Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia kis fékdobos kerékagy felújítása

    Üdv!Azt szeretném kérdezni, hogy hogyan lehet kiszedni a csapágyakat a kis fékdobos kerékagyból? Esetleg melegítéssel? Előre is köszönöm a segítséget!

    #2
    Szia! Ezt tudnám a figyelmedbe ajánlani:

    http://veteran.forum.hu/blog/apae-49...zas-urasan-37/
    Greg, soveny és BeniP10&P21 kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Köszi! Most már legalább látom,hogy hogyan kell kiszedni normálisan,én is megpróbálom elkészíteni a szerszámot aztán majd meglátjuk,hogy mi lesz.
      kollarg kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        ApaE csinált egy nagyon jó kis írássorozatot. Bár ha csak egyszeri (pontosabban egy motornál négyszeri ha jól számolom) alkalomról van szó, és nem feltétlenül kell hogy ilyen sikerélmény simogassa a lelkedet, akkor érdemes megkérdezni autószerelő vagy hasonló munkát végző ismerősöket, hátha tudnak nélkülözni egy estére/hétvégére egy csapágykihúzót.

        Ezidáig én is csak a lendkeréklehúzót és az elsővilla szárának kiütéséhez szükséges szerszámot készíttettem el, a többi feladatot megoldottam bolti (nem cél) szerszámokkal. Igaz kellett némi variálás és faragás, de sajnos nincs itthon eszterga.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Sziasztok!
          Kisfékdobos kerékagyban szeretném kicserélni a csapágyakat. Sikerült szerezni, de csak műanyag porvédőset. Beépítés előtt ki kell-e szedni a műanyag porvédőt?
          Nem, mert javítja a gyári porvédelmet?
          Igen, miért, megszorulna?

          Komment


            #6
            Szia! Én annyit tudok segíteni ebben, hogy nekem egy komár főtengely csapágy cserénél kellett kiszedni, mert ugye ott kenve van a csapágy. Arra példát soha nem hallottam, hogy megszorult volna, szóval én bent hagynám. a technika fejlődik, remélem a javunkra

            Komment


              #7
              Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Beépítés előtt ki kell-e szedni a műanyag porvédőt?
              Az a biztos ha üzem közben a helyén van a kerékcsapágy porvédője, akkor jót tesz.
              Viszont beépítés előtt én leszedném, megnézném mi van a csagágyban, mármint kenőanyag, nehogy véletlenül zsír nélkül maradjon. Ha meg van kenve mehet vissza a porvédő.

              Én pl. a váltóhoz csak Z -s csapágyat kaptam, ott pl. nem raktam vissza, mert a váltóolaj ken. Hallottam olyan rémtörténetet, hogy valaki egy MZ-be a főtengelycsapágyakat is porvédővel építette be, aztán nem értette miért akar nehezebben járni amikor bemelegedett a blokk... ...de mindez nem is lényeges, az információ az első szakaszban van.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Sikerült kiszedni a kerékcsapágyakat, legyártattam hozzá kihúzót.
                Ahogy a képen látszik, a távtartóhüvely hézagolólemezei árkot vájtak a felső falba? Más is fedezett fel hasonlót?
                Nem gyengítheti ez meg túlzottan az anyagot? (főleg a fékpofák felőli túlsó oldalon)
                Click image for larger version

Name:	2012-07-21 18.39.58k.jpg
Views:	1
Size:	166.2 KB
ID:	131615

                Komment


                  #9
                  Ha áthozod szivesen megnézem --segítek.

                  Csak mert a Naspolya utca is Rákospalota

                  Komment


                    #10
                    Szia Joker, sajnos a "vas" vidéken van, így csak hétvégén tudok vele haladni.

                    Komment


                      #11
                      Ma a fékfedeleket vettem kezelésbe. A fékkulcs könnyen kijött, de a fékkitámasztó csap és a fékpofa csap bele van gyógyulva. Az alkatrészkatalógusban a fékpofa csap külön szerepel, feltételezem, hogy kiszedhető? A fékkitámasztó csap az úgy látom bele van sajtolva. Hogy szoktátok felújítani, eredetileg horganyozva volt?

                      A krómmaradványokat is le szeretném szedni a fékfedélről, homokszórás, csiszolás nem jött be. Valakinek van már gyakorlati tapasztalata pesti krómozó céggel, ahol "legalvanizálják" róla a krómot?

                      Komment


                        #12
                        Az előző kérdéseim még állnak, viszont csatolok egy képet is hozzájuk. Mivel voltak bevonva eredetileg ezek a csapok? Ha horganyozva, akkor ki kell/lehet hozzá venni őket, vagy alumíniumostól mehetnek horganyozásra?

                        Click image for larger version

Name:	2012-08-16 11.56.44.jpg
Views:	1
Size:	136.6 KB
ID:	131761

                        Komment


                          #13
                          Szerintem barnítva voltak és bepréselve a fedélbe.
                          Nekem az üveggyöngyözés levitte a krómot a fedelekről, meg a rozsdát a csapokról. Én nem krómoztatom, de ha te igen, akkor az majd nyilván bevonja őket. Amúgy hagyom úgy natúrban, ahogy most van, legfeljebb ha rozsdásodik, kis ecsettel befestem.

                          Komment


                            #14
                            Ha nem krómozol, akkor felmelegíted a vascsapot(úgy a helyén-kis gázégővel vagy valami hasonlóval), és mikor elég meleg(nem kell vörösizzásig, én a barnított csavarjaim rezsón szoktam csinálni ) belelógatod jó fekete fáradt olajba. utána megtörlöd és kész.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Most valahonnan csak úgy eszembe jutott, a fékkulcstengely külső felén a fékkar alatt lennie kell valami lapos gumi alátétgyűrűnek vagy csak nekem rémlik? A P10 szétszereléskor nem találkoztam ilyennel.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X