Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia megszorulás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Noob!

    Ami a frissen összerakott blokkot illeti, nekem az összerakás után sikerült a berúgó tengelyről az összes "recét" lerúgni.
    Szóval nem ismeretlen számomra amit írtál, első pár alkalommal örültem hogy "berúgtam"(a motort).

    Komment


      Enyhe tömítési problémák miatt leszedtem ma a jobb oldali kipufogót. Hát, a dugattyú elején fent van egy kis ragadásnyom.
      Valamint pénteken leszedtem a hengerfejet, a henger falán volt egy halvány nyom.
      De azt hiszem hogy ez kesziig marad így. Majd utána lehúzom a hengert aztán kicsit megcsiszolom a dugót.
      A motor megy szépen. Elég jól húz, 150m-en kényelmesen ki lehet húzatni 80-ig.

      Komment


        Ma, melóból hazafelé jövet, mondván hogy már úgyis véres a torka kipróbáltam hogy mennyi az annyi, mennyit megy a gép.
        Beértem az egyenes szakaszba, ráfeküdtem a tankra aztán had szóljon.
        GPS-t néztem folyamatosan, szépen ment is fel a sebesség 85-ig, ott kicsit lassult, 95-ig már csak kb kettesével ment fel a sebesség, aztán onnan már csak nagyon lassan nőtt, 99-nél már azt hittem hogy nem lesz több, aztán 100
        De nem sokáig élvezhettem, kb 1 másodpercet ment 100-al és meg is ragadt... A kerék most sem blokkolt, úgy tűnik hogy a japán kuplunghoz ilyen erőhatások mellett kevés a rugók ereje(szerencsére). Gurultam egy kicsit, úgy mint múltkor, aztán kuplung kienged és ismét erőteljes motorfék.. Megint kuplung, vissza 3-ba és ismét próba. Ez már elég volt, szépen megindult, pár száz méter 50-el, aztán fel 4-be és 60-al tovább hazáig.

        Most már azt hiszem tényleg lehúzom a hengert, valahogy kivarázsolom a gyűrűket, kicsit megcsiszolom-reszelem a dugattyú szétkenődött elejét aztán mehet Legalább annyival is kisebb lesz a dugattyú eleje, nehezebben fog megszorulni
        Lemezjáték, zahi és Atti69 kedvelte ezt.

        Komment


          Legalább annyival is kisebb lesz a dugattyú eleje, nehezebben fog megszorulni
          Ja, gondolod?

          Amúgy nem fogsz akkor fúratni hengert? Ezeket a sebességeket azért túl kéne szárnyalni, a múltkor 85-ről előztem kamiont 100-zal, tudná a tiéd is.
          OdinHEM és zahi kedvelte ezt.

          Komment


            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ja, gondolod?
            Akkor faragok még belőle egy kicsit

            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Amúgy nem fogsz akkor fúratni hengert? Ezeket a sebességeket azért túl kéne szárnyalni, a múltkor 85-ről előztem kamiont 100-zal, tudná a tiéd is.
            Először szerzek egy nem túl drága, de épp bordájú és alapméretes hengert. Az, hogy kopott nem gond, mivel úgyis fúrva lesz. Aztán majd jöhet a fúrás. Ha az megvan akkor bezsírozom, becsomagolom és megy a padlásra a polcra addig amíg ez nem kezd el nagyon veszíteni az erejéből. Ha már fogynak a lovak akkor meg csere, de ezt addig se kímélem.

            Bár most a költségvetés motorra szánt része eléggé megugrott. A gyújtás már most úgy 2x annyiba van mint a tervezett összeg, és még kell hozzá egy elektronika majd meg 2db gyári működőképes töltőtekercs.
            Na, de a lényeg, hogy most sokat költöttem a gépre, szóval az új henger projektet 1-2 hónappal elhalasztom.
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 júl. 31, 20:44.
            OdinHEM, demeter és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              megcsiszolom-reszelem a dugattyú szétkenődött elejét aztán mehet
              Régen ezt javasolták gyors bejáratás ként.
              OdinHEM, heeegany és 3 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                megcsiszolom-reszelem a dugattyú szétkenődött elejét aztán mehet
                Régen ezt javasolták gyors bejáratás ként.
                Minőségi munka ! (nem bántó szándékkal !!! , azért régen is tudtak furcsaságokat írni ...)
                Atti69 kedvelte ezt.

                Komment


                  Azért én nem járatnék be így egy frissen fúrt hengert


                  Egy ilyen minden mindegy henger-dugó párosnál meg már nyugodt szívvel faragom amit kell. (persze azért csak ésszel)

                  Még azon gondolkodtam hogy mi lenne ha eloxálnám a dugattyút? Igaz jár némi méretvesztéssel. Szóval a csapszeg helyét le kellene fedni.
                  zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    Vagy méret növekedéssel ... , minimálisan (elox réteg vastagságának függvénye ) . Az oxiddá alakult réteg felületi érdessége romlik , porózussá is válik (olajtárolás...) Így mikronokat igaz , de nőhet a méret !
                    heeegany kedvelte ezt.

                    Komment


                      Kedves olvtársak!

                      Nem azért írom le ezt a pár sort, mert bárkinek is bele akarok gázolni a lelki világába, ha valaki úgy érzi, akkor BOCSÁNAT, csak kikívánkozik belőlem.

                      Az nem lehet, hogy olyat vártok el egy -nem a mai világunkban gyártott motortól,ami abszurd?
                      Olvasom egyfolytában az ilyen meg olyan faragást, csökkentést, növelést, mást önteni helyette, kisipari, nagyipari, idegen ország által gyártott, de jó bele alkatrészek,stb.

