Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Dugattyúk, hengerek, lóerők

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    akkor jobb eltenni a járgányt üres tankkal?
    Szerintem attól függ mennyi időre teszed el. Mi például teli tankkal tesszük el a gépeket téli pihenőre. Hosszabb állásról nincs tapasztalatom.
    Erről a témáról épp a napokban beszélgettünk egy helybeli márkatárssal, ő leengedte a benzint télre,de én nem érettem egyet vele pont a rozsdásodás veszélye miatt. Ha meg is romlik a benzin (bár ennyi idő alatt szerintem nem) inkább karbipucolás mint tankpucolás.

    Komment


      Én 100-as benzint szoktam télre tenni minden gépbe, ami téli pihenőn van. Sokkal később "romlik" meg, és még könnyebben is indul az első indítás során .
      Utoljára szerkesztve a következő által: ici169; 2015 jan. 20, 12:54.

      Komment


        Pannónia hengerből ki lehet venni a perselyt?

        Komment


          Pannónia hengerből ki lehet venni a perselyt?
          Szia!

          A Pannóniáknak öntöttvas hengerük van, nincs külön persely. Az egész egyben lett kiöntve.

          Üdv.

          Komment


            Egy kis érdekesség:

            alapméretes használt eredeti Pannónia P12 dugattyú 232g
            utángyártott új alapméretes Ambika Pannónia dugattyú 246g

            ~5% tömegi eltérés, (a +2mm dugattyúszoknyát és a csapszegolajozófuratok hiányát figyelembe véve kevesebb ) tehát mondhatni megegyezik. Na majd kíváncsi leszek

            Komment


              A gyári tömegében is van szórás, 250 gramm fölött is mértem már. A főtengely meg ugyanaz, nem volt semmiféle grammra kiegyensúlyozás.

              Komment


                demeter
                A gyári tömegében is van szórás, 250 gramm fölött is mértem már. A főtengely meg ugyanaz, nem volt semmiféle grammra kiegyensúlyozás.
                ...Nem is beszélve arról, hogy vagy 2 (vagy talán 3) túlméretes dugó is volt 0,5 mm átmérő lépcsőkkel!
                Gyanítom az alapméret és az 1 mm-rel nagyobb átmérőjű túlméret sem azonos tömegű volt. Érdemes volna két ilyen dugót összehasonlítani, hogy mennyi a különbség!

                Komment


                  Ja, hát igen...de a Berta is készít 6. túlméretet is (71 mm), ha azt ugyanabból az öntvényből faragja, mint az alapméretet, az milyen lehet...?
                  Szerintem mondjuk 69 fölött nem is érdemes fúratni.

                  Komment


                    Ambika dugattyú.
                    Amikor még összeraktam a stiftek a helyükön voltak, és ellátták feladatukat, azóta használtam 2 hónapot, és párszáz km-t. Gyakorlatilag semmi nem volt tapasztalható, csak az elejétől fogva néha pici gyűrűhangja volt, de ezt betudtam annak, hogy még új, majd összekopik. Ma lehúzta ma hengert erre tessék.
                    Click image for larger version

Name:	SNC01397.jpg
Views:	1
Size:	185.4 KB
ID:	144707
                    Aki tud valami ötletet ossza meg legyen szives, hogy ugyan mi a tökömet kezdjek vele

                    Jelenleg az a tervem, hogy mivel be vannak esve a stiftek, így felmelegítem a dugattyút, kiszedem valahogy a stifteket, köszörülök nagyobbat, és beütöm őket.

                    Komment


                      mi a tökömet kezdjek vele
                      Bevált megoldás volt: 2-es réz pálca enyhén kúposra köszörülve az előzőleg átfúrt stift helyére passzosan beütve,majd belül a kilógó rész elhajlítva.

                      Komment


                        Ez a gyűrű ha így elkopott, mert feltételezem akadozott az ablakélekbe, a hengerben nem tett kárt vele?

                        - - - Updated - - -

                        Ja, a másik dolog, szerintem nem fogsz kapni megfelelő dugattyúgyűrűket hozzá, mert nincs elég mélyen beszúrva a gyűrűhorony az Ambika dugattyúban.

                        Komment


                          Nem tett kárt a hengerben szerencsére.
                          Megoldottam végül is, csak nem rézpálcával, hanem 2mm-es bicikliküllővel mert az volt
                          1,5mm fúróval átlöktem a stiftek helyét, a küllőből köszörültem, méretrevágtam, dugattyút felmelegítettem, küllőt beütöttem, mélyebbre picivel mint a dugattyú széle, belül elhajlítottam, alsó gyűrűt pedig cseréltem, volt itthon még az előző dugattyúszettről ami eredeti p12-es volt, azzal meg ez lett:
                          Click image for larger version

Name:	SNC01319.jpg
Views:	1
Size:	178.9 KB
ID:	144746

                          Komment


                            cocojumbo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            hanem 2mm-es bicikliküllővel mert az volt

                            .....na , most belevertél egy koporsószöget ..

                            Komment


                              Elnézve a dugattyút, olvasva az előzményeket, szomorú vagyok.
                              Ezt a silány minőséget még szerencsétlen egyhengeres Pannónia - a maga közel 14 lóerejével - sem viseli el.

                              És itt most nem csak a gyűrű stiftre gondolok...

                              Ovalitás-kúposság, hőtágulás optimalizálás, szilicium tartalom, még hírből se látott szegény dugattyú (de a készítője sem). Ezek hiánya mind látszik a képeken.
                              Nem tudom lehet-e kapni egyáltalán - garantáltan - megfelelő minőséget Pannóniához? (Berta-Ambika felejtős)

                              Komment


                                Tonybacsi
                                Nem tudom lehet-e kapni egyáltalán - garantáltan - megfelelő minőséget Pannóniához? (Berta-Ambika felejtős)
                                Az Ambikáról több helyen olvastam rosszakat, de a Berta sem jó? Az mégsem valami indiai sz@r, vagy valami no name kínai szutyok, nem?
                                (Azt értem, hogy ötven éve nehezebb volt betartani az anyagösszetétellel, megmunkálással kapcsolatos követelményeket az akkori technológiai színvonalon, meg a szocialista munkamorál mellett, de manapság sem?)

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X