Titus eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése

Milyen tip. MZ? Hol mérsz feszültséget amikor áll a motor és hol nem menet közben?
Ne házasíts össze elektronikus és elektromechanikus/klasszikus/ fesz.szabályzót. A régi tip szabályzót az útszélen is lehet javitani vagy pótolni
Nekem a jugoszláv hegyekben hozott egy fickó fesz.szabályzót
Itt egy tiszta forrásból meritett rajz magyarázattal
A lényeg, kösd össze a dinamó D+-t a DF-fel és indits Voltmérés a test és a D+ között 13-15V körül. A dinamó ilyenkor teljes gerjesztésen van, tehát jó. Fizikailag ilyenkor szokja a fessz.szabályzó a rajzon Rsz tekercset beiktatni hogy ne nőjön a feszültség az égbe
A rajzról leolvasható hol érdemes mérni hogy van-e t9ltés. Elsősorban az akksi sarkain, de nyomozni a test és a K2 majd a K1 között Ahol eltünik ott a hiba
Természetesen állóhelyzetben a dinamó kollektorát is érdemes Ohm mérővel végigmérni, egyformák-e a szegmensek és az állórész tekercse sem szakadt
Komment