Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Click image for larger version

Name:	trafó.jpg
Views:	2
Size:	191.6 KB
ID:	140067 Itt még a "sima" egy gyertyás hengerfejjel a motor, de a gyertyák már az "új" ikerszikrás Mitsubishi-trafóról kapják a delejt. Ma délután cserélem le ezt a hengerfejet Joker által újjá - és kétgyertyássá -varázsolt hengerfejre.
    ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      hiába csináltam gipsz negatívot az égéstérről a méretezéshez, normál mérőeszközök ehhez kevésnek bizonyulnak De már bele van számolva a dugattyú íve is. Ha az égéstér belső ívéről valaki tudna pontos adatot szolgáltatni, hogy mekkora az a körív azt megköszönném)
      Jokernek volt egy ötlte korábban, hogy injekciós fecskendővel és műszerolajjal (jó a hidraulika olaj is) becsavart gyertyák mellett feltölteni az égésteret. Így pontosan tudod, hogy mekkora a térfogat. Ebből levonod a dugattyúdomborulat térfogatát és már tudod is a pontos égéstér méretet. Ez még a parasolid technológiánál is pontosabb.

      Komment


        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Így :P
        [ATTACH=CONFIG]22592[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22593[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22594[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22595[/ATTACH]

        Mondjuk ez már lehet hogy az átöblítésbe is beleszólna
        Íme egy szemléletes példa arra, hogy mit tud tenni az elszabadult fantázia a tervezőprogrammal. A tervezőprogram nem ismeri a műszaki korlátokat.

        3D-szerkesztésnek és látványnak nem semmi.
        Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          [ATTACH=CONFIG]22615[/ATTACH] Itt még a "sima" egy gyertyás hengerfejjel a motor, de a gyertyák már az "új" ikerszikrás Mitsubishi-trafóról kapják a delejt. Ma délután cserélem le ezt a hengerfejet Joker által újjá - és kétgyertyássá -varázsolt hengerfejre.
          Pöpec Szívesen megnézném élőben is

          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Jokernek volt egy ötlte korábban, hogy injekciós fecskendővel és műszerolajjal (jó a hidraulika olaj is) becsavart gyertyák mellett feltölteni az égésteret. Így pontosan tudod, hogy mekkora a térfogat. Ebből levonod a dugattyúdomborulat térfogatát és már tudod is a pontos égéstér méretet. Ez még a parasolid technológiánál is pontosabb.
          Azzal megkapom a gyári adatot.(régen próbáltam is,ki is jött) De a pontos formáját még mindig nem fogom tudni
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            Üdv Olvtársak!Click image for larger version

Name:	Pannónia hengerfej térfogatmérés.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	140068Click image for larger version

Name:	Pannónia hengerfej térfogatmérés 2..jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	140069 Szente Gyuláék így javasolják a tárfogat mérését.Click image for larger version

Name:	Pannónia hengerfej térfogatmérés 3..jpg
Views:	1
Size:	195.8 KB
ID:	140070
            Utoljára szerkesztve a következő által: St.Z.350; 2014 máj. 19, 14:32.
            Titus, wsievers és Che kedvelte ezt.

            Komment


              Pöpec Szívesen megnézném élőben is
              Hát én azt hiszem hogy meg fogom látogatni, hamarosan mert ez t már élőben is látni, hallani kell Persze csak ha beenged a rizsrakétámmal a portára

              Komment


                Kedves OdinHEM ! Szerinted nem muratnám meg ??? :-)) bármikor szívesen látlak !!!

