Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia munkagép

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Én úgy csinálnám,hogy széthúzom a blokkot kiveszem a seeger biztosítót és a hézagoló alátétet,majd kijjebb ütöm a csapágyakat. Ezután mehet össze a blokk,középen tömítve és meghúzva a csavarok. Most jön az "ideg meló". Óvatosan kocogtatva addig ütöm befelé a csapágyakat,amíg érzésre jó nem lesz.Ha úgy látod,hogy a kerekek párhuzamosan futnak és leheletnyit tud oldalra mozogni mindkét tengely,akkor be lehet próbálgatni a hézagoló alátéteket,oly módon,hogy a seeger gyürüt passzosan tudd beilleszteni a helyére.Ha mindent jól csináltál,akkor vennie kell a sebességeket. Még egy jó tanács,az egyes fogaskerék belső hornyainak a széle ne legyen nagyon letörve (kopva),mert akkor terhelésen ki fogja dobálni (én így jártam a legelső blokk összerakásomnál)
    csi22222 kedvelte ezt.

    Komment


      Értem,nagyonszépen köszönöm a segitségedet.Egyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
      Egyébként mik a jelei ha nincs rendesen hézagolva blokk beinditás nélkül?
      Egyébként a kuplungot is kell hézagolni vagyis a tengelyt?
      A lényeg gondolom hogy a kettö fogaskerék 1x-re induljon és áljon,és hogy ne kotyogjon mozogjon a tengelyen a fogas+ne legyen kopott.Egyébként a pannoniánál a fogaknak hegyesnek vagy tompának kell lennie?
      Ja és pont ez a bajom a beépitett blokkomal csak kicsit másabb,nem kihaintja az 1est hanem ugrál és rángat.

      Komment


        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        .Egyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
        Én garnitúrában vettem csapágyakkal simmeringekkel együtt a veterán aprón. Mást nem tudok...



        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egyébként mik a jelei ha nincs rendesen hézagolva blokk beinditás nélkül?
        Vagy túlzottan kotyog oldalirányba,vagy szorul.



        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egyébként a kuplungot is kell hézagolni vagyis a tengelyt?
        Mindkét váltótengelyt hézagolni kell,mert ha túlzottan el tud mozdulni oldalirányba bármelyik,akkor szorulhatnak a fogaskerekek,nem veszi be a sebességet,kidobálja a sebességet,egyszóval használhatatlan lesz.



        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Egyébként a pannoniánál a fogaknak hegyesnek vagy tompának kell lennie?
        Én úgy vélem,hogy mára már mind hegyes...

        csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        nem kihaintja az 1est hanem ugrál és rángat.
        Erre nekem inkább a kupplung körüli probléma a tippem.
        csi22222 és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          Nagyonszépen köszönöm,sokat segítettél.
          Holnap átveszem az összes problémát amit felsoroltunk itt.

          Komment


            Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Annyival egészíteném ki,hogy fontos a helyes hézagolás is!
            Ez így van. Mind a 3 tengelyt megfelelően kell hézagolni(főtengely és a váltó 2 tengelye)


            csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Egyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
            Csapágyboltban kellene lennie.


            csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Értem,köszönöm a segitséget.Holnap megnézem akkor hogy tudom hézagolni.
            De egyébként engem az érdekelne kifele hogy tudok hézagolni.
            Másik irányba ütöd a csapágyat és a másik oldalt hézagolod
            Csapágy ütésére én megfelelő méretű krova fejet használok.

            Egyébként emlékeim szerint a kuplung tengelyét jobb, a másikat bal oldalt kell hézagolni ahhoz hogy jó legyen.
            Legalábbis nekem így lett jó.
            Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 okt. 11, 23:10.
            csi22222 kedvelte ezt.

            Komment


              Köszönöm szépen a válaszokat.




              Egyébként ahogy irtad te jobb oldalrol hézagoltad a kuplungot.Nekem jobboldrarol egy lemez van odatéve és ha leveszem széthajlik és gondolom használhatatlan lesz.Vagy ennek is van valami teknikálya?

              Komment


                Igen, megvan a technikája.
                Fogj egy 10-es anyát és próbáld meg átnyomni a csapágygyűrűn. Na az nem fog menni, de meglátod hogy honnan köszörüld le az éleket az anyáról. Ha megvan, beejted az anyát a csapágy mögé (blokkfél oldalra fordítva). Kell még egy 10-es menetes szár, amit a csapágyon keresztül belecsavarsz a mögötte lévő anyába. Keresel egy kb. 50 mm belső átmérőjű csövet (nem kell túl hosszú), azt ráilleszted a csapágyházra (menetes szár a csőben). fogsz egy brutális alátétet vagy egy 10-essel átfúrt darab gerinces vasat, amit ráhúzol a szárra és felfekszik a cső felső peremére. Feltekersz egy anyát, aztán még kettőt a metes szár tetejére és összekontrázod. Az alsó anyát húzod lefelé, közben ellent tartasz a lekontrázott dupla anya alsó felén.
                Ezzel kész a kihúzó szerkezet, fog majd pattanni nagyot a csapágy, onnan tudod hogy megindult, aztán csak kitekered.
                Na rajta!
                csi22222 és heeegany kedvelte ezt.

                Komment


                  fuu kicsit bonyolult de majd holnap megprobálom és nagyonszépen köszönöm.
                  Egyébként menetes szárnak 1 hosszabb csavar is megteszi?
                  Mert nemtudom honnan keritsek hirtelen menetes szárat itt miskolcon.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: csi22222; 2013 okt. 12, 21:36.

                  Komment


                    csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mert nemtudom honnan keritsek hirtelen menetes szárat itt miskolcon.
                    Csavarboltban biztosan van.
                    Egyébként egy hosszabb csavar is jó lehet. arra még kontraanya sem kell

                    Komment


                      A hosszú csavar nagyon megnehezítené a műveletet, mert előbb fel kellene fűzni rá az alátétet és a csövet. Ha pedig az rajta van, gyakorlatilag lehetetlen a csapágy alatti anyába betekerni, mert az ember egyrészt nem is látja, másrészt nem tudja megfogni az anyát közben.

                      Komment


                        Köszönöm.Egyébként amit Demeter -te irsz ahoz nemkell ketté szedni a blokkot?

                        Komment


                          Valaki tudna nekem egy lendkerék lehuzo skiccet vagy valami megoldás lendkerék lehuzo készitésre?

                          Komment


                            csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            amit Demeter -te irsz ahoz nemkell ketté szedni a blokkot?
                            De, természetesen.



                            csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            valami megoldás lendkerék lehuzo készitésre
                            Egy alap esztergályos megcsinálja, ha kezébe kap egy lendkereket.
                            De vehetsz is.

                            Komment


                              Értem,köszi.
                              Na ott tartok most meg sikerült ketté huznom a 2. blokkot is ami a "fö" blokkom.
                              A kuplung tengely és a válto tengely fel le kotyog a csapágyban.Közelebröl megnézve láttam hogy a csapágyak mozognak de nem a házban.
                              Szóval ugyérzem csapágycserés lessz,márcsak megkell csinálnom a széthuzodat és vennem bele.A könyvbe leirja mien méretü és hány db kell oda?Vagy valaki letudná irni?

                              Komment


                                csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Valaki tudna nekem egy lendkerék lehuzo skiccet vagy valami megoldás lendkerék lehuzo készitésre?
                                A pannonia lendkerék mérete D:30X1mm-jobbos menet kb-25-30mmmélyen lóg a tengely a furatba.Ezzel a méretmegadással elkészithető.
                                csi22222 és Che kedvelte ezt.
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X