Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz ts 125 hiba!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mz ts 125 hiba!

    Hali!
    Segítséget szeretnék kérni a fórumozok tól.
    Sikerült szert tennem végre 1 papíros motorra amit nemsokára átiratok a nevemre.Mindene megvan minden papírja és forgalomba is van még.Amikor elhoztam a motort akkor müködött de figyelmes lettem arra hogy szívató levétele után rettentő magasra felpörgött a motor.Nem foglalkoztam vele.Itthon kipróbálva már kicsit más volt a helyzet.Erőtlen volt nehezen reagált a gázra mikor meg reagált nagyon felpörgött.Erőtlen volt.A gyertyát fehéresre égette ki.Illetve ami a legfontosabb a hengertérből durrogó hang és kopogó hang jött elő.
    Ezekután szinte biztos voltam benne rosz az előgyújtás.Levettem a deklit és látván hogy a megszakito hézag is alig 0.2 volt be állitottam 0.4-re és próbáltam indítani.Na innentől már vicces volt mert hol indult hogy ilyen nagy durranásal kisérte az indítást.Ezután probalámpa segítségével beállítottam az előgyújtást 3mm-re.Ezután teljesen vége van.Utoljára 1et durrant azóta semmi életjel.Rugás közbe pedig sziszegő hang jön valahonnan.Illetve a karbi aljánál olyan mintha levegőt nyomna vissza.Henger tökéletes állapotu rendesen lehúzva.A karbi kitakaritva minden fuvóka méret helyet anyit leszámitva hogy főfuvoka elöször 70 volt most 120 van benne.Aki tud adni bármi tippet az kérem írjon.

    #2
    Rugás közbe pedig sziszegő hang jön valahonnan
    Habár átíratni így (müködésképtelenül) is lehet, szerintem ezt a dolgot oldd meg először. Ha ki tud fújni, akkor ott falsol - hiába is próbálnál bármit állítani a karbin, hiszen az ott beszívott levegőn kívül még máshol is tud beszívni, így nem lesz rendben a levegő-keverék arány soha. Karbi alatt, henger talpánál, szimmerringeknél, forgattyúsház osztásánál...
    Ez okozhatja az indítási nehézséget, hiába van jó helyen a gyújtás. De onnantól fogva hogy nincs fals már van értelme a karbival meg a gyújtással foglalkozni.
    A durrogó-kopó hang lehet még érdekes, de okozhatják az említett bajok. Nem tudom mennyi ideig és mit bír egy MZ főtengely-hajtórúd páros, milyen gyakran illik a csapágyaival foglalkozni, de remélhetőleg eltűnnek azok a zajok ha már oké lesz a keverékképzés + a gyújtás.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Köszönöm szépen a választ!
      A hengertalp,karbicsonk,fötengely kombót holnap ellenörzöm mint fals lehetőségek.De szimeringet hogy nézzem meg?

      Komment


        #4
        Hello!
        Kollarg kolléga jól leírta, én annyit tennék hozzá, hogy a fúvókába 70-es után 120-ast rakni az minimum túldúsítás lesz neki! Véleményem szerint, ha nem indokolja különösen semmi, ekkora változtatást a porlasztóba nem szabad módosítani, főleg azért mert nem üzembiztos még a gép, minden módosítás (főleg egy időbe több dolog) exponenciálisan növeli a halmozódó hibákat!

        Komment


          #5
          Igazándiból járó motornál lehetne , a simeringre fújt féktisztító vagy hidegindító segítségével. (felpörgésre vagy hirtelen megállásra kéne figyelni ,bár ez itt egy kicsit nehézkes ha nem indítható ) Ha nem jelent nehézséget inkább cseréld ki őket, mert lehet hogy ezer éves kővé keményedett, repedezett simeringeid vannak, ami előbb-utóbb úgyis megadná magát a használat közben. (az összeszerelés alkalmával egyúttal az összes tömítést "helyrerakhatod") A hamis levegő beszívása miatt elszegényedő B.-L. keverék furcsa dolgokat tud művelni a motorban , eltekintve a teljesítmény csökkenésétől !

