Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia modernizálás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Én Zircen láttam ilyet Wittmann Pista bácsinál ...
    Ő az, én is Rá gondoltam, de Pápa vagy Zirc, szinte ugyanaz
    zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    ha van végre egy olyan összeállításod ami jól megy , majd nem húzod neki ...
    Megvan a veszélye, egy próbát azért megér
    sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ha készen lesz az új projekt akkor viszont mivel meglepetés Pannonia lesz belőle és 90-95 környékén lesz használva kell a jó minőségű és jól kiegyensúlyozott főtengely, hogy nem kelljen minden túra után cserélni- javítani mert csak ekkor fog örömet és nem állandó bosszúságot okozni.
    Igen, a tartósság az nem árt. Eddig a gyáriban kb 500 km lehet a felújítás óta, jövőre a hosszabb tesztelésre is sor kerül.

    Komment


      Emberek ! Mi van ? nagy a csend , most belecsapunk -vagy nem ?

      Komment


        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        most belecsapunk -vagy nem ?
        Én benne vagyok.......................

        Komment


          Pontokba gyűjtve össze kell írni a követelményeket!Nem a gyártást akarjuk újraindítani hanem a hengert ,használhatóvá,csereszabattossá,tuningolhatóvá tenni:költséghatékonyan!!!!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            Engem is érdekel, benne vagyok.

            Komment


              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pontokba gyűjtve össze kell írni a követelményeket!Nem a gyártást akarjuk újraindítani hanem a hengert ,használhatóvá,csereszabattossá,tuningolhatóvá tenni:költséghatékonyan!!!!
              Vashenger, vagy aluhenger?

              Osztott kipufogónyílással a henger paláston, vagy egy nyílással?

              Ha egy nyílásos - két könyökkel (lásd P11) , - vagy egy könyökkel?

              Porlasztó torok átmérő maradjon?

              Szívótorok (hattyúnyak) maradjon?

              Az átömlők módosításához (mondjuk több felömlő, vagy csatorna bővítés) a blokk feleket is át kéne "faragni". Ez már nem henger téma.

              Először ezeket kell (ene) tisztázni!

              ....szerintem...

              Komment


                Tonybacsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                Vashenger, vagy aluhenger?

                Osztott kipufogónyílással a henger paláston, vagy egy nyílással?

                Ha egy nyílásos - két könyökkel (lásd P11) , - vagy egy könyökkel?

                Porlasztó torok átmérő maradjon?

                Szívótorok (hattyúnyak) maradjon?

                Az átömlők módosításához (mondjuk több felömlő, vagy csatorna bővítés) a blokk feleket is át kéne "faragni". Ez már nem henger téma.

                Először ezeket kell (ene) tisztázni!

                ....szerintem...
                Szerintem:
                Paláston egy nyílás(kivéve ha a nálam okosabbak azt mondják hogy nem ),
                Mindenképp két könyök, nagyjából a gyári helyén hogy a gyári kipufogókkal is működhessen (persze belső menetes, amibe mehet egy acél közdarab).
                Torok átmérő pár mm-el lehet nagyobb. Erre ha gyári karbi is kerül nem befolyásolja negatívan a gázáramlást.
                Hattyúnyak marad, ha valakinek nem jó akkor azt a részt kimarja és rak a helyére egy betétet.
                +átömlők belefaragásához szerintem érdemes lehet hagyni helyet az öntvényben, aztán ha valaki akar bele annak lesz hova faragni.

                Valamint, mivel a kupufogók a gyári helyen lennének, és hengerfejet sem kellene csinálni hozzá, a hengert a blokkhoz és a hengerfejet a hengerhez külön csavarok rögzítenék.
                (a miért kérdés feltevése előtt nézzetek meg egy Pannónia hengert. A hengertalp és a hengerfej csavarjai nincsenek egy vonalban, de a hengertalp első tartócsavarjai és a kipufogók igen...)

                Komment


                  Szerintem : aluhenger , autentikus forma , saját hengerfej ( ha kell meg lehet betétezni ) , két kipufogó ( belső menettel ) , szívótorok talpas ( bármivé lehessen alakítani saját igény szerint ) , felömlő marad ( de maradjon mellette hús a tuningolóknak ) ...?????

                  Komment



                    Lehet hogy túl sok közöm nincs az egészhez ... de a véleményem leírom , ha nem gáz ???????????

                    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Torok átmérő pár mm-el lehet nagyobb. Erre ha gyári karbi is kerül nem befolyásolja negatívan a gázáramlást.
                    Hattyúnyak marad, ha valakinek nem jó akkor azt a részt kimarja és rak a helyére egy betétet.
                    Hogy ??? Minek a hattyúnyak ... Az egész henger leghátrányosabb része ... Akkor tedd fel a gyárit ... Vagy nem tudod eldönteni hogy mit akarsz ???? Nem arról volt szó,hogy egy gyári hengert csináltok alu hűtőbordákkal ...

                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szerintem : aluhenger , autentikus forma , saját hengerfej ( ha kell meg lehet betétezni ) , két kipufogó ( belső menettel ) , szívótorok talpas ( bármivé lehessen alakítani saját igény szerint ) , felömlő marad ( de maradjon mellette hús a tuningolóknak ) ...?????
                    Ez OK , de melyik ... P10 Vs T5-P12 ????

                    Szerintem :

                    -P10 formáció
                    -Középgyertyás hengerfej ,- akár gyári is - módosított sűrítőtér kialakítású hengerfej betéttel . Sűrítési arány: ~1/10-1/11, szimpla 98-hoz
                    -Alu hűtőborda(bordaszám?) felül vállas, modifikált gömbgrafitos ÖV. henger perselyel , alfer verzióban . (szerintem a Belkord csinál nyerset ..)
                    -Két kipufogó (bár nehezen kialakítható az ideális kipufogó...) , de egy kipufogó nyílás , vagyis "Y"-ba ágaztatva ...
                    -Amennyire lehet egyenes szívó csatorna , max 20 ° -ban döntött flajsni-síkkal... KB 30 mm belépő nyíláshoz kialakítva
                    -2+2 segédfelömlős henger , mint az ETZ250 -nél ... (nem a nagy fordulat , hanem a jobb hatásfok miatt...)
                    -Henger lefogó tőcsavarok a hengerfejen is átmenőek , ne deformálódjon a hengertalp ...
                    -Kipufogó csabai féle ... (ha nem túl nagy kiadás ) ?
                    -Hűtőbordák "megszaggatva" hogy hőtáguláskor ne működjenek abroncsként ...
                    -Vezérlési szögek ??? (K172 , Sz160, F130 ????)
                    -Főtengely ????, Hajtókarhossz ??? Felül tűgörgő? Sonkaátmérő?
                    -Dugattyú???



                    Komment


                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      -Főtengely ????, Hajtókarhossz ??? Felül tűgörgő? Sonkaátmérő?
                      -Dugattyú???
                      Marad.

                      Hengertömb alakja:P-10-nagybordás(Akinek ez nