem. N15YC PAL gyertyával nekem is tökéletesen szuperál ,ja és csak 15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak, a hajtóműolajtól hajlamos megcsúszni a kuplung, nehezebben préseli ki.
Köszönöm a válaszod, eddig hajtóműolaj volt benne, nem volt gondom, de átcserélem (kicsit meg kellett bontsam a szimmering miatt) úgy is az olajat-most már erre.
Most, fogalmam sincs, milyen gyertya van benne, de megpróbálok olyat venni....hátha Ő is szeretni fogja,mint hasonszőrű társai
Még egy kérdés. A dugattyú alapméretű( nem volt a blokk megbontva, garantáltan. ) ami -ha minden igaz és lemérve- 38 mm. ? Én annyit mértem, microméterrel is
Üdvözlettel!pasetta kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
15W40-es motorolajat szabad a váltóba önteni gyárilag is motorolajat írnak
Fergusson, a lendkeréknél nézd meg a tengely véget forgás közben hogy üt-e. Ha igen bokasüllyedésig rugdoshatod, mert el nem fog indulni. A Rometomnál ez volt a fő probléma.
Ja igen, centrírozni kellett a főtengelyt, attól megjavult.
- 2 likes
Komment
-
Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéserégebbi Romet blokkokba parafás lamellák vannak,
Komment
-
Nos, a lamellákat már ki kellett cserélni, mivel /valami oknál fogva/ az egyik törött volt, de most meg nem mondom, hogy milyet raktam bele (holnap ránézek). Azt tudom, hogy nem parafa már....inkább valami műa.-ra hasonlít, ha minden igaz.
Titus!
Hál'Istennek nem üt a tengely....néztem. A főtengómmal nincs baj....azonban a szekunder lánckereket kissé elkoptatta a vasmadár, elég jól
Apropó, ez a lánckerék 12 fogas, gondolom a gyári-még ?!
Komment
-
Találkoztam már valamiféle műanyag és fém keverékes kuplung lamellával. Olyasmi volt, mint a Riga 16-osomnál. Lehet régebbi javításból származott, de jobban tapadt, mint a parafás.
- - - Updated - - -
Hál'Istennek nem üt a tengely...néztem. A főtengómmal nincs baj
Apropó, ez a lánckerék 12 fogas, gondolom a gyári-még ?!
- 3 likes
Komment
-
Ismét Hozzátok fordulok, KEDVES olvtársak!
A motor hengerfején a menetet sikerült jól "bejáratnom" ( sok volt a ki-be szerelés )
Tudnátok ( a cserén kivül) valami okossággal szolgálni....megköszönném.
Igen, még annyit, hogy a karburátora ennek a tipusnak mennyire érzékeny a beállításokra. A súbertű hol van eredetileg ( melyik rovátkába)? Milyen fúvóka átmérők vannak nála, mert szétszedéskor nem derült ki ( nem láttam rajta számot)
Előre is Köszönöm!
Üdvözlettel!
- 1 like
Komment
-
Szia! Ha jól emlékszem 0,5 a fúvóka méret. De ez változik, ha sokat piszkálják "dróttal". Csak erős horgász damillal, vagy súrolókefe szálával piszkálható. A beállítás nehéz ügy! Nekem a közép állás a súbertű kedvence, de csak, ha eredeti a tű. Az után gyártott négy rovátkolt nem nyerő nálam. A havernál viszont az vált be, de csak miután kissé kúpossá csiszolta a végét egy fúrógépben. Az úszó szintje NEM ÁLLÍTHATÓ! Arra figyelj, hogy a két fúvóka nem minden esetben azonos méret! Kopott motor esetén sanszos az alapjárati fúvóka méretszórása felfelé. A hengerfej gyertya menetének javítása nehézkes! Javító perselyezéssel szokták javítani, de a gyertya emiatt nem ér be a hengerfejbe rendesen. Volt ilyen hengerfejem. A Táboriéknál csináltattam annó 6 éve. Nagyon hamar cseréltem másik jó állapotúra!Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2015 jún. 08, 23:38.