                Komment


                  Click image for larger version

Name:	1_gy.jpg
Views:	1
Size:	188.5 KB
ID:	140111Click image for larger version

Name:	2_gy.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	140112Kedves Fórumozók, ha megengeditek mutatok két képet a 2 gyertyás változatról. Igaziból még írni a tapasztalatokról nem tudok, mindössze 1-2 km-t mentem a géppel, miután összeraktam ezzel a hengerfejjel, mondjuk az utcánk elég emelkedős, (a Mátrában egy kis faluban) és ahol eddig nem tudtam felváltani 3.-ba, részben az emelkedő, részben a kanyarok miatt, most simán. (17-50 szekunder láncáttétel mellett)

                  De az is igaz, hogy sok változás történt. Először is a gyujtás elektronikus, akkumulátorról működik, úgy, hogy a lendkerék mágnes termeli az energiát, a két világító tekercs a világításnak, és egy új tekercs a gyujtó tekercs helyén a töltésnek.
                  ( amint engedi a rendszer, teszek fel képet)

                  Komment


                    Click image for larger version

Name:	megszakító.jpg
Views:	2
Size:	195.9 KB
ID:	140114 az is igaz, ezzel a tekerccsel még vannak kis gondok, most épp ottartok, hogy a gyári gyújtótartfó vasmagját, amire a látható tekercs fel van tekerve, megnövelem, egy másik gyujtótrafó vasmagjának a szétszedésével ( lemezes vasmagja van az összes tekercsnek, tehát elvileg szétszedhető, legfeljebb fűrésszel, ha nagyon összeragadtak, - majd a hétvége programja lesz) és még nagyobb feszültséget fog reményeim szerint termelni az egyenirányítón keresztól az akksinak.

                    Szóval ez az egyik változás, a másik a két gyertya, a harmadik meg az, hogy 0,6 mm le lett esztergálva a hengerfej felfekvő felületeiből, azaz megnövekedett a kompresszió. Én nem mertem 1 mm-t csökkenteni, mert egyébként is 2. túlméretes a hengerem, azaz nem 247 ccm, hanem 254 ccm, így a kompresszió nem csak a leesztergálás miatt nőtt, hanem a henger túlmérete miatt is. Bár nem töltöttem fel olajjal a kompresszó teret, "csak" számoltam, de több számolás eredményeként 8-8,2 a kompressziós viszony most.
                    ( ha valakinek ilyen gondja van , azaz szeretne a hengerfejjel dolgozni, akkor Jokert tudom ajánlani, Ő készített egy hengerfej megfogó készüléket, amivel lehet esztergálni, ill. fúrni a Pannónia-hengerfejet. Nem reklám, csak szerintem fontos információ.)

                    Szóval ezek, és az hogy Hall-jeladós a gyujtás megszakító helyett, kicsit módosította a gép tulajdonságait, ami szépen megmutatkozott az első kilométeren ( Korábban már írtam a P12-es dugóról, és a kipufogóról is, ami még "odabent" megváltozott)

                    Komment


                      Még annyit hagy jegyezzek meg, hogy a kompresszió növekedés miatt visszavettem az előgyújtást 2,7 mm-re, de elképzelhetőnek tartom, ( ha folyamatosan ki tudom próbálni) hogy visszaállítom 3 mm-re, mert szerintem a 95-ös oktánszámú benzin bírja ezt a kompressziót, és nem fog kopogni...

                      Komment


                        Üdv TLF65!

                        Elnézést,hogy bele vauzok,a gyáriknál ilyen az összefüggés sűrítési viszony és előgyújtás között.Click image for larger version

Name:	Pannónia előgyújtás 1..jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	140115Click image for larger version

Name:	Pannónia előgyújtás 3..jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	140116

                        Komment


                          Üdv St.Z.350! Igen, köszönöm, és én úgy gondolom, hogy "büntetlenül" kb.8,5-ig lehet elmenni a hajtókar felsőszem csúszóperselyezése miatt... Úgy gondolom, hogy a T9-es 1:10 esetén is siklócsapágy volt a felső szemben, és nem tűgörgős csapágy, - de javítson ki az aki erről többet tud! - és ez esetben gondolom csökkent a siklócsapágy élettartama 1:7,5-höz , vagy 1:8,2-höz képest. Én ezért nem mentem el odáig.

