Én úgy csinálnám,hogy széthúzom a blokkot kiveszem a seeger biztosítót és a hézagoló alátétet,majd kijjebb ütöm a csapágyakat. Ezután mehet össze a blokk,középen tömítve és meghúzva a csavarok. Most jön az "ideg meló". Óvatosan kocogtatva addig ütöm befelé a csapágyakat,amíg érzésre jó nem lesz.Ha úgy látod,hogy a kerekek párhuzamosan futnak és leheletnyit tud oldalra mozogni mindkét tengely,akkor be lehet próbálgatni a hézagoló alátéteket,oly módon,hogy a seeger gyürüt passzosan tudd beilleszteni a helyére.Ha mindent jól csináltál,akkor vennie kell a sebességeket. Még egy jó tanács,az egyes fogaskerék belső hornyainak a széle ne legyen nagyon letörve (kopva),mert akkor terhelésen ki fogja dobálni (én így jártam a legelső blokk összerakásomnál)
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia munkagép
Collapse
X
-
Értem,nagyonszépen köszönöm a segitségedet.Egyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
Egyébként mik a jelei ha nincs rendesen hézagolva blokk beinditás nélkül?
Egyébként a kuplungot is kell hézagolni vagyis a tengelyt?
A lényeg gondolom hogy a kettö fogaskerék 1x-re induljon és áljon,és hogy ne kotyogjon mozogjon a tengelyen a fogas+ne legyen kopott.Egyébként a pannoniánál a fogaknak hegyesnek vagy tompának kell lennie?
Ja és pont ez a bajom a beépitett blokkomal csak kicsit másabb,nem kihaintja az 1est hanem ugrál és rángat.
Komment
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése.Egyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként mik a jelei ha nincs rendesen hézagolva blokk beinditás nélkül?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként a kuplungot is kell hézagolni vagyis a tengelyt?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként a pannoniánál a fogaknak hegyesnek vagy tompának kell lennie?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésenem kihaintja az 1est hanem ugrál és rángat.
- 2 likes
Komment
-
Beagle eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAnnyival egészíteném ki,hogy fontos a helyes hézagolás is!
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyébként ha kevés lenne a hézagoló hol tudok ilyet venni?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉrtem,köszönöm a segitséget.Holnap megnézem akkor hogy tudom hézagolni.
De egyébként engem az érdekelne kifele hogy tudok hézagolni.
Csapágy ütésére én megfelelő méretű krova fejet használok.
Egyébként emlékeim szerint a kuplung tengelyét jobb, a másikat bal oldalt kell hézagolni ahhoz hogy jó legyen.
Legalábbis nekem így lett jó.Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2013 okt. 11, 23:10.csi22222 kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Igen, megvan a technikája.
Fogj egy 10-es anyát és próbáld meg átnyomni a csapágygyűrűn. Na az nem fog menni, de meglátod hogy honnan köszörüld le az éleket az anyáról. Ha megvan, beejted az anyát a csapágy mögé (blokkfél oldalra fordítva). Kell még egy 10-es menetes szár, amit a csapágyon keresztül belecsavarsz a mögötte lévő anyába. Keresel egy kb. 50 mm belső átmérőjű csövet (nem kell túl hosszú), azt ráilleszted a csapágyházra (menetes szár a csőben). fogsz egy brutális alátétet vagy egy 10-essel átfúrt darab gerinces vasat, amit ráhúzol a szárra és felfekszik a cső felső peremére. Feltekersz egy anyát, aztán még kettőt a metes szár tetejére és összekontrázod. Az alsó anyát húzod lefelé, közben ellent tartasz a lekontrázott dupla anya alsó felén.
Ezzel kész a kihúzó szerkezet, fog majd pattanni nagyot a csapágy, onnan tudod hogy megindult, aztán csak kitekered.
Na rajta!
- 2 likes
Komment
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMert nemtudom honnan keritsek hirtelen menetes szárat itt miskolcon.
Egyébként egy hosszabb csavar is jó lehet. arra még kontraanya sem kell
Komment
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseamit Demeter -te irsz ahoz nemkell ketté szedni a blokkot?
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevalami megoldás lendkerék lehuzo készitésre
De vehetsz is.
Komment
-
Értem,köszi.
Na ott tartok most meg sikerült ketté huznom a 2. blokkot is ami a "fö" blokkom.
A kuplung tengely és a válto tengely fel le kotyog a csapágyban.Közelebröl megnézve láttam hogy a csapágyak mozognak de nem a házban.
Szóval ugyérzem csapágycserés lessz,márcsak megkell csinálnom a széthuzodat és vennem bele.A könyvbe leirja mien méretü és hány db kell oda?Vagy valaki letudná irni?
Komment
-
csi22222 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseValaki tudna nekem egy lendkerék lehuzo skiccet vagy valami megoldás lendkerék lehuzo készitésre?"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
Komment