Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia nyereg, ülés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #91
    Szeran eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    vagy cseréljem teljes szivacsosra?
    Üdv Neked is! A cserével vigyázzál, mert a kétfajta ülés felfogatása nem egyezik. Új rögzítő fülek felhegesztésével megoldható, de nem tudom, hogy mennyire akarsz belemenni a dologba.
    Én Nála csináltattam a P10-esem szivacsos/lemez ülését: https://veteranapro.hu/index.php?page=item&id=21278
    Szép állapotú a géped, gondolom újrafestésen nem gondolkoztál(helyesen).
    sepy, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #92
      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Üdv Neked is! A cserével vigyázzál, mert a kétfajta ülés felfogatása nem egyezik. Új rögzítő fülek felhegesztésével megoldható, de nem tudom, hogy mennyire akarsz belemenni a dologba.
      Én Nála csináltattam a P10-esem szivacsos/lemez ülését: https://veteranapro.hu/index.php?page=item&id=21278
      Szép állapotú a géped, gondolom újrafestésen nem gondolkoztál(helyesen).
      Köszönöm a segítő hozzászólást! Az ülésfelfogatás különbözőségével nem voltam képben és köszi a linket is! Vele egyszer mát beszéltem, profi korrekt szakinak tűnt. Hívom újra hogy a rugós nyerget hogyan vállalja.
      A gép tényleg szép, igyekszem ilyennek megőrizni és max.a kis lepattogzásokat javítani. A 30 éves szovjet gumik azért cserélve lesznek és már kapott szép kerek krómos tükröket is.
      Mivel a műszaki előélete nem ismert, gondolom egy jó minőségű váltó olajcsere ráfér. De bármi tippet köszönettel veszek amire figyelnem kell!
      Üza keverék, arány, stihl olaj stb..
      Szép napot, széles utat!
      Utoljára szerkesztve a következő által: Szeran; 2020 nov. 19, 12:04.
      Titus kedvelte ezt.

      Komment


        #93
        Szeran eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Mivel a műszaki előélete nem ismert, gondolom egy jó minőségű váltó olajcsere ráfér. De bármi tippet köszönettel veszek amire figyelnem kell!
        Üza keverék, arány, stihl olaj stb.
        Nem a jó minőség a fontos, hanem hogy adalékmentes, ásványi olaj legyen a váltóolajad. Stihl olajat pedig önts a stihlbe. Ide vagy szintetikus 2T olaj kell, mondjuk Sintetico Repsol, esetleg valami jobb félszintetikus. És 1:25 keverési arány, de nyugodtan használj 1:20 at pár tank erejéig, ha rég nem járt a motor. Tűgőrgős hajtókar hiányában ne használj szegényebb keveréket. És ajánlom a molibdén-diszulfidot, mint adalékot.
        Szeran kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #94
          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          És 1:25 keverési arány, de nyugodtan használj 1:20 at pár tank erejéig, ha rég nem járt a motor. Tűgőrgős hajtókar hiányában ne használj szegényebb keveréket. És ajánlom a molibdén-diszulfidot, mint adalékot.
          Mindennapi gyakorlatból,rövid 800m-es utakhoz 33-40-es keveréket ajánlok,ha megteheted szintetikus olajjal keverj.....én stillel ölöm....
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #95
            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Mindennapi gyakorlatból,rövid 800m-es utakhoz 33-40-es keveréket ajánlok,ha megteheted szintetikus olajjal keverj.....én stillel ölöm....
            ???
            Értelmezési gondjaim akadtak "rövid 800m-ees utakhoz" ?? Akkor most mi is van? 1:25- ös wsiewer szerint, 33-40-es mátéapu szereint és azt stihl full szintetikussal..
            A váltóolaj az egyértelmű.
            A molibdén-szulfid (pl.Metabond) csak a keverékbe vagy a váltóolajba is??

            Komment


              #96
              A Metabondot ,ha a benzinhez kevered akkor minden tankolásnál kell,mert a benzin kimossa...

              A kétüteműt használók mindig vitáznak,mindenki másként vezet ,de az átlagos dolgokat érdemes próbálni ,azután személyre szabni!
              Ajánlom a teljesen szintetikus 2T olajat :márka nélkül kinek mi tetszik.
              Én 33-40-közeli keverést csinálok mindennapos használatra és sima stil olajat keverek bele(ez fél-szintetikus),a kipufogóm olajos,de nem merem tovább szegényíteni,hosszabb 30,100km eres úton eddig kiégett és utána nem füstölt ,a mindennapos utamon nem tud kiégni.
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 nov. 20, 05:30.
              sepy és Szeran kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #97
                Én nem szeretem a Stihl olajat. Szerintem túl vékony, sokkal zajosabb vele a motor. Nincs elég nagy fordulat, hogy optimálisan működjön. 2T motorba csak a benzinhez adagolok molibdén-diszulfidot, én a fimol 2-t szoktam. Jól bevált viszont nekem még a Husqvarna XP olaj, a kerti gép/láncfűrész olajok közzül. egyébként a fent említett Repsolt, és a Favorit 2T fullszintetikus verzióját szoktam még használni.
                Én azt tartom, hogy ha mechanikai fejlesztés nem történik(hajtókar fejlesztése tűgörgősre, csapágyazás megváltoztatása, krómacél gyűrűk), a gépkönyben meghatározott kenési arányt kell alkalmazni.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2020 nov. 20, 07:09.
                Szeran kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #98
                  Köszönöm a sok hasznos infót. segítséget!
                  Jó ez a fórum..