                      Többen elmondták, leírták, hogy alapvetően,ami a gyárban készült az akkori időkben,már az sem volt tökéletes,mivel a szoci éra nem igazán a minőségre, hanem a mennyiségre "alapozott".
                      Ha valaki olyan gépet akar, amivel tud közlekedni ( ha kell,minden nap) akkor vagy kompromisszumot köt vagy áttervez bizonyos alkatrészeket. Itt már páran, ha nem is teljesen de nagyobb százalékban meg is tették, valamelyik verziót
                      Tudomásul kell venni ezeknek a motoroknak a határait, ami nem túl széles skála...és ennyi

                      Na, most páran leszedik a fejem...
                      Lemezjáték, mir-mur és 10 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Háát, ipari és teljesen ideális körülmények között biztos így van.
                        Gyakorlatilag én még csak úgy tudtam festéshez megfelelő felületet kialakítani hogy fogyott a darab.
                        Persze az is igaz hogy az a 3 féle leírás közül amit a neten találtam egyiket sem használom, mert nekem egyik se működött... Szóval kikísérleteztem szépen hogy hogy a jó és úgy csinálom. De így egy picit fogy a darab. (bár legalább még nehezebben ragad meg )

                        És ha már így szóba hoztam(vagyis előttem már valaki írta) tiszta eloxálás és festett eloxálás között olajtartás szempontjából mi a különbség?
                        Ugyebár a pólusok elvileg adott hő hatására lezárnak(kb 100°C) és festéket már nem engednek be, és olajat se. Ezárt én úgy gondolom hogy ilyen szempontból nem lényeges.
                        Annyiból viszont igen hogy úgy rögtön szembetűnő ha lekopik valahol a réteg a dugóról.

                        - - - Updated - - -

                        Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Az nem lehet, hogy olyat vártok el egy -nem a mai világunkban gyártott motortól,ami abszurd?
                        De, pontosan ez a helyzet


                        Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        akkor vagy kompromisszumot köt vagy áttervez bizonyos alkatrészeket. Itt már páran, ha nem is teljesen de nagyobb százalékban meg is tették, valamelyik verziót
                        Tudomásul kell venni ezeknek a motoroknak a határait, ami nem túl széles skála...és ennyi
                        Már át van faragva itt-ott, és még lesz is. A gyári állapot nem célom, csak annyi hogy ha valaki ránéz lássa hogy ez egy Pannónia(volt valamikor).

                        Komment


                          öbben elmondták, leírták, hogy alapvetően,ami a gyárban készült az akkori időkben,már az sem volt tökéletes,mivel a szoci éra nem igazán a minőségre, hanem a mennyiségre „alapozott”.
                          Ha valaki olyan gépet akar, amivel tud közlekedni (ha kell,minden nap) akkor vagy kompromisszumot köt vagy áttervez bizonyos alkatrészeket. Itt már páran, ha nem is teljesen de nagyobb százalékban meg is tették, valamelyik verziót
                          Tudomásul kell venni ezeknek a motoroknak a határait, ami nem túl széles skála...és ennyi
                          De igen , tisztelt Fergusson , teljesen igazad van ! De mivel ez egy Passzió , "sajnos" vannak akik abban lelik örömüket hogy próbálnak tökéletesíteni , a mai kor igényeinek megfelelni , hogy tudjanak együtt haladni, a mai kor forgalmában résztvevőkkel . (ezt hogy hogyan sikerül megvalósítani ...) De ezek szinte kihívások , jó rajtuk agyalni , és sokszor többet tanul az ember egy ilyen "diskurzus" alkalmával , mint amit egyébként magától tapasztalna ! (annak ellenére hogy lehet meg sem valósul a dolog , de van egy megoldás , egy tökéletesebb verzió amit alkalmazhat valaha , ha esetleg szükség lesz rá .)

                          Komment


                            gy tökéletesebb verzió amit alkalmazhat valaha , ha esetleg szükség lesz rá .
                            És lesz rá elég pénze

                            Komment


                              De ezek szinte kihívások , jó rajtuk agyalni , és sokszor többet tanul az ember egy ilyen „diskurzus” alkalmával , mint amit egyébként magától tapasztalna !
                              Tisztelt Zahi!

                              Lassan elmondhatjuk, hogy ezen motorok szerelése és újítgatása közben (itt a fórumon) felnő a következő gépészmérnöki generáció, akik mentesek a sallangoktól...de szép is volna

                              Üdvözlettel...

                              Komment


                                "Az nem lehet, hogy olyat vártok el egy -nem a mai világunkban gyártott motortól,ami abszurd? "

                                Végül is ez csak játék, néha a gondolatokkal, néha az anyagokkal, néha csak a jókedv marad, néha meg is valósul. Ha ez nem lenne, akkor úgy járnánk, mint én a közlekedési múzeumban, ki van állítva pár motor, ott állok és semmi több. Se egy történet, se egy deka érzelmi töltet. Csak pár adat.
                                Személy szerint ezt érzem azoknál, akik csavarig restaurálnak (és eddig beszéltem velük).
                                Hogy ezzel gondolati szinten túlmegyünk a konstrukció határain? Ezt mindenki tudja. Majd miután kiélvezte a játékot, visszatér a valós életbe, nevel kicsit a gyereken, meg leviszi a szemetet és beül a megbízható autójába, él, dolgozik. Ha ott ragad az álomvilágban, az baj.

                                A fejlesztésről/gyári állapot visszaállításról/megőrzésről annyit, hogy apám se gondolkodott annak idején, hogy milyen tank volt gyárilag az 59-es TLF-en, hanem felcsapott rá a piacról egy foltozott tükrös T5-ös tankot, mert az nem folyt. (Persze azokat se bántom, akik gyárira akarják visszaállítani, csak az ő játékuk tőlem idegen.)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X