Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Nem tűnik túl profi fúrásnak, mintha rozsdás is lenne?! Nekem legalábbis olyan...

    Komment


      OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      mintha rozsdás is lenne
      Ha már itt tartunk, én pont ezért szoktam télen is időközönként átforgatni mindegyik gépem motorját. Pár hónap állás alatt szerintem simán megjelenik rajta a rozsda. Néhányat rárugok, a Babettát és Dongót megtekergetem, a Robi rotakapát kicsit megrángatom. Talán valamennyire megakadályozza a rozsdásodást ha egy kicsit átmozgatom, esetleg a dugattyú húz a henger falára némi olajat...

      Komment


        Hogy mindez hasznos legyen járniuk kell mert akkor lesz kenés csak és legalább üzem melegnek kell lenniük. Az én motorom előző gazdija is betegeskedett és csak ritkán kevés időre indította el/ később más indította mert Ő nem bírta/és a beszívott pára a levegőből kicsapódott és bizony rozsdásodott a forgattyús tér. Legalább is nekem ez a tapasztalatom. A beindítgatás kevés.
        OdinHEM és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          Nehéz ezt normálisan fotózni, hogy úgy látsszon, mintha az ember a kezébe venné.

          Click image for larger version

Name:	DSCN5080.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	144069Click image for larger version

Name:	DSCN5092.jpg
Views:	1
Size:	185.9 KB
ID:	144070Click image for larger version

Name:	DSCN5093.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	144071Click image for larger version

Name:	DSCN5094.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	144072Click image for larger version

Name:	DSCN5100.jpg
Views:	1
Size:	186.1 KB
ID:	144073

          A dugattyúról: az látszik, hogy szabályosak a bejáródás nyomai, aztán egy bizonyos magasság után tolódik a minta és aztán megint és megint...az egész felületnek egyenletesnek kéne lennie, ez esetben én inkább gondolok a megmunkálás szabályos egyenetlenségére, mint a hengerfal szögletességére. Az esetben a dugattyú inkább teljes magasságában lenne csíkos, nem így váltakozva.
          A henger felülete meg, szintén nem egyenletes, inkább az olaj maradványai lehetnek rajta. Azon azt vettem észre, hogy kissé ragacsos és sűrű így hideg állapotban.
          Amúgy novemberben leraktam, decemberben és januárban is mentem vele, aztán márciusban. Míg állt, néha én is átforgattam.
          Ettől többet nem tudtam elkövetni. Mindenesetre én jónak gondoltam ezt a henger-dugattyú párost, mert a kezdetektől bátran emelhettem az utazót, néha olvasom hogy kész kínszenvedés, mert 60 fölött azonnal meg akar ragadni minden körülmények között. Ilyen formán, könnyen ment bejáratás és 3000 km után úgy gondoltam, nyugodtan kipróbálhatom a teljes gázt.
          sepy és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            Arra gondolok , hogy ez a henger nincs megfúrva ( most megnéegettem a képet kinagyítva ) vagy ha ta láttad készen , fényesen , akkor nem tudom mit csináltak vele . Mert még a képan is látszik , hogy az ablakok körül nem ért hozzá a dugó . Magyarul ütött a kés amivel fúrták .

            Nem esztergán csinálták véletlen ? Vagy nem tudom --mióta láttam a szociszarimotorfelújítók videóját --rájöttem ,hogy nagyon keveset láttam az életben ...

            A másik meg , olyan kép szerint --mint ha sósavval tankoltad volna meg a motort .... ???


            gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Tehetnél fel pár jobb képet a furatról, alulról is, hogy minden irányból lássuk
            igen - makróval fényképezz
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              Persze hogy láttam készen, beadtam, visszakaptam. Hogy milyen gépen készült nem tudom, de volt már olyan, hogy tuti gépeken készült egy hengerem és szép ferde furat lett a végeredmény. Az ablak körül tényleg nem érte, ez mindenhol látszik.
              Amúgy az első képet azért raktam be, mert azt akartam megmutatni, hogy teljes lökethosszon szép szimmetrikusan hogyan kenődött fel az alu. A Pannónia henger legnagyobb baja nem az, hogy vasból van, hanem hogy a két kipufogónyílás miatt nagy a felület a dugattyún és a hengerfalon is, ahol túlhevülhetnek ezek a felületek és meg is teszik ezek szerint.
              Nem tudom miért ilyen a henger, de ilyen volt már korábban is, mikor egyszer bekukkantottam a kipufogónyíláson. Nem lehet, hogy a keménykrómozott gyűrűk futófelülete miatt nem kopnak össze a hengerrel normálisan?

              Komment


                A probléma több dologból is összeadódhat . Jelen esetben ott kezdődik , hogy ebbe a hengerbe csak egy lyukat furtak . E z nem azonos a henger fúrás nevü munkával . Mármost a dugóra nem lehet ettől kezdva rögtön rákiabálni -mert kérdem én a henger melyik pontján mért méretéhez illesztette a vakegér ? Aztám mennyire ?
                Aztán a dugó képek is érdekesek - mert a Bertánál biztos -de gondolom a Belcornál is CNC gépen készülnek a dugók . Az nem hinném hogy ilyen hernyót esztergál .
                Nem tudom , mérni kéne , így távdiagnosztában nekem nincs több . Tessék a Gyurcsók úrhoz fordulni .

                Azt nem tudom ,hogy csak a fényképen látszik -vagy tényleg csak két ívbe J-B oldalon feküdt fel a heng. fej tömítő felülete ?
                Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 márc. 27, 16:17.
                zahi kedvelte ezt.

