Azt már írtam máshol, hogy a kerékagyakakat üveggyönggyel szórattam és az az igazság, hogy csapágycserét is terveztem bennük, ezért nem is takartam ki a csapágyfészkeket. Persze jól tele is mentek porral a porvédő-hézagoló és a fedőlapok ellenére is. Kiszedtem őket, a csapágyak meg meg se mozdultak, na gondoltam legalább kitakarítom kiszerelés előtt. Benzinnel átöblítettem jól mindkét oldalról, dehát nyilván a két csapágy közötti üregben ott marad sokminden.
Akkor gondoltam egy merészet, hogy vízzel fogom kimosni belőle, nyomással. Nem állt rendelkezésemre, csak a kerti csap meg ahhoz való locsolótömlő szórófejjel. Vékony sugárra állítva viszonylag jó nyomással jön, vagy negyedórán keresztül mostam vele a csapágyakat felváltva mindkét oldalról. Hát meglepett, hogy a csapágyak közül minden szennyeződést kihozott, ráadásul a hideg víz összekapta a régi zsírt és az is kis csomókban tudott távozni. Na mondom, lehet hogy jó lesz? Pár óra napon szárítás után forgatom a csapágyakat és nem érzem, hogy érdes szemcsék lennének benne, csak azért forog nehezen, mert a golyóhornyokba is beledermedt egy vékony zsírréteg. Hmm, hát akkor ezt meg kioldom belőle egy kis foltbenzinnel. Mikor megvagyok, szépen, ellenállás nélkül forognak a csapágyak, egyedül csak a köztes cső tartólemeze súrlódik az agyban, dehát ez elkerülhetetlen.
A fene se szedi ki most már a kerékcsapágyakat, mikor atomstabilan állnak a kerékagyban, szennyeződés se bennük, se közöttük nincs és nem is lógnak...
Szerintem kapnak zsírt és tuti lesz. Korábban már elkövettem azt a hibát, hogy követtem a kezelési utasítást, miszerint mossuk ki benzinnel a csapágyakat és nyomjunk bele zsírt, rakjuk össze. Persze a benzin nem száradt ki közülük, aztán ott pangott némi zsírral oldódva belül, míg meg nem jelent némi motorozás után a kerékagyon kívül, sugárirányban.
Most tök száraz az egész bele...ilyen házi sufni módszerekkel...
Akkor gondoltam egy merészet, hogy vízzel fogom kimosni belőle, nyomással. Nem állt rendelkezésemre, csak a kerti csap meg ahhoz való locsolótömlő szórófejjel. Vékony sugárra állítva viszonylag jó nyomással jön, vagy negyedórán keresztül mostam vele a csapágyakat felváltva mindkét oldalról. Hát meglepett, hogy a csapágyak közül minden szennyeződést kihozott, ráadásul a hideg víz összekapta a régi zsírt és az is kis csomókban tudott távozni. Na mondom, lehet hogy jó lesz? Pár óra napon szárítás után forgatom a csapágyakat és nem érzem, hogy érdes szemcsék lennének benne, csak azért forog nehezen, mert a golyóhornyokba is beledermedt egy vékony zsírréteg. Hmm, hát akkor ezt meg kioldom belőle egy kis foltbenzinnel. Mikor megvagyok, szépen, ellenállás nélkül forognak a csapágyak, egyedül csak a köztes cső tartólemeze súrlódik az agyban, dehát ez elkerülhetetlen.
A fene se szedi ki most már a kerékcsapágyakat, mikor atomstabilan állnak a kerékagyban, szennyeződés se bennük, se közöttük nincs és nem is lógnak...
Szerintem kapnak zsírt és tuti lesz. Korábban már elkövettem azt a hibát, hogy követtem a kezelési utasítást, miszerint mossuk ki benzinnel a csapágyakat és nyomjunk bele zsírt, rakjuk össze. Persze a benzin nem száradt ki közülük, aztán ott pangott némi zsírral oldódva belül, míg meg nem jelent némi motorozás után a kerékagyon kívül, sugárirányban.
Most tök száraz az egész bele...ilyen házi sufni módszerekkel...
Komment