Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Olajszivárgás az ETZ-n.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Olajszivárgás az ETZ-n.

    Sziasztok!Volna egy kis problémám és segítséget ill. véleményeket szeretnék kérni.A gond a következő:a motorom üresjárati csavarja mellet van egy kis dugó(fagydugó vagy mifene nem tudom pontosan a nevét )és ott szivárog az olaj a motorból.Nem nagyon ereszt de engem idegesít,hogy a szépen lemosott motor alja 1-2 hét után olajos,olaj sáros a rárakódó por miatt! Mit lehet tenni ez ellen???Click image for larger version

Name:	2013-11-02 10.05.17.jpg
Views:	1
Size:	187.3 KB
ID:	156833 Erről lenne szó az üresjelző gomba mellett balra.

    #2
    Bár nagyon régen nem szedtem már szét ETZ-t, nekem úgy tűnik az ott egy technológiai furat ledugózása. És ha ez így van megpróbálnám jóféle olajálló motortömítővel egy picit megkenni. Persze zsírtalanítás után.
    taluga és György Bognár kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Felháboritó!!
      Nem lenne szabad semmiféle dolognak engednie,viszont nem lenne szükség müszaki emberekre sem!!!
      Keresd med a szivárgás pontos helyét folyamatos tisztitással(féktisztitó spray)és megtalálod a cserélendő alattomos akatrészt,melyet szigoru szabályok szerint likvidálsz.
      taluga, apacsavo és György Bognár kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Bár nagyon régen nem szedtem már szét ETZ-t, nekem úgy tűnik az ott egy technológiai furat ledugózása. És ha ez így van megpróbálnám jóféle olajálló motortömítővel egy picit megkenni. Persze zsírtalanítás után.
        Ezt javasolnám én is. Ha ezt meg akarod szüntetni lehet még a blokkot is szét kellene húzni hozzá..
        De ha itt: MZ Club Hungary ”¢ Fórum kezdőlap megtekintése érdeklődsz biztos kapsz kielégítő választ a kérdésre.
        taluga, György Bognár és mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszi a válaszokat! Az alattomos szivárgás helye meg van annak a dugónak a képében csak nem tudom 100%-ig,hogy mit kezdjek vele.Gondoltam arra is,hogy fogom és kiveszem a helyéről fúrok bele menetet és belehajtok a helyére egy csavart persze megfelelő tömítéssel ellátva(pl:hőálló sziloplaszt).Bár lehet ez kicsit drasztikusnak tűnhet de ha nincs más megoldás....Szerintetek ez is lehet megoldás?
          taluga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Az egy lemez tömítő ami a váltó tengely furatát tömíti le. Gyakorlatilag eredeti állapotban egy domborított lemezből készült alkatrész amely a domborítás miatt valamivel kisebb átmérőjű mint a furat. Így könnyen be megy a helyére és amikor bent van egy megfelelő szerszámmal ki kell lapítani a domborítást és akkor befeszül a furatba.
            Nincs alatta semmiféle tömítés de ha a lépcsős furat tönkre van verve akkor a megfelelő javítás a behegesztés. De ahhoz szét kell szedni tényleg a blokkot. A beragasztás ideig óráig jó lehet de sajnos nem jelent végső, biztonságos megoldást.
            taluga és György Bognár kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Én simán bekenném jó minőségű tömítő masszával. Gondolj csak bele az újabb autókon a karter, vagy a szelepdekni is fel van úgymond ragasztva. Semmiféle tömítés csak a massza. És nem szivárognak.
              taluga, György Bognár és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Igen de az olajteknő feltömítésekor a két tömítendő felület le van zsírtalanítva, tisztítva, bekenve és úgy összeszerelve. Itt pedig a lépcsős furat belső, konkrét tömítő felületét nem is látod ha nem szeded ki a lemezt, csak kívülről maszatolod féktisztítóval, ami után egyből vissza szivárog az olaj és ezt kenegeted be kívülről pasztával. Ez pedig így nem jó.

                Komment


                  #9
                  A lemez furatba van süllyesztve. Ha megdöltöm a motort az olaj nem fog szivárogni le tudom zsírtalanítani, és a furatot tele tudom tölteni anyaggal. Én nagyjából így képzelem el a javítását. Ez gyakorlatilag szinte semmibe sem kerül, és ha neadjisten mégse sikerül még mindig szét lehet szedni az egész blokkot.

                  Komment


                    #10
                    Azt nem tudom mikor de hősiesen neki fogok állni a tömítetlenség elhárításának de,hogy ne kelljen döntögetnem a motort az olajszivárgás miatt előtte inkább leengedem belőle az olajat!Amúgy is le kell cserélnem az olajat és bepróbálkozom a tömítő masszás verzióval,ha nem jön be akkor nekiugrok a "B" tervnek amit majd menet közben kiötlök,hogy mi legyen!

                    Komment


                      #11
                      Elsőnek én is a blokktömítő pasztát próbálnám ki Sinter módszerével (van feketében is, ha nem akarsz rikító pirosat ), csak ezért nem szívesen borítanám szét a blokkot, ha meg nem működik jöhet a legózás, kárt nem teszel benne.
                      (azért az akksit, ha elfekteted ne felejtsd benne, meg a fékfolyadék esetleges kifolyásánál vigyázni kell nehogy "leápolja" a fényezett részeket.)

                      Amúgy ilyen "dugót" hol lehet szerezni?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2014 febr. 05, 18:56.

                      Komment


                        #12
                        inkább leengedem belőle az olajat
                        Az is teljesen jó!

                        Komment


                          #13
                          supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Elsőnek én is a blokktömítő pasztát próbálnám ki Sinter módszerével
                          A módszer heftelgetés-ízű, na de valljuk be őszintén, ki az, aki egy ilyen hiba miatt szétbombáz egy egyébként jól működő blokkot? Hát szerintem senki! Én sem. Talán annyival egészíteném ki a megoldást, hogy valami vékony anyagból készítenék egy kör alakú fedelet, amivel az alapos tisztítás, pasztázás után lezárnám azt a kitömített "gödröt".

                          Komment


                            #14
                            Én személy szerint oldalra dönteném és zsírtalanítás után eporapidból szinálnék egy csinos dombocskát rá. Meg is fogja és bírja az olajat is.

                            Komment


                              #15
                              A módszer heftelgetés-ízű
                              Nálunk a hegesztést mondják heftelésnek, a kevésbé szakszerű javítást meg kokecolásnak.Sepy módszere sztem is célravezető lehet.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X