                Komment


                  Az látszik a képeken, hogy a hónolás nagyon esetleges volt. Alig-alig, és az is össze-vissza irányba. Ennek főleg ilyen, túlmelegedős hengereknél van jelentősége. Akkor jó, ha messziről nézve szinte tükör fényes a felület, közelről meg egyenletes mélységű, egyenletes távolságban levő, 25-45 fokos szögben álló sok kis rovátka van. Minél több, minél finomabb rovátka van rajta, annál több olajat tud megtartani a hengerfal, és annál jobban fog működni. Mondjuk ezt kézi hónolóval senki se fogja jól megcsinálni, csak hónológéppel.
                  OdinHEM, sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az látszik a képeken, hogy a hónolás nagyon esetleges volt
                    Tényleg ezt ki is felejtettem -bocsánat - ez a henger nincs hónlva se . Csak valami össze-vissza kapirgálás itt -ott hirtelen nem is tudom mi lehetett gyilkos eszköz amivel csinálták

                    ...tényleg , mennyibe fáj egy ilyen szar munka felétek ?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 márc. 27, 16:45.
                    Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      Na, makróval vagy anélkül, vakuval vagy anélkül, de ha megfeszülök se tudok jobb képeket csinálni a henger belsejéről...
                      De minden véleményt örömmel veszek. Nekem csak annyi látszik vagy érződik, hogy valami tényleg nem kerek.
                      A hengerfej alatt 0,5 mm-es alutömítés volt, gyönyörűen kilapult és felvett minden egyenetlenséget, hogy miért más a színe, azt sem tudom.
                      Akkor ez nem volt valami jó munka...3500 Ft, ha jól emlékszem. De most igyekszek keríteni jobb szakembert, ha Bertája lesz (egyelőre ilyen van képben 2), az sem gond. Ami gáz, hogy a fél szezont megint bejáratással tölthetem...

                      Van még két képem, véleményezzétek már akkor ezt a jelenséget is!
                      Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	190.5 KB
ID:	144074 Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	144075

                      Komment


                        Csak valami össze-vissza kapirgálás itt -ott hirtelen nem is tudom mi lehetett gyilkos eszköz amivel csinálták
                        Lehet 400-as vízpapírral akarom mondani ez esetben olajossal
                        Bár minden esetre érdekes dolog ha mondjuk oda viszel egy 68,5-ös dugattyút az nem biztos hogy fúrás nélkül bepasszintja a 68-as kopott hengerbe.
                        Sajnálom hogy így jártál.
                        A hengerfejnél látható dolog már lehet a megragadás eredménye.

                        Komment


                          Zalaegerszegen Béry Andrást keresd telefonon. Ügyezd le vele. Nem tudom, hogy milyen dugattyút ad, de pl. mz-vel 300 km-es motorral mentünk tavaly Alsóörsre. Ott körbe a felvonuláson. Nem szorult meg. Innentől én tőle nem kérdezek semmit. Csak odaadom a cumót, és kifizetem az árát, mikor készen visszaadja. Hibátlan. Fúrattam azóta vele több mz-t, robi 55-öt, robi 151-et, babettát, simsont, és mind hibátlanul dolgozik. Sokat nem kell vacakolni a járatgatással. Összerakod és használod.
                          Karel, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            Dkari, ez előbb kezdődött. Illetve, láttam a gyertyán hogy az egyik fele világosabb, a másik meg sötétebb. Ha elmélkedek, akkor itt az égéstérben valami nem kóser a gázok áramlásával. Miközben "patyolat" tiszta, hogyan alakulhatnak ki ilyen szigetek a préssávon és a gyertya körül a kipufogó felőli oldalon majdhogynem szép szabályosan...?

                            Gesszti, ilyen ajánlással vinném is, ha nem 500 km-re lenne.

                            Komment


                              demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Van még két képem, véleményezzétek már akkor ezt a jelenséget is!
                              [ATTACH=CONFIG]27121[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]27122[/ATTACH]
                              Milyen 2T olajat használsz? Esetleg valami adalékot adsz a benzinhez? És melyik kúton, milyen benzint szoktál tankolni?

                              Szerintem ez az üzemanyag valamelyik összetevőjének a maradványa ami nem égett el megfelelően. Ez lehet a nem megfelelő olaj, de akár a nem megfelelő adalékok miatt is(amit lehet hogy a kúton raknak bele és egy modern 4T-nél nem okoz semmi gondot mert elég.)

                              Persze ez csak tipp. Lehet hogy tévedek.


                              (én pont ezért tankolom a legolcsóbb benzinnel a gépet mert abból az adalékokat spórolják ki. De az a 2T motornak ilyen formában nem is kell mert én keverem hozzá olaj formájában)
                              Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 márc. 27, 19:17.
                              OdinHEM, zahi és joker kedvelte ezt.

                              Komment


                                Volt 2,7 liter szintetikus Elf, aztán 4,5 deci félszintetikus fémdobozos, aztán 1,75 liter szintetikus Eni. Ez nem fejből megy, de így is emlékszem, meg 2,5 deci van most a doboz alján valóban.
                                Nem tudom, nem-e az a baj hogy végülis ezeket a korszerű olajokat sokkal kisebb keverési arányban alkalmazzák manapság és a feltárult forgattyúsházban is több az olaj maradvány, mint számítottam. Sűrűbb, ragadósabb amint azt írtam is, mint a flakonban volt eredetileg.
                                Dehát ha jót akar az ember, abban a tudatban megveszi a jobb olajat. Gondolom én...
                                Ukrán benzin 90% amúgy, vagy több százalék. Sima 95-ös, egyszer volt csak Shell Nitro+, mikor Tiszakeszire tankoltam.
                                OdinHEM, zahi és heeegany kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X