Tisztelt fórumtársak, márkatársak!
A következő témában kérnék segítséget:
Kedvenc pannóniám 51.-születésnapjára kapott egy oldalkocsit, de korántsem örült neki annyira mint én!
Szólóban nem volt gond a teljesítménnyel, de a kocsival és 2 személlyel megküzd rendesen, ezért hogy nyerjünk egy kis plussz erőt, a Szente féle könyv hogyan lehet a pannóniák teljesítményét növelni c fejezetben leírtakat szerettem volna alkalmazni, ami a henger felömlőinek és kipufogónyílásainak átreszelése, a dugattyúpalást megrövidítése, és a kipufogók megfelelő módosításában merül ki.
Levettem a hengerfejet, és hozzákezdtem a mérésekhez: alsó holtpontra állított dugattyút 13-mm-rel felfelé elmozdítva kellene megjelölni a felömlők tetejét, és onnan még 8-mm-rel feljebb állítva a kipufogónyílásokat.
Így a felömlők magassága 13,3 mm, a kipufogók 21-mm re lennének jelölve. Ahogy elkezdtem a dugattyút állítani, pontosan ezek a méretek jöttek ki minden nyílásnál, már meglévő méretnek! Tehát nincs mit reszelni, valami a könyvben van elírva, vagy rossz a tolómérőm? esetleg a látásommal lehet a baj?
A következett a dugattyúpalást megjelölése! Ezt szó szerint így Írja a könyv: Mérjük meg a felső holtpontra állított dugattyú, és a henger tömítőéle közti távolságot. Ehez adjunk hozzá 28,5 mm-t és ennyivel állítsuk lejjebb a dugattyút. Hosszú rajztűvel nyúljunk be a karburátor szívónyíláson és jelöljük meg a dugattyú palástját a szívónyílás alsó pereme mentén. Ezt a részt kellene levágni a dugattyúszoknyáról, elvileg. Már ha lenne mit mert amikor beállítottam és a szívónyíláson benéztem már látszott a dugattyúpalást alsó részénél egy vékony fénycsík, tehát pont ezen a méreten van, onnan sincs mit levágni...Belkord dugót használok
Levettem a hengert a dugattyút és összehasonlítottam egy gyári dugóval! Teljesen megegyezik minden hosszméret.
A henger következett levettem a polcról egy t5 hengert átmértem minden nyílást és minimális eltéréssel ugyan de megegyeztek a vezérlési méretek! (ez lehet gyártási szórás is)
És a végén a hab a tortán: a hengerbe benézve feltűnt hogy a felömlők a T1 hengernél (ami ugye a motoromról lekerült)szemmel láthatóan szélesebbek mint a T5 henger felömlői, pedig elvileg fordítva kellene lennie!
Nem keverem össze a két hengert mert a T1 henger felső bordája megszakítás nélküli, a T5-é megszakított.
Tudom hogy ez kicsit sok egyszerre de csak így van értelme, hogy egyben leírok mindent!
Ha van bárkinek van tuninggal kapcsolatos tapasztalata, esetleg méretekkel is tud szolgálni, hálásan megköszönném!
A következő témában kérnék segítséget:
Kedvenc pannóniám 51.-születésnapjára kapott egy oldalkocsit, de korántsem örült neki annyira mint én!
Szólóban nem volt gond a teljesítménnyel, de a kocsival és 2 személlyel megküzd rendesen, ezért hogy nyerjünk egy kis plussz erőt, a Szente féle könyv hogyan lehet a pannóniák teljesítményét növelni c fejezetben leírtakat szerettem volna alkalmazni, ami a henger felömlőinek és kipufogónyílásainak átreszelése, a dugattyúpalást megrövidítése, és a kipufogók megfelelő módosításában merül ki.
Levettem a hengerfejet, és hozzákezdtem a mérésekhez: alsó holtpontra állított dugattyút 13-mm-rel felfelé elmozdítva kellene megjelölni a felömlők tetejét, és onnan még 8-mm-rel feljebb állítva a kipufogónyílásokat.
Így a felömlők magassága 13,3 mm, a kipufogók 21-mm re lennének jelölve. Ahogy elkezdtem a dugattyút állítani, pontosan ezek a méretek jöttek ki minden nyílásnál, már meglévő méretnek! Tehát nincs mit reszelni, valami a könyvben van elírva, vagy rossz a tolómérőm? esetleg a látásommal lehet a baj?
A következett a dugattyúpalást megjelölése! Ezt szó szerint így Írja a könyv: Mérjük meg a felső holtpontra állított dugattyú, és a henger tömítőéle közti távolságot. Ehez adjunk hozzá 28,5 mm-t és ennyivel állítsuk lejjebb a dugattyút. Hosszú rajztűvel nyúljunk be a karburátor szívónyíláson és jelöljük meg a dugattyú palástját a szívónyílás alsó pereme mentén. Ezt a részt kellene levágni a dugattyúszoknyáról, elvileg. Már ha lenne mit mert amikor beállítottam és a szívónyíláson benéztem már látszott a dugattyúpalást alsó részénél egy vékony fénycsík, tehát pont ezen a méreten van, onnan sincs mit levágni...Belkord dugót használok
Levettem a hengert a dugattyút és összehasonlítottam egy gyári dugóval! Teljesen megegyezik minden hosszméret.
A henger következett levettem a polcról egy t5 hengert átmértem minden nyílást és minimális eltéréssel ugyan de megegyeztek a vezérlési méretek! (ez lehet gyártási szórás is)
És a végén a hab a tortán: a hengerbe benézve feltűnt hogy a felömlők a T1 hengernél (ami ugye a motoromról lekerült)szemmel láthatóan szélesebbek mint a T5 henger felömlői, pedig elvileg fordítva kellene lennie!
Nem keverem össze a két hengert mert a T1 henger felső bordája megszakítás nélküli, a T5-é megszakított.
Tudom hogy ez kicsit sok egyszerre de csak így van értelme, hogy egyben leírok mindent!
Ha van bárkinek van tuninggal kapcsolatos tapasztalata, esetleg méretekkel is tud szolgálni, hálásan megköszönném!
Komment