Közlemény

Collapse
No announcement yet.

5 sebesség 1 hengeres Pannóniába

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    5 sebesség 1 hengeres Pannóniába

    Olyan kérdésem lenne, hogy valaki tervezett már 5 sebességes váltót az 1 hengeres Pannóniájába? Vagy esetleg másik motor váltója passzol bele?

    Szeretném a T5h-mat kicsit modernizálni, de csak belsőleg. Honda gyújtás már van benne, de elférne egy 5 sebességes váltó is. Valakinek esetleg van ezzel kapcsolatos információja azt szívesen meghallgatnám.


    A másik, hogy ha nem is lehetséges, ismertek olyat aki gyártatott már le és ad is el első fogaskerékből 18 fogút?

    Válaszokat előre is köszönöm.

    #2
    Ötlet
    A primerláncal is lehetne variálni a jawa-é hasonló láncal megy.
    Ha összejön engem is érdekel.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3

      Komment


        #4
        A henger es dugattyu csereje egy ugyanolyan loketu( 68mm ) motornak az alkatreszeivel esetleg elkepzelheto, masak tocsavarok helyei a felomlok nem szelesebbek a hengernek a szoknyaja (nem tudom ez e neve )belefer e karterbe Ez jutott az eszembe meg tavaj mikor a kezembe akadt egy Cagiva bontott blokk es eljatszottam a gondolattal mint a scootereknel a 70-es henger ilyennel probalkozott mar valaki .

        Komment


          #5
          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          A P20 váltóját többen is beépítették már egyhengeres Pannóniába, és igen jókat mondanak róla.
          Ma éppen ráértem kicsit rendet rakni és mi akadt a kezembe véletlenül? Hát másfél P20 váltó...

          Nézegettem, valamiféle méregetést is próbáltam előadni közben: a váltó tengelyeinek távolsága így első úgy tűnik azonos, sőt a váltó tengelyinek átmérője is azonos (bár ez szinte lényegtelen) - engem gyakorlati megoldás vagy tapasztalat érdekelne, akár Tőled ApaE, akár bárkitől itt a fórumon, hogy miként sikerült befaragni a szélesebb váltót, mivel (igaz mégcsak megbontás nélkül, ránézésre) az ötfokozató szélesebbnek tűnik jópár mm-rel. Gondolom a bemeneti tengelyen az egyes fogaskereke melletti résznek (a fogaskerék oldalából kinyúló, de fogazatlan távtartó-szerűség) "mennie kell", szintúgy a sebességmérő meghajtásának (ami mellett ugye kell hagyni helyet, hogy szét lehessen kapcsolni a fokozatokat (ugye a meghajtó csigakerék felületéig csúszik oldalra a (hátulról nézve) jobb hátsó fogaskerék.

          Tervezgetek, mert idén várhatóan kerül Kawa hajtókar is majd egy motorba (igaz még a motor sincs meg, egy papíros P10 beszerzésén gondolkozom) - akkor már nem maradhat el a primer hajtás, a kuplung és valószínűleg az elektromosság átalakítása sem... Most pedig visszamegyek be- és felömlőket meg kipufogócsatornákat mérni.
          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 márc. 03, 21:40.
          OdinHEM kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            engem gyakorlati megoldás vagy tapasztalat érdekelne,
            Bár én nem ismerem a Pannóniát, de itt a fórumon van valaki aki igen! Sütiatinak hívják és a Pannónia versenyszakosztály fórumban olvastam az írását, illetve láttam a fotóit az átalakításról! A leírtak és látottak alapján profi szakember!

            Pann

            19666. hozzászólásbán láthatóak a fotói!
            kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A leírtak és látottak alapján profi szakember!
              Igen, úgy tűnik. A P11-es tervezethez hasonlóan osztatlanná tette a forgattyúsházat és egyoldalról szerelhető főtengely és váltómegoldással hidalta át a kérdést. Nem kevés tervezgetés, hegesztés és fúrás-faragás lehet a masinájában.
              Tetszik amit csinált, de szívem szerint valami kevésbé drasztikus megoldással hidalnám át a dolgot. Ráadásul én közúton tervezem használni, így kívülről eredetire hasonlító állapot is a célok között lenne, azaz maradnék inkább a kívülről nem látható dolgoknál: kicsit kimaratni a forgattyúsház mindkét feléből, egy kis perselyezés, más csapágyak...
              Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 márc. 03, 23:01.
              dino125ad kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Tetszik amit csinált, de szívem szerint valami kevésbé drasztikus megoldással hidalnám át a dolgot.
                Sziasztok! A Pannónia Index Fórumon már olvastam ezzel kapcsolatban. Úgy emlékszem létezik ennél jóval kifinomultabb megoldás is. Szerintem érdemes rákeresni.

                Komment


                  #9
                  movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A henger es dugattyu csereje egy ugyanolyan loketu( 68mm ) motornak az alkatreszeivel esetleg elkepzelheto,
                  1984 es Yamaha YZ 250-nek 68x68 a furat-lökete. Igaz vízhűtéses...
                  Hajtókar kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Az a blokk amelyket en neztem annak 68 a lokete de 72 a dugo atmeroje, sokkal vekonyabb a henger fala, alu nicazilos levegohuteses, 350ccm-es es, a hengeren sziv, egy kipufogo nyilasa van, es a felomlok nem szelesebbek, a tocsavarok kicsit mashol helyezkednek el, a forgasiranya mas Egy ugyes szaki biztosan ra tudna varazsolni .
                    gilersx kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Az a blokk amelyket en neztem annak 68 a lokete de 72 a dugo atmeroje
                      Milyen motor ez? Minek a blokkja?


                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      68 a lokete de 72 a dugo atmeroje,
                      Ezt akárhogy számolom nem 350 hanem csak 276,7 cm3


                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a tocsavarok kicsit mashol helyezkednek el,
                      Ezt felhegesztéssel és újrafúrással meg lehet oldani viszonylag egyszerűen.

                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a forgasiranya mas
                      Ez kétütemű motornál teljesen lényegtelen. Ha rossz a gyújtásbeállítás egy gyári 2T motor is beindul visszafelé.

                      movisz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egy ugyes szaki biztosan ra tudna varazsolni .
                      Ez szóról szóra így igaz

                      Komment


                        #12
                        gilersx eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        1984 es Yamaha YZ 250-nek 68x68 a furat-lökete. Igaz vízhűtéses...
                        Nem akarok beleokoskodni így Pannónia nélkül, de a kétszer akkora YZ teljesítmény nem biztos hogy kalmopiryn lenne a hajtáslánc többi részének. YZ-m volt, azóta szar a vállam, mert kihúzta belőle a kezeimet.

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm a válaszokat Uraim. De hogyan lesz 5 sebességes váltó a furat-löket arányból?

                          Persze egykipufogós henger sem lenne rossz ötlet ha valaki tuningra adja a fejét, és jó lenne valami "helyettesítő termék" is, hiszen nem áll mindenkinek a polcon a gyári cross hengere - ami ugye egyetlen kipuf nyílással készült.

                          És mekkora a váltója az YZ-nek? Ez a nehéz adat, hiszen nem tartalmazza semilyen katalógus - az tudja megmondani, akinek áll egy a polcon. Vagy a garázsban, de akkor a következő nagyjavításig türelemmel kell lenni valószínűleg.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #14
                            ETZ váltó esetleg? Abban megvan a kellő mennyiségű sebesség...
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Vagy akkor már ne szarozzunk, csináljuk meg négyüteműre jó nagy nyomatékkal. Elég lesz a négy gang, de még három is.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X