Miért megy ki a kondi az mz-nél, akár miylet rakok bele folyton elromlik, valaki tudna segíteni mit tegyek??
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
MZ ts 125 villamosság
Collapse
X
-
Sziasztok !
Olvastam hogy elektronikus feszültségszabályzó használata mellett nincs szükség ellenállás tekercsre . Múlthéten ki is vetem a ts-böl és rá két napra a feszültségszabályzóba a dióda híd le is éget , akkor még is csak szükség van rá ezek szerint ? Azóta vettem egy új feszabot és az ellenállás tekercset vissza kötve hibátlanul működik .
Komment
-
Az elektronikus feszszabok 99%-ához nincs szükség az ellenállástekercsre.
Alapvető különbség az elektronikus, és az elektromechanikus szabályzó közt, hogy az elektronikus 2 üzemállapotot vezérel (gerjeszt - nem gerjeszt). Az elektromechanikus viszont 3 üzemállapotot tud. (nagyon gerjeszt, kicsit gerjeszt, nem gerjeszt) Ha az elektronikus feszszab mellett benthagyod az ellenállástekercset, akkor a tekercsen keresztül folyamatosan gerjesztődik az állórész. Azaz, amikor a feszszab "nem gerjeszt" módban van, akkor is kap gerjesztést az állórész, és meg tud szaladni a feszültség.
Az elektronikus feszszabályzó úgy szabályoz, hogy kvázi kitöltési tényezőt változtat a feszültség függvényében. Tekercs nélkül azért ment tönkre, mert gagyin volt elkészítve. Tekerccsel azért nem megy tönkre, mert nem 0-1 közt kapcsolgat, hanem 1-0,5 közt. Nem omlik teljesen össze az állórész mágneses mezeje, és ki-be kapcsoláskor nem kap akkora áramerősséget a tranzisztor.
- 3 likes
Komment
-
bécibá57 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÜdv Szaktársak!
Szerintetek jó ez a kapcsolás TS 125-höz aksi nélkül? Világítás, egyebek nem kellenek. Kapcsolót hova építsem be a leállításhoz?[ATTACH=CONFIG]33101[/ATTACH]
- 1 like
Komment
-
Van valakinek tapasztalata gyári MZ dinamóval olyan ügyben, hogy az előző tulaj által berakott elektronikus fesszabályozó leégette az ellenállástekercset. De ha én tennék rá egy másikat és ezt kiegészíteném gyári elektro-mechanikus szabályozóval újra jól működhetne-e a rendszer? Ilyenkor más is tönkremegy a dinamóban, vagy csak az a tekercs? Lehet a szabályozó is tönkrement, de amíg nem tudom, hogy mi a helyzet nem nyúlok hozzá. Egy biztos, 100 km-nél többet nem bír ki az akku, mindig rá kell tölteni. Töltést pedig nem tudtam mérni, mert nem jelez semmit a multiméter, csak ha leállítom a motort.
Komment
Komment