                          Az előgyujtást pedig szerintem a 78-86-os oktánszám miatt kellett visszavenni. ( ahogy tanulmányoztam a jelenlegi processzorral vezérelt előgyujtás grafikonokat - már ami elérhető a neten, - nekem abból az jött le, hogy motor-tipustól, és fordulatszámtól függő, és nem monoton garfikonok a járatosak.) Szerintem manapság már nem következik be 1:8,5-9 kompresszió mellett detonálásos égés a hengerekben, de én azért kicsit betartottam a gyári értéket. Mondom, ha gond nem lesz, akkor vissza fogom növelni 3 mm-ig.

                          Komment


                            visszavettem az előgyújtást 2,7 mm-re, de elképzelhetőnek tartom, (ha folyamatosan ki tudom próbálni) hogy visszaállítom 3 mm-re, mert szerintem a 95-ös oktánszámú benzin bírja ezt a kompressziót, és nem fog kopogni...
                            Az előgyújtásnál a beállítás kérdésében csak az érem egyik oldala a benzin kompressziótűrése, a másik az égési sebessége. Vagyis a lángfront terjedése. Erre a plusz gyertyával úgymond tettél egy lapáttal, a kompresszióemeléssel meg még eggyel. Ugyanazzal a benzinnel csökkenthető az előgyújtás, illetve csökkenteni is kell nem növelni. Legalábbis az én fogalmaim szerint.

                            Komment


                              Én úgy gondolom, az előgyujtást azért kell visszavenni, - és kérlek javítsatok ki, vagy egészitsetek ki ha tévedek!!! - magasabb kompressziós viszony esetén, mert amikor már a gyertya gyújt, de még nem égett el az összes gáz az égéstérben, akkor az ott kialakuló nyomás viszonyok miatt ( az eleve kisebb égéstér, és a részben már elégett, tehát kitágult gáz miatt megnövekvő nyomás miatt) nem csak égés, hanem robbanás is végbe megy a még el nem égett részecskék között (több szakaszos robbanás). Robbanások is kialakulnak az égés mellett, ( ezt úgy tudom hogy detonációs égésnek nevezik) és ekkor hallani a "kopogó"hangot...( és ez már komoly károsodáshoz vezet)

                              Azt gondolom, a mai magasabb oktánszámú (és remélhetőleg minőségű) benzineknél ezek a robbanások később következnek be, azaz nagyobb előgyujtási szögnél. Úgy érzem, hogy azzal hogy több helyen indul el a szabályozott, vagy irányított égés, ( ez az egyik módszer, nálam a kétgyertyás) vagy egy központi helyen, minden részecskéhez a lehető legközelebbi helyen a félgömb hengerfej közepén ( ez a másik egyszerűbb, és lehet hogy jobb módszer) indul el, azzal visszaszoritjuk a robbanások kialakulásának lehetőségét. Azaz, gyorsabban ég el, és minden részecske, és egyenletesebben, és nem robban.

                              De ehhez kell az égéstér kialakítás, és/vagy a magasabb szinten nyomástűrő gáz, ill. ennek alapja a benzin.

                              Javíts ki ha rosszul látom kedves Demeter, mert akkor nem előre, de méginkább visszább veszem az előgyujtást...
                              Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 23, 13:10. Oka: kiemeltem a szerintem fontosat

                              Komment


                                .... folytatva az előzőeket, az előgyujtást a Pannónia esetében a gyár a motor geometriai kialakítását figyelembe véve, és a 78-as benzint ( később a 86-ost) a viszonylag alacsony fordulatszámot 0-5500 közötti, 3 mm-en találta a legmegfelelőbbnek. Valószínű itt volt a legalacsonyabb fogyasztás mellett a legnagyobb teljesítmény.

                                Én úgy gondolom, hogy kb most is itt lehet, csak nekem nincs több motorom kisérletezgetni...( és mintha valahol azt olvastam volna, hogy alapesetben a maximális előgyujtás lehetőségig kell elmenni a teljesítmény érdekében, amelynek a helye később a fordulatszám függvényében változik...)
                                Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 23, 13:00.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X