- 2 likes
Komment
-
pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzia! Ha jól emlékszem 0,5 a fúvóka méret. De ez változik, ha sokat piszkálják "dróttal". Csak erős horgász damillal, vagy súrolókefe szálával piszkálható. A beállítás nehéz ügy! Nekem a közép állás a súbertű kedvence, de csak, ha eredeti a tű. Az után gyártott négy rovátkolt nem nyerő nálam. A havernál viszont az vált be, de csak miután kissé kúpossá csiszolta a végét egy fúrógépben. Az úszó szintje NEM ÁLLÍTHATÓ! Arra figyelj, hogy a két fúvóka nem minden esetben azonos méret! Kopott motor esetén sanszos az alapjárati fúvóka méretszórása felfelé. A hengerfej gyertya menetének javítása nehézkes! Javító perselyezéssel szokták javítani, de a gyertya emiatt nem ér be a hengerfejbe rendesen. Volt ilyen hengerfejem. A Táboriéknál csináltattam annó 6 éve. Nagyon hamar cseréltem másik jó állapotúra!
Köszönöm a segítséget....kiindulási alapnak már jó
A "tű" 3 rovátkás, ezek szerint, eredeti....a fúvókák is hasonló átmérőjűek....akkor az is az "igazi" még benne...
A hengerfejhez, a perselyezésen kívül még van megoldás, azt hiszem, valami spirálakármit kell bele rakni (már, akinek van ilyen?!) vagy másik, jó állapotú használt, neadj'Isten új
Ma, remélem a végére tudok járni...
M.egyszer, Köszi!
Üdvözlettel!
Komment
-
Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA hengerfejhez, a perselyezésen kívül még van megoldás, azt hiszem, valami spirálakármit kell bele rakni
http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...betetele-4042/
Kérdés, hogy pl. gyertya menethez alkalmazható-e, Joker biztosan tudja...
- 1 like
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNemrég Joker mutatta be a tekknológiát:
http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...betetele-4042/
Kérdés, hogy pl. gyertya menethez alkalmazható-e, Joker biztosan tudja...
Köszönöm az infót....elolvastam,amit Joker -annak idején- írt...ismerem az eljárást....megfontolás tárgyát képezi
Menet közben megoldódott a "menet" problémám, betét lett a vége. Nem is tudtam, hogy már az üzletekben is lehet kapni ilyen "pót"alkatrészt
Jelenleg a karburátort ultrahangossal kipucoltuk, a fúvókák eredetiek, a tűvel együtt, de a talpa -sajnos- már "elhúzódott" egy kicsit....így síkolnom kell
Ui.: Így lesz a ( haverom által elmondott) kis munkából, majdnem teljes felújítás
- 2 likes
Komment
-
Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseUi.: Így lesz a (haverom által elmondott) kis munkából, majdnem teljes felújítás
Aztán órákig "legózunk". A karburátoraim talpai nekem is mindig csálék voltak. Mindig síkoltam. Aztán mire mindegyiket rendbe tettem sikítottam.
- 1 like
Komment
-
pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseErre mondja a Gabesz haverom: Óh csak két csavar...
Aztán órákig "legózunk". A karburátoraim talpai nekem is mindig csálék voltak. Mindig síkoltam. Aztán mire mindegyiket rendbe tettem sikítottam.
- 2 likes
Komment
-
Kedves Komár-Romet olvtársak!
Nálam jóval nagyobb tapasztalatra szert tett, "megszállott" márkatulajoktól kérdezném Tisztelettel, hogy a topic-ban indított típushoz, honnan lehetne beszerezni NORMÁLIS! alkatrészeket? Honlap vagy üzlet....stb.
Mint már említettem, bes....tam pár dologgal...
Jelenleg a fékekkel és a megszakítóval kínlódom....
Üdvözlettel!
Komment
Komment