Nahát, nyár óta már így emelkedtek az árak?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
P 12 és T1 henger közötti különbségek
Collapse
X
-
Nekem van itthon T5 és P12-ről való hengerem is! Sem kívül sem belül nincs különbség, tudom mert megmértem a felömlőket is, mikor egyszer mondták a kollégák, hogy különbözik! (kivéve ha valaki már cserélte)
A T1-és a T5 henger között viszont van, a bordák bemetszésében! A T5 henger legfelső bordája is két helyen bemetszett (oldalnézet) a T1-es henger felső bordája még megszakítás nélküli, a másodiktól kezdődnek a bemetszések.
Komment
-
ApaE
-
Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseT1-es henger felső bordája még megszakítás nélküli, a másodiktól kezdődnek a bemetszések.
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJut eszembe TLF65, a Belcord-ot hol vetted, mennyiért?
ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseemiatt nagyobb a súrlódás, ami erősíti a megragadási hajlamot, illetve a kopást.
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez igaz, viszont az 50-es évek szerszámgépeinek pontossága-, és a rendelkezésre álló anyagminőség miatt
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésekompresszió hosszú távú biztosításához.TLF65 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseez így összességében , de külön külön is nem valós megállapítás (bocsánat)--esetleg ha hozzátennéd azt hogy a Pannónia gyárban .
és álmomban sem gondoltam arra, hogy Pannónia-gurukkal vitatkozzam, lévén sokkal kevesebb tudással rendelkezem tárgyi témát illetően, - talán azért vagyok itt, hogy csiszolódjak, - de az elgondolkodtatott, hogy ha igaza van ApaE-nek,
ahogy azt Te Joker olyan frankón kiemelted, akkor vajon az akkori gyári mérnökök miért döntöttek mégis a 3 gyűrű mellett.
Nos én arra jutottam, hogy föl és lefelé haladva a dugattyún az első, és az utolsó gyűrű kopik a leginkább, és ha "kicsit" gond van az anyag minőséggel, - akár a henger akár a gyűrűk anyagát tekintve - a középső még mindig "helyt tud állni" a "stabil" kompressziót illetően....
Joker! Lehet hogy ez nem jó magyarázat, de tőlem ennyi tellett hirtelen...
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése--pont hosszu távra nem jó a 3 gyürü --ahogy ApaE frankón leírta .
Persze lehet hogy ApaE magyarázatát ujra gondolva a középső kopik mégis a leginkább, de ebben az esetben is elgondolkodtató, hogy a tervező mérnökök miért alkalmazták a 3 gyűrűs megoldást, mert egyrészt több anyag és forgácsolási idő szükséges ehhez, másrészt több költség is járul hozzá, harmadrészt - ha igaz amiből kiindulunk, - növekszik a meghibásodás esélye, a gyűrűkopás-törésből adódóan...
Na csak hogy szakmailag is kivesézzük a dolgot...Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 okt. 30, 12:27.
Komment
-
Mivel én igazából tanulatlan vagyok -nem tudom mit tudott egy akkori Pannónia gyári -politikailag megbizható mérnök elvtárs--de ha már így teoretikus sikra tereljük a dolgot----mi van ha az elvtársnak ,fejleszteni kellett !!! mert bizonyitani KELLETT a fontosságát ? Oszt nem gondolt bele hogy a középső gyürüt csak az isten @-a keni ?
Meg ha kitalálta volna a tutit --világszám lenne és mindenki még most is ezt használná -nem ?TLF65 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Viszont az is igaz, hogy nekem semmi bajom nem volt a 3 gyűrűssel, igaz, csak 20-25 ekm-t mentem vele, 1:33 -assal (olaj-benzin ÁFOR keverékre gondolok, csak hogy egész pontosan érthető legyek) de az is igaz, hogy 80 km/h sebességet nem igen haladtam meg...
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseakkori Pannónia gyári -politikailag megbizható mérnök elvtárs--de ha már így teoretikus sikra tereljük a dolgot----mi van ha az elvtársnak ,fejleszteni kellett !!! mert bizonyitani KELLETT a fontosságát ? Oszt nem gondolt bele hogy a középső gyürüt csak az isten @-a keni ?
Persze, nyilván a gyűrű csökkenés valamiféle felismerés eredménye volt.
Tudomásom szerint azért kell hónolni, hogy a henger fala a fúrás után kellően "bordázott" "rücskös" legyen, elősegítve az olaj megtapadását, és ezáltal a csúszó alkatrészek egymáson történő elmozdulását.
Ha kiindulunk abból hogy a finoman megmunkált fém alkatrészek - lásd pl. a mérőhasábokat - megfelelően illesztve akár egymáshoz is tapadhatnak, ugymond kohéziós kapcsolatba kerülhetnek a molekuláik. Nos ezt kereülendő kell hónolni fúrás után a henger felületét...mondanom sem kell miért.
Na már most ha növekedett a gyártás pontosság, az illeszkedés, akkor ugyan azt a kompressziót gondolom kevesebb gyűrűvel tudták biztosítani, és/vagy ha ahónolás is finomabbá vált, akkor valóban Joker iagazad lehet a középső "gyereknek" csak az apja @-a jutott az olajból, lévén az alsó, és a felső lehuzta ami a finom felületen megtapadt.
de az is lehet, hogy a gyűrűk anyagában volt a fejlesztés iránya, és az alacsonyabb kopás-értékek mutatták meg, hogy költséget csökkentve elég a 2 db gyűrű...
Na ... több ötletem most per pillanat nincs...
Csak enm hagy nyugodni a téma... ha "bólint" a dugattyú, akkor nem a két szélső gyűrű kopik jobban? és a középső nem "annyira"? csak hogy okot keressek azokra a fránya 3 gyűrűs megoldások értelmére....
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem nem lett volna 2 db Bold'Or-győzelem, ha csak polkorrekt-mérnök elvtársak dolgoztak volna ott...
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTudomásom szerint azért kell hónolni, hogy a henger fala a fúrás után kellően „bordázott” „rücskös” legyen, elősegítve az olaj megtapadását, és ezáltal a csúszó alkatrészek egymáson történő elmozdulását
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa kiindulunk abból hogy a finoman megmunkált fém alkatrészek - lásd pl. a mérőhasábokat - megfelelően illesztve akár egymáshoz is tapadhatnak, ugymond kohéziós kapcsolatba kerülhetnek
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak enm hagy nyugodni a téma... ha „bólint” a dugattyú, akkor nem a két szélső gyűrű kopik jobban? és a középső nem „annyira”? csak hogy okot keressek azokra a fránya 3 gyűrűs megoldások értelmére...
Komment
Komment