Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Kedves Tonybácsi!

    Nagyon hasznos rajz!!!!!

    Pár fontos dolog mintha lemaradt volna a rajzról. A diffúzor rész utáni a csövön ( a hosszú 30/28 mm átmérőjűn) a furatok elhelyezése, illetve átmérője ami talán lényeges lenne. Hogy az egyes hangtompító kamrában mennyi furat van, és mekkorák, valamint a kamrák lemezén van-e? (gondolom nincs, de csak gondolom...)
    Megpróbálom a kipufogó gáz útját is a későbbiekben felvázolni, valamilyen műszaki rajz formában, pontos furat méretekkel, elhelyezéssel.
    Addig kis türelmet kérek.


    Én még arra lennek kiváncsi hogy ott milyen vastagak azok a lemezek.
    Ha a hangtompító elválasztó lemezek vastagságára gondoltál: azok szintén 1mm-es lemezből készültek. (ebből biztos sok volt a gyárban... ).

    És ha már itt tartunk...
    Nem gatyázok...a sajátomon mindjárt át is alakítom a hangtompító részt.
    Mint már említettem annak idején nálam a P21-esemen nagyon bevált a módosított konfúzor (linkeltem ide az oldalra), hogy a P10 hogyan fog vele viselkedni, csak akkor fogom megtudni, ha már elkészítettem.

    A méretek a P21-nél a következők voltak: 40-300 (ez eddig a gyári "lux" méret)-100-150-200mm (egyenes szakasz-kúphossz-végcső hossz). A végcső átmérője 18mm.

    A P10-nél így módosul (reményeim szerint): 40-300-190-200
    Ez így épp kiadja a teljes dob hosszúságot (ezt már lemértem), és lejjebb tolja az üzemi fordulatszámot. A végső beállítás - mivel csúsztatni lehet majd a dobban az egységet - a próbaút (utak) során fogja elnyerni végleges méretét (diffuzor/konfuzor távolsága egymáshoz képest).
    Mivel nekem kissé módosult már a vezérlés is a helyes távolság hangolást igényel (azaz ami nekem jó, az Neked nem biztos...).

    És ha már dugattyúk, hengerek, lóerők:

    Ma elhoztam, és fölszerelésre került - egyenlőre a teszt példányra - a könnyű kis Ducati lendkerék is. Szikrám már van, előgyújtás - azaz a lendkerék összejelölve az alaplappal a felső holtponton - beállítva. Itt jegyezném meg miszerint a lendkereket gyárilag össze lehet stiftelni egy 4mm-es fúrószárral (lendkeréken "D" jelű furat, alaplapon kis furat). Gondoltam én kis naív, hogy ez lenne a gyárilag összejelölt FHP, vagy a megfelelő előgyújtás (a robogóhoz). Ellenőriztük stroboszkóp-al. Semmi köze semmihez! Gyárilag a Ducati gyújtásos alaplapot két rögzítő csavar fogatja a blokkhoz. Ilyenkor a felirat függőlegesen fölül, jól olvasható. A Pannóniánál - szerencsés egybeesés - szintén így adja magát a legjobban. Ebből - számomra - az következik, hogy a gyári stiftelés... ....nem igazán értem.
    No a lényeg, hogy balra forogva is viszonylag alacsony fordulaton pörgetve szép szikra, és jó helyen van. Talán - mintha - jobbra forgatva kicsit alacsonyabb fordulaton adná a szikrát, de ez nem biztos (lehet, hogy nem is érdekel...).

    Az alaplapot meg kellett emelni, hogy kellően közel kerüljön a lendkerékhez. Nálam ez egész pontosan 16.5mm (a gyári felfekvő síkhoz képest). Ez egyénileg változik (hat), attól függően, mekkora lesz a kiesztergált kúp mélysége.

    Nem vittem túlzásba , levágtam 3db, 10-es átmérőjő kis csövet, átjelöltem a gyári Pannónia felerősítő furatait a Ducati alaplapra, majd kifúrtam 6.5-ös fúróval. Szerencsés egybeesés, hogy az egyik felerősítő furat pont stimmel a P10 bal fölső menetéhez. Ez máris megadja a felerősítés pozícióját. És micsoda véletlen...épp oda esik a kábel kivezetés is a gyári helyre.

