Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1980-as Romet kadet

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Üdv, Misi!

    Itt sajnos, legtöbbször sima csapágygolyók vannak, ami hasonló beállítású, mint a kerékpár kerekeinél. Lehet, hogy van kosaras megoldás is, én még nem láttam.

    Komment


      T. Fergusson!
      Köszönöm a segítséget!!! Akkor vadászok csapágygolyókat, szétnézek a használt csapágyak közt hátha akad ilyen méretű golyós.

      Komment


        Misi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        hátha akad ilyen méretű
        Ha csapágyboltban keresel jobban jársz. Kb 5Ft/db.
        wsievers, emu és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          Sziasztok!
          Rég jártam erre! Sajnos!
          Örömmel segítek, ha tudok! Én a hátsó kereket alakítottam át ipari csapágyasra. Kell egy kis türelem hozzá, de jól csinálva meghálálja. A csapágy mérete nem jut eszembe, de alkalomadtán ránézek, megírom utólag. Szóval csapágycsésze ÓVATOSAN felmelegített agyból ki kocogtatható. Na most! MÉRÜNK! Mert bizony találtam már fél milliméterrel nagyobb öntvény megmunkálást. Jellemzően Komároknál fordul elő. A még meleg öntvény agyba behelyezzük a DUPLA MŰANYAG porvédős csapágyat egy oldalról. FIGYELEM!!!! Sietünk, mert hűl az anyag! A tengely általában lépcsős megmunkálású, de nem elég hosszú a csapágyak közti távtartásnak. Ezért szükséges távtartót készíteni. Ezt a tengelyre tesszük és már rátesszük a másik csapágyat is. Össze szereljük oly módon, hogy a DUPLA MŰANYAG porvédős csapágyat kocogtatjuk egy csővel, hogy a tengelyt, öntvényt ne üssük meg! A tengely elméletben megvezeti egyenesben a csapágyat, de a gyakorlat más. Mielőtt teljesen a helyére ütögetjük a csapágyat forgassuk meg a tengelyt! Előfordul, hogy megszorul valamelyik ponton. Ez lehet központossági hiba, " kurflis " hajlott tengely hiba. Ezért a művelet elkezdése előtt fontos a tengely ellenőrzése!!!! Ha nincs síklap, egy ablaküvegen is végig lehet görgetni, hogy lássuk rendben van a tengely.
          Tegyük fel mindent jól csináltunk! Finoman forog a kerék. Most hézagolunk megint. A fékfedél távtartója eredetileg a kónuszanya-kontraanya-hézagoló alátét csoport. Most alátétet teszünk megfelelő vastagságban a tengelyre, majd a körmös-kulcsos kontraanyát. Fékfedél, majd körmös kontraanya. A másik oldalra is teszünk hézagolást. ELLENŐRIZZÜK a kerék helyes elhelyezkedését a hátsó villában. Középen fut-e? Nem súrlódik a fékfedél? Nem lötyög a kerék? Fék megfelelően fog-e? Nincs rendellenes hang, LASSÚ sebességnél bejáratható, majd ellenőrizzük!
          Mindenki döntse el, hogy bele mer e kezdeni! Könnyen törik az öntvény, ha túl melegítjük, ha nem megfelelő a csapágy illesztés!

          Szervusztok!
          Mint ígértem megnéztem a csapágy méretet. A csapágy mély hornyú 6201 számú dupla műanyag porvédős kivitel.
          Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2019 márc. 03, 17:13.
          dongos78, mátéapu és Che kedvelte ezt.

          Komment


            Üdvözlet mindenkinek!
            Sajnos már én is régen írtam pedig sokszor felvetődöt bennem a hátsókerék mizériával kapcsolatban, de a tavasz közeledtével a házkörüli munkák miatt halasztgattam.
            Decemberben kezdtem újítgatni a Rometet tulajdonképen a festés kivételével és hátsó kerékkivételével üzemképes a szerkezet. A hátsó kerékkel viszont "megfogott" kezdődött a gond a nyolcassal, majd a tojással. Sokat Mekk Elekeskedek vele, és még mostsem az igazi. A kerék tengelyen a menet teljesen "nyalódot" ezért újat vásároltam. A csapágygolyók 6.37 mm-s és a 10 golyó berakása utánmaradt a golyósorba kb 5mm-s hézag (szünet). Úgy döntöttem kipróbálom így és összeraktam a gépet egy próba erejéig, ami megis történt, azonban terhelésalatt a kónusz felületébe úgy belemart hogy most másikat kell vennem. Próba ideje alatt egyes fokozatba ment különösebb gond nélkül, de kettes fokozatba csak hörgötta motor és nem gyorsult, pedig a karbit és gyujtást sikerült (szerintem) jól belőni. Szóval most megpróbálom a 6.35 mm-s golyók helyett a 7.47 mm-s golyókkal összerakni. Igy elvileg a számításaim szerin nem marad hézag a golyó sorba.
            Amennyiben ez sem lessz jó akkor a fent leirtakat alkalmazom.
            Ezúton köszönöm pasetta leírását. A tengelyt magad esztegáltad ,vagy kereskedésbe vetted?

