Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komár moped 1979-es évjárat...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Fergusson! Én mielőtt a tekercset kidobnád kicserélném a kondit ha kiszáradt/ el öregedett/az produkál hasonló jelenséget. Meg melegszik és megáll miután meghül újból elindul!Én régebben a kondikat / 634-nél is / ki tettem a tank alá és többet nem kellett cserélnem. Ha felmelegszik csökken a kapacitása is. Legalább nekem így magyarázta egy nálam hozzá értőbbnek ítélt egyén!A kondi tudomásom szerint egy áram sűrítő mely raktározza az energiát? Sajna mindíg rühelltem az elektronikát és ezáltal nem is értettem.
    Szép napot mindenkinek!

    Sepy

    Nem,nem akarom -egyenlőre- "kidobni" a gy.tekercset, ha igen,akkor sem túl messzire (sose lehet tudni)
    A kondin vacilláltam és az lesz az első,amit be fogok szerezni, ha tudok
    Igazából végig kell menni minden egyes alkotó elemén az elektronikának, hogy bizton ki tudja szűrni az ember (tök amatőr és tudatlan) fia az igazi hibát, csak gondoltam, hátha volt már valakinek hasonló esete....

    Üdvözlettel...

    Komment


      #92
      Mindenképp érdemes megnézni a gyertyapipát is, melegen ha megnyúlik benne a zavarszűrő ellenálás, akkor az is okozhat gyújtáshibát.
      A kondenzátornak 0.15mF értékűnek kell lennie, feladata megszakításkor a megszakítóérintkezőn fellépő ív kioltása. Melegen ha rossz gyakorlatilag átmegy rövidzárba slusszot okozva. Ha szakadt a kondenzátor az könnyen észrevehető nem akar felpörögni a motor.
      pasetta, dongos78 és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Ezért van nekem fagyasztó sprém. Ha bemelegedve megáll..csak ráfújok a gyanús dologra. Ha ezután elindul,megvan a bibi.
        Totyi és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #94
          A kondi hibára ,a megszakító állapotából is következtethetsz (!).... Egyébként rossz kondi esetén a jelenség olyan mintha a szikrát össze vissza adná a gyujtás , esetleg bele lövöldöz a kipu-ba , karbiba ...
          Nem tudom miért , de nekem kapásból 0,22 mikroF -os kondi ugrott be , négyütemű forgóelosztósoknál pedig 0,24-0,25 mikroF -os ????
          Viszont legalább nem drága a kondi csere , és így egy hiba kilőve !!!
          dongos78 és apacsavo kedvelte ezt.

          Komment


            #95
            Szervusztok!

            Lábujjhegyen merek hozzászólni a témához,mert az elektromosságban nem vagyok jártas,-annyit tudok biztosan,hogy a konnektorba nem pisilünk.Sajnálom,hogy gyengék az ismereteim,mert szívesen bővíteném,de nincs kitől tanulni.Csodálattal olvasom a VAPE gyújtással kapcsolatos írásokat és őszintén megvallva,irigylem azok tudását akik értenek hozzá,sajnos a hozzászólások nem az alaptól indulnak,feltételezve azt a tudást ami éppen nincs meg ahhoz,hogy érthető legyen sokunk számára.Úgy gondolom,hogy nagyon jó lenne,egy olyan rovatot indítani,amely részletesen az alapoktól indulva tárgyalná,a gyújtások működését és elveit.

            Ami a megszakítós gyújtást illeti,az én ismereteim szerint,nincs ideális kondenzátor mikro farád érték.A kalapácson vagy az ülőn, képződik kráteres beégés előbb,vagy utóbb,amit ki lehetne zárni,ha a kondenzátor kapacitásából el lehetne venni,vagy hozzá lehetne adni egy-két pikót,amit a pillanatnyi ideális elektromos állapot kíván.Az ideális kondenzátor értéket sok minden befolyásolja,a gyertya pillanatnyi állapota,a gyertyapipa,a gyújtókábel,a zavarszűrők,a kontaktusok tisztasága és még lehetne sorolni.
            A megszakítós gyújtásnak,nagyon sok hátránya van,éppen a fenti okok miatt,de egyszerűsége miatt nagyon sok előnye is,mert minimális tartalék alkatrész cseréjével,ha nem ideális üzemmódban,de mindig üzembe tudjuk tartani a járművünket,ami biztos hazajutást jelent.

            Ami a kondenzátor kapacitásának általános értékét illeti,a megszakítós gyújtások esetében,én is 0.22 mikro farádra emlékszem,de az is lehet,hogy tévedek.

            A technika fejlődése nem fog megállni és úgy gondolom,hogy a megszakítós gyújtásnak,végképp búcsút mondhatunk,ami nem is lenne baj,csak azt kellene valahogy megoldani,hogy a megszakító nélküli elektromos gyújtásokba is életet lehessen lehelni az árokparton is és akkor már semmi bajom nem is lenne velük.

            Üdvözlettel:Che
            Totyi, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #96
              Totyi, Zahi!

