Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
A szomszédnak volt hézagmérö és ö jobban is értett hozzá.Áthivtam tegnap és hézagmérövel állitottunk rajta a szikra 2x nagyobb lett de a motor még nemüködött.Aztán a tömitéseket átnézte és láttuk hogy az 1ik fuvoka jukánál az o gyürü eltakarta a jukat.Azt is kicseréltük és most eddig üzemel a gép de az oldalán lévö ventilátor kikezte a csapágyat.Szerintetek mien másik megoldás létezik a hütésére ami nemöli meg a csapágyat?
Menj le Szűcs Miklós bácsihoz, ő a régi buszvezető, neki van egy hasonló ketyerója, szintén Pannónia blokkos, ha szépen megkéred, biztos megmutatja. Ha nem tudod hol lakik a kocsmában kérdezd meg, nem akarom ide kiírni. Nekem van egy IZS blokkom hasonló hűtéssel, ha kell a szíjtárcsákat meg egy eszkábált propellert tudok adni.
Valaki letudná irni hogyvan álitsam a kalapácsot?
Mert 1ik nap nekiültem a másik bloknak teszteltem hogykell álitani mert sajnos a másiknál nemnagyon láttam.
Elöbb teszteltem,minden 3.rugásnál volt 1 kicsi szikra.
Ezután elolvastam a gyujtásálitásrol a szöveget hogy az excenterel álitsam.
Na betetem a 2kalapács közé egy darab fémet 0.5mm vastagot.De akármerre álitom az excentert meg lazitom fel a nagy csavart a kalapács szorito ereje mindig egyforma és már most ott tartok hogy nincs is meg a gyujtás ami eddig megvolt.
Valaki leirná pontosan vagy esetleg képekel hogy mit hogy csináljak ott a gyujtásnál?
Bár nem írtad, de ugye a lendkerék fent volt, amikor állítgattad?
Egyébként úgy kell beállítanod, ahogy az alábbi képen is látható piros karikával jelölt csavart fellazítod és a megszakító kalapácsot a piros nyíllal jelölt résznél mozdítod. Ha a nyíl irányába mozdítod, akkor csökken a hézag, ha vele ellentétesen, akkor nő a hézag.
Ha a zölddel bekarikázott rész nagyon el van kopva a megszakítón, akkor nem lehet beállítani többé. Másikat kell beszerezni. Ezért fontos, hogy mindig 1-2 csepp olajjal kenve legyen ez a rész.
Sok sikert!
Fentvolt a lendkerék igen.
De nekem a kalapács felett egy kis mini csavar is van amit ha mozgatok az egészet fentebb vagy lentebb álitja.Azt amit meg te mutatol nyilon azt mivel tudom állitani?Mert csavarhuzoval ahoz szerintem nehezen lehet hozáférni.
Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 okt. 06, 21:05.
Ha a pirossal jelölt csavart fellazítod, akkor tudod azt a kis csavart, amit említettél forgatni még pluszban. Így előre-hátra mozog a megszakító. Na most ha nálad fel-le mozgatja, akkor ott elég nagy baj van. Azt előre-hátra kéne mozgatnia, ahogy a piros nyíl is mutatja.
Egy pici fejű csavarhúzó pont befér oda, pl. varrógép csavarhúzó, egyebek.
Értem,köszönöm.
Még anyit hogy amit te jelöltél itt nekem a piros nyillal megnéztem ott nekem semmien csavar nincs csak 1 olyan mint ha szegecselés nyom lenne vagy hasonlo.Szoval ott mit jelöltél nekem azt hogy álitsam?
megszeretném kérdezni hogy az számit hogy ha mondjuk nem a lendkerék oldalnál akarom széthuzni hanem a kuplungnál szetem ki a csavarokat és azt az oldalt akarom lehuzni vagy csak lendkerék oldalrol lehet?
Ja és ugy szétudom szedni hogy ne peregjen szét a válto vagy a kuplung darabokra?
Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 okt. 09, 14:54.
hogy az számit hogy ha mondjuk nem a lendkerék oldalnál akarom széthuzni hanem a kuplungnál szetem ki a csavarokat és azt az oldalt akarom lehuzni vagy csak lendkerék oldalrol lehet?
Ja és ugy szétudom szedni hogy ne peregjen szét a válto vagy a kuplung darabokra?
Kuplung oldalon szedj le mindent, a másikon maradhat. Bár emlékeim szerint a lendkereket le kell húzni hogy hozzáférj az alatta lévő csavarokhoz amik összefogják a blokkot.
Aztán szépen lehet széthúzni. Ha a kuplung felől nyomod a tengelyeket akkor a főtengely és a kihajtás tengelye is a helyén marad. A váltó lehet le/szét fog peregni. De attól ne félj. Nem olyan bonyolult az, főleg hogy csak egy elrendezésben lehet összerakni (előtte fényképezd le a váltófedélen keresztül, kiszerelt léptetővillákkal, azután akkor nem lesz gond vele)
És persze a léptetővillák tengelyét se felejtsd el kiszedni.
főleg hogy csak egy elrendezésben lehet összerakni
tévedés nem tudom ,hogyan csináltam de az első ~80-környéki szét-összeszerelésem után a sebésségek igen változatosak lettek,ami azt jelenti kis "ügyességgel"lehet gondot kreálni(-:
Komment