zahi eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia primerhajtás, kuplung, sebváltó
Collapse
X
-
http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post56238
Van még több típus is amié passzol bele. De akkor csak ennyit gyűjtöttem ki.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz nem semmi ! De lehet hogy nem egyhengeres pannonia kuplunghoz van szüksége lammellára , esetleg a Jawa -ba szeretné.....
Meg nem is egyszerű a dolog, mivel a lamella vastagsága, a fülek szélessége és száma(2x annyi van rajta mint ami kell a Panóniához) és a belső átmérő nem egyezik a gyárival. Tehát némi alakításra szükség van.
Én íbéjen keresgéltem. Ott néhány hirdetésben a méret is meg van adva, valamint hogy milyen típusokhoz jó az adott lamella. Aztán az adott típusokra rákeresve már lehet találni jókat jó áron.
Persze egy ilyen keresgélésre érdemes rászánni egy fél napot.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Ha a külső átmérő O.K. akkor már a külső kosár megvezeti , csak a surlódó felület mérete legyen megfelelő , vagy minél nagyobb ... abból lehet kiesztergálni .A vastagságot sem a gyári alapján választanám meg , hanem hogy a lehető legtöbb beleférjen a kosárba . A sima lamellák pedig esetleg lézerrel újra gyárthatóak . A belső kosár átalakítása is megoldható , már csináltam hasonlót , bár a gépmunkát én is csináltattam ... A fülek száma ha nem egyezik az baj , esetleg ha 12 , lehet belőle 6 - ot csinálni
Én a dugattyúk miatt böngésztem napokig , leginkább az E-bay -t így meg lettek a gyári cikkszámok is (csak az volt a baj hogy mindíg felvásárolta valaki a jó áron lévő nekem megfelelő példányokat, szerintem magyarországról ...)
Egyébként amikor a lamellákat kerestem volt egy oldal a TRW -nek is (korábban LUCAS) ahol volt kereső program , de nem találom már .heeegany kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa a külső átmérő O.K. akkor már a külső kosár megvezeti , csak a surlódó felület mérete legyen megfelelő , vagy minél nagyobb ... abból lehet kiesztergálni .A vastagságot sem a gyári alapján választanám meg , hanem hogy a lehető legtöbb beleférjen a kosárba . A sima lamellák pedig esetleg lézerrel újra gyárthatóak . A belső kosár átalakítása is megoldható , már csináltam hasonlót , bár a gépmunkát én is csináltattam ... A fülek száma ha nem egyezik az baj , esetleg ha 12 , lehet belőle 6 - ot csinálni
A lamellákon 12 fül van. Szóval minden másodikat le kell köszörülni.
A sima lamellákat pedig lézerrel fogom legyártani. (hamár egyszer lézervágógéppel dolgozok)
A nem dolgozó részen kicsit könnyítve(feleslegesen minek növeljem a forgó tömeget?)
- - - Updated - - -
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a dugattyúk miatt böngésztem napokig , leginkább az E-bay -t így meg lettek a gyári cikkszámok is (csak az volt a baj hogy mindíg felvásárolta valaki a jó áron lévő nekem megfelelő példányokat, szerintem magyarországról ...)
Egyébként amikor a lamellákat kerestem volt egy oldal a TRW -nek is (korábban LUCAS) ahol volt kereső program , de nem találom már .
- 3 likes
Komment
-
A lamellák számának növelésével tovább nő az átvihető nyomaték , a fölösleget esetleg a rugó erő csökkentésére is el lehetne használni ... (mint ezt azért írom ,mert pl a gyári kéthengeres az erősített rugókkal (gyári , ja és 5 rugós) igen betyáros üzemeltetni ) nem lehetne belefaragni esetleg 6-ot ??? (vékonyabb, jobb minőségű natúr tárcsa alkalmazásával ??? , nekem az öt helyett hét van benne)
A dugattyú kérdést inkább hagyjuk ... már meg van, csak a hajtókarokat kell megszereznem ,az alsó csap már le van gyártva (a hajtókar márkák közt vacilálódom ... )
- 2 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA lamellák számának növelésével tovább nő az átvihető nyomaték , a fölösleget esetleg a rugó erő csökkentésére is el lehetne használni ... (mint ezt azért írom ,mert pl a gyári kéthengeres az erősített rugókkal (gyári , ja és 5 rugós) igen betyáros üzemeltetni ) nem lehetne belefaragni esetleg 6-ot ??? (vékonyabb, jobb minőségű natúr tárcsa alkalmazásával ??? , nekem az öt helyett hét van benne)
A dugattyú kérdést inkább hagyjuk ... már meg van, csak a hajtókarokat kell megszereznem ,az alsó csap már le van gyártva (a hajtókar márkák közt vacilálódom ... )
Így a szélesebb lamellák miatt talán picit nehezebben verődik majd ki a belső kosár. Na meg így ketten vettünk egy 10db-os szettet és így nem olyan drága.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem lehet, a körmös lamellák vastagsága 2,8 mm (vagy 3, de az még rosszabb lenne) és arra is figyelni kell, hogy a legalsót feljebb kell emelni egy hézagolóval. Így túl kevés már a beépíthető vastagság a 6 lamellapárhoz.
2,8*6=16,8mm a fém lamellák 1,5*6=9 és ehhez még egy 2mm-es távtartó az 27,8mm. A gyári szett vastagsága pedig 28mm.
Bár kérdés hogy lenne-e értelme. Az 1,5mm-es lamella már igen vékony. Szerintem hamar kiverődne. Ha pedig a lamella anyaga túl jó akkor pedig a kosár verődne ki. Épp ezért méretem meg egy gyári lamella keménységét és olyan anyagot veszek hozzá.
Mindenesetre nemsokára teszteljük demeterel az 5 lamellásat, aztán majd beszámolunkzahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa ezért az információért még fizetnék is - sörben, találkozón.
Az biztos hogy a sima vaslemeznél valamivel keményebb. De nem sokkal (legalábbis a reszelő majdnem olyan jól viszi mint a sima vaslemezt. )
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem lehet, a körmös lamellák vastagsága 2,8 mm (vagy 3, de az még rosszabb lenne) és arra is figyelni kell, hogy a legalsót feljebb kell emelni egy hézagolóval. Így túl kevés már a beépíthető vastagság a 6 lamellapárhoz.Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 jan. 25, 00:01.
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa ezért az információért még fizetnék is - sörben, találkozón.
Kérdés hogy nitridálás nélkül milyen lenne? Gondolom a kiverődés nem függ nagyban a felülettől. Inkább az anyagtól.
A nitridálás a kopást csökkentheti, de mennyire kopna vajon nélküle?
Csakmert a C45-ös anyagot meg tudom venni és ki is tudom vágni. De a nitridálást nem tudom hogy hogy tudnám megoldani.
Komment
Komment