Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Azt már írtam máshol, hogy a kerékagyakakat üveggyönggyel szórattam és az az igazság, hogy csapágycserét is terveztem bennük, ezért nem is takartam ki a csapágyfészkeket. Persze jól tele is mentek porral a porvédő-hézagoló és a fedőlapok ellenére is. Kiszedtem őket, a csapágyak meg meg se mozdultak, na gondoltam legalább kitakarítom kiszerelés előtt. Benzinnel átöblítettem jól mindkét oldalról, dehát nyilván a két csapágy közötti üregben ott marad sokminden.
    Akkor gondoltam egy merészet, hogy vízzel fogom kimosni belőle, nyomással. Nem állt rendelkezésemre, csak a kerti csap meg ahhoz való locsolótömlő szórófejjel. Vékony sugárra állítva viszonylag jó nyomással jön, vagy negyedórán keresztül mostam vele a csapágyakat felváltva mindkét oldalról. Hát meglepett, hogy a csapágyak közül minden szennyeződést kihozott, ráadásul a hideg víz összekapta a régi zsírt és az is kis csomókban tudott távozni. Na mondom, lehet hogy jó lesz? Pár óra napon szárítás után forgatom a csapágyakat és nem érzem, hogy érdes szemcsék lennének benne, csak azért forog nehezen, mert a golyóhornyokba is beledermedt egy vékony zsírréteg. Hmm, hát akkor ezt meg kioldom belőle egy kis foltbenzinnel. Mikor megvagyok, szépen, ellenállás nélkül forognak a csapágyak, egyedül csak a köztes cső tartólemeze súrlódik az agyban, dehát ez elkerülhetetlen.
    A fene se szedi ki most már a kerékcsapágyakat, mikor atomstabilan állnak a kerékagyban, szennyeződés se bennük, se közöttük nincs és nem is lógnak...
    Szerintem kapnak zsírt és tuti lesz. Korábban már elkövettem azt a hibát, hogy követtem a kezelési utasítást, miszerint mossuk ki benzinnel a csapágyakat és nyomjunk bele zsírt, rakjuk össze. Persze a benzin nem száradt ki közülük, aztán ott pangott némi zsírral oldódva belül, míg meg nem jelent némi motorozás után a kerékagyon kívül, sugárirányban.
    Most tök száraz az egész bele...ilyen házi sufni módszerekkel...

    Click image for larger version

Name:	20120919869.jpg
Views:	1
Size:	177.1 KB
ID:	132728

    Komment


      #17
      demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A fene se szedi ki most már a kerékcsapágyakat, mikor atomstabilan állnak a kerékagyban, szennyeződés se bennük, se közöttük nincs és nem is lógnak...
      Még nem lógnak...látom nem volt még szerencséd menet közben beálló elsőkerékcsapágyhoz...
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        Valóban nem, neked igen? Pont valami ilyesmi miatt?
        Értem én, hogy óvatosan a lelkesedéssel, de bennehagyni az eredeti csapágyakat ha már sikerült tökéletesen kitisztítani, aztán újrazsírozni...talán nem annyira meleg.

        Komment


          #19
          Szerintem wsievers arra próbál rávezetni hogy ne "filléres" tételen kockáztasd az életedet... Ha már ennyire szétszedted nyugodtan cseréld le újakra azokat a csapágyakat.

          Komment


            #20
            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Most tök száraz az egész bele...ilyen házi sufni módszerekkel.
            Én azért nem vennék mérget arra, hogy maradéktalanul minden szennyeződést el sikerült távolítanod a két csapány közül, márcsak azért sem mert az a fránya távtartó két végén ott van két alátét.
            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 szept. 19, 18:59.

            Komment


              #21
              Ha kivenném a csapágyaidat---kimosnám ---hagynám leüllepedni---fogadjunk felháborodnál ha meg kéne enned a homokot a mosóedény aljáról .

              KB :550 ft 2db jó csapágy ......
              kollarg kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Persze igazatok van...
                De nyilván nem az anyagi vonzata vagy az időhiány miatt akartam bent hagyni, egyszerűen csak nem gondoltam volna, hogy ezt az eredményt el lehet érni és lelkesítő volt.
                OdinHEM, joker és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Valóban nem, neked igen? Pont valami ilyesmi miatt?
                  Hasonló volt, igaz elég régen, meg akkor elég sok minden összejött...Csapágytörésem volt az első kerekemben, a külsőgyűrű tört szét, a golyók kosarastól mentek a levesbe, így mire megálltam volna, az első kerekem egy kicsit keresztbe fordult és megakadt( a fékoldali csapágy ment ki, a görgök meg mentek a fékbe, így a motortól külön folytattam az utam). Veszteséglista: kitört féklap, berágott csapágyház és elsőtengely, egyoldalon az irányjelzők, egy bőrdzseki, egy nadrág, és a plexi a sisakról, és kéttenyérnyi bőr a lábszáramról.
                  És mindez miért? Egy olyan első kerék miatt, ami ridegtartáson volt vagy 10 évig a csillagos ég alatt, és a csapágya jónak tünt(kimosva, újrazsírozva).
                  Szerintem vegyél bele 2 új csapágyat, nem kell feltétlen C3-as, de ne is a legolcsóbb legyen. Ha elfér, legyen zárt csapágy, csak a berakás előtt pattintsd ki a porvédőjét, és nézd meg mennyi zsírt tettek bele(Általában egy borsónyi beépített élettartam szokott benne lenni), ha kevés, pótold.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 szept. 19, 19:57.
                  OdinHEM és korompaiistvan kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #24
                    Ez kemény lehetett...tényleg nem éri meg ennyin elsiklani...
                    Nekem is 1-2 évtizedet fetrengett kerekekből vannak az agyak (igaz fedett helyről), mert ami a motorban volt, az tragédia ahogy szétvolt mind a kettő.
                    Megesztergáltatom ApaE leméretezett kihúzóját, anélkül nem állok neki szétverni. A lánckerékagyba is zárt csapágyat tettem, a kerékbe is olyan volt az eredeti elképzelésem.

                    Komment


                      #25
                      Sziasztok!
                      Épp a hátsókerékagyba próbálom beletenni a négy trapéz alakú lyukas átvezető gumitömböt, de nem sikerül.
                      Ki milyen megoldással cserélte ki? Milyen célszerszám kell hozzá?

                      Komment


                        #26
                        Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ki milyen megoldással cserélte ki?
                        Szilikonnal, vagy olajjal vékonyan kend meg.

                        Komment


                          #27
                          Duke és mir-mur kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Uraim, köszönöm!
                            Sikerült a mai nap kínját az építés örömévé alakítanotok ezzel a célszerszámmal! A drótos megoldással pát perc alatt kész lettem. Ismét bebizonyosodott, hogy egy feladat elvégzése a megfelelő szerszámmal gördülékeny, míg nélküle hosszan tartó kínlódás lehet.
                            Közben beugrott, hogy szélvédőüvegeket is tesznek be így!
                            sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Akik csináltattatok mostanában kerékfűzést, mennyit szoktak elkérni a szakik egy pár kerékért?
                              Lassan megcsináltatnám én is, a blokk után a kerék a következő, amit össze akarok rakni.

                              Komment


                                #30
                                Én Vecsésen centíroztattam, egyelőre teljesen pozitív véleményem van, bár még nem gurultam vele, ahogy látszik is:
                                Click image for larger version

Name:	2012-09-30 15.10.47k.jpg
Views:	1
Size:	100.4 KB
ID:	132901
                                Előre összefűztem, és csak centírozni kellett, így olcsóbb volt. Hívd fel telefonon!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X