Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia henger tuning
Collapse
X
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehiába csináltam gipsz negatívot az égéstérről a méretezéshez, normál mérőeszközök ehhez kevésnek bizonyulnak De már bele van számolva a dugattyú íve is. Ha az égéstér belső ívéről valaki tudna pontos adatot szolgáltatni, hogy mekkora az a körív azt megköszönném)
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÍgy :P
[ATTACH=CONFIG]22592[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22593[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22594[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22595[/ATTACH]
Mondjuk ez már lehet hogy az átöblítésbe is beleszólna
3D-szerkesztésnek és látványnak nem semmi.Lemezjáték és heeegany kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése[ATTACH=CONFIG]22615[/ATTACH] Itt még a "sima" egy gyertyás hengerfejjel a motor, de a gyertyák már az "új" ikerszikrás Mitsubishi-trafóról kapják a delejt. Ma délután cserélem le ezt a hengerfejet Joker által újjá - és kétgyertyássá -varázsolt hengerfejre.
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJokernek volt egy ötlte korábban, hogy injekciós fecskendővel és műszerolajjal (jó a hidraulika olaj is) becsavart gyertyák mellett feltölteni az égésteret. Így pontosan tudod, hogy mekkora a térfogat. Ebből levonod a dugattyúdomborulat térfogatát és már tudod is a pontos égéstér méretet. Ez még a parasolid technológiánál is pontosabb.CZsolti kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Kedves Fórumozók, ha megengeditek mutatok két képet a 2 gyertyás változatról. Igaziból még írni a tapasztalatokról nem tudok, mindössze 1-2 km-t mentem a géppel, miután összeraktam ezzel a hengerfejjel, mondjuk az utcánk elég emelkedős, (a Mátrában egy kis faluban) és ahol eddig nem tudtam felváltani 3.-ba, részben az emelkedő, részben a kanyarok miatt, most simán. (17-50 szekunder láncáttétel mellett)
De az is igaz, hogy sok változás történt. Először is a gyujtás elektronikus, akkumulátorról működik, úgy, hogy a lendkerék mágnes termeli az energiát, a két világító tekercs a világításnak, és egy új tekercs a gyujtó tekercs helyén a töltésnek.
( amint engedi a rendszer, teszek fel képet)
- 6 likes
Komment
-
az is igaz, ezzel a tekerccsel még vannak kis gondok, most épp ottartok, hogy a gyári gyújtótartfó vasmagját, amire a látható tekercs fel van tekerve, megnövelem, egy másik gyujtótrafó vasmagjának a szétszedésével ( lemezes vasmagja van az összes tekercsnek, tehát elvileg szétszedhető, legfeljebb fűrésszel, ha nagyon összeragadtak, - majd a hétvége programja lesz) és még nagyobb feszültséget fog reményeim szerint termelni az egyenirányítón keresztól az akksinak.
Szóval ez az egyik változás, a másik a két gyertya, a harmadik meg az, hogy 0,6 mm le lett esztergálva a hengerfej felfekvő felületeiből, azaz megnövekedett a kompresszió. Én nem mertem 1 mm-t csökkenteni, mert egyébként is 2. túlméretes a hengerem, azaz nem 247 ccm, hanem 254 ccm, így a kompresszió nem csak a leesztergálás miatt nőtt, hanem a henger túlmérete miatt is. Bár nem töltöttem fel olajjal a kompresszó teret, "csak" számoltam, de több számolás eredményeként 8-8,2 a kompressziós viszony most.
( ha valakinek ilyen gondja van , azaz szeretne a hengerfejjel dolgozni, akkor Jokert tudom ajánlani, Ő készített egy hengerfej megfogó készüléket, amivel lehet esztergálni, ill. fúrni a Pannónia-hengerfejet. Nem reklám, csak szerintem fontos információ.)
