Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 kipufogó felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Kedves Zahi,

    Köszönöm a tartalmas és nem utolsó sorban nagyon hasznos választ. Meg is fogom próbálni az egyik dobot megcsinálni. Remélem, hogy sikerülni fog a horpadásokat szépen kivenni.


    Ha valakinek kellene van amúgy 3-4 felújításra váró szalálmi véges dobom, meg könyökök.
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Click image for larger version

Name:	2014-03-23 09.02.53.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	139614Click image for larger version

Name:	2014-03-23 09.02.53.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	139614

      Szétjött végül úgy, ahogy Zahi mondta. Következik az egyengetés. Amúgy nem szedtem volna szét, de sajnos az egyik terelő le volt szakadva, úgyhogy mindenképpen szükség volt a műtétre, remélem, hogy szépen fog sikerülni.
      demeter, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        üdv !

        Arra azért vigyázz , hogy a leszakadt "terelő" visszahegesztésénél a furulya legyen benne ,mert ha nem egyvonalú lesz a középen lévő furat igen nehezen tudod majd belerakni ! (rosszabb mint egy szűz lány!!! )
        Ja , és figyelj arra is hogy a furulya a kipufogó vég közepén jöjjön ki (etalon gyűrűt , esetleg valamilyen távtartót alkalmazni kell!) mert máskülönben ismét nehezen fogod tudni a helyére csúsztatni ....

        Komment


          #49
          Halad a kipufogó projekt. Sikerült minden horpadás kiütögetni a palástból. Különböző átmérőjű bonamit rudakat használtam, így szinte tökéletesre sikerült. Ha minden igaz mostanra össze is van hegesztve. Majd próbálok rakni egy képet.

          Viszont valaki meg tudja mondani, hogy van e különbség a gumivéges és a sima pannonia kipufogó között?

          Komment


            #50
            Domi eredeti hozzászólása
            Viszont valaki meg tudja mondani, hogy van e különbség a gumivéges és a sima pannonia kipufogó között?
            A gumis végű az újabb, "H", azaz halk típusú gépre való. Halkabb, de jobban visszafogja a gépet. A szalámi végű a régebbi.
            A felépítésük teljesen más, nem csereszabatosak a furulyáik.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              Érdekes, de ezek szerint a szalálmi véges kipufogókból is több fajta van. Az egyikben a furulya kb 10 cm-el hosszabb mint a másikba. A fenti képen láthatóba a hosszú való, de van másik két dob amibe pedig rövid volt, de nem elvágva. Akkor most gyárilag két fajta lenne tényleg?

              Komment


                #52
                Valamelyik témában volt már róla szó, csak nem emlékszek már pontosan. De több apróbb módosítás is volt. Azt hiszem főleg az importra szán gépekhez. Na de csak jön valaki aki jobban tudja ezt

                Komment


                  #53
                  Click image for larger version

Name:	Pannónia  kipufogó.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	139660 Üdv heeegany!

                  Ezekről a gyári,eredeti gangtompítókról tudok.

                  Komment


                    #54
                    Hétvégén tüzetesen átvizsgálom őket, kíváncsi vagyok, hogy melyik milyen.

                    Komment


                      #55
                      St.Z.350 eredeti hozzászólása
                      Ezekről a gyári,eredeti gangtompítókról tudok.
                      Köszönöm az infót! Akkor ezek szerint a TLF és a T5 kipufogója különbözhet a Domi által leírtak szerint.

                      Egyébként a P21-nek is más volt a kipufogója, nem?(gondolom régebbi a könyv)

                      Komment


                        #56
                        Nagyon szívesen! Nem, tudom ,hogy van -e eltérés a P20 -20 as és a P21-es hangtompítója között. A Pannóniánál mindent lehetséges.Itt van például az "ős" P10-esClick image for larger version

Name:	P 10 kipufogó 1.jpg
Views:	1
Size:	197.5 KB
ID:	139661Click image for larger version

Name:	P10 kipufogó 2.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	139662a BNV-n a p20-as hangtompítójával mutatták be 1965-ben,holott ezt a hangtompítót a széria csak 1967-tő kapta.

                        Komment


                          #57
                          Ki volt már dolgozva 65-ben, de gondolom még 67-ig volt a "készletből", azt meg el kelletett használni

                          Komment


                            #58
                            Igen, mint ahogy a hengereik között is van különbség, ezért van a kipufogók között is. Ahogy én látom, csak a terelő lemezek vannak előrébb a TLF/T1 kipufogókban emiatt kell a hangtompító.

                            Komment


                              #59
                              Üdv heeegany!

                              A T5H, P10H dobokat '67-től kapták az egyhengeres ,nem addigra fogytak el. A vásáron az akkor már próbautakat futó P20-as dobjaival állították ki. A kiállítás után még 16 hónap kellett a sorozatgyártás indításához,persze a hangosabb dobbal.
                              heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                Üdv Domi!

                                A TLF betétje hosszabb is mint a T5-é és a kialakítása is eltér egy kicsit.Click image for larger version

Name:	Pannónia  vezérlése.jpg
Views:	2
Size:	195.9 KB
ID:	139677 A vezérlése meg itt hasonlítható össze.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X