Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia fékdob szabályozhatóság
Collapse
X
-
berlin
Talán ez segít eszterga helyet.
A kerékbe fűzött tengelyen (a csapágynál porvédelem), van egy ötletes egyedi gyártású kis szerkezet, amivel a furatköszörűt tengelyirányban és arra merőlegesen is a csavarorsók segítségével el lehet mozdítani...
Nagyon ötletesnek tűnik, nem túl nagy ráfordítással kivitelezhető, és a köszörű igényelte kis fogáshoz képest elég merevnek is tűnik!!!
Ha jól gondolom, a kereket simán kézzel lehet forgatni hozzá?
Tiéd? Tudnál még képet feltölteni róla más szögből?
A puding próbája az evés, van róla tapasztalat?!
Nekem nagyon tetszik!!! Egy ügyesen megszerkesztett készülékkel bármilyen szóba jöhető átmérőjű motor dobféket meg lehet ezzel köszörülni.
Gratulálok annak, aki kitalálta, és megcsinálta!!!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 márc. 15, 16:02.mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szevasztok
Egy kicsit elkapkodtam dolgot mert,
majdnem másfél órát kerestem az Mz forum für Mz fahrer oldalon mire újra megtaláltam.
Ugyan meg van a saját gépemen is de pár hónapja a régi gépem nem élt túl egy enyhe fenyítést.
Na most igyekszik új is mert azóta a 3/4 részit nem tudom megnyitni amit lementettem.
Tegnap ráadásul cseréltem a Windows 10-re.Lehet hogy ez a gép is előbb hal meg mint én.
A lényeg nem én vagyok az elkövető .
Nekik is hasonló volt a gondjuk ,a szerkezetről nem irt csak megoldásként tette fel a képet.
Én meg ide .
- - - Updated - - -
A Google meg én találtunk valamit
ItaloClassicBikes-Italienische Motorradklassiker (Links)
Bremstromel schleifen- nél keresétekemu és Lemezjáték kedvelte ezt.
- 2 likes
Komment
-
Én megpróbálok a megszólaló balek lenni- ha nem is a valaki. Tessék nekem megmondani mi fogja biztosítani az egyenletes forgását a keréknek mely elképzelésem szerint a felület minőségét hivatott biztosítani. Ez az egyik mi eszembe ötlött. Gondolom az a kis köszörű pedig forog 10 ezret legalább hisz máskülönben csak porol és nem köszörül. Az a megvezetés avval a köracéllal mely a másik végén nincs megvezetve , befogva. Így csak meg van támasztva. Bocs, hogy bele vaú. Kis munkával akár jót is lehet belőle alkotni de evvel az idővel és költséggel kizárt, hogy nem lehet találni esztergályost.
Komment
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTovábbá amennyire látszik valami lamellás csiszolókoronggal csinálja, amely talán rugalmas, így a geometria javítását nem lehet a szerkezettől elvárni csak felülettisztítást végez???
!!!!!!!!!!! --mint a teszkós háromlábu ,rugós hengerhónoló
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTessék nekem megmondani mi fogja biztosítani az egyenletes forgását a keréknek mely elképzelésem szerint a felület minőségét hivatott biztosítani.
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKis munkával akár jót is lehet belőle alkotni de evvel az idővel és költséggel kizárt, hogy nem lehet találni esztergályost.
köszönöm
Komment
-
Szervusztok. Ez a fenti szabályozás nem megoldás . Nem értem , hogy miért akar mindenki féket javítani - hozzáértés , tapasztalat , technológia és megfelelő berendezések nélkül . 5 - 8 ezer forint között , fék- betétet ragasztanak , 21" kerékig - gumi nélkül - / amit előtte centirozás "ügyileg" rendbe kell tenni / megesztergálnak és a kettőt illesztik . Ezek után , csak össze kell szerelni . Nem kell szegecselni, krétázni, csiszolgatni ,reszelni , mert ne felejtsük el , hogy számítógépes padon ellenőrzik a műszaki vizsga alkalmával , akár az 50 éves gépet is . Még egy fő szempont : hatásos és műszakilag rendben lévő fék hatalmas problémát tud kiküszöbölni! Még egy szempont : amíg próbálkozunk - bizonytalan eredmény lehetőségével - , az idő alatt lehet , hogy több pénzt keresünk, mint amit a javításra költenénk. Kivétel azért van : aki ezzel akar foglalkozni , az úgy is eljut a mostani technológiához. Üdvözlettel.sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.
- 4 likes
Komment
-
dafko54
Nem értem , hogy miért akar mindenki féket javítani - hozzáértés , tapasztalat , technológia és megfelelő berendezések nélkül
Írj egy linket légy szíves erről a műhelyről, ahol 21"-ig csinálják!Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 márc. 15, 20:44.
Komment
-
Kérhetek segítséget ?
Meteapu, Che , vagy valakiUtoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 márc. 15, 21:03."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok!
Megszólíttattam
Először is,egy jó keréknek elméletileg radiálisan minden pontjának egy tengelyűnek kell lennie a csapágyfészek tengelyvonalával,beleértve a fékdob forgásfelületét is.A fenti alól,csak a küllőzés a kivétel.A ráf,vagy felni két oldalának,két egymással párhuzamos síkban kell feküdni,mely síkok merőlegesek,a kerék tengelyvonalára.Azt,hogy a felni síkjai hol metszik a fent említett tengelyvonalat,a motortípus határozza meg,a típusra vonatkozó egy nyomon futással.
