Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia henger tuning

    Tisztelt fórumtársak, márkatársak!

    A következő témában kérnék segítséget:
    Kedvenc pannóniám 51.-születésnapjára kapott egy oldalkocsit, de korántsem örült neki annyira mint én!
    Szólóban nem volt gond a teljesítménnyel, de a kocsival és 2 személlyel megküzd rendesen, ezért hogy nyerjünk egy kis plussz erőt, a Szente féle könyv hogyan lehet a pannóniák teljesítményét növelni c fejezetben leírtakat szerettem volna alkalmazni, ami a henger felömlőinek és kipufogónyílásainak átreszelése, a dugattyúpalást megrövidítése, és a kipufogók megfelelő módosításában merül ki.

    Levettem a hengerfejet, és hozzákezdtem a mérésekhez: alsó holtpontra állított dugattyút 13-mm-rel felfelé elmozdítva kellene megjelölni a felömlők tetejét, és onnan még 8-mm-rel feljebb állítva a kipufogónyílásokat.
    Így a felömlők magassága 13,3 mm, a kipufogók 21-mm re lennének jelölve. Ahogy elkezdtem a dugattyút állítani, pontosan ezek a méretek jöttek ki minden nyílásnál, már meglévő méretnek! Tehát nincs mit reszelni, valami a könyvben van elírva, vagy rossz a tolómérőm? esetleg a látásommal lehet a baj?

    A következett a dugattyúpalást megjelölése! Ezt szó szerint így Írja a könyv: Mérjük meg a felső holtpontra állított dugattyú, és a henger tömítőéle közti távolságot. Ehez adjunk hozzá 28,5 mm-t és ennyivel állítsuk lejjebb a dugattyút. Hosszú rajztűvel nyúljunk be a karburátor szívónyíláson és jelöljük meg a dugattyú palástját a szívónyílás alsó pereme mentén. Ezt a részt kellene levágni a dugattyúszoknyáról, elvileg. Már ha lenne mit mert amikor beállítottam és a szívónyíláson benéztem már látszott a dugattyúpalást alsó részénél egy vékony fénycsík, tehát pont ezen a méreten van, onnan sincs mit levágni...Belkord dugót használok

    Levettem a hengert a dugattyút és összehasonlítottam egy gyári dugóval! Teljesen megegyezik minden hosszméret.

    A henger következett levettem a polcról egy t5 hengert átmértem minden nyílást és minimális eltéréssel ugyan de megegyeztek a vezérlési méretek! (ez lehet gyártási szórás is)

    És a végén a hab a tortán: a hengerbe benézve feltűnt hogy a felömlők a T1 hengernél (ami ugye a motoromról lekerült)szemmel láthatóan szélesebbek mint a T5 henger felömlői, pedig elvileg fordítva kellene lennie!

    Nem keverem össze a két hengert mert a T1 henger felső bordája megszakítás nélküli, a T5-é megszakított.

    Tudom hogy ez kicsit sok egyszerre de csak így van értelme, hogy egyben leírok mindent!

    Ha van bárkinek van tuninggal kapcsolatos tapasztalata, esetleg méretekkel is tud szolgálni, hálásan megköszönném!

    #2
    A pannoniához nem értek, nekem cimbora aki pannoniázik azt mondta, hogy a t5ösére p10es hengert rakott ami dobott a teljesítményen, de a pannoniás szagértők biztos megmondják a tutit

    Komment


      #3
      Erre én sem tudom a tutit de én a kis lánckeréken módosítanák először mert a csónakkal minden gépnek lassabb áttétel kell. Ha ezt megteszed lesz+ erő a végsebesség rovására de az oldalkocsis nem volt száguldó volt sosem.
      Lemezjáték és kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Fúrasd fel 275-re. Tegyél bele 3 gyűrűs dugattyút. A hengerfejből vegyél le 1mm-t. Tegyél bele 12V Vape gyújtást ( vagy robogó gyújtást. Ugyan azt éred el csak a robogóé jóval olcsóbb). Ha ez sem volt elég akkor tegyél rá 15. fogaskereket. Vagy ha nem annyira lényeg az eredetiség, akkor egy Dellorto karburátort.
        Ha ezek után is kevés a teljesítmény akkor jöhet egy Ural
        SzBalogh és Ifás kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A kis lánckerék csere már azelőtt megtörtént mielőtt felszereltem volna a kocsit!! Ennél azért több eszem van minthogy rögtön sok munkával, és anyagi ráfordítással járó tuningon kezdjek gondolkodni! Sajnos nem elég a lánckerék módosítás! Nem száguldani szeretnék, egyáltalán nem vonz a sebesség ezért járok pannóniával Szeretem a nyugalmat és ha felülök a motoromra kicsit azokat az időket idézi,amikor még semmi nem volt ennyire sürgős mint manapság! Viszont sajnos a közlekedés többi résztvevője nem osztja ezt a nézetet, szinte letolnak az útról olyan veszélyes előzésekbe mennek bele, és oldalkocsival nem lehet olyan könnyen manőverezni! Csak egy kis plussz kellene ha forgalmasabb útra kerülök, ne legyek gördülő forgalmi akadály!
          Lemezjáték, mátéapu és ptm004 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Akkor elég csak a gyújtást lecserélni. Nekem 20.000 volt az egész kompletten ( Ugyan azt tudja, mint a Vape). Esztergáltam magamnak egy alaplapot, a régi gyújtásból csak a lendkerék közepét használtam fel. És kész is. Pörgősebb lett a motor tőle. Gyertyának meg NGK B9HS-t használtam.

