Django eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia főtengely csapágyazása
Collapse
X
-
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
-
Okés, de ha belegondolunk a 2ütemű motorokban a főtengely csapágyak mennek tönkre először és szerintem ez a kenés hiánya miatt lehet így. Ja és persze a legnagyobb terhelést is ezek a csapágyak kapják.
…valamiért még is ezt a technológiát alkalmazzák, hiszen a mai napig így gyártják a 2ütemü motorokat, csak azt nem értem hogy miért?
Amúgy létezik olyan kenőzsír melynek az alkalmazási hőmérséklettartománya: -20°C és +200°C közötti. Nem hiszem hogy a forgattyús házban 200°C feletti lenne a hőmérséklet, hiszen állandóan hűti a friss beszívott keverék. Azt olvastam hogy az acél henger üzemi hőmérséklete 120°C, az aluöntvény dugattyú-é 320°C. A forg.ház-ét pontosan nem tudom, persze attól is függ hogy 2v.4 ütemű motor...
Komment
-
Kicsit utánanéztem az irodalomban.
A zsírkenésű csapágyak határfordulatszáma kisebb, mint a olajkenésűé, ugyanakkor a súrlódási veszteségük nagyobb. (A határfordulatszámot a csapágy katslógusok megadják.)
Elképzelhető, hogy a Pannonia fordulatszáma nem túl nagy ehhez, viszont más a gond:
Zsírkenéses csapágyat nem célszerű olajos közegben alkalmazni azért, amit írtál, kioldja a zsspágyból a zsírt, sőt, itt nem olaj, hanem benzinben oldott olajról van szó, a benzin kioldja a zsírt. A zárt cspágyból is, az csak a por ellen zár!
Ezért egyrészt hamar zsír nélkülivé válik, azaz ott vagy, mint jelenlrg, de ennél még rosszabb is a helyzet, mivel a szabadon látszó csapágygolyókat a beszívott olajos benzin levrgő keverék közvetlenül intrnzíven keni és hűti, addig a zsírját kimosott, de zárt csspágyhoz ez a jótékony anyag alig fér hozzá...
Szóval szerintem csak hátránya van, mi több, kifejezetten káros!
- 5 likes
Komment
-
Vannak 2 ütemű főtengelyek melyek keverék kenésűek és vannak amelyeket a váltóban lévő motor olaj ken. Ez az utóbbi a tartósabb általában. Ezért mint Lemezjáték is írta a zsír zárt csapágyban kis ideig lenne mert az elősűrített keverék rövid idő alatt kimosná. Röviden bármilyen minőségűt is tenné oda belőle nem oda való! Úgy tudom a Panonnia keverék kenésű ráadásul. Miért gyártanak 2 ütemű gépeket?, egyszerűbbek nincs akkora szervíz igényük és mivel meg van oldva a szivattyús kenés sokkal többet bírnak és nem pacsálják feleslegesen az olajat mint régen. Ráadásul membrános karbival okosabbak és erősebbek.
- 2 likes
Komment
-
Köszi srácok kezdek megvilágosodni, ezek szerint már másnak is eszébe jutott ez a kérdés. Utána néztem és valóban léteznek szivattyús különolajozású 2T motorok, ahol a motor terhelésétől (fojtószelepállás) és fordulatszámától (szívócsővákuum) függő mennyiségű kenőolajat fecskendeznek a beömlőcsatornába vagy közvetlenül a kenési helyekre.
A francba valaki már megelőzött, pedig már majdnem feltaláltam egy új motrot! Amúgy nekem is pont ez jutott eszembe hogyha én terveznék egy 2ütemű motort akkor belülre tenném a szimeringeket vagy egy hőálló O -gyűrűt, kívülre meg a csapágyakat amik sima szóró olajozást kapnának a váltóházból.
idézek:
"Hála a szocialista ipar "csúcsminőségű" termékeinek, a kétütemű motorok hátrányai sokak számára ismerősek. A legszembetűnőbb hátrány talán a kibocsátott zaj. De szorosan ott van mögötte a látható füst- és részecskeemisszió. Ez utóbbiért részben egy másik hátrány, a magasabb üzemanyag-fogyasztás a felelős. Ugyanakkor, mivel az olaj-üzemanyag keverék által biztosított kenés nem mérhető össze a négyütemű motorok kenési megoldásaival, ezért aztán a kétütemű motor várható élettartama is rövidebb. ''
Valószínűleg a csapágyak hűtése miatt alkalmazzák ezt a megoldást, hiszen a mai technológiával simán lehetne gyártani egy olyan zártcsapágyat ami benzin és hőálló, csak gondolom annak meg költséges lenne az előállítása, meg hát nem minden esetben lehetne megoldani a csapágyak olajos hűtését! pl.láncfűrészek, bozotvágok stb....
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVannak 2 ütemű főtengelyek melyek keverék kenésűek és vannak amelyeket a váltóban lévő motor olaj ken.
http://www.mz-es.de/mz-es-125-150-1/motorschnitt.gif
Nagyon okosan megoldották, felújítás közben gyönyörködtem is egy sort az okos, precíz megoldáson.
A kuplung felőli oldal rendben van, onnan egyszerű a történet.
A gyújtás oldalon viszont problémásabb. De ügyesen betették 2 szimering közé a csapágyat, és ez a rész egy furaton keresztül kapja folyamatosan a váltóból az olajat.
Kell ennél jobb?
A gyárilag zsírozott csapágyból ekkora fordulatszámok, ill. hőhatások mellett szerintem kicsapódna a zsír, porvédő gyűrű ide vagy oda... Jobb a folyamatosan cserélődő kenőanyag.
- 6 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNagyon okosan megoldották, felújítás közben gyönyörködtem is egy sort az okos, precíz megoldáson."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
Komment