Tisztelt fórumtársak, márkatársak!
A következő témában kérnék segítséget:
Kedvenc pannóniám 51.-születésnapjára kapott egy oldalkocsit, de korántsem örült neki annyira mint én!
Szólóban nem volt gond a teljesítménnyel, de a kocsival és 2 személlyel megküzd rendesen, ezért hogy nyerjünk egy kis plussz erőt, a Szente féle könyv hogyan lehet a pannóniák teljesítményét növelni c fejezetben leírtakat szerettem volna alkalmazni, ami a henger felömlőinek és kipufogónyílásainak átreszelése, a dugattyúpalást megrövidítése, és a kipufogók megfelelő módosításában merül ki.
Levettem a hengerfejet, és hozzákezdtem a mérésekhez: alsó holtpontra állított dugattyút 13-mm-rel felfelé elmozdítva kellene megjelölni a felömlők tetejét, és onnan még 8-mm-rel feljebb állítva a kipufogónyílásokat.
Így a felömlők magassága 13,3 mm, a kipufogók 21-mm re lennének jelölve. Ahogy elkezdtem a dugattyút állítani, pontosan ezek a méretek jöttek ki minden nyílásnál, már meglévő méretnek! Tehát nincs mit reszelni, valami a könyvben van elírva, vagy rossz a tolómérőm? esetleg a látásommal lehet a baj?
A következett a dugattyúpalást megjelölése! Ezt szó szerint így Írja a könyv: Mérjük meg a felső holtpontra állított dugattyú, és a henger tömítőéle közti távolságot. Ehez adjunk hozzá 28,5 mm-t és ennyivel állítsuk lejjebb a dugattyút. Hosszú rajztűvel nyúljunk be a karburátor szívónyíláson és jelöljük meg a dugattyú palástját a szívónyílás alsó pereme mentén. Ezt a részt kellene levágni a dugattyúszoknyáról, elvileg. Már ha lenne mit mert amikor beállítottam és a szívónyíláson benéztem már látszott a dugattyúpalást alsó részénél egy vékony fénycsík, tehát pont ezen a méreten van, onnan sincs mit levágni...Belkord dugót használok
Levettem a hengert a dugattyút és összehasonlítottam egy gyári dugóval! Teljesen megegyezik minden hosszméret.
A henger következett levettem a polcról egy t5 hengert átmértem minden nyílást és minimális eltéréssel ugyan de megegyeztek a vezérlési méretek! (ez lehet gyártási szórás is)
És a végén a hab a tortán: a hengerbe benézve feltűnt hogy a felömlők a T1 hengernél (ami ugye a motoromról lekerült)szemmel láthatóan szélesebbek mint a T5 henger felömlői, pedig elvileg fordítva kellene lennie!
Nem keverem össze a két hengert mert a T1 henger felső bordája megszakítás nélküli, a T5-é megszakított.
Tudom hogy ez kicsit sok egyszerre de csak így van értelme, hogy egyben leírok mindent!
Ha van bárkinek van tuninggal kapcsolatos tapasztalata, esetleg méretekkel is tud szolgálni, hálásan megköszönném!
A következő témában kérnék segítséget:
Kedvenc pannóniám 51.-születésnapjára kapott egy oldalkocsit, de korántsem örült neki annyira mint én!
Szólóban nem volt gond a teljesítménnyel, de a kocsival és 2 személlyel megküzd rendesen, ezért hogy nyerjünk egy kis plussz erőt, a Szente féle könyv hogyan lehet a pannóniák teljesítményét növelni c fejezetben leírtakat szerettem volna alkalmazni, ami a henger felömlőinek és kipufogónyílásainak átreszelése, a dugattyúpalást megrövidítése, és a kipufogók megfelelő módosításában merül ki.
Levettem a hengerfejet, és hozzákezdtem a mérésekhez: alsó holtpontra állított dugattyút 13-mm-rel felfelé elmozdítva kellene megjelölni a felömlők tetejét, és onnan még 8-mm-rel feljebb állítva a kipufogónyílásokat.
Így a felömlők magassága 13,3 mm, a kipufogók 21-mm re lennének jelölve. Ahogy elkezdtem a dugattyút állítani, pontosan ezek a méretek jöttek ki minden nyílásnál, már meglévő méretnek! Tehát nincs mit reszelni, valami a könyvben van elírva, vagy rossz a tolómérőm? esetleg a látásommal lehet a baj?
A következett a dugattyúpalást megjelölése! Ezt szó szerint így Írja a könyv: Mérjük meg a felső holtpontra állított dugattyú, és a henger tömítőéle közti távolságot. Ehez adjunk hozzá 28,5 mm-t és ennyivel állítsuk lejjebb a dugattyút. Hosszú rajztűvel nyúljunk be a karburátor szívónyíláson és jelöljük meg a dugattyú palástját a szívónyílás alsó pereme mentén. Ezt a részt kellene levágni a dugattyúszoknyáról, elvileg. Már ha lenne mit mert amikor beállítottam és a szívónyíláson benéztem már látszott a dugattyúpalást alsó részénél egy vékony fénycsík, tehát pont ezen a méreten van, onnan sincs mit levágni...Belkord dugót használok
Levettem a hengert a dugattyút és összehasonlítottam egy gyári dugóval! Teljesen megegyezik minden hosszméret.
A henger következett levettem a polcról egy t5 hengert átmértem minden nyílást és minimális eltéréssel ugyan de megegyeztek a vezérlési méretek! (ez lehet gyártási szórás is)
És a végén a hab a tortán: a hengerbe benézve feltűnt hogy a felömlők a T1 hengernél (ami ugye a motoromról lekerült)szemmel láthatóan szélesebbek mint a T5 henger felömlői, pedig elvileg fordítva kellene lennie!
Nem keverem össze a két hengert mert a T1 henger felső bordája megszakítás nélküli, a T5-é megszakított.
Tudom hogy ez kicsit sok egyszerre de csak így van értelme, hogy egyben leírok mindent!
Ha van bárkinek van tuninggal kapcsolatos tapasztalata, esetleg méretekkel is tud szolgálni, hálásan megköszönném!

ezt kétévente újracsinálni.
Komment