                  Komment


                    #99
                    Hát ezt az olaj (váltóba, benzinbe) kérdést át kell rágnom még néhányszor (bár a korábbiakban is megtettem már néhányszor).
                    Az igazságot - azt hiszem - valahol itt kell keresni:
                    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A kétüteműt használók mindig vitáznak,mindenki másként vezet ,de az átlagos dolgokat érdemes próbálni ,azután személyre szabni!

                    Komment


                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én nem szeretem a Stihl olajat. Szerintem túl vékony, sokkal zajosabb vele a motor. Nincs elég nagy fordulat, hogy optimálisan működjön. 2T motorba csak a benzinhez adagolok molibdén-diszulfidot, én a fimol 2-t szoktam. Jól bevált viszont nekem még a Husqvarna XP olaj, a kerti gép/láncfűrész olajok közzül. egyébként a fent említett Repsolt, és a Favorit 2T fullszintetikus verzióját szoktam még használni.
                      A választási lehetőségeim:Rekord-2-T...,Eni-2-T...,Stil-2-T !Tudom rendelhető,de ha"kőll"akkor nem rendelgetünk,egyébként:tényleg zajos a motorom....meg sáros is,VD-40-el átfújtam a szebb krómokat,legalább az ne rozsdáljon,lemosni nem merem ,már nem szárad ki úgysem...
                      wsievers, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Én autó mosóban forró vizzel lemostam a Guzzit majd másnap az egész motort lefújtam WD 40 el. Tavaly is így aludta téli álmát./ 2 hete!/
                        Titus és Atti69 kedvelte ezt.

                        Komment


                          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Én autó mosóban forró vizzel lemostam
                          30-km lefagynék,de mire hazaérnék sárosabb lenne.Mióta ezek az orbitális útszaggatók vannak,azóta esőben is aratnak,ha leseprik az utakat akkor is egy centis sár marad... ... és kétnaponta menjek melózni ,hogy megszáradjon?
                          Jankó51 kedvelte ezt.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én autó mosóban forró vizzel lemostam a Guzzit majd másnap az egész motort lefújtam WD 40 el. Tavaly is így aludta téli álmát./ 2 hete!/
                            Ha Guzzim lenne, talán én is lemosnám. Öreg Pannóniámat - szándékosan - sosem vizezném le.

                            Komment


                              Nem olyan rossz a Guzzi de a mosás ápolás egyetlen gépnek sem árt! Igaz ha kell 600 km-t futunk egy fél nap. Gondolom Te nem kérsz ilyet tőle bár van köztünk Ki az ország másik csücskéből elgurult a Pannoniájával Csongrádi talinkra. Nem tudom de koszos lesz ha használom ébredéskor szintén mosom de alvás közben át nézem fülitől a kipuff. végéig. Szeretem tavasz közeledvén cirógatni ezt koszosan nem lehet viszont ha elindul a szezon én kérek és Ő teljesíti./ eddig így volt!/
                              Szeran, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment


                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Nem olyan rossz a Guzzi de a mosás ápolás egyetlen gépnek sem árt!
                                Kedves Sepy!
                                Kérlek nézd el nekem, ha félreérthetően fogalmaztam! Soha nem vetemednék arra, hogy bárki motorját leszóljam. Kritika is csak akkor, ha kifejezetten kéri. Korábban már írtad egyszer, hogy letudtál egyszusszra 600 km-t (közben állva szellőztetned kellett). Ebből is, de főként tudatlanságom miatt azt hittem, hogy van egy fiatal túramotorod aminek természetesen "semmi" nem árt. Egyébként írásod minden szavával egyetértek, én magam is úgy gondolom, hogy akkor az igazi, ha ápoljuk és használjuk is (nekem a nyáron 3000 sikerült, nem a gép miatt, hanem az időhiány miatt).
                                Csak arra céloztam, hogy Apám motorját (rengeteg munkával) sikerült olyan szépen rendbe tennem, hogy a gondolattól is irtózok, hogy újra megjelenik a rozsda. Ezért aztán ha lóg az eső lába nem viszem ki, slaggal, magasnyomásúval nem mosom, hogy a zúgogba, érintkező felületek közé ha lehet ne kerüljön víz (csak vödör, mosószeres víz, nedves és száraz rongy).
                                ...De mert a magyarázkodásból is megárt a sok remélem, hogy barátságban és egészségben várhatjuk a tavaszt!
                                Szeran, mátéapu és sepy kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X