Helló fórumtársak!
Kipuffanó rendbehozatalban kérném ki a segítségeteket. A felújítás során értem el a dobok vizsgálatához. Már eddig is lehangoló volt, hogy mennyi pofont kapott ez a T5-ös moci. Minden lemezelem, telószár, kormány helyrehozatala egyengetős, furmányos meló volt. Most csatlakoznak hozzá a kipufogók elemei is. Mindkét könyök lepadkázva, horpadt, a körmös anyák szétbarmolva, a dobok is harci sebektől hemzsegnek.
Ezek ellenére csak az egyik könyököt ítélem cserésnek, illetve két körmös hollanderre kell beruházni.
Gázpörkölő beélesítve, szépen tudnak pirosodni a dobok... A kiégetés és némi hűlési idő után viszont az egyik dobban kopácsoló hang, kiszakadva a belzet.
No itt kezdődik majd a melósabb rész. A szétválasztás másnapra maradt, vigyázós köszörüléssel , 1 mm-es vágókoronggal sikerült két félre bontanom a dobot. Már előtte keresgettem fotókat a kipufogó belsejéről a hangtompító lemezekről. A szétvágás után meglepetés... ez a darab nagyon nem olyan. Középen egy henger végén egy furulyaszerű rövid toldat, utána pedig egy illesztőpálcára felfűzve még három furatos tárcsa. Ezek közül szakadt ki az egyik, az zörgött a dobban. A középső hengeres darab körbe van tekerve valami hálószerű hőálló anyaggal. Nos ezt még nem sikerült beazonosítanom. Szerintem azbesztháló lehet. eléggé ragaszkodik a hengerhez amire fel van tekerve...
Ebben kérnék tőletek segítséget, véleményt.
Rakjam vissza ezt a lefejtett anyagot, amit kérdéses, hogy meg tudok-e normálisan tisztítani. (A krómozó a lelkemre kötötte, hogy milyen alaposan égessem ki a dobokat.) Vagy hagyjam ki egyszerűen? Gondolom rezonancia-, hangcsökkentő szerepe van ennek a matériának. Esetleg van ötletetek mivel pótolható?
Maguknak a hangtompító lemezeknek a visszahegesztése nem lesz különösebben problémás.
Várom a véleményeteket.
Komment