    A robogó alaplapjában középen szimering van. Ezt benne hagytam, mert tökéletesen középre helyezi az alaplapot. Ezek után már nem volt más hátra, mint keresni 3db M5x30mm-es csavart, és a távtartók közbeiktatásával fölerősíteni az alaplapot. Már-már tökéletes. Nem ér a lendkerék az alaplapba, kellően közel van, szépen fut.
    Kompakt kis egységet képez.

    A képen látható összejelölés épp a fölső holtpontot jelzi, a tőle jobbra eső az előgyújtást (22°)

    Hamarosan (talán holnap...) fölrakom a helyére és élesben is kipróbálom.
    A világítás része majd az után.

    Click image for larger version

Name:	Gyujtás02.jpg
Views:	1
Size:	154.7 KB
ID:	143073
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2014 nov. 19, 23:14.

    Komment


      Milyen jó, ha az eltervezett szerkezet működik!

      A dugattyúalakról: A lépcsős kivitel sajnos a ragadási hajlamot növeli többszörösére, viszont könnyű gyártani. Manapság sokszor ilyenek az utángyártott példányok, de persze vannak jobbak is.

      Komment


        És ez így kiemeléssel mindennel még elfér a Pannónia dekli alatt? A fekete doboz tuti hogy nem ott lesz ahol most van gondolom

        Komment


          Hello!

          Szerencsére a nap végére volt egy kis időm, és fölszereltem a lendkerék/alaplap párost a végleges helyére.

          Ha nem szívat a főtengely stift, 10perc alatt kész lettem volna. Egyébként könnyű dolgom volt.

          Fölraktam az alaplapot (a távtartókból kicsit még le kellett szednem, mert túl közel volt - ennél a főtengelynél - a lendkerék az egyik tekercshez, így most azok 15mm-esek), majd indikátorórával beállítottam a fölső holtpontot.
          Fölhelyeztem a lendkereket a már meglévő jelöléshez, kicsit rákoccintottam, majd meghúztam. Összedugtam a vezetékeket (a világítás részét még nem), egy gyors ellenőrzés...szikra van...gyertya vissza, pipa rá.

          Első rúgásra indult!

          A stroboszkóp lámpás ellenőrzés megerősített abban, hogy az előgyújtás is jó helyen van, tökéletes.
          Összehasonlítva a gyári megszakítós gyújtással, ez lényegesen stabilabb. Gyakorlatilag a teljes fordulatszám tartományban állandó helyen van a jel, kicsit sem "mászkál", ami nem mondható el a kalapácsos verzióról.
          Akinek eddig meggyőződése lett volna, hogy ezek a gyújtások fordulatszám függvényében változtatni tudják az előgyújtást, el kell hogy szomorítsam őket. Ezek fix előgyújtással dolgoznak!

          A több mint egy kilogramm súlycsökkenést - egyenlőre - nem nagyon vettem észre, bár az igazsághoz tartozik, hogy csak a műhelyben, álló helyzetében próbáltam, és bizony csúnyán tele van már a karter (is) a sok indítgatástól (ha valaki ismerős jön, mindig be kell indítanom nekik egy kicsit..."csak egy kicsiiiit...naaa"... ).
          Holnap, ha az idő is engedi futáspróba.


          És ez így kiemeléssel mindennel még elfér a Pannónia dekli alatt? A fekete doboz tuti hogy nem ott lesz ahol most van gondolom
          Bőven elfér a dekli alatt (kipróbáltam).

          A dobozt, kábeleket csatlakozókat, még el kell valahol helyeznem. Mivel "nem kér kenyeret" , az eredeti gyújtókábel a gyertyapipával az átvezetőjével együtt ott marad a helyén, szépen elvezetve. Tartaléknak jó lesz, és nem marad üresen a furat.

          Komment


            Alakul a dolog.

            Végre, sikerült menet közben is kipróbálnom a módosított lendkerék gyújtást.
            Jól gondoltam. A sok helyben járatástól szépen tele lett a karter és a kipufogó rendszer.
            Most , hogy minden kitisztult, érezhetővé vált a különbség.

            Javult a gázreakció, a fordulatszám emelkedés, és menet közben a gyorsulás is.
            Az elektronika végleges beépítése előtt, készült egy kis videó is.

            Komment


              Elég meggyőzőre sikeredett, jó munka!

              Mivel elég keveset értek az elektronikához, így azért megkérdezem
              Hány wattos ez a gyújtás?
              Külön vannak itt is a tekercsek világításnak, gyújtásnak, töltésnek, vagy pedig csak töltés van és akksiról megy minden?
              És akkor ugye jól gondolom, hogy így akksifüggő lesz a járgány?

