Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely csapágyazása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Django eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Persze azt nem tudom hogy milyen zsírral töltik fel, gondolok itt a hőállóságra. Meg azt sem tudom, hogy a forgattyús házban mekkora hő keletkezik, hiszen a motor ide szívja be a friss hideg keveréket ami azért valamelyest hűti a forgattyús házat és a csapágyakat.
    Ha motoroztál hagyományos motorral lehet észre vetted,mikor víz csapódik a blokkra hengerre sistereg gőzöl ,ha a víz azonnal elpárolog az aszt jelenti 100 c-fok feletti a meleg az átlag csapágy-zsírok ilyenkor már megolvadnak,ki tudja hányszor bírják ki ezt az olvadást egy idő után besűrűsödik és felragad az oldalfalra ezután a kenés csökken,emiatt ahogy írtad jobb az olaj:az kavarog a blokkban elvezeti a hőt és a mennyisége miatt nehezebben melegszik túl...
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      Okés, de ha belegondolunk a 2ütemű motorokban a főtengely csapágyak mennek tönkre először és szerintem ez a kenés hiánya miatt lehet így. Ja és persze a legnagyobb terhelést is ezek a csapágyak kapják.

      …valamiért még is ezt a technológiát alkalmazzák, hiszen a mai napig így gyártják a 2ütemü motorokat, csak azt nem értem hogy miért?

      Amúgy létezik olyan kenőzsír melynek az alkalmazási hőmérséklettartománya: -20°C és +200°C közötti. Nem hiszem hogy a forgattyús házban 200°C feletti lenne a hőmérséklet, hiszen állandóan hűti a friss beszívott keverék. Azt olvastam hogy az acél henger üzemi hőmérséklete 120°C, az aluöntvény dugattyú-é 320°C. A forg.ház-ét pontosan nem tudom, persze attól is függ hogy 2v.4 ütemű motor...

      Komment


        Kicsit utánanéztem az irodalomban.
        A zsírkenésű csapágyak határfordulatszáma kisebb, mint a olajkenésűé, ugyanakkor a súrlódási veszteségük nagyobb. (A határfordulatszámot a csapágy katslógusok megadják.)
        Elképzelhető, hogy a Pannonia fordulatszáma nem túl nagy ehhez, viszont más a gond:

        Zsírkenéses csapágyat nem célszerű olajos közegben alkalmazni azért, amit írtál, kioldja a zsspágyból a zsírt, sőt, itt nem olaj, hanem benzinben oldott olajról van szó, a benzin kioldja a zsírt. A zárt cspágyból is, az csak a por ellen zár!

        Ezért egyrészt hamar zsír nélkülivé válik, azaz ott vagy, mint jelenlrg, de ennél még rosszabb is a helyzet, mivel a szabadon látszó csapágygolyókat a beszívott olajos benzin levrgő keverék közvetlenül intrnzíven keni és hűti, addig a zsírját kimosott, de zárt csspágyhoz ez a jótékony anyag alig fér hozzá...

        Szóval szerintem csak hátránya van, mi több, kifejezetten káros!

        Komment


          Vannak 2 ütemű főtengelyek melyek keverék kenésűek és vannak amelyeket a váltóban lévő motor olaj ken. Ez az utóbbi a tartósabb általában. Ezért mint Lemezjáték is írta a zsír zárt csapágyban kis ideig lenne mert az elősűrített keverék rövid idő alatt kimosná. Röviden bármilyen minőségűt is tenné oda belőle nem oda való! Úgy tudom a Panonnia keverék kenésű ráadásul. Miért gyártanak 2 ütemű gépeket?, egyszerűbbek nincs akkora szervíz igényük és mivel meg van oldva a szivattyús kenés sokkal többet bírnak és nem pacsálják feleslegesen az olajat mint régen. Ráadásul membrános karbival okosabbak és erősebbek.

          Komment


            Köszi srácok kezdek megvilágosodni, ezek szerint már másnak is eszébe jutott ez a kérdés. Utána néztem és valóban léteznek szivattyús különolajozású 2T motorok, ahol a motor terhelésétől (fojtószelepállás) és fordulatszámától (szívócsővákuum) függő mennyiségű kenőolajat fecskendeznek a beömlőcsatornába vagy közvetlenül a kenési helyekre.

            A francba valaki már megelőzött, pedig már majdnem feltaláltam egy új motrot! Amúgy nekem is pont ez jutott eszembe hogyha én terveznék egy 2ütemű motort akkor belülre tenném a szimeringeket vagy egy hőálló O -gyűrűt, kívülre meg a csapágyakat amik sima szóró olajozást kapnának a váltóházból.

            idézek:

            "Hála a szocialista ipar "csúcsminőségű" termékeinek, a kétütemű motorok hátrányai sokak számára ismerősek. A legszembetűnőbb hátrány talán a kibocsátott zaj. De szorosan ott van mögötte a látható füst- és részecskeemisszió. Ez utóbbiért részben egy másik hátrány, a magasabb üzemanyag-fogyasztás a felelős. Ugyanakkor, mivel az olaj-üzemanyag keverék által biztosított kenés nem mérhető össze a négyütemű motorok kenési megoldásaival, ezért aztán a kétütemű motor várható élettartama is rövidebb. ''

            Valószínűleg a csapágyak hűtése miatt alkalmazzák ezt a megoldást, hiszen a mai technológiával simán lehetne gyártani egy olyan zártcsapágyat ami benzin és hőálló, csak gondolom annak meg költséges lenne az előállítása, meg hát nem minden esetben lehetne megoldani a csapágyak olajos hűtését! pl.láncfűrészek, bozotvágok stb....

            Komment


              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Vannak 2 ütemű főtengelyek melyek keverék kenésűek és vannak amelyeket a váltóban lévő motor olaj ken.
              Igen, pl. a jó öreg Trophy
              http://www.mz-es.de/mz-es-125-150-1/motorschnitt.gif
              Nagyon okosan megoldották, felújítás közben gyönyörködtem is egy sort az okos, precíz megoldáson.
              A kuplung felőli oldal rendben van, onnan egyszerű a történet.
              A gyújtás oldalon viszont problémásabb. De ügyesen betették 2 szimering közé a csapágyat, és ez a rész egy furaton keresztül kapja folyamatosan a váltóból az olajat.
              Kell ennél jobb?
              A gyárilag zsírozott csapágyból ekkora fordulatszámok, ill. hőhatások mellett szerintem kicsapódna a zsír, porvédő gyűrű ide vagy oda... Jobb a folyamatosan cserélődő kenőanyag.

              Komment


                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nagyon okosan megoldották, felújítás közben gyönyörködtem is egy sort az okos, precíz megoldáson.
                Szerintem a simson turbóhűtéses motorja ugyanilyen,és talán az SR -ek is.a fejlődéssel teljesítménynöveléssel elhagyták ezt az egyszerű megoldást.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X