Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS 250/1 villamosság

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ TS 250/1 villamosság

    Sziasztok!
    Van nekem egy nagy veterános barátom, aki szerzett egy MZ TS 250/1-es járművet, kissé leharcolt állapotban. Egy szép napon gondolt egyet és szét szedte elemeire a motorkerékpárt, ezzel a fordulattal elindítva a jármű teljes felújítását. Megtörtént a motor és váltó, és az őket összekapcsoló tengelykapcsoló nagy generálja. Újra lett szinterezve a váz minden egyes eleme, és újra lettek fényezve a tank, a dekli fedelek és a kettő sárvédő. Ja! És a lámpa fej is természetesen!
    És itt jön a probléma! Amikor a kábelköteg visszakerült, az első indítás után amikor felkapcsolta a világítást, az akkumulátor melletti 2 db olvadó biztosító közül a negatív ági kiolvadt és a motorból elszállt az élet...
    Az lenne a kérdésünk, hogy mit tegyünk vele? Mi lehet elkötve?
    Néztük itt a rajzokat, meg néztük a könyvében is, de nem tudunk rájönni, hogy mi a baj!
    Legyetek szívesek valami ötlettel megajándékozni engem és az öreg motoros barátomat!
    Előre is köszönöm! Köszönjük!
    U.i.:Amikor szedte szét a motort, lerajzolt mindent és elvileg arról rakta össze a motort. Csak sajna valamit elnézhetett... És még a jegyzetet is elgórta már valahova...

    #2
    Hallo
    Az üveg gömböt nem találtam meg .
    A táv gyógyítás pedig mások dolga.De megpróbálom!
    Ha tudsz elektromos rajzot olvasni ,próbáld meg a minimál vezetékezéssel csak a motor működéséhez
    szükségeset bekötni /dinamót.a fesz.szabályozót,akkut és a gyújtást/
    Az után egyenként /esetleg felváltva/ csatlakoztasd a villagítást az indexet stb.
    Nem olyan ördöngös dolog ha érti az ember .Ahhoz pedig foglalkozni kell vele
    Annak idején többször lerajzoltam ,átmásoltam a kapcsolási rajzot ,azóta se tudom ,nekem nem is fontos a számozás és a szín jel .
    Ha megérted a működési elvét te fogod mások motorját javítani.
    Gömb nélkül csak ennyit tudok.
    Szia
    OdinHEM, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Jocó!

      Nézzétek meg, hogy nem csípődött-e be véletlenül egy vezeték. Üléssel, tankkal könnyű ilyet elkövetni. Észrevenni nehéz, mert csak akkor slusszol le, ha fent van az ominózus alkatrész. Lehet, hogy egy érintkezőt nyom meg ilyenkor és az csinál rövidzárlatot.

      A hibakereséshez javaslom, hogy a testvezetékbe kössetek be egy multimétert 20 A-es méréshatárra állítva. Ha kikapcsolt fogyasztók mellett jelez, akkor valami zárlat van. Ha ez a helyzet, akkor javaslom Berlin módszerét, ami igen alapos és roppant fárasztó is., de sokat tanul vele az ember.

      Jó tanács: kalapácsot és egyéb nehéz tárgyakat tegyél el a kezed ügyéből.

      Üdvözlettel: CZsolti
      supermax, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Üdvözlet!
        Köszönöm a válaszokat!
        A hiba valószínűleg az okozta, hogy a gyári 15A-es biztosíték helyett 8A-esek voltak berakosgatva...
        A rajz és maga a valóság nem egyezik. De ha a bekötéseket helyre rakjuk, a motoron a kábel kötegben nem egyeznek meg a színek. Igaz most működik, de a töltése csak 6,1 Volt... Ez a mechanikus feszültségszabályzó egy rémálom... Az a baj, hogy még most sem bízom meg abban, hogy jól van bekötve. Vagyis a világítás, az index meg ilyenek azok jók, de a töltésben nev vagyok biztos. Ez a 6,1 V kevés szerintem... 8,2 körül kellene lennie, szerintem!?
        Szerintetek?
        OdinHEM, taluga és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A 6,1 V mindenképpen kevés. Min. 7,5-nek kéne lenni, hogy odafele follyon az áram.
          taluga és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha javasolhatok egy régi gépnél minden vezeték véget le kell forrasztani a későbbi hibalahetőségek és a jó kontakt miatt. Rossz csatlakozóknál és vezeték végeknél lehetnek olyan problémák a rossz érintkezések miatt. Az nem meglepő, hogy a vezeték szinek nem egyeznek mert az időközben alkotó "szakik" okoznak később galibákat.És még egy TÜRELEM- TÜRELEM nem véletlen Írta zsolti,hogy a el kell tenni a kalapácsot. Előfordul a nagy bosszúság közepette nem veszi észre az ember fia a hibát. Persze tudom könnyű ezt leírni! Mielőbbi sikert, üdv. Sepy.

