Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szia heeegany !
    Itt csak ugy tudod orvosolni a hibat ,hogy meg egeszseges bordazatu tengelyt teszel be aminek nincs lekerekedve a sarkai es hezagolod rendesen a valtot ....a lepteto villat is nezd meg ,hogy az rendessen rahuzza a tengelyre a kereket (derekszogeld!)Szerintem az egyik baj az lehetett mivel ezek az alkatreszek nem mindegyik olyan jo illesztesu es lehet sokat is futott ezert elkopott es igy vitte at az erot a tengelyre ,de lehet mar mikor felraktak akkor nagyobb volt a turesi hatara a hezagnak .A masik az elozo gazdaja hogyan hasznalta a valtot .....
    Ezek a hibak sokmindentol lehetnek ,kezdothettek ,de foleg a kilometerektol lett!!!
    heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      Sziasztok!

      Kicseréltem a váltótengelyt és a fogaskereket egy általam jobb állapotúnak véltre. Beépítettem, és örültem hogy milyen jó, van végre kettes.


      Aztán pár napja motorozgattam, kettesben húzatva néha ugrott egyet, de még nem volt vészes. Aztán ma megint mentem pár km-t (kevesebb mint 10), és egyre rosszabb lett Mondjuk ki nem dobja mint eddig, de ha odahúzom neki folyamatosan ugrál, néha fog egy kicsit, szóval a motor is rángat rendesen. De így megint használhatatlan

      A tengelynél bal oldalt már nincs hézagolás, szóval jobban nem tudom arrébb rakni a tengelyt. Összeszerelés után minőségi 80w-90-es hajtóműolajat kapott(aminek hála a kuplung nagyon szépen működik).

      Hibás lehet még a léptetővilla, abból sajnos csak egy használható állapotú van nekem, de az elméletileg gyári új (a címke még rajta volt.( vagy legalábbis valami olyasmi, az évek kissé megviselték azért, meg a felszíni rozsda miatt egy finom homokszórást kapott anno beépítés előtt)
      De kérdés hogy ezt hogyan tudnám kideríteni? Hogy tényleg ez a hibás-e?
      Vagy még tippeltem arra hogy nem-e a kukactárcsával van gond, hogy nem tolja eléggé be a léptetővillát.

      Szerintetek ezek hibáját hogy lehetne kideríteni? Ha lehet akkor a blokk szétszedése nélkül(valahogy nem sok kedvem van leereszteni a drága olajat, mert mindig vagy fél liter mellé megy, meg akkor venni kéne egy adag tömítőpasztát is az összerakáshoz...)
      Vagy mivel lehet még gond?




      (sírba visz ez a kettes )

      Komment


        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nem-e a kukactárcsával van gond, hogy nem tolja eléggé be a léptetővillát.

        Szerintetek ezek hibáját hogy lehetne kideríteni?
        Szia heeegany! Rakd be üresbe a gépet. A sebesség fokozat mutató legyen a nullánál. Nem járó motornál a hátsó kereket előre forgatva próbálj meg felfelé váltani.
        Ha a mutató nem ugrik pl. egyesből kettesbe berakáskor pontosan a kettes szám írányába akkor valószínű, hogy a léptető mechanizmussal lehet gond.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia heeegany! Rakd be üresbe a gépet. A sebesség fokozat mutató legyen a nullánál. Nem járó motornál a hátsó kereket előre forgatva próbálj meg felfelé váltani.
          Ha a mutató nem ugrik pl. egyesből kettesbe berakáskor pontosan a kettes szám írányába akkor valószínű, hogy a léptető mechanizmussal lehet gond.
          Mutató tengelyén nincs semmi lapolás, szóval alapból olyan pozícióban van amibe felszerelem.
          Ha egy helyben kapcsolgatok akkor többnyire szépen kapcsol, néha viszont "megakad", nem kapcsol teljesen sebességbe. Ez 1-es és 2-es között szokott előfordulni(ezt menet közben tapasztaltam jópárszor).

          Komment


            Ha neked az újabb fajta váltó szerkezeted van akkor előfordulhat ugyanaz a gond mint már nálam is.
            A körmös váltókar azon része is be tud feszülni váltáskor, ott ahol a kukactárcsa tartólemezébe illeszkedik.
            Ha leveszed a váltófedelet, akkor megtudod nézni, nem-e ezek a "ludasak".
            Click image for larger version

Name:	lepteto.jpg
Views:	1
Size:	186.3 KB
ID:	134823Click image for larger version

Name:	valto_kulissza.jpg
Views:	1
Size:	81.0 KB
ID:	134824
            A képeken bejelöltem, hogy hol illeszkedik a két alkatrész.
            Összerakott állapotban felülről látható.
            A kukactárcsán lévő szegecsek épek?
            Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2013 márc. 12, 21:04.
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              sricsi70 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha neked az újabb fajta váltó szerkezeted van akkor előfordulhat ugyanaz a gond mint már nálam is.
              A körmös váltókar azon része is be tud feszülni váltáskor, ott ahol a kukactárcsa tartólemezébe illeszkedik.
              Ha leveszed a váltófedelet, akkor megtudod nézni, nem-e ezek a „ludasak”.
              lepteto.jpgvalto_kulissza.jpg
              A képeken bejelöltem, hogy hol illeszkedik a két alkatrész.
              Összerakott állapotban felülről látható.
              A kukactárcsán lévő szegecsek épek?
              Igen, ilyen van. A szegecsek épek, kb annyi kopás van rajtuk mint a képen lévőn. Azt, hogy a kialakított lyukba nem feszül-e azt nem tudom, de holnap vagy holnapután ezt megnézem. (és reménykedek benne hogy "csak" ennyi a hiba)

