Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1980-as Romet kadet

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    1980-as Romet kadet

    Hello!! Nekem lenne egy olyan problémám hogy van egy szeretet romet kadet-em ami kezdetektől a családomé csak azt utóbi tizen valahány évben nem használta senki (amióta kötelezö a bukósisak) és ott ált a fészerben csak sajnos még amikor 4-5 éves voltam azt hittem hogy vízzel is megy de hála istenek nem volt rajta benzincső ezért csak a tankba került 2-3kupak viz ami ettól kicsit berozsdásodott na most az lenne a kérdésem hugy hogyan lehetne ezt orvosolni? Előre is köszönöm a válaszokat!

    Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

    #2
    Üdv Tibi!
    Itt sok hasznos információt olvashatsz, melyek nagy segítségedre lehetnek a felújítás során.
    Konkrétan a benzintakos problémádra is megvan a válasz, itt: http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...sztitasa-2430/
    Én is találkoztam hasonló problémával, és végrehajtottam egy kis költségű, ámde nagyon hatékony tisztítást. Ez konkrétan az 5. oldalon kezdődik.

    Persze lehet cifrázni a dolgot, a filléres anyagoktól a huszonezresig van néhány lehetőség...

    Remélem tudtam segíteni, illetve remélem Tőled is olvashatunk rövidesen egy bemutatkozást (milyen géped, gépeid vannak, voltak, lesznek, mi érdekel, stb.), ill. sok hozzászólást.
    Üdv.:dongós
    OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Üdv Tibi!
      Itt sok hasznos információt olvashatsz, melyek nagy segítségedre lehetnek a felújítás során.
      Konkrétan a benzintakos problémádra is megvan a válasz, itt: http://veteran.forum.hu/felujitasi-f...sztitasa-2430/
      Én is találkoztam hasonló problémával, és végrehajtottam egy kis költségű, ámde nagyon hatékony tisztítást. Ez konkrétan az 5. oldalon kezdődik.

      Persze lehet cifrázni a dolgot, a filléres anyagoktól a huszonezresig van néhány lehetőség...

      Remélem tudtam segíteni, illetve remélem Tőled is olvashatunk rövidesen egy bemutatkozást (milyen géped, gépeid vannak, voltak, lesznek, mi érdekel, stb.), ill. sok hozzászólást.
      Üdv.:dongós
      Igen délutánra terveztem egy bemutatót és kösz a választ remélem beválik!😃😃

      Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el
      pasetta és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Szervusz! Igen a tankba csak benzint lehet(ne ) tenni! Vízzel még a lovasfogat is csak prüszköl.
        Kérlek olvasd el a már megjelölt topikot és sok lehetőséget találsz!
        dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Mindazonáltal gyanítom, hogy 35 év alatt az említett esemény nélkül is igen rozsdás lett volna az a tank...
          Lényeg, hogy most is teli kell tankolni vízzel (igaz, kb.10dkg citromsavval bolondítva).
          pasetta kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Rendben kösz és meddig legyen benne és utána hogy szárítsam ki?

            Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

            Komment


              #7
              Érdemes végigolvasgatni a belinkelt témát....
              Azért röviden összefoglalom...
              Ajánlatos a művelet első lépéseként végezni egy mechanikai tisztítást. Pár marék szeg, csavar, neadj'Isten üvegszilánk a tankba (lényeg, hogy hegyes, érdes dolgok legyenek, és azért ne hagyjanak hátra nem kívánatos dolgokat pl. kvarc szemcséket) szárazon, esetleg kevés benzinnel, etanollal, stb. meglocsolva. Ha atomjani izompista vagy, akkor néhány óráig így rázogatod, shake-elsz. Ha nem vagy ilyen, akkor pl. betonkeverőre erősítve szédíted a tankot. Ezután jól ki kell öblíteni.
              A művelet folytatása a citromsavas tisztítás. Nem emlékszem, a Romet tankja hány literes, ha minden igaz 3 (?).
              Mindegy, kb. 10liter víz + 400g citromsav aránnyal számolj.
              A szükséges citromsav mennyiséget feloldod egy lábas forró vízben, majd beleöntöd a tankba, ill. színig töltöd forró vízzel. majd leteszed egy biztos helyre. Időnként ránézel, pótolod a hűlésből adódó hiányt.

              Én 2 napig áztattam így, időnként megrázogattam, megforgattam. Ennyi elég volt neki.
              Utána jól átmosattam sima vízzel, majd ismét rázogattam benne csavarokat.

              Szárítás: Pl. letámasztod, leszeded a benzincsapot, a betöltő nyíláshoz támasztasz egy hajszárítót, és hideg, esetleg langyos levegővel kiszárítod (kb. fél - háromnegyed óra).

              Aztán kérdés, hogy megfelelő-e a fémtiszta felület, vagy valamivel le is akarod kezelni...
              Komar79 és Atti69 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Rendben köszönöm szépen amint lesz időm meg is csinálom és mondjuk ilyenaproságokat min a váltoszerkezetben lévő kis golyó ilyeneket honnan tudok beszerezni?

                Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el
                pasetta kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Fellendült a "KOMAR" ipar......úgy látom
                  pasetta és dongos78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Fellendült a "KOMAR" ipar......úgy látom
                    Ez még csak kedett de amint kész lesz belevágok egy komár projekt-be😃😃

                    Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                    Komment


                      #11
                      tibi495 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      mondjuk ilyenaproságokat min a váltoszerkezetben lévő kis golyó ilyeneket honnan tudok beszerezni?
                      Óh! Talán, ha nem csal a memóriám, akkor az egy 4 vagy 5 mm átmérőjű golyszi! Az pedig ipari golyóscsapágyakban tömegekben található! Talán a bicajok hajtóagy csapágyaiban is az van? TALÁN! Ha van gépész / autószerelő/ kisgép szerelő / kertigép-szerelő a környéketeken, akivel jóban vagy, biztos ad pár kuka érett csapágyat. Azokból kis sarokcsiszolós munkával kitudod nyerni a golyszikat.

                      Komment


                        #12
                        Rendben köszönöm

                        Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                        Komment


                          #13
                          Azokból kis sarokcsiszolós munkával kitudod nyerni a golyszikat.
                          Nem kell feltétlenül szétvágni egy csapágyat, elég a golyókat összefogó kosarat szétroncsolni, aztán egy csomóra igazítva a golyókat a csapágy szétszedhető.

                          Komment


                            #14
                            Kerékpárbolt. / golyó db 2-3 Ft . Nekem 1db 4mm kellett volna,rám sóztak egy egész golyós kosarat 60ft-ért.

                            Komment


                              #15
                              Szuper akkor nem is drága és könnyen beszerezhető

                              Tapatalk-kal küldve az én LG-D315-el

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X