Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Bár a fesz szabályzót még mindig nem sikerült életre kelteni, de ma elnéztem egy boltba hogy az eddigi MZ, Wartburg, Simson, Jawa, Suzuki, Honda... alkatrészek után legyen még egy típusidegen. Szóval vettem egy LADA foncsort bele.
    Be is építettem, tökéletesen passzol a gyári helyére. Bár a digitális műszeregység miatt, ami nagyobb mint a gyári óra, elég szűkös a hely. De azért bepasszíroztam

    A gyári:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150904_153908.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	147131
    Az új, H4-es égővel:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150904_155234.jpg
Views:	1
Size:	190.1 KB
ID:	147132
    A kettő egymás mellett:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150904_154341.jpg
Views:	1
Size:	191.2 KB
ID:	147133
    És beépítve:
    Click image for larger version

Name:	IMG_20150904_164457.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	147134


    Van benne E jel is, meg egy rakat ciril betű

    Komment


      #77
      Közben összedobtam egy ilyet:
      Click image for larger version

Name:	IMG_20150904_182743.jpg
Views:	1
Size:	188.7 KB
ID:	147135
      Előgyújtást belőttem 2mm-re, és szépen indult is első rúgásra a gép, valamint a gázra is szépen reagál.
      Legalább a gyújtás működik...

      Nem tudom mennyire látni, de van ott egy kék jel a lendkeréken:
      http://youtu.be/D-wEjju_RU0

      - - - Updated - - -

      Most nézem hogy a videót akkor csináltam amikor még nem volt jól beállítva. Na mindegy
      most a kék jel egybeesik a blokkon lévő jelzéssel.
      Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 szept. 04, 20:36.

      Komment


        #78
        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Közben összedobtam egy ilyet:
        [ATTACH=CONFIG]30234[/ATTACH]
        Előgyújtást belőttem 2mm-re, és szépen indult is első rúgásra a gép, valamint a gázra is szépen reagál.
        Legalább a gyújtás működik...

        Nem tudom mennyire látni, de van ott egy kék jel a lendkeréken:
        http://youtu.be/D-wEjju_RU0

        - - - Updated - - -

        Most nézem hogy a videót akkor csináltam amikor még nem volt jól beállítva. Na mindegy
        most a kék jel egybeesik a blokkon lévő jelzéssel.
        Szia, gratulálok. De lenne egy kérdésem. Mert látom az alaplapon a gerjesztő tekercset, gondolom, CDI gyújtásról van szó. Ez ok, de az impulzust a gyújtás pillanatában mi adja, vagy honnan veszed? Mert impulzus tekercset meg nem látok.
        Válasz előre is köszi.
        Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2015 szept. 05, 06:44.

        Komment


          #79
          nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia, gratulálok. De lenne egy kérdésem. Mert látom az alaplapon a gerjesztő tekercset, gondolom, CDI gyújtásról van szó. Ez ok, de az impulzust a gyújtás pillanatában mi adja, vagy honnan veszed? Mert impulzus tekercset meg nem látok.
          Válasz előre is köszi.
          Ez a tekercs adja a jelet is.
          Így fordulatonként 3 szikrát ad ha minden igaz.

          Komment


            #80
            Hú..... az akkor igen, három szikra van fordulatonként. Kitud pörögni rendesen, mert így egy 5 ezres fordulatból egyből lesz 15 ezer?

            Komment


              #81
              Hát, ha az a másik két szikra is olyan helyen lenne amikor van mit begyújtani akkor lehet

              Ennek a ketyerének a működéséhez nem igazán értek. Azt tudom hogy itt a jeladó és a gerjesztő tekercs az egy. Józan paraszti ésszel azt logikáztam ki hogy polaritásváltáskor ad egy jelet. A lendkerékben 6db mágnes van, az 3 pólusváltás/fordulat.
              Ebből a három szikrából valamelyiket belövöm a megfelelő helyre. Az szépe gyújt, a többi meg le van sz..va

              A fordulatra visszakanyarodva:
              mivel itt nincs megszakító, sőt, semmilyen mozgó alkatrész (a gyújtást nézve persze) se fordulatszám határoló így a gyújtáson már nem fog múlni a fordulat. Bár ettől függetlenül kétlem hogy tud majd 10000-et forogni De még csak 7-et sem.