              Komment


                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hibás lehet még a léptetővilla, abból sajnos csak egy használható állapotú van nekem, de az elméletileg gyári új (a címke még rajta volt. (vagy legalábbis valami olyasmi, az évek kissé megviselték azért, meg a felszíni rozsda miatt egy finom homokszórást kapott anno beépítés előtt)
                De kérdés hogy ezt hogyan tudnám kideríteni? Hogy tényleg ez a hibás-e?
                Vagy még tippeltem arra hogy nem-e a kukactárcsával van gond, hogy nem tolja eléggé be a léptetővillát.
                Nekem inkább az a gyanúm, hogy a léptető hibátlan volt, csak olyan oldalirányú terhelést kap a 2-es fogaskerékről, hogy rövid idő alatt feladta a harcot. Ránézésre nem látni, hogy a fogaskerék és tengely bordázata terhelés alatt stabilan fogja-e egymást vagy (mint szerintem jelen esetben) a tengely a fogaskereket tolja le magáról.
                A léptető tart ellent ilyen állapotában, ami nem üzemszerűen normális. Néha eközben átugrik egy bordát a fogaskerék, de a léptető rugalmassága visszahúzza és így tovább.
                Könnyű mondani mert én is idegbajt kapnék, de ki kéne cserélni őket ismét...

                Komment


                  demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nekem inkább az a gyanúm, hogy a léptető hibátlan volt, csak olyan oldalirányú terhelést kap a 2-es fogaskerékről, hogy rövid idő alatt feladta a harcot. Ránézésre nem látni, hogy a fogaskerék és tengely bordázata terhelés alatt stabilan fogja-e egymást vagy (mint szerintem jelen esetben) a tengely a fogaskereket tolja le magáról.
                  A léptető tart ellent ilyen állapotában, ami nem üzemszerűen normális. Néha eközben átugrik egy bordát a fogaskerék, de a léptető rugalmassága visszahúzza és így tovább.
                  Könnyű mondani mert én is idegbajt kapnék, de ki kéne cserélni őket ismét...
                  Pedig ezek volt a legjobb állapotú fogaskerék és tengely páros ami van nekem, és hát a többit elnézve(amivel szerintem azért használták a gépeket) ez még alig kopott.
                  Miskolci börze emlékeim szerint májusban lesz leghamarabb, ott szétnézek majd. De kétlem hogy jobbat találnék
                  De addig valami más megoldást kell keresnem. Holnap remélhetőleg lesz időm(bár ha bejön a rossz idő biztosan lesz) aztán akkor megvizsgálom a váltószerkezetet.

                  Arra gondoltam hogy mi lenne ha a motort valamennyire baloldalra dűteném (mondjuk lábtartóig)és így nézném a váltót a kereket forgatva? Ha nem elég stabil akkor így a gravitációtól is ki kellene ugrania nem?

                  Komment


                    Ha hátrafelé forgatod a kereket, akkor szimulálhatod a dolgot, de töredéke terhelést sem tudsz úgy adni neki.

                    Komment


                      Sziasztok! Leszedtem a kuplungfedelet.

                      Ha a primer lánc 1cm-t lóg a megfeszítetthez képest, akkor az gondolom csereérett, igaz?

                      A berugótengelyem recéje el van nyalva, sajnos csereérett, hegesztett már fel valaki utángyártott tengelyt a fogasívre, mik a használati tapasztalatok?

                      A berugó fogasívet csak a kuplungkosár levételével lehet kiszedni, vagy kiemelhető anélkül is?

                      Komment


                        Hello Duke!

                        Kiszedni csak a kuplung bontásával lehet. (tudomásom szerint.)

                        A berugótengely hegesztésre én is kíváncsi volnék, csinálta e már valaki.
                        Ja igen, nekem a többi veterános azt mondta hogy az utángyártott berugótengelyről egy rugással le lehet szedni a bordázatot olyan "jó" minőségű.

                        Komment


                          Duke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A berugótengelyem recéje el van nyalva, sajnos csereérett
                          Találsz a vaterán jót 2 ezerért.
                          OdinHEM és Duke kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ez egy olyan alkatrész(ek) ami az anyagminőségtől is függ sokszor vagy inkább mindig a régi jó állapotú alkatrész a helyénvaló.

                            Az utángyártott sajnos tapasztalatból tudom mondani hitvány .(legalábbis az enyém ilyen volt )
                            Duke kedvelte ezt.

                            Komment


                              Sziasztok! Szétszedtem a kuplungot, hogy kicseréljem a berugótengelyt.
                              Első meglepetésemre le volt törve a belső kosár egyik füle, és az egyik rugótengely is elforgott... már így rakhatták össze, mert nem volt benne a törött darab.

                              Click image for larger version

Name:	DSC_0030.jpg
Views:	1
Size:	208.7 KB
ID:	136972

                              A kérdésem az lenne, hogy mikortól használták már ezt az öntött kosarat a lemez (jobboldali) helyett? Holnap megyek Kecskemétre, bőrzén hátha találok másikat.
                              ----------
                              Bőrzén egyik ember azt mondta, hogy TL-nek volt ilyen kovácsolt kuplung agya, másik meg azt, hogy a kései T5-ben használták.
                              Volna valakinek egy kiverődésmentes kuplung agya eladó, lehetőleg Bp-en, írjon privátban. Köszönöm. Kézzel reszelni nem szeretném.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Duke; 2013 ápr. 18, 21:07.

                              Komment


                                Egy kerdesem lenne a kuplunghoz kapcsolodoan. a p5/p10 kuplungbovdenje kulonbozik valamiben a p12tol? Neten mindenhol t5/p10est latok.. p12-t sehol. Csereszabatosak ezek egymassal vagy van valami kulonbseg koztuk?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X