            Komment


              Misi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              terhelésalatt a kónusz felületébe úgy belemart hogy most másikat kell vennem.
              Rossz tapasztalatom van a bolti új kónusszal, vidd el mintának a régit a kúposság összehasonlításához. Ha nem tudsz állítani az új kónusszal a golyók futásának szorosságán akkor soha sem lesz jó a kerékcsapágy. Bontott jó állapotú a tuti.

              Komment


                Üdvözlök Minden Veteránost!!
                Romet Kadet hátsókerék csapágyasra alakítás sikerrel járt, legalábbis az eddigi próbálkozásai alapján. Örültem a dolognak, legalábbis annak hogy "normálisan" sikerül elindulni.
                Most azonban felmerült egy olyan gondom, hogy kettes fokozatot kidobja. Lehet hogy én követtem hibát, mivel a fokozatváltó rudazat furata a motorblokkba nagyon kivolt kopva oválisra(6,2 mm helyett 9mm). A persejezés viszonylag jól sikerült. Összeis raktam a ketyerét a mai próbánál jelentkezett ez a gond hogy a kettesfokozatot kidobja!
                Kérdésem az, hogy van-e valakinek tapasztalata a váltó beszabályozásával kapcsolatba.

                Komment


                  Misi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Üdvözlök Minden Veteránost!!
                  Romet Kadet hátsókerék csapágyasra alakítás sikerrel járt, legalábbis az eddigi próbálkozásai alapján. Örültem a dolognak, legalábbis annak hogy "normálisan" sikerül elindulni.
                  Most azonban felmerült egy olyan gondom, hogy kettes fokozatot kidobja. Lehet hogy én követtem hibát, mivel a fokozatváltó rudazat furata a motorblokkba nagyon kivolt kopva oválisra(6,2 mm helyett 9mm). A persejezés viszonylag jól sikerült. Összeis raktam a ketyerét a mai próbánál jelentkezett ez a gond hogy a kettesfokozatot kidobja!
                  Kérdésem az, hogy van-e valakinek tapasztalata a váltó beszabályozásával kapcsolatba.
                  Szervusztok!
                  Barátom! Gratulálok az elért eredményhez! Sajna ritkán tudok ide jönni. Első válasz a tengelyesztergálással kapcsolatban: Nem volt alkalmam esztergálni. Nincs lehetőségem efféle munkára. Kerestem egy régi jó tengelyt ( 5-ből 4 kuka volt). Az után gyártott cuccok KERÜLENDŐK! Tudom nem "kiabálunk" nagy betűkkel, de ez a kisebbik rossz. Káromkodhatnék is...
                  Második kérdésedre a válasz: Volt ilyen problémám nekem is. Csere. Keresni kell egy másik jobb állapotú alkatrészt. Jobban jársz, hidd el! Én negyven évesen már jobb szeretek nyugodtan berregni. Egy javított váltó legyen megbízható. Ettől már csak a fékek a fontosabbak számomra! Ha nem megy , hát nem megy. De megtudjak állni vele!
                  Szóval váltó. A problémám az volt, hogy egy kicsi golyó van a váltómű külső egységében. Ez a gyújtás felől van. A golyszli nem talált a helyére. A váltómű szét hullt, mert a reteszelő fogazatba akadt a rúgó, ami a golyót nyomja a fokozat választó reteszfogba. A golyó? Na???? Na az bepattant a mágneskerék mágnesei közé! Ezért váltás nem volt lehetséges. Gyújtás megszűnt. És én? Hát én nem szűntem meg káromkodni!!!
                  Én a helyedben megnézném mi lehet az oka a nyomó- húzó tengely furatának kikopásának! Lehet- deformált váltó villa
                  - kopott bovden fülecske kar
                  - még a kopott tengelycsapágyak is szóba jöhetnek a blokkban. A váltó fogaskerék rendszerében.
                  Remélem sikerül a javítás! Talán ez a sztori segítségére lehet minden Romet / Komár kedvelőnek!

