Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ megszakítós gyújtás cseréje elektronikusra

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ETZ megszakítós gyújtás cseréje elektronikusra

    Segítséget, tanácsot kérek az alábbi kérdésben: 250-es ETZ motorom megszakítós gyújtását szeretném Hall-elemes elektronikusra cserélni. Keresgéltem az interneten, többféle megoldás is létezik elvileg, de ez tűnik a legolcsóbb és legegyszerűbben beépíthető, valamint hiba esetén legkönnyebben visszaalakítható megoldásnak.
    Van valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban ?

    #2
    Szia! Nézz be ide:
    http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...html#post40011
    nyemi biztosan tud neked segíteni
    taluga, nyemi és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Bojnak eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      250-es ETZ motorom megszakítós gyújtását
      Minek elrontani ami jól ki van találva ?
      Bojnak eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      hiba esetén legkönnyebben visszaalakítható
      Hát ez az ! Már most feltételezed, hogy vacakabb lesz. Pedig igen !
      taluga, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Már most feltételezed, hogy vacakabb lesz.
        Sajnos a kisipari gyártmányok néha rettenetesek, nem feltétlenül az összeszerelés, hanem az olcsó alkotóelemek miatt is.
        Egyébként a megszakítós rendszerrel semmi bajom, évek óta hibátlanul működik, igaz elég sűrűn ránézek. Évekig postáztam a Simsonommal hóban-fagyban, forróságban akkumulátoros(!) megszakítós gyújtással.
        Csak most hogy lecseréltem a feszültségszabályozót és az indexrelét elektronikusra, gondoltam ezt a részt is modernizálom. Még alszom rá néhányat. Lehet hogy az árát inkább valami motoros ruházati anyag árába építem bele.
        taluga, nyemi és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én gyári megoldásokban hiszek(BOSCH).
          A leggyengébb láncszem a Hall jeladó, annak kivitelezését kell jól megoldani.
          Persze olyan eszközzel ami használatos a jármű iparban.
          Mert min tudjuk a közlekedés nem játék.
          Attached Files
          taluga, Bojnak és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Szia nyemi,szerinted ezt a fajta gyújtást érdemes felrakni ETZ-re ha elektronikusra szeretném átalakítani a gyújtást vagy mással próbálkozzak.Nekem nem tűnik valami masszív strapabíró dolognak bár én nem értek a elektronikához(amúgy szerintem Bojnak-nak is ez okoz fejfájás ebben a témában)ezért rád bízom,hogy kielemezd mit érdemes.Kockáztatni nem akarok.
            Click image for larger version

Name:	2100000109029.jpg
Views:	1
Size:	64.7 KB
ID:	138234

            Komment


              #7
              Így van, két gondot látok: az egyik a vibráció, bár ez lehet hogy nem akkora gond, mivel az alkatrészek tömege minimális, a rögzítésük forrasztással történik. A másik aggályom a kapcsoló-félvezető hűtésének hiánya, pláne, hogy kellemes forró helyen kell üzemelnie.
              Viszont a nyemi által belinkelt Golf gyújtás határozottan elgondolkodtató.
              >>itt<< találtam Hall-érzékelőt jó áron, gondolom a hozzátartozó elektronika is emberi áron (bontó ?) beszerezhető.
              És szerintem a trafót is cserélni kell a hozzávalóra. Most éppen ezeknek a beszerzési forrását és árát próbálom felderíteni.
              Túl sokat szerintem nem szabad áldozni az átalakításra.

              Komment


                #8
                Hát ja túlzásokba nem akarok esni anyagi téren,ha nem jön össze viszonylag olcsón egy megbízható rendszer akkor maradok az eredeti dolgoknál és nem esek neki az átalakításnak.A régit még mindig könyebb megszerelni akár az út szélén is ha nincs más mint hazatolni mert nem tudok mit kezdeni a behalt elektronikával!

                Komment


                  #9
                  Sziasztok!
                  Én most vettem ki a Müller féle Hall jeladós gyújtást és szereltem vissza a gyárit a TS-be. Nagyon gyenge volt a szikra alacsonyabb fordulatokon, mivel érzékeny a töltésre (de lehet, hogy ez a jelenség a 6v-osnál érzékelhető csak).

                  A másik gondom, hogy néha ki-ki hagyott (jó töltés mellet és úgy, hogy semmi elektromos problémám sehol)
                  Van egy tippem, de ebben nem vagyok biztos, mivel ennyire nem értek hozzá: talán nem célszerű egy mágneses jeladót egy mágneses teret gerjesztő dinamó mellé szerelni...

                  Komment


                    #10
                    Szia Taluga!

                    Boldog új (tan)évet Tanár Úr! Barátaimtól, ismerőseimtől hallottam, hogy a pedagógusok így köszöntik egymást ilyenkor. Legalábbis itt Békéscsabán.

                    taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Van egy tippem, de ebben nem vagyok biztos, mivel ennyire nem értek hozzá: talán nem célszerű egy mágneses jeladót egy mágneses teret gerjesztő dinamó mellé szerelni...
                    Na most azért ezt a kérdésfölvetést ugye nem értem. A megszakító a főtengely végénél van. Előtte a dinamó, mert annak a házára szerelik a gyújtás alaplapot. Máshová nem lehet, mert mindenféle áttételezések miatt fáziskésés jöhetne létre, ami az üzembiztonság szempontjából káros. Én sem értek az elektronikához különösebben. Én azonban inkább arra gyanakszom, hogy ha van valami digitális cucc ebben az áramkörben, akkor alacsony fordulaton esetleg nem éri el a feszültség az "ingerküszöböt", ami miatt kimarad a gyújtás.

