TLF65 eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Addig kis türelmet kérek.
Én még arra lennek kiváncsi hogy ott milyen vastagak azok a lemezek.
És ha már itt tartunk...
Nem gatyázok...a sajátomon mindjárt át is alakítom a hangtompító részt.
Mint már említettem annak idején nálam a P21-esemen nagyon bevált a módosított konfúzor (linkeltem ide az oldalra), hogy a P10 hogyan fog vele viselkedni, csak akkor fogom megtudni, ha már elkészítettem.
A méretek a P21-nél a következők voltak: 40-300 (ez eddig a gyári "lux" méret)-100-150-200mm (egyenes szakasz-kúphossz-végcső hossz). A végcső átmérője 18mm.
A P10-nél így módosul (reményeim szerint): 40-300-190-200
Ez így épp kiadja a teljes dob hosszúságot (ezt már lemértem), és lejjebb tolja az üzemi fordulatszámot. A végső beállítás - mivel csúsztatni lehet majd a dobban az egységet - a próbaút (utak) során fogja elnyerni végleges méretét (diffuzor/konfuzor távolsága egymáshoz képest).
Mivel nekem kissé módosult már a vezérlés is a helyes távolság hangolást igényel (azaz ami nekem jó, az Neked nem biztos...).
És ha már dugattyúk, hengerek, lóerők:
Ma elhoztam, és fölszerelésre került - egyenlőre a teszt példányra - a könnyű kis Ducati lendkerék is. Szikrám már van, előgyújtás - azaz a lendkerék összejelölve az alaplappal a felső holtponton - beállítva. Itt jegyezném meg miszerint a lendkereket gyárilag össze lehet stiftelni egy 4mm-es fúrószárral (lendkeréken "D" jelű furat, alaplapon kis furat). Gondoltam én kis naív, hogy ez lenne a gyárilag összejelölt FHP, vagy a megfelelő előgyújtás (a robogóhoz). Ellenőriztük stroboszkóp-al. Semmi köze semmihez! Gyárilag a Ducati gyújtásos alaplapot két rögzítő csavar fogatja a blokkhoz. Ilyenkor a felirat függőlegesen fölül, jól olvasható. A Pannóniánál - szerencsés egybeesés - szintén így adja magát a legjobban. Ebből - számomra - az következik, hogy a gyári stiftelés... ....nem igazán értem.
No a lényeg, hogy balra forogva is viszonylag alacsony fordulaton pörgetve szép szikra, és jó helyen van. Talán - mintha - jobbra forgatva kicsit alacsonyabb fordulaton adná a szikrát, de ez nem biztos (lehet, hogy nem is érdekel...).
Az alaplapot meg kellett emelni, hogy kellően közel kerüljön a lendkerékhez. Nálam ez egész pontosan 16.5mm (a gyári felfekvő síkhoz képest). Ez egyénileg változik (hat), attól függően, mekkora lesz a kiesztergált kúp mélysége.
Nem vittem túlzásba , levágtam 3db, 10-es átmérőjő kis csövet, átjelöltem a gyári Pannónia felerősítő furatait a Ducati alaplapra, majd kifúrtam 6.5-ös fúróval. Szerencsés egybeesés, hogy az egyik felerősítő furat pont stimmel a P10 bal fölső menetéhez. Ez máris megadja a felerősítés pozícióját. És micsoda véletlen...épp oda esik a kábel kivezetés is a gyári helyre.
A robogó alaplapjában középen szimering van. Ezt benne hagytam, mert tökéletesen középre helyezi az alaplapot. Ezek után már nem volt más hátra, mint keresni 3db M5x30mm-es csavart, és a távtartók közbeiktatásával fölerősíteni az alaplapot. Már-már tökéletes. Nem ér a lendkerék az alaplapba, kellően közel van, szépen fut.
Kompakt kis egységet képez.
A képen látható összejelölés épp a fölső holtpontot jelzi, a tőle jobbra eső az előgyújtást (22°)
Hamarosan (talán holnap...) fölrakom a helyére és élesben is kipróbálom.
A világítás része majd az után.
Komment