              Komment


                #82
                Kicsit elbeszéltünk egymás mellet. A lényeg az hogy ha 5 ezret fordul a motor és egy fordulat alatt 3 szikra van, az 15 ezres fordulatnak felel meg. Mert a gerjesztő tekercsnek egy fordulat alatt háromszor kell feltölteni a kondenzátort és háromszor kisütni, így szikra energiád csak harmad annyi lesz ami meggyújtja a keveréket (a 2 szikra meddő a háromból), mint mondjuk egy elektronikus Simson-nál (ami csak mint tudjuk csak 50cm3 nem 250cm3!!).
                Szóval nem tudom érdemes e így pazarolni azt a "drága energiát" egy impulzus tekercs helyett.

                Komment


                  #83
                  nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kicsit elbeszéltünk egymás mellet. A lényeg az hogy ha 5 ezret fordul a motor és egy fordulat alatt 3 szikra van, az 15 ezres fordulatnak felel meg. Mert a gerjesztő tekercsnek egy fordulat alatt háromszor kell feltölteni a kondenzátort és háromszor kisütni, így szikra energiád csak harmad annyi lesz ami meggyújtja a keveréket (a 2 szikra meddő a háromból), mint mondjuk egy elektronikus Simson-nál (ami csak mint tudjuk csak 50cm3 nem 250cm3!!).
                  Szóval nem tudom érdemes e így pazarolni azt a "drága energiát" egy impulzus tekercs helyett.
                  Igen. igazad van.
                  Hát, az szinte biztos hogy erősebb szikrát lehetne kihozni egy jeladós rendszerből. De ez is erősebbnek tűnik a gyáritól. Csak kézzel átforgatva is jóval erősebb szikrát ad mint a gyári rendszer, szóval egyenlőre marad ez.
                  Most, hogy a gyújtást nagyjából belőttem pöccre indul a gép. Még szebben mint az előző gyújtásával(főleg hogy a kétszer ragadt henger miatt a vége felé már elég keservesen indult)
                  Aztán a jövő még bármit hozhat, az én motorom sosem lesz kész, szóval még bármi megeshet az elektromos rendszerével

                  Komment


                    #84
                    Ma foglalkoztam egy kicsit a motorral is. Az elcseszett tekercseken kicsit alakítottam(az egyikről letekertem egy sort, kiszedtem a kivezetéseket és visszatekertem, A másik kivezetéseiből vágtam és reszeltem egy kicsit,így az pont elfért a gyári alaplapon). Ráraktam a CDI tekercsét is, aztán próba. Persze az eredmény ugyan az mint az egyedi alaplappal...

                    Ez után a régi alaplapról leszedtem a gyári világító tekercseket és azokkal összeraktam, indítom és meglepetésemre a 12V 60/55W-os H4-es izzó már alapjáraton olyan fényt ad mint a gyári izzó akkor ha pörgetem a motort...

                    Szóval egyenlőre nem foglalkozok ezzel a projekttel, a sok-sok plusz kábelt a motorban meghagyom, de összerakom így.
                    A zener diódás túlfesz védőmet átalakítom 12V-ra, az aksi töltésére meg még kitalálok valamit. bár lehet hogy bírni fogja a gyári töltőtekercs is az eddigi rendszerrel. Ezt majd még meglátom. De legvégső esetben rákötöm azt is a világítás rendszerére.


                    És reménykedek abban hogy lesz még az éven olyan idő hogy tudjam járatni egy kicsit a gépet. Szegénynek már az egész kipufogórendszeréből ömlik az olaj, annyit járt már alapjáraton beállítatlan gyújtással.
                    Aztán télen henger le és felmérem a két nyári ragadás okozta károkat, meg lehet hogy eloxálom a dugattyút

                    Komment


                      #85
                      Ma megjött az íbéjről rendelt 35/35W-os H4-es égő, szóval amint az idő engedi megyek egy kört estefelé is. Kíváncsi vagyok hogy mit tud majd ezzel.