Szóval ezek, és az hogy Hall-jeladós a gyujtás megszakító helyett, kicsit módosította a gép tulajdonságait, ami szépen megmutatkozott az első kilométeren ( Korábban már írtam a P12-es dugóról, és a kipufogóról is, ami még "odabent" megváltozott)
- 5 likes
Komment
-
Üdv St.Z.350! Igen, köszönöm, és én úgy gondolom, hogy "büntetlenül" kb.8,5-ig lehet elmenni a hajtókar felsőszem csúszóperselyezése miatt... Úgy gondolom, hogy a T9-es 1:10 esetén is siklócsapágy volt a felső szemben, és nem tűgörgős csapágy, - de javítson ki az aki erről többet tud! - és ez esetben gondolom csökkent a siklócsapágy élettartama 1:7,5-höz , vagy 1:8,2-höz képest. Én ezért nem mentem el odáig.
Az előgyujtást pedig szerintem a 78-86-os oktánszám miatt kellett visszavenni. ( ahogy tanulmányoztam a jelenlegi processzorral vezérelt előgyujtás grafikonokat - már ami elérhető a neten, - nekem abból az jött le, hogy motor-tipustól, és fordulatszámtól függő, és nem monoton garfikonok a járatosak.) Szerintem manapság már nem következik be 1:8,5-9 kompresszió mellett detonálásos égés a hengerekben, de én azért kicsit betartottam a gyári értéket. Mondom, ha gond nem lesz, akkor vissza fogom növelni 3 mm-ig.
Komment
-
visszavettem az előgyújtást 2,7 mm-re, de elképzelhetőnek tartom, (ha folyamatosan ki tudom próbálni) hogy visszaállítom 3 mm-re, mert szerintem a 95-ös oktánszámú benzin bírja ezt a kompressziót, és nem fog kopogni...
- 2 likes
Komment
-
Én úgy gondolom, az előgyujtást azért kell visszavenni, - és kérlek javítsatok ki, vagy egészitsetek ki ha tévedek!!! - magasabb kompressziós viszony esetén, mert amikor már a gyertya gyújt, de még nem égett el az összes gáz az égéstérben, akkor az ott kialakuló nyomás viszonyok miatt ( az eleve kisebb égéstér, és a részben már elégett, tehát kitágult gáz miatt megnövekvő nyomás miatt) nem csak égés, hanem robbanás is végbe megy a még el nem égett részecskék között (több szakaszos robbanás). Robbanások is kialakulnak az égés mellett, ( ezt úgy tudom hogy detonációs égésnek nevezik) és ekkor hallani a "kopogó"hangot...( és ez már komoly károsodáshoz vezet)
Azt gondolom, a mai magasabb oktánszámú (és remélhetőleg minőségű) benzineknél ezek a robbanások később következnek be, azaz nagyobb előgyujtási szögnél. Úgy érzem, hogy azzal hogy több helyen indul el a szabályozott, vagy irányított égés, ( ez az egyik módszer, nálam a kétgyertyás) vagy egy központi helyen, minden részecskéhez a lehető legközelebbi helyen a félgömb hengerfej közepén ( ez a másik egyszerűbb, és lehet hogy jobb módszer) indul el, azzal visszaszoritjuk a robbanások kialakulásának lehetőségét. Azaz, gyorsabban ég el, és minden részecske, és egyenletesebben, és nem robban.
De ehhez kell az égéstér kialakítás, és/vagy a magasabb szinten nyomástűrő gáz, ill. ennek alapja a benzin.
Javíts ki ha rosszul látom kedves Demeter, mert akkor nem előre, de méginkább visszább veszem az előgyujtást...Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 23, 13:10. Oka: kiemeltem a szerintem fontosat
Komment
-
.... folytatva az előzőeket, az előgyujtást a Pannónia esetében a gyár a motor geometriai kialakítását figyelembe véve, és a 78-as benzint ( később a 86-ost) a viszonylag alacsony fordulatszámot 0-5500 közötti, 3 mm-en találta a legmegfelelőbbnek. Valószínű itt volt a legalacsonyabb fogyasztás mellett a legnagyobb teljesítmény.
Én úgy gondolom, hogy kb most is itt lehet, csak nekem nincs több motorom kisérletezgetni...( és mintha valahol azt olvastam volna, hogy alapesetben a maximális előgyujtás lehetőségig kell elmenni a teljesítmény érdekében, amelynek a helye később a fordulatszám függvényében változik...)Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 máj. 23, 13:00.
Komment
Komment