                    Vedd ezt egy olyan halandzsának, amivel annakidején elektrotechnika órán akartam magam kivágni a bajból. Végül mindig csak a biztosítékot sikerült kivágni a tanárnál. Boldog iskolásévek. Irigyellek, hogy te még mindig suliba jársz.

                    Komment


                      #11
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Boldog új (tan) évet Tanár Úr!
                      Köszönöm! Legyen igazad!

                      Erről egy Újévi üzenet jut eszembe:
                      Értesítem azokat, akik tavaly boldog új évet kívántak nekem, hogy lóf@sz sem lett belőle, így idén inkább piát vagy pénzt küldjenek.


                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      akkor alacsony fordulaton esetleg nem éri el a feszültség az „ingerküszöböt”, ami miatt kimarad a gyújtás.
                      Igazad lehet, én csak tippelgettem a hall mágnes és a dinamó "térviszonyairól"




                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Végül mindig csak a biztosítékot sikerült kivágni a tanárnál.
                      Az enyém már patkolva van...

                      Komment


                        #12
                        taluga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Sziasztok!
                        Én most vettem ki a Müller féle Hall jeladós gyújtást és szereltem vissza a gyárit a TS-be. Nagyon gyenge volt a szikra alacsonyabb fordulatokon, mivel érzékeny a töltésre (de lehet, hogy ez a jelenség a 6v-osnál érzékelhető csak).

                        A másik gondom, hogy néha ki-ki hagyott (jó töltés mellet és úgy, hogy semmi elektromos problémám sehol)
                        Van egy tippem, de ebben nem vagyok biztos, mivel ennyire nem értek hozzá: talán nem célszerű egy mágneses jeladót egy mágneses teret gerjesztő dinamó mellé szerelni...
                        A mágneses ötlet, első ránézésre logikusnak tűnik, mégsem igaz mert a dinamó erövonalai csak nagyon kis mértékben szóródnak a vason kívül.
                        A magyarázat a jelenségre az, hogy az említett szerkezet un. Darlington tranzisztorral épül amin 1,2-1,4 V feszültség esik. Vagyis kis fordulaton a gy. trafó, még jó aksinál is, 4,6-4,8 V-tal működik, a 6 helyett. Ez MZ tranzisztoros gyújtás a rendszer mentes az ilyen, és más, hibáktól.

                        Komment


                          #13
                          György Bognár eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szia nyemi,szerinted ezt a fajta gyújtást érdemes felrakni ETZ-re ha elektronikusra szeretném átalakítani a gyújtást vagy mással próbálkozzak.Nekem nem tűnik valami masszív strapabíró dolognak bár én nem értek a elektronikához(amúgy szerintem Bojnak-nak is ez okoz fejfájás ebben a témában)ezért rád bízom,hogy kielemezd mit érdemes.Kockáztatni nem akarok.
                          [ATTACH=CONFIG]18420[/ATTACH]
                          Szia Gyuri.
                          Én véleményem, hogy a blokkba, ha csak lehet, a gyújtás időpont jeladót helyezzük el és csak "gyári" megoldásút (ami bírja a hőt és a mostoha körülményeket). Lehet az impulzus tekercs vagy akár hall érzékelő (optikus elven működőről nincs tapasztalatom, de mindig is idegenkedtem tőle).
                          Az elektronikát meg , inkább egy megfelelő hűtéssel és mágneses zavaroktól mentes helyre szereljük.
                          Mutasson valaki egy olyan motort ahol a gyújtás jeladó (elektronikus) a generátoron (dinamó) foglal helyet gyárilag. Persze egyből rávágom, ETZ250. Igen, de több sincs. Sőt ott is ha megfigyeljük, a gyártó próbálta minél messzebbre helyezni a generátortól, mert ez egy szükség megoldás volt a részéről, az biztos.
                          Ezért a képen láthatót gyújtást, én nem raknám be motoromba.
                          A hall jeladó kiválasztásáról meg csak annyit, hogy én a "gyári" megoldásokat részesítem előnybe, mert "általánosan" használt TLE4905-nincs jó véleményem. A múltkori 10db-s vásárlásomnál is, 2db rosszat találtam.
                          Click image for larger version

Name:	Hall.jpg
Views:	1
Size:	21.0 KB
ID:	138264Click image for larger version

Name:	Hall m&amp;#252;k&amp;#246;d&amp;#233;s.JPG
Views:	1
Size:	61.4 KB
ID:	138265


                          Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A magyarázat a jelenségre az, hogy az említett szerkezet un. Darlington tranzisztorral épül amin 1,2-1,4 V feszültség esik. Vagyis kis fordulaton a gy. trafó, még jó aksinál is, 4,6-4,8 V-tal működik, a 6 helyett. Ez MZ tranzisztoros gyújtás a rendszer mentes az ilyen, és más, hibáktól.
                          Üdv Gyula-bá
                          Esetleges FET-es alkalmazásról, a véleményed? Mert annak használatával , még kevesebb lenne a feszültség esés.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 04, 20:36.

                          Komment


                            #14
                            Szia nyemi köszi a választ!Úgy döntöttem(a mostani válaszod végleg meggyőzött) én is,hogy hagyom a régi jól bevállt rendszert a mocin nem állok neki babrálni,nem éri meg legalább is nekem!Ezt legalább könnyebben megjavítom ha valami gondja lesz(remélem nem mostanában )a technikának!

                            Komment


                              #15
                              Kedves Gyula-bá!

                              Köszönöm szépen az információt!
                              Én is rámértem és valóban csak 5 volt körüli értéket adott alacsonyabb fordulaton. Kezdett tőle szépen elkormozódni az égésterem is és mielőtt kivettem már szépen durrogott is néha.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X