              Azért érdekel ennyire a dolog, mert a sajátomon is gondolkodok, hogy lecserélném a gyújtást.
              Indul, meg minden, majdnem így is harap, de magasfordulaton egyszer csak elkezd csörögni-csattogni, és nem lehet normálisan kihúzatni ami néha zavar Másrészről 12V 50/35W-os égővel elöl, 12V 21/5W égővel hátul használom, és egyszerűen a hátsólámpa izzója jó ha 1 utat kibír.

              Komment


                Hány wattos ez a gyújtás?
                Külön vannak itt is a tekercsek világításnak, gyújtásnak, töltésnek, vagy pedig csak töltés van és akksiról megy minden?
                És akkor ugye jól gondolom, hogy így akksifüggő lesz a járgány?
                Hello!

                12V/70W-os ez az elektronika.
                Külön vannak a tekercsek.
                Feszültség szabályzott a világítás, és a töltés is.
                Nincs akkumulátorhoz kötve a motor működése.

                Azért érdekel ennyire a dolog, mert a sajátomon is gondolkodok, hogy lecserélném a gyújtást.
                Indul, meg minden, majdnem így is harap, de magasfordulaton egyszer csak elkezd csörögni-csattogni, és nem lehet normálisan kihúzatni ami néha zavar
                Először meg kellene szüntetni azt a csörgést-csattogást. Lehet nem a gyújtás okozza, hanem valami lóg, pl. a főtengelycsapágy. Elképzelhető gyertya hiba is, vagy akár kondenzátor, de ezek nem okoznak csörgést magas fordulaton.


                Másrészről 12V 50/35W-os égővel elöl, 12V 21/5W égővel hátul használom, és egyszerűen a hátsólámpa izzója jó ha 1 utat kibír.
                Épp az ilyen hibák kiküszöbölése miatt (is) készül a módosítás. Remélem a teljes átalakítás után ezek az "anomáliák" megszűnnek.

                Komment


                  TLF65 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kedves Tonybácsi!

                  Nagyon hasznos rajz!!!!!

                  Pár fontos dolog mintha lemaradt volna a rajzról. A diffúzor rész utáni a csövön ( a hosszú 30/28 mm átmérőjűn) a furatok elhelyezése, illetve átmérője ami talán lényeges lenne. Hogy az egyes hangtompító kamrában mennyi furat van, és mekkorák, valamint a kamrák lemezén van-e? (gondolom nincs, de csak gondolom...)
                  Egy ilyet találtam.
                  Click image for larger version

Name:	10606533_1571020886467008_3356518495057616499_n.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	143078

                  Komment


                    Egy ilyet találtam.
                    Nagyon jó rajz, köszi.

                    (Összevetve azonban van némi eltérés)

                    Ami biztos:
                    A konfuzor szűk vége le van zárva, palástján 4 db, 10-es furat helyezkedik el 90°-onként.
                    Utána, ahogy a mellékelt ábra mutatja 3x 4db, szintén 10-es furat található, melyek a gáz útját nézve átjárhatóak (nincs lezárás).
                    A következő kamrazáró lemez - mely egyben a hangtompító rögzítésére is szolgál, 2db M6-os anya van belül a peremre hegesztve - síkjában belül szintén van egy lezárás, felületén 4db, 10-es furat 90°-onként.
                    Innen a kipufogó gáz csak az utolsó kamrazáró végcsövén, 4db 10-es furaton keresztül tud távozni.
                    A kilépő átmérő beszűkül egy gyűrűvel (1mm-es anyag vastagság...olyan mint egy alátét) belső átmérője kb. 15mm.

                    Alig vettem észre, mindkét, hozzám került "furulya" végét összeütötték. Hossz irányban! Mindezt úgy, hogy az utolsó 4 furat gyakorlatilag eltűnt, a végcső rövidebb lett.
                    Így mértem a 243mm teljes hosszt.
                    Ezen a rajzon 210mm a megadott érték.

                    A második és a harmadik kamrazáró 65mm-re van egymástól (rajz szerint). Mérve nálam mindkét "furulyán más, és más az érték (75 és 80mm...a 65 sehogy nem jön ki...). Ezek a lemezek CO-val vannak két helyen "megpöttyölve". Némelyik már nem tart igazán, de szorul még a csövön (simán odébb lehetett kalapálni), innen (is) lehetnek az eltérések.

