Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P 12 és T1 henger közötti különbségek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Nahát, nyár óta már így emelkedtek az árak?

    Komment


      #17
      demeter kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Nekem van itthon T5 és P12-ről való hengerem is! Sem kívül sem belül nincs különbség, tudom mert megmértem a felömlőket is, mikor egyszer mondták a kollégák, hogy különbözik! (kivéve ha valaki már cserélte)
        A T1-és a T5 henger között viszont van, a bordák bemetszésében! A T5 henger legfelső bordája is két helyen bemetszett (oldalnézet) a T1-es henger felső bordája még megszakítás nélküli, a másodiktól kezdődnek a bemetszések.

        Komment


          #19
          Mi a jelentősége annak hogy 2 vagy 3 gyűrű van fent?
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment


            #20
            A három az az jobban tömít---aztán gazdasági érdekből csökkentették .A kapitalisták már annyira spóroltak hogy a MAICO -mon már csak egy van .
            Sőt most jut eszembe , az igaci ántik világban , igaz a 4 ütemükön de még lent is volt egy --az az 4 db volt !
            kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Balumester, soveny és 4 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Az egy (vagy kettő de nagyon keskeny ) gyűrü pedig a teljesítmény (fordulatszám )növelésében segít . A legfrankóbb a dugó legfelső szélén alkalmazott " L " gyürü.
                soveny és kollarg kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  T1-es henger felső bordája még megszakítás nélküli, a másodiktól kezdődnek a bemetszések.
                  Meg tudom erősíteni, így van!




                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Jut eszembe TLF65, a Belcord-ot hol vetted, mennyiért?
                  7500 Ft, Egerben! még tavaly...




                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  emiatt nagyobb a súrlódás, ami erősíti a megragadási hajlamot, illetve a kopást.
                  ez igaz, viszont az 50-es évek szerszámgépeinek pontossága-, és a rendelkezésre álló anyagminőség miatt valószínű, hogy szükség volt a 3 gyűrűre a kompresszió hosszú távú biztosításához.

                  Komment


                    #24
                    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ez igaz, viszont az 50-es évek szerszámgépeinek pontossága-, és a rendelkezésre álló anyagminőség miatt
                    ez így összességében , de külön külön is nem valós megállapítás (bocsánat )--esetleg ha hozzátennéd azt hogy a Pannónia gyárban .




                    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    kompresszió hosszú távú biztosításához.
                    --pont hosszu távra nem jó a 3 gyürü --ahogy ApaE frankón leírta .
                    TLF65 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ez így összességében , de külön külön is nem valós megállapítás (bocsánat)--esetleg ha hozzátennéd azt hogy a Pannónia gyárban .
                      természetesen a "Pannónia" gyárra gondoltam! lévén Pannónia topic-ban vagyunk...

                      és álmomban sem gondoltam arra, hogy Pannónia-gurukkal vitatkozzam, lévén sokkal kevesebb tudással rendelkezem tárgyi témát illetően, - talán azért vagyok itt, hogy csiszolódjak, - de az elgondolkodtatott, hogy ha igaza van ApaE-nek,
                      ahogy azt Te Joker olyan frankón kiemelted, akkor vajon az akkori gyári mérnökök miért döntöttek mégis a 3 gyűrű mellett.

                      Nos én arra jutottam, hogy föl és lefelé haladva a dugattyún az első, és az utolsó gyűrű kopik a leginkább, és ha "kicsit" gond van az anyag minőséggel, - akár a henger akár a gyűrűk anyagát tekintve - a középső még mindig "helyt tud állni" a "stabil" kompressziót illetően....

                      Joker! Lehet hogy ez nem jó magyarázat, de tőlem ennyi tellett hirtelen...




                      joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      --pont hosszu távra nem jó a 3 gyürü --ahogy ApaE frankón leírta .
                      és szerinted ezt akkoriban a gyári mérnökök nem tudták?




                      Persze lehet hogy ApaE magyarázatát ujra gondolva a középső kopik mégis a leginkább, de ebben az esetben is elgondolkodtató, hogy a tervező mérnökök miért alkalmazták a 3 gyűrűs megoldást, mert egyrészt több anyag és forgácsolási idő szükséges ehhez, másrészt több költség is járul hozzá, harmadrészt - ha igaz amiből kiindulunk, - növekszik a meghibásodás esélye, a gyűrűkopás-törésből adódóan...

                      Na csak hogy szakmailag is kivesézzük a dolgot...
                      Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 okt. 30, 12:27.

                      Komment


                        #26
                        Mivel én igazából tanulatlan vagyok -nem tudom mit tudott egy akkori Pannónia gyári -politikailag megbizható mérnök elvtárs--de ha már így teoretikus sikra tereljük a dolgot----mi van ha az elvtársnak ,fejleszteni kellett !!! mert bizonyitani KELLETT a fontosságát ? Oszt nem gondolt bele hogy a középső gyürüt csak az isten @-a keni ?