                  Komment


                    Tisztelettel üdvözlök minden Veteránost!
                    Sokat olvasgattam az oldalt, de a szereléssel és egyéb házi teendőim mellet, nemvolt időm mélyebb veterános belemerülésbe. Szum-szum kis gépezet most már azt hiszem "megbízhatóan" üzemel!
                    Merem mondani mind ezt azért-mert 171 km-t motoroztam vele 2 hónapalat, "mivel ugye elfeledtem a boltba venni x-y-z terméket és el kellene menni érte"! Persze a vállalkozásom egyértelmű volt hiszen indoka motorozáshoz. A boltba vezető út természetesen ekkor a hosszabbik volt mint egyébként. Ily módon jött össze a 171 km.
                    Sikerült viszonylag jobb állapotú alkatrészeket szerezni a javításhoz (megfogadva előttem szólók tanácsát az után gyártott alkatrészekkel kapcsolatban). Volt úgy hogy hengerfejet úgy sikerült vennem adott pillanatban hogy fél komplett motorként, természetesen két napra rá adódott újabb lehetőség csak hengerfejre, akkor már megvolt a hengerfej. Na ily módon össze jött jó pár azt azért nem mondom, hogy felesleges alkatrész, de plusz anyag. Apróbb dolgok vannak még, különösen csinosítgatás területén. Például kormány menetes kupak, helyet mérethelyes anya van mert azt még nem találtam, de azt hiszem mindenki tudja aki már csinált ilyet, hogy egy felújítás elkezdeni lehet, de befejezni nem.
                    A felújítás folyamán minden dolgot jegyeztem,mit, hol, miért, mennyit és mennyiért vettem, még postázási díjakat is írtam, ha valakit érdekel megosztom szívesen.
                    sepy, pasetta és 5 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      Tisztelt Romet veteránosok!
                      Tanácsot kérnék olyanoktól akik próbálták már újra krómoztatni motorjuk kerekét, sárvédőjét! Egy ilyen jellegű csinosítás mennyibe kerül, vagy érdemesebb más megoldás után nézni?

                      Komment


                        Ha már így.. akkor hozzácsaphatod a kipuffogót+ apróságokat, s akkor szinte a motor ára. Felniből érdemesebb újat venni.
                        zahi, pasetta és Fergusson kedvelte ezt.

                        Komment


                          Üdvözlet Atti69!
                          Utána járogattam az újra krómoztatás költségeinek. Az általad felvetett alkatrészeket is hozzácsapva. A döbbenetből ámulatba estem és lemondtam a dologról. A végösszeg lehangoló lett (két kerék abroncs, két sárvédő, kormány, lengés csillapítók, kipufogó, lámpa keret,...apróságok) 89.900.- kemény magyar valutáris forint! Úgy döntöttem, hogy így sokkal szebb a ROMET!
                          Titus, mátéapu és pasetta kedvelte ezt.

                          Komment


                            Misi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Úgy döntöttem, hogy így sokkal szebb a ROMET!
                            Végy egy szép üzemképtelent,ha ragaszkodsz a géphez...!
                            Atti69 és pasetta kedvelte ezt.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              Legalább alárezeznek?Meglehetősen komoly pénz,de nézni kell azt is ami mögötte van,-attól függetlenül,hogy mindenkinek ˝fáj a zsebe"..Nem tisztem védeni és sajnálni a galvanizálókat,de ezt a tevékenységet Magyarországon,csak hivatalosan,cégszerűen lehet csinálni,itt mindjárt felmerül,vagy 10 különböző,adószerű kiadás,a méregtartási és kezelési engedélyektől,a Kereskedelmi és Iparkamarai tagsággal kapcsolatos költségekig és,ami közte van.

                              A munkafolyamat sem egyszerű és igen emberpróbáló,nem beszélve a tárgyi és szakmai feltételekről és tudásról,-nem írok most bővebben róla,mert már kiveséztük a
                              galvanizálást,valahol itt a fórumon,vagy 40 oldalon keresztül.

                              Amennyiben a fenti árért tisztességes és minden technológiát kimerítő munkát végeznek,akkor a fenti alkatrészek mennyiségét illetően nem mondható soknak az a megközelítőleg 90 000.-Ft.,az teljesen más kérdés,hogy a jövedelmünkhöz képest mekkora ez az összeg,de ebbe most nem merülnék bele,mert az már politika.

                              Kedves Misi!

                              Amennyiben olvasod a fenti hozzászólásom és esetleg úgy véled,hogy az ellened van,-hát nem,-én veled vagyok és,ha tőlem is ennyit kérnének,-hát én is vakarnám a fejem,hogy mi a fenéből fizessem ki.

                              Üdvözlettel:Che
                              pasetta, Titus és sepy kedvelte ezt.

                              Komment


                                Kedves Misi!Én ha az alkatrészek / sárvédők, lámpa keret, felnik/ állapota olyan , hogy bántja a szemed elő a festékkel és legyen egyedi a géped. Vannak jó anyagok és miután lefested továbbra is örömmel fogod róni a távolságot hisz ez a fontos egy motorosnak! Mondom mindezt úgy mint egy majdnem öreg motoros
                                Fergusson, Atti69 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X