            Komment


              #7
              Üdv!
              Ha nem találtok más hibát, a mechanikus feszültség szabályozót könnyű beállítani! Nehogy elektronikusra cseréljétek, míg tönkre nem megy! Azok gyorsan fáradnak, nem állíthatók és azonos gyártmányokon belül is elég széles a "minőségbeli szórás".
              Click image for larger version

Name:	6v_fesz_le_r_s.jpg
Views:	1
Size:	31.0 KB
ID:	137238Click image for larger version

Name:	6v_fesz_le_r_s2.jpg
Views:	1
Size:	60.5 KB
ID:	137239Click image for larger version

Name:	6v_mz_k_sz.jpg
Views:	1
Size:	41.6 KB
ID:	137240Click image for larger version

Name:	mechanikus_fesszab.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	137241
              A beállítás menete:

              "Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj."

              Elnézést a szerzőtől, de már nem emlékszem, hogy honnan töltöttem le.

              Komment


                #8
                Jó napot mindenkinek

                Na mindjárt megjavítjuk a motorodat !/ nekem tetszik/
                A biztosítékokat valóban elfelejtem említeni.
                Eszedbe se jusson nagyobb értékűre cserélni,mert kinder tojás lesz !!
                Tele meglepetéssel ami jobbik esetben csak újra vezetékeléssel javítható
                A forrasztást nem ajánlom !
                MERT: - a gyártók sem csinálják / nem véletlen
                - az elkerülhetetlen mechanikai rezgések miatt a csatlakozások védelme
                bonyolultabb megoldást igényel!
                Alkalmanként a börzéken/bolha piacon vagy boltban is lehet vásárolni egyszerű saruzó fogót
                amivel gyári mínöségű csatlakozást lehet készíteni!
                A feszültség szabályozó beállítási leírása korrekt és jó.
                Érdekességként had jegyezzem meg 1972 óta MZ -zek kissebb kihagyással és még nem kellet
                szabályozót állítanom !
                Tapasztalatom szerint is megbízható jól bevált kontstrukciók

                Komment


                  #9
                  Ó, köszönöm a sok értékes információt! Úgy érzem jó helyre csöppentem! A fesz. szab. beállítását talán egyszerűbben nem is írhattad volna le, kedves Taluga! Ezer köszönet!
                  Az ülés alatti piros kábel csatlakozóról hol lehet fotót találni? Ez a színek kavalkádja jellemző a típusra? Vagy csak a mesterek miatt van? A rajz helytelenségét jól fedeztem fel?

                  Komment


                    #10
                    berlin eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A forrasztást nem ajánlom !
                    MERT: - a gyártók sem csinálják / nem véletlen
                    - az elkerülhetetlen mechanikai rezgések miatt a csatlakozások védelme
                    bonyolultabb megoldást igényel!
                    A gyártó persze, hogy nem csinálja, mert lasú kézi művelet. De a karbantartó villanyszerelő bizony gyakran alkalmazza. Nem értem mi bajod vele? Nem szálladzik ki a kábelvég, a szorítócsavar jól megfogja és akár több vezetéket is össze lehet így kötni, ha szükséges. A NYÁK-lemezre is forrasztva vannak az alkatrészek. Az érvéghüvely valóban nem rossz, de házi javításhoz szerintem a forrasztás tökéletes.

                    Persze lehet ezt is használni, de én még motorkerékpáron nem láttam. Ellenben ónozott kábelvéget igen.