            Komment


              #7
              A gyújtásom Vape, a 15-ös kerék is fent van! Az eredetiség fontos ezért szeretném kihozni belőle azt amit eredetileg is tudnia kéne, ha rendesen lenne megmunkálva minden! Szeretem ezt a dögöt, a kezeim között született újjá ennyi nem fogja elvenni a kedvem!
              mátéapu, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  Magyarországon bármilyen úton, nem minimum 90-nel haladó jármű útakadálynak számít(sajnos).Oldalas pancsival 2 személlyel nem fogsz annyival menni.

                  Komment


                    #10
                    Ha akarom el tudom érni a 90-et hármasban szanaszét pörgetve aztán négyesbe váltva egy örökkévalóság után, de nem ez a normális. Amit erőltetés nélkül tud az olyan 60-65 körüli. Sajnos ezen a fordulaton nincs elég nyomaték egy kissebb emelkedő, vagy szembeszél leküzdéséhez. Van ismerősöm aki egyedül is vagy 110-kiló és 90-nel utazik az oldalkocsis tlf jén! Saját autómmal tapasztaltam a tempóját. Neki egy elég komoly tuningon esett át a blokkja A hengerfejtől kezdve a hengeren, dugattyún hajtókaron át egészen a kipufogókig! Mivel nem ő csinálta, hanem egy ismerőse csinálta neki aki nem vállal jelenleg munkát, nem tud méretekkel és egyéb pontos paraméterekkel szolgálni! Ezért bátorkodtam itt feltenni a kérdést.

                    Komment


                      #11
                      P12-es henger a megfelelő vezérléssel esetleg egy jobb minőségű karbi(delorto). De esetleg egy Jawa 360-as blokk is segít. Láttam már Pannoniaban.

                      Komment


                        #12
                        Na azt hiszem itt be is fejezném! Értelmes választ itt még nem kaptam, és talán most sem kellett volna ekkora labdát feldobnom... egyszerűen úgy látom ezt is egyedül kell megoldanom. Aki segítő szándékkal írt, annak köszönöm de aki gúnyolódik azt csak sajnálni tudom.

                        Komment


                          #13

                          Komment


                            #14
                            veteránaprón árulnak emberi áron kiherélt emgénegyvenkettest popszegeccsel feldobod a dunára a tartót oszt nem tolnak le ( a humorforrást tessék értékelni és nem tudom ki gúnyolódott, le se kertitratorozták a pannoniát ( na ezért engem fognak megkövezni) oldalkocsinál előre kislánckerék de lesd meg a letöltéseknél a duna papírjait, alkatrészügyben meg keresd meg Fóti Gyulát de Apae is nagy szagértő a témában pihen itthon is egy tlf az oldalkocsi az érkezés másnapján átköltözött a 634 esre:-)

                            Komment


                              #15
                              ismerősöm aki egyedül is vagy 110-kiló és 90-nel utazik az oldalkocsis tlf jén!
                              Én 120 kiló vagyok és rá kellett,hogy jöjjek ha tartani akarom a 90-et az k.sokba kerül.
                              -Nem győzöm a hengerfejet simogatni huzigálni
                              -A tankom a nagy fordulaton megreped as forrasztásnál
                              -A kipufogótömítések kiégnek
                              -Rendesen fogyaszt
                              -Melegben izzik a motorom(szinte nyomja a forróságot)és ijenkor állj meg!
                              -sokszor elállítódik a gyújtás(tudom vape)én már hazamentem szemre felrakott lendkerékkel mert beletört a csap ez nekem megbízhatóbb mint az elektronika.
                              Ha van miből nem probléma!
                              -alu.henger tuningolva
                              -öntess speciálisan könnyített dugattyút egy gyürüvel
                              -tervezted át az égésteret
                              -fúrd meg a karbit és polírozd az átömlőket
                              -készítess spéci acél főtengelyt alul felül tűgörgővel kiegyensulyozva!
                              -előgyujtásszabályozós gyujtás
                              -erősitett kuplungszerkezet
                              -a gyárinál jobban megmunkált motorblokk
                              -5-sebességes váltó
                              -motorhoz hangolt kipufogórendszer
                              És ha szerintem ezeket megcsinálod üvegkalitkába teszed és nem fogod a használat miatt ezt kétévente újracsinálni.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X