              Köszönöm a témában elhangzott kérdésemre a válaszaitokat!
              Nagy valószínűséggel a kondival (a leírtak alapján) nincs gond, mert azt a jelenséget nem produkálja...Ki még nem volt alkalmam venni, ha lesz valami ráírva, elmondom (mFarád tekintetében)

              Kedves (Che) Józsi bátyám!

              Igen, lassan megszűnik az út szélén való szerelés és az alkatrészek magunkkal vitele is....már nem divat . Valami vagy jó, vagy nem, de se szakértelem (lassan) se ambíció a fentiekre.

              Komment


                #97
                0,22 mikroF általában. Működési gyorsteszt. Szereld ki, érintsd polaritáshelyesen az akkusarukhoz egy pillanatra. Ha van feszmérőd, akkor érintsd hozzá a mérősarukat. Ha kijelez a műszer, akkor jó.

                Ha nincs feszmérőd: töltsd fel és fogd marokra. Ha a kezedben marad, akkor nem jó. Ha megráz és eldobod, akkor még jó. Ha betonra esik, akkor már nem jó.
                RedBull477, Fergusson és 4 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #98
                  CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ha nincs feszmérőd: töltsd fel és fogd marokra. Ha a kezedben marad, akkor nem jó. Ha megráz és eldobod, akkor még jó. Ha betonra esik, akkor már nem jó.
                  Juj! Ez meredek! Bár egy villamos szaki nállam is hasonló módon nézte meg az asztali körfűrészem indító kondiját. Ő a kivezetéseket érintette össze.
                  Más. Kondi kapcsán kérdem: -Igaz e az a legenda, hogy KRUMPLIVAL lehet pótolni a kondit rövid ideig? Ez olyan téma amit félve hozok fel, de ... Hát ki tudja.

                  Komment


                    #99
                    KRUMPLIVAL lehet pótolni a kondit
                    Fapapuccsal szöget verni a falba tuti hogy lehet. Szereltem gumit,amiben a levegőt szalmával pótolták. Ezek alapján képzeljük el hogy lehet. de azért egy zöldségekkel működőképessé tett gép elég furcsa látvány lehet
                    Fergusson, pasetta és dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      Én úgy emlékszem, hogy krumplival az akkumulátor polaritását lehet megvizsgálni. A pozitív pólusnál lilulni kezd. Használhatsz citromos vizet is, ekkor a negatív saru kezd el pezsegni.

                      Ellenben BÉKÁRÓL már hallottam ilyen legendát. Állítólag őt kell a kondi helyére kötni. A méretét ne kérdezd. Egy varangy biztos megfelel a célra. Fontos, hogy jó kondiban legyen.

                      A hülyeséget félretéve legjobban jársz, ha két alufóliacsík közé sütőpapír csíkot vágsz és föltekered.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2015 júl. 11, 00:26.
                      pasetta, Atti69 és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        Szervusztok! Na akkor a krupli kondi ezek szerint MÍTOSZ! Valahogy sejtettem, hogy hülyének néznek a "szakik".
                        Viszont az akku polaritás ellenőrzésére még jól jöhet.

                        Komment


                          Ellenben BÉKÁRÓL már hallottam ilyen legendát. Állítólag őt kell a kondi helyére kötni.
                          Persze aztán lerúgja a gyujtásdeklit, és szaladgálhatsz utána, amíg ismét elkapod. Ráadásul a kiszakadt meneteket meg menetbetéteztetheted.
                          RedBull477, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            Kedves olvtársak!

                            Ennyi jó tanács(!)...azt sem tudom, melyikkel kezdjem ?! Talán a krumplival...az nem olyan veszélyes, menetjavítás szempontjából....
                            RedBull477 és pasetta kedvelte ezt.

                            Komment


                              Totyi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Mindenképp érdemes megnézni a gyertyapipát is, melegen ha megnyúlik benne a zavarszűrő ellenálás, akkor az is okozhat gyújtáshibát.
                              A kondenzátornak 0.15mF értékűnek kell lennie, feladata megszakításkor a megszakítóérintkezőn fellépő ív kioltása. Melegen ha rossz gyakorlatilag átmegy rövidzárba slusszot okozva. Ha szakadt a kondenzátor az könnyen észrevehető nem akar felpörögni a motor.
                              Üdv Totyi!

                              Neked volt igazad a kondi ügyében....15 mF-os,amit vettem hozzá... Igaz, azt mondtam, hogy nincs baj, de (kínomban) azt is kicserélem, hátha ?! Majd meglátom....

                              További Tisztelettel...

                              Komment


                                Vigyázni kell az utángyártott kondenzátorokkal ,már jártam úgy rometnél, hogy beszereléskor elengedtek a rögzítőfület tartó ponthegesztések .A kenőfilcet tartó lemez maradt ,mérgemben meg kívülre felszereltem bilincsel egy simson kondit.
                                Azzal is tökéletesen üzemelt a kis romet.Ha biztosra akar menni az ember kapacitás ügyben, most már viszonylag olcsón kaphatóak olyan digitális kézi műszerek melyek kapacitást is tudnak mérni.
                                Fergusson kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X