                    Komment


                      #11
                      Tényleg megszólítva vagyok!?
                      Akkor válaszolok:
                      NEKEM CSAK AZ A BAJOM HOGY NINCS MEG A SZIGETEM EGY PÁLMA FÁVAL, AMI KÖRÜL CÁPÁKKAL TELI
                      TENGER VAN.
                      Mér régen nem tartozok "hittérítők" közé.
                      Elmondom vagy leírom a mondani valómat ami 40 éves munka tapasztalaton és a határtalan érdeklődésemen alapul! Nem akarok meggyőzni senkit.Jobbik esetben a kétkedö kérdez és nem állit
                      Vagy elhiszi vagy nem

                      Na akkor folytatom a szakmait .

                      Mz-vel indult a téma ,az mz-k sarus csatlakozókkal készültek, amiről írtam!!

                      Te érvég hüvelyt említesz!

                      A nyákra valóban forrasztják az alkatrészeket azért nyomtatott áramkör a neve.
                      A csatlakozó vezetékeket gyárilag vagy a forrasztás után tehermentesítik vagy csuszósarus meg oldást alkalmaznak !!
                      Úgy gondolom szokjunk már le a házi javítás cím szó alatt,
                      az elkapkodott hamar-hamar tegnap mér késő javításokról

                      Komment


                        #12
                        Kedves Berlin! Én is az eredeti sarus megoldásra gondolnék, de az én technológiám a következő: A csupasz ér véget befuttatom ónnal és a sarut is belülről, ez után rányomom a sarut a vezeték végére és a művelet végén forrasztóval megmelegítem és megkínálom minimális forrasztó ónnal. Vélemény? Az ér vég hüvely miatt (jelen esetben) át kell alakítani az egész rendszert. Ezért babrás a dolog. Nem?

                        Komment


                          #13
                          Bocs az érvég hüvely miatt. Ezt rendesen elnéztem. Az a helyzet, hogy a mezőgazdasági gépeinknél sorkapcsot (csokit) használunk és oda rendszeresen ki van írva az érvéghüvely, hogy a villanyszerelőnek egyszerűbb dolga legyen, ne kelljen forrasztgatnia a többeres vezetéket. A helyzet pedig az, hogy a két szerelő közül az egyik használja, a másik, meg forraszt. Végig ez járt a fejemben, mikor írtam a kábelsaru eszembe sem jutott. ...

                          A motoron persze a kábelsaru a legjobb és általánosan elterjedt.
                          Golfos Jocó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          az én technológiám a következő: A csupasz ér véget befuttatom ónnal és a sarut is belülről, ez után rányomom a sarut a vezeték végére és a művelet végén forrasztóval megmelegítem és megkínálom minimális forrasztó ónnal.
                          Szerintem is ez egy jó megoldás. ...

                          Komment


                            #14
                            A csúszósaru sem sértődik meg, ha rendesen be van forrasztva a kábel, inkább ha kitágul maga a saru a sok lehúzkálástól akkor inkább ott szokott galibát csinálni mármint, hogy "lötyög a késen", a saruprés fogó jó, csak én annyira nem bízom benne, én is inkább forrasztom, zsugorcsővel nagyon esztétikusra meg lehet csinálni, sőt jobb autóvillamossági szakik amikor rákötnek egy kábelre (riasztó, vonóhorog..stb.) miatt akkor rá is forrasztják a csapolandó kábelre, nem csak rásodorják,"a szigszalag majd megfogja" címszóval.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2013 ápr. 26, 20:38.

                            Komment


                              #15
                              A csúszó saru első szorító részébe kerül a csupasz vezeték a hátsó részébe pedig a szigeteléssel együtt kell
                              "bedolgozni" a szorító ,rögzítő részeket! úgy hogy a lemez éle középen befelé hajlik
                              Szükség esetén lapos fogóval is lehet jól csinálni .Egy,kettő próba után a végleges helyén.
                              A lényeg hogy ne feszüljön a vezeték! Nyilván a saruzó fogóval könnyebb és jobb.
                              Ha jól van megcsinálva és tisztán van tartva nem fontos a forrasztás

                              A vezeték hüvely csak a csavaros kötések alá való amit szintén speci fogóval érdemes összenyomni.
                              A hüvely lég mentesen kell hogy körbe fogja avezetéket

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X