Sziasztok!Volna egy kis problémám és segítséget ill. véleményeket szeretnék kérni.A gond a következő:a motorom üresjárati csavarja mellet van egy kis dugó(fagydugó vagy mifene nem tudom pontosan a nevét )és ott szivárog az olaj a motorból.Nem nagyon ereszt de engem idegesít,hogy a szépen lemosott motor alja 1-2 hét után olajos,olaj sáros a rárakódó por miatt! Mit lehet tenni ez ellen??? Erről lenne szó az üresjelző gomba mellett balra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Olajszivárgás az ETZ-n.
Collapse
X
-
Bár nagyon régen nem szedtem már szét ETZ-t, nekem úgy tűnik az ott egy technológiai furat ledugózása. És ha ez így van megpróbálnám jóféle olajálló motortömítővel egy picit megkenni. Persze zsírtalanítás után.taluga és György Bognár kedvelte ezt.
- 2 likes
-
Felháboritó!!
Nem lenne szabad semmiféle dolognak engednie,viszont nem lenne szükség müszaki emberekre sem!!!
Keresd med a szivárgás pontos helyét folyamatos tisztitással(féktisztitó spray)és megtalálod a cserélendő alattomos akatrészt,melyet szigoru szabályok szerint likvidálsz."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBár nagyon régen nem szedtem már szét ETZ-t, nekem úgy tűnik az ott egy technológiai furat ledugózása. És ha ez így van megpróbálnám jóféle olajálló motortömítővel egy picit megkenni. Persze zsírtalanítás után.
De ha itt: MZ Club Hungary ”¢ Fórum kezdőlap megtekintése érdeklődsz biztos kapsz kielégítő választ a kérdésre.
- 3 likes
Komment
-
Köszi a válaszokat! Az alattomos szivárgás helye meg van annak a dugónak a képében csak nem tudom 100%-ig,hogy mit kezdjek vele.Gondoltam arra is,hogy fogom és kiveszem a helyéről fúrok bele menetet és belehajtok a helyére egy csavart persze megfelelő tömítéssel ellátva(pl:hőálló sziloplaszt).Bár lehet ez kicsit drasztikusnak tűnhet de ha nincs más megoldás....Szerintetek ez is lehet megoldás?taluga kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Az egy lemez tömítő ami a váltó tengely furatát tömíti le. Gyakorlatilag eredeti állapotban egy domborított lemezből készült alkatrész amely a domborítás miatt valamivel kisebb átmérőjű mint a furat. Így könnyen be megy a helyére és amikor bent van egy megfelelő szerszámmal ki kell lapítani a domborítást és akkor befeszül a furatba.
Nincs alatta semmiféle tömítés de ha a lépcsős furat tönkre van verve akkor a megfelelő javítás a behegesztés. De ahhoz szét kell szedni tényleg a blokkot. A beragasztás ideig óráig jó lehet de sajnos nem jelent végső, biztonságos megoldást.taluga és György Bognár kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Én simán bekenném jó minőségű tömítő masszával. Gondolj csak bele az újabb autókon a karter, vagy a szelepdekni is fel van úgymond ragasztva. Semmiféle tömítés csak a massza. És nem szivárognak.taluga, György Bognár és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
Igen de az olajteknő feltömítésekor a két tömítendő felület le van zsírtalanítva, tisztítva, bekenve és úgy összeszerelve. Itt pedig a lépcsős furat belső, konkrét tömítő felületét nem is látod ha nem szeded ki a lemezt, csak kívülről maszatolod féktisztítóval, ami után egyből vissza szivárog az olaj és ezt kenegeted be kívülről pasztával. Ez pedig így nem jó.
- 4 likes
Komment
-
A lemez furatba van süllyesztve. Ha megdöltöm a motort az olaj nem fog szivárogni le tudom zsírtalanítani, és a furatot tele tudom tölteni anyaggal. Én nagyjából így képzelem el a javítását. Ez gyakorlatilag szinte semmibe sem kerül, és ha neadjisten mégse sikerül még mindig szét lehet szedni az egész blokkot.
- 3 likes
Komment
-
Azt nem tudom mikor de hősiesen neki fogok állni a tömítetlenség elhárításának de,hogy ne kelljen döntögetnem a motort az olajszivárgás miatt előtte inkább leengedem belőle az olajat!Amúgy is le kell cserélnem az olajat és bepróbálkozom a tömítő masszás verzióval,ha nem jön be akkor nekiugrok a "B" tervnek amit majd menet közben kiötlök,hogy mi legyen!
- 3 likes
Komment
-
Elsőnek én is a blokktömítő pasztát próbálnám ki Sinter módszerével (van feketében is, ha nem akarsz rikító pirosat ), csak ezért nem szívesen borítanám szét a blokkot, ha meg nem működik jöhet a legózás, kárt nem teszel benne.
(azért az akksit, ha elfekteted ne felejtsd benne, meg a fékfolyadék esetleges kifolyásánál vigyázni kell nehogy "leápolja" a fényezett részeket.)
Amúgy ilyen "dugót" hol lehet szerezni?Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2014 febr. 05, 18:56.
- 3 likes
Komment
-
supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElsőnek én is a blokktömítő pasztát próbálnám ki Sinter módszerével
- 4 likes
Komment
Komment