                      Komment


                        #86
                        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ma megjött az íbéjről
                        az enyím meg még nem

                        Komment


                          #87
                          Ma megjött az íbéjről rendelt 35/35W-os H4-es égő, szóval amint az idő engedi megyek egy kört estefelé is. Kíváncsi vagyok hogy mit tud majd ezzel.
                          Hát igen tegnapelőtt a kiskollegám simsonjába vett 35/35-os izzót és csak pilácsol kédem miért nem a gyárit vette erre ezt adták hozzá 12 v-os.A srác tekercseltetni akart 12v-re,mondom,izé mi lenne a használt igőből bepróbálsz egyet?....Ja!
                          Adtam neki egy 6v 15/15-öst másnap jön vigyorogva sose virított igy..............

                          Visszatérve próbáltad már 25/25w -s izzóval a pannoniát minden átalakítás nélkül? szerintem sokan meglepődnének,normálisan világit normális tempóval.................És ennyi!!
                          Te voltál a reménységem,de sajnos nem járod végig az általad megkezdett utat,mindig másba kezdel !!!
                          Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 márc. 01, 17:48.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #88
                            Ezen már kicsit túl vagyunk.
                            http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...28/index6.html

                            Ha kisebb teljesítményűt teszel bele, kivágja a hátsót, vagy önmagát, mivel nincs rajta fesszabályzó és megszalad.
                            Nekem meg van tekerve vastagabb dróttal (találtam egy ilyen alaplapot a hagyatékban) 12V35/35 wattot megégette.
                            Simán vinni fogja a H4 12V 50/55 wattot.

                            Komment


                              #89
                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Hát igen tegnapelőtt a kiskollegám simsonjába vett 35/35-os izzót és csak pilácsol kédem miért nem a gyárit vette erre ezt adták hozzá 12 v-os.A srác tekercseltetni akart 12v-re,mondom,izé mi lenne a használt igőből bepróbálsz egyet?....Ja!
                              Adtam neki egy 6v 15/15-öst másnap jön vigyorogva sose virított igy..............

                              Visszatérve próbáltad már 25/25w -s izzóval a pannoniát minden átalakítás nélkül? szerintem sokan meglepődnének,normálisan világit normális tempóval.................És ennyi!!
                              Te voltál a reménységem,de sajnos nem járod végig az általad megkezdett utat,mindig másba kezdel !!!
                              25/25-ös aszem volt régen, de kisütötte aztán 35/35-ös került bele. Azzal sem volt rossz fénye a LEDesítés után, de azért alacsony fordulaton keveselltem.

                              Még vannak terveim ezzel a rendszerrel, pl egy jó fesszabályzó bele, valamint egy picit módosítani akarom a tekercseket is.
                              De ezeket majd egyszer.
                              Eljött az a határ hogy annyit sz0ptam ezzel hogy inkább összelapátoltam valami működőképeset aztán egyenlőre pihentetem a dolgot. Egyszer meg majdcsak előveszem a dobozt ami tele van gyújtásos lomokkal(több az egyedi gyújtásalkatrészem mint a gyári...), kiöntöm a pankra aztán nekiesek.

                              - - - Updated - - -

                              bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Simán vinni fogja a H4 12V 50/55 wattot.
                              Fordulaton biztosan, csak akkor lesz gond ha épp egy jó szar úton elkezdsz csorogni le a dombon.
                              Persze este, aztán, mivel a szemed dombon fel hozzászokott a fényhez hitrelén nem látsz majd semmit. Ami elég szar dolog tud lenni. (persze, alacsony fokozat és dombon lefelé is húzni neki hogy lássunk. Közbe meg fékezni ha nagyon szar az út...)

                              Komment


                                #90
                                Ezen már kicsit túl vagyunk.
                                Ez igaz,viszont még toporgunk!!!!!!
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X