A kerekeknek geometriailag,statikusan és dinamikusan is kiegyensúlyozottnak kell lenni.A kerék geometriai és statikus kiegyensúlyozottsága összefügg.
Amennyiben van egy tojás alakú,vagy "nyolcasra" deformált felnink és azt küllőzzük be egy jó agyba,mire ez az együttes kicentírozódik,lehet hogy akkora ovalitás keletkezik a fékdobba,amin már a fékdobszabályzás sem segít.
Amikor egy kerék geometriailag kicentírozott,akkor statikailag kiegyensúlyozottnak tekinthető.Statikus kiegyensúlyozottság alatt azt értem,hogy nyugalomban minden küllő feszesre húzásával,a fékdob esetleges torzulását előidézve létrehoztuk a geometriai egyensúly,tehát minden centrikusan fut.
Amikor a fékdobot,bármilyen módszerrel szabályozzuk,annak anyagából elveszünk,kiforgácsolunk,tehát megbomolhat a statikus egyensúly,melynek hatására szintén megbomolhat,a geometriai egyensúly,tehát ismét ütni fog a felni,vagy nyolcas lesz benne.
Jó kereket csak úgy lehet csinálni,ha mint a fékdob,mint a felni megválasztásánál fokozottan figyelünk,hogy csak "egészséges" alkatrészeket használjunk fel.Amennyiben csak agyonhasznált alkatrészünk van,akkor meg kell előre mérni a fékdob és a felni ovalitását is és úgy kezdeni el a küllők befűzését,hogy a két alkatrész maximális ovalitása,egymáshoz viszonyítva 90 fokos helyzetben legyen.a fenti módszer abban segít,hogy az egyre feszülő küllők,valamelyest korrigálják a deformitásokat.
A fékdobszabályzásról.
A legtökéletesebben szabályozni esztergapadban lehet.A kerékagy felfogásának bázisaként a csapágy fészkeket kell használni,mert csak így biztosítható az együttfutás.A megfogásnak merevnek kell lennie,ezért egy szerszámot (tüskét) kell készíteni.A szerszámot lehetőleg úgy kell elkészíteni,hogy az többször is felhasználható legyen,az esztergapad első főorsócsapágyához minél közelebb legyen,kellően merev megfogást adjon és kitámasztható legyen az esztergapad szegnyergében elhelyezhető forgócsúccsal.Komoly szerszámot kell csinálni,mert esztergáláskor beremeghet a fékdob és akkor nagyon csúnya használhatatlan felületet kapunk.A legjobb megoldás szerintem a főorsó kúpjába közvetlenül illesztett,a fékdob csapágyhelyeit bázisul alkalmazó,minimum három alkatrészből álló,kitámasztható tüske.
A dinamikus kiegyensúlyozást a kész keréken,már felszerelt és fúvott gumival kell végezni,a gumis műhelyekben ismert technológiával.
A DDR és egyéb megoldásokról,az a véleményem,hogy erőlködések és próbálkozások egy kétséges eredményért.A DDR megoldás elméletileg még jó is lehetne,ha nem kotyogna semmi és az a pici kövecske,már a félúton nem kopna le én nem csinálnám másnak semmi esetre sem.Nem szeretem senki munkáját lenézni és mocskolni,sok esetben a kényszer rávisz embereket olyan megoldásokra,amiről maguk is tudják,hogy nem optimális,de megoldják valahogy és meglehet döcögve,de működik,-motoroznak.
Összetett dolgok ezek,ha például nézzük a fűzött kerék esztergán történő szabályozását,először kell egy nagy átmérő átforgatására alkalmas gép,minimum 5-6 Kw.-os motorral,amitől a villanyóra pörög rendesen.Az igaz,hogy a forgácsolási teljesítmény,még a 0.5 Kw.-ot sem igényli,de ennyi van a gépen.Kell egy szerszámot készíteni,dög nagy tokmány le,szerszám be,-mennek az órák,a kenyeret meg csak meg kell venni,és a fent leírt okok miatt,lehet,hogy a fékdob kikerekedik és szép lesz a felület,de a geometriából ismét elmegy a kerék.
Nem kimondottan a témához tartozik,de egyszer hoztak hozzám egy pár VW T3 mikrobusz hátsó fékdobot,azt a lemezoldalú ipari hulladékot,hogy a tervezőjének szakadt volna a feje az anyja pitkujájába.Vannak ilyen lemezoldalú fosok egyes Opelen és Fordon is,a megfogásuk szerszám nélkül elképzelhetetlen,azok a lemezoldalak a sok légkulcsos gyenteléstől már nem síkok,csonkakúpra vannak püfölve,-nos akkor szabályoz fel a fékfelületet,szerszám nélkül képtelenség.Vagy két napig gyártottam a szerszámot,meg is tudtam rendesen csinálni,jót mértek a fékpadon a műszakin,szóvak szakmailag learattam a babérokat,mert egyebet nem igen.-Nos azóta sem szabályoztam vele fékdobot,itt áll a műhelyben és,ha majd megmihálylok,dobják a konténerbe,mert ki sem tudják nézni belőle,mi a fene lehet ez.
Nem olvasom át,mert még a végén törlöm.Lehet,hogy egy kissé nehezen érthető,de akkor nekifutok mégegyszer.
Üdvözlettel:Che
Zoli amit a fékfedelekkel és fékpofákkal kapcsolatosan írtál,azzal teljes mértékben egyet értek.
- 9 likes
Komment
Komment