                        Meg ha kitalálta volna a tutit --világszám lenne és mindenki még most is ezt használná -nem ?
                        TLF65 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Viszont az is igaz, hogy nekem semmi bajom nem volt a 3 gyűrűssel, igaz, csak 20-25 ekm-t mentem vele, 1:33 -assal (olaj-benzin ÁFOR keverékre gondolok, csak hogy egész pontosan érthető legyek) de az is igaz, hogy 80 km/h sebességet nem igen haladtam meg...




                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          akkori Pannónia gyári -politikailag megbizható mérnök elvtárs--de ha már így teoretikus sikra tereljük a dolgot----mi van ha az elvtársnak ,fejleszteni kellett !!! mert bizonyitani KELLETT a fontosságát ? Oszt nem gondolt bele hogy a középső gyürüt csak az isten @-a keni ?
                          Szerintem nem lett volna 2 db Bold'Or-győzelem, ha csak polkorrekt-mérnök elvtársak dolgoztak volna ott...

                          Persze, nyilván a gyűrű csökkenés valamiféle felismerés eredménye volt.

                          Tudomásom szerint azért kell hónolni, hogy a henger fala a fúrás után kellően "bordázott" "rücskös" legyen, elősegítve az olaj megtapadását, és ezáltal a csúszó alkatrészek egymáson történő elmozdulását.

                          Ha kiindulunk abból hogy a finoman megmunkált fém alkatrészek - lásd pl. a mérőhasábokat - megfelelően illesztve akár egymáshoz is tapadhatnak, ugymond kohéziós kapcsolatba kerülhetnek a molekuláik. Nos ezt kereülendő kell hónolni fúrás után a henger felületét...mondanom sem kell miért.

                          Na már most ha növekedett a gyártás pontosság, az illeszkedés, akkor ugyan azt a kompressziót gondolom kevesebb gyűrűvel tudták biztosítani, és/vagy ha ahónolás is finomabbá vált, akkor valóban Joker iagazad lehet a középső "gyereknek" csak az apja @-a jutott az olajból, lévén az alsó, és a felső lehuzta ami a finom felületen megtapadt.

                          de az is lehet, hogy a gyűrűk anyagában volt a fejlesztés iránya, és az alacsonyabb kopás-értékek mutatták meg, hogy költséget csökkentve elég a 2 db gyűrű...

                          Na ... több ötletem most per pillanat nincs...




                          Csak enm hagy nyugodni a téma... ha "bólint" a dugattyú, akkor nem a két szélső gyűrű kopik jobban? és a középső nem "annyira"? csak hogy okot keressek azokra a fránya 3 gyűrűs megoldások értelmére....

                          Komment


                            #28
                            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Szerintem nem lett volna 2 db Bold'Or-győzelem, ha csak polkorrekt-mérnök elvtársak dolgoztak volna ott...
                            Ha megszerveztek egy rendes bulit , esetleg tudnék vinni egy Bold'Or P 20 at dekorációnak -meg egy embert aki ment vele --hogy meséljen ---nem minden ugy volt mint a Pöcskei Zoltán könyvében .....
                            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Tudomásom szerint azért kell hónolni, hogy a henger fala a fúrás után kellően „bordázott” „rücskös” legyen, elősegítve az olaj megtapadását, és ezáltal a csúszó alkatrészek egymáson történő elmozdulását
                            Rosszul tudod--a hónolás --a pontos méret eléréséhez szükséges művelet. De egy ici pici igazságod van . Mert ugye nézzünk bele egy nikasilos hengerbe , aminek a felületén egy légy is elcsúszik --akkor az rögtön megragad ?

                            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ha kiindulunk abból hogy a finoman megmunkált fém alkatrészek - lásd pl. a mérőhasábokat - megfelelően illesztve akár egymáshoz is tapadhatnak, ugymond kohéziós kapcsolatba kerülhetnek
                            Viszont ha csak egycsepp olajat teszel közé ---napokig huzigálhatod egymáson őket -- mert olyan a felületük..--elentétben ha pl "honolási barázdák lennének ott .

                            TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Csak enm hagy nyugodni a téma... ha „bólint” a dugattyú, akkor nem a két szélső gyűrű kopik jobban? és a középső nem „annyira”? csak hogy okot keressek azokra a fránya 3 gyűrűs megoldások értelmére...
                            --Hol bólint a dugó ? mi a forgás tengelye ?----a csapszeg ---az szép lenne ha hullámozna a felület mint egy kukac , és a három gyürü kb. 15mm hosszára vetitve--külön érne oda a felső és alsó gyürü a "bólintástól "

                            Komment


                              #29
                              Normális motoroknál 3 gyűrű van a dugattyún, nem kettő...
                              joker és supermax kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                Nem becsempészni a 4 ütemet ....---------amúgy meg csak 1 gyürü a jó gyürü...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X