                    Ahhoz, hogy mindezt nagy biztonsággal föllehessen térképezni, több "lux" hangtompítót meg kellene nézni, és mérni.
                    Click image for larger version

Name:	Lux dob hangtompito gyári méret.jpg
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	143085

                    Komment


                      Szaiasztok
                      Visszaterve a benzin minosegere,a heten kerult a kezembe egy motor ami nem allt sokat kb 1-1.5 evet uzemanyaggal teli tank sajnalom hogy amikor ki vettem a benzinpumpat arrol nem csinaltam kepet sem amikor szetszedtem .Ezek a kepek a benzinszintjelzorol ket napi aztatas gazolajba es egy par oras hideg zsiroldo stb. utanClick image for larger version

Name:	DSC_0348.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	143603Click image for larger version

Name:	DSC_0343.jpg
Views:	1
Size:	181.0 KB
ID:	143604Click image for larger version

Name:	DSC_0345.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	143605Click image for larger version

Name:	DSC_0351.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	143606A motor mentsegere irom hogy minden tovabbi szereles nelkul a benzinpumpa szetszedes a lerakodasok letakaritasa utanClick image for larger version

Name:	DSC_0340.jpg
Views:	1
Size:	183.0 KB
ID:	143607 (GYERTYA KIVETEL INJECTOR TAKARITAS stb. nelkul) indult es jar szepen mind a harom henger nem fustol stb.A benzin egyebkent aranysarga tiszta csak a szaga egy kicsit mas Megprobaltam csinaltam egy kis kevereket belole es tettem egy lancfureszbe jart vele csak nagyon fustolt.

                      Komment


                        Szervusztok!


                        Mindez a szerves adalékoktól van.A szerves anyagok bomlásra és kicsapódásokra hajlamosak,-egyszerűen megromlik a benzin.Sajnos nincs nagy különbség,a különféle nevezetű töltőállomások,prémium kategóriás termékei között sem,azok is tönkremennek,Magyarán szerves,mint a trágya.Volna még mondanivalóm,a tárgyban,de inkább majd a műhelyben magamban,ahol senki se hallja.

                        Moviszhoz!-megvettem már a Villányit,az idei Találkozóra,-remélem jössz,az erős paprikát ne felejtsd el hozni!

                        Üdvözlettel:Che

                        Komment


                          Szertenek ott lenni remelem eltudok menni meg azt is remelem hogy motorral .Nem is a jarmu a gond (veteran termeszetesen) mert az akad.Az ido ami sajnos kevesebb .

                          Komment


                            Kedves Movisz!

                            Amennyiben szeretnél itt lenni Keszin,-itt is leszel!Van még még hét hónap meg egy kicsi,azt már csak kibírjuk valahogy,ha kell még "pa dö dő"-ben is,addig csak meg lehet szervezni,a munkát,családot,szabadidőt,-szorítsd már ki valahogy azt a hétvégét!Az életem nehéz korszakát élem most,részben a saját hülyeségem és a bürokrácia miatt,-de ha csak lábbal előre ki nem visznek a házból én megyek,az biztos és mindenkivel szeretnék ismét találkozni és eltölteni egy kis időt,hogy lássam szépre öregszetek,vagy csúnyára.

                            Sokszor eszembe jut a mondásod,a "rontó ember"-ről,mert én most az vagyok a javából,-sajnos.

                            Baráti üdvözlettel:Che

                            Komment


                              Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Szervusztok!


                              Mindez a szerves adalékoktól van.A szerves anyagok bomlásra és kicsapódásokra hajlamosak,-egyszerűen megromlik a benzin.Sajnos nincs nagy különbség,a különféle nevezetű töltőállomások,prémium kategóriás termékei között sem,azok is tönkremennek,Magyarán szerves,mint a trágya.Volna még mondanivalóm,a tárgyban,de inkább majd a műhelyben magamban,ahol senki se hallja.

                              Moviszhoz!-megvettem már a Villányit,az idei Találkozóra,-remélem jössz,az erős paprikát ne felejtsd el hozni!

                              Üdvözlettel:Che

                              sziasztok

                              akkor jobb eltenni a járgányt üres tankkal? de akkor rozsdásodni kezd. nincs erre valami megnyugtató megoldás?

                              Komment


                                Szia Che
                                Sajnos nalam sok a mozgo egyseg az eletvitelemben es nem egyszeru kikalkulalni tobb honapra elore persze most ugy nezki hogy ott leszek. En arra gondolok hogy talan a gazolaj nem csinalja ezt lehet hogy azzal kellene foltolteni

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X