Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 kipufogó felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5 kipufogó felújítás

    Helló fórumtársak!

    Kipuffanó rendbehozatalban kérném ki a segítségeteket. A felújítás során értem el a dobok vizsgálatához. Már eddig is lehangoló volt, hogy mennyi pofont kapott ez a T5-ös moci. Minden lemezelem, telószár, kormány helyrehozatala egyengetős, furmányos meló volt. Most csatlakoznak hozzá a kipufogók elemei is. Mindkét könyök lepadkázva, horpadt, a körmös anyák szétbarmolva, a dobok is harci sebektől hemzsegnek.
    Ezek ellenére csak az egyik könyököt ítélem cserésnek, illetve két körmös hollanderre kell beruházni.Click image for larger version

Name:	19.jpg
Views:	1
Size:	146.4 KB
ID:	154826Click image for larger version

Name:	23.jpg
Views:	1
Size:	153.6 KB
ID:	154827Click image for larger version

Name:	24.jpg
Views:	1
Size:	170.2 KB
ID:	154828

    Gázpörkölő beélesítve, szépen tudnak pirosodni a dobok... A kiégetés és némi hűlési idő után viszont az egyik dobban kopácsoló hang, kiszakadva a belzet.
    No itt kezdődik majd a melósabb rész. A szétválasztás másnapra maradt, vigyázós köszörüléssel , 1 mm-es vágókoronggal sikerült két félre bontanom a dobot. Már előtte keresgettem fotókat a kipufogó belsejéről a hangtompító lemezekről. A szétvágás után meglepetés... ez a darab nagyon nem olyan. Középen egy henger végén egy furulyaszerű rövid toldat, utána pedig egy illesztőpálcára felfűzve még három furatos tárcsa. Ezek közül szakadt ki az egyik, az zörgött a dobban. A középső hengeres darab körbe van tekerve valami hálószerű hőálló anyaggal. Nos ezt még nem sikerült beazonosítanom. Szerintem azbesztháló lehet. eléggé ragaszkodik a hengerhez amire fel van tekerve...Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1
Size:	169.7 KB
ID:	154829Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	1
Size:	126.0 KB
ID:	154830Click image for larger version

Name:	05.jpg
Views:	1
Size:	171.8 KB
ID:	154831Click image for larger version

Name:	06.jpg
Views:	1
Size:	173.6 KB
ID:	154832
    Ebben kérnék tőletek segítséget, véleményt.
    Rakjam vissza ezt a lefejtett anyagot, amit kérdéses, hogy meg tudok-e normálisan tisztítani. (A krómozó a lelkemre kötötte, hogy milyen alaposan égessem ki a dobokat.) Vagy hagyjam ki egyszerűen? Gondolom rezonancia-, hangcsökkentő szerepe van ennek a matériának. Esetleg van ötletetek mivel pótolható?
    Maguknak a hangtompító lemezeknek a visszahegesztése nem lesz különösebben problémás.
    Várom a véleményeteket.
    Attached Files
    Utoljára szerkesztve a következő által: Madifranci; 2012 nov. 02, 07:52.

    #2
    Madifranci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Rakjam vissza ezt a lefejtett anyagot, amit kérdéses, hogy meg tudok-e normálisan tisztítani. (A krómozó a lelkemre kötötte, hogy milyen alaposan égessem ki a dobokat.)Vagy hagyjam ki egyszerűen?
    Üdv Madifranci!
    Szerintem ha már szétvágtad, akkor megkellene próbálni helyrehozni a belsejét. Nem csak a hangja, hanem a motor otimális működése miatt is. Én sajnos nem tudom milyen is volt eredetileg, de biztos vagyok benne, hogy tud valaki segíteni.

    Tudom, hogy ez nem sokat segít, de a működési elvét lehet rajta látni:

    Click image for larger version

Name:	Kipufogo.jpg
Views:	2
Size:	41.5 KB
ID:	133297
    Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 nov. 01, 20:37.
    OdinHEM és kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szevasz sricsi70!
      Köszönöm a képet, ez az ábra még nem volt elmentve. Az alsó kép ábrázolja az én problémás darabomat. Érdekes, hogy csak a T5H- ra írja az ábramegnevezés... 65-ös évjárat és nem halkított verzió.
      A rezgéscsillapító szövet azt hiszem azbesztháló. Rákerestem a neten, de semmi használhatót nem hozott ki találatnak a beszerzésről. Ezekkel a régi rákkeltő anyagokkal mindig gondok vannak... Remélem ha jól beáztatom gázolajba, talán sikerül lefejtenem és újra felhasználni.

      Komment


        #4
        Üdv Madifranci!
        Volt már előtte szétvágva a kipufogó? Hiányolok a képeidről egy csövet az alátétszerűségek közepéből. A köranyag, amivel most össze vanak a karikák fűzve gyári megoldás lehet? Én nem látom a rajzon.
        Az azbesztháló sem biztos, hogy eredetileg benne volt (persze ha még nem volt szétvágva akkor gyári megoldás lehet).
        Abban reménykedem, hogy tud valaki ebben a témában bővebb felvilágosítást adni neked!
        Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 nov. 02, 15:17.