          Komment


            #6
            Nem indokolatlanul cseréltem meg a két fuvokát.A 120as fuvoka az a karbiba a dusitó fuvoka ként volt betéve.A föfuvokának pedig 70 ami eleve nem elég neki ezért cseréltem meg hátha ez a hiba.Hát sajnos elég nehezen cserélhetöek a szimeringek mivel belső szimeringes bár van a gyujtás oldali felöl 1 könnyen cserélhetö fedéllel eggyütt.

            Komment


              #7
              Szerintem a 120 -as fúvóka egy kb 27-30 mm-es karbiba való méret , ha minden igaz az MZ 125 -nek BVF 22N1 -es a karbija , ami max kb 80-85 -ös fuvókával kellene szerelni (szerintem ) a dúsító -ban a 70 . -ben nem vagyok biztos de szerintem nagy. Persze a simmering csere nem egyszerű , és ha minden igaz a gyujtás oldalon 2db . van benne. De már láttam hozzá egy csapágykihúzató szerszámot ami a csapágykosár roncsolása után kihúzza azt , és a szimering cserélhetővé válik , új csapágy beütése után használható. Igaz én ezt a megoldást szakszerűtlennek , pontatlan kókler megoldásnak tartom . Az igazi az ha szétszeded és egyúttal természetesen ujratömíted !
              sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Azlenne a legegyszerübb ha széthuznám és ujraépitkeznék,de szerintem ez nemrég volt szétszedve mert még a paszta látszik a henger alatt illetve kb mindenhol.A csapágya nem mozognak és tiszta az egész.Elméletileg igen 2db van rajzok alapján.Az 1ik a benzin keverék ellen véd hogy netudjon keveredni a csapágyat kenő olajjal a másik pedig azt akadályozza hogy ne tudjon kifolyni a szabadba az olaj.
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Szerintem meglett a hiba de elküldöm nektek is.Nagy valószínűséggel ez lehetett a fő probléma.Amikor elhoztam akkor a légszűrőben benzines vagy valami rongy szerű zokni volt illetve 70-es főfúvóka.Na de itt a videó

                  Komment


                    #10
                    Ahogy írod is, látszik hogy nem sokat tömít!
                    Így akkor csak szimering csere lesz ez ebből, de egyszer kell összerakni patentül, aztán jó ideig elpöfög! Ha már szétszedi az ember, megéri rákölteni a generált (amennyiben kell) s akkor minden amit cserélni kell új/rendbehozott legyen.
                    csi22222 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Mivel 2szimering van benne ez oldalt.A belső adta meg magát a külsö is de az csak kicsit csepeget amikor leszedtem a gyújtást.

                      Komment


                        #12
                        Amit érdemes cserélni minden csapágy és simering így látatlanból a többi szükség szerint!

                        Komment


                          #13
                          A főtengelynek nincs játéka igy lehet mákom van de ha bele esik akkor muszálylesz

                          Komment


                            #14
                            Látványos a videó, az biztos. És így elég egyértelmű, hogy miért nem akar rendesen működni.

                            ez nemrég volt szétszedve mert még a paszta látszik a henger alatt illetve kb mindenhol
                            Ezért is nem értem, miért árulnak nagyon sok motort úgy, hogy "frissen felújítva" - lehet szétszedték-összerakták, aztán közben valami figyelmetlenség miatt megadta magát a szimmerring. Lehet a rongy is azért volt benne, hogy elég benzint tudjon beszívni a falslevegő mellé... De ennek egyetlen megoldása a megbontás, aztán a szakszerű összerakás jó alkatrészekből.
                            csi22222 kedvelte ezt.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              Pontosan! A levegő elzárásával adtak neki több kalyát illetve hogy az olajt ne tudja beköpni mivel így a váltó olaj is befolyhatott az égéstérbe ezért tettek bele 70es fúvókát hogy nedusuljon el a keverék.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X