        Komment


          #5
          Helló!
          Tutira gyári a dob, nem volt még szétvágva. A hatos pálca az összehegesztésnél hasznos, gyorsan megoldható, nem kell bajlódni a beállítgatással. Ezért nem is rajzolták be az ábrába.
          Egyben bevágta szoci iparos a tárcsasort, oszt húzta az ívet....
          A furulya csak a pörkölős képen látható, de itt egy részletesebb...:Click image for larger version

Name:	DSCF5183.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	133314
          Érdekes, hogy a kipufogók rendbehozataláról nem volt korábban szó a fórumban... rákerestem. Én úgy gondolom ki lehet szépen pofozni ezeket a dobokat. Így is sokba lesz a felújítás, nem hiányzik két utángyártott dob beszerzése is.
          Köszönöm a hozzászólásod!
          sricsi70 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            OdinHEM és sricsi70 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Ha az azbesztes cucc helyett szeretnél betenni valamit -akkor javasolnám (kipróbált dolog ) az asztalos iparban használt fémgyapotot.A haver ezzel tömi a sport dobokat.
              sricsi70 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                asztalos iparban használt fémgyapotot
                Rozsdamentes esztergaforgács-az a tuti, vagy anyu fémdörzsije
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  7.000 Ft-ért lehet venni vadonat új dobot, teljesen készen, de nyersen (krómoztatni kell) - ezt érdemes megfontolni, hogy ennyiért érdemes-e a használt dobokat égetni, vágni, egyengetni, hegeszteni, csiszolni, stb.
                  Ennyiért tényleg csak akkor, ha valakinek a kihívás többet ér.
                  De kinél lehet ennyiért megvenni? Én a nyíregyházi készítőt kérdeztem, ő 21-ért csinál egy párat.

                  Komment


                    #10
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    asztalos iparban használt fémgyapotot Rozsdamentes esztergaforgács-az a tuti, vagy anyu fémdörzsije
                    Ez a két dolog ugyan az --a fémgyapot javára viszont az szól hogy kb 10 cm széles , szépen tekerhető csíkban van !
                    Ja és nincs benne mosószer (mert a dörzsiben eredendően van --nem ? )
                    --és azért a fémgyapot sokkal finomabb, sürübb --nagyon hasonlít a ma használt "gyári " dologhoz

                    Komment


                      #11
                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      7.000 Ft-ért lehet venni vadonat új dobot, teljesen készen, de nyersen (krómoztatni kell)
                      Jó árnak tűnik, ha ennyiért belehet szerezni, akkor én biztosan ezt választanám.
                      Amire a börzére kerül hogy lesz ebből 25000 Ft?

                      Komment


                        #12
                        sricsi70 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Én tavasszal vettem két új kipufogót 50 000-ft ért egy ismert alkatrész forgalmazótól! Mivel sötét volt, a dobok be voltak csomagolva az egyiket kibontottam lámpafénynél jónak tűnt, így elhoztam. Másnap mikor szereltem fel már látszott a különbség az általam csiszolt és újrakrómoztatott eredeti könyökök mellett! Sokkal mattabb, a csiszolás karcai átlátszanak, egyáltalán nem néz ki jól a fényes, csillogó könyökök mellett! Mivel nem volt idő szórakozni cserével a vizsgaidőpont miatt, ezért fennt hagytam. Azután kezdtem beletörődni, mivel anyagilag nagyon megviselt a projekt, és már motorozni szerettem volna nem szaladgálni ide oda! Nagyon sokan látták a motoromat a nyáron, és sokaknak az volt az első kérdése hol krómoztattam hogy ekkora a különbség? Engem is zavart, ezért a leállításkor leszedtem, hogy a télen újra krómoztatom őket. Ekkor ért néhány meglepetés! A belső oldalon és kívül is számtalan pici rozsdafolt jelzi a krómozás minőségét! Ennyit a kész dolgokról, méregdrágák, és nincsenek normálisan megcsinálva! Az egész csak a lehúzásra megy!! Ha rám hallgattok csak nyers dobot vesztek, és egy jó helyen lekrómoztatjátok! Még akkor is olcsóbb lesz!
                          , és kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            jónak tűnt, így elhoztam
                            Ez ismerős helyzet... Hasonlóan jártam, de ott a krómon kívül más sem stimmelt. Persze a kereskedő javára legyen mondva, hogy cserélte a darabot, a másik amit kaptam geometriailag pontos volt és csak egy pici foltban látszik ki a réz halványan.

                            Nem ecsetelném hogy mit gondolok, a lényeg hogy az árba belefért volna egy tökéletes is... De sebaj, a saját bőrén tanul legjobban az ember. Mondjuk az én tanulási készségeimről sokat elmond, hogy ez a második motor volt amit megcsináltam...
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              Kedves Kollarg!

                              Az még csak rendben is van,hogy tanulunk a kárunkból,de az már sehogy sincs,hogy a mi kárunkon mások gazdagodjanak.

                              Nagyon szomorú dolgok ezek,pl.-amit a krómozásokról az utángyártott dolgokról,bürokráciáról és még a jó fene tudja,milyen száz féle negatív tapasztalatokról olvashatunk.

                              Nem is csoda,hogy a fiatalok sokasága akarja elhagyni ezt az országot,mert itt semmi jóra nem számíthatunk,a közeljövőben.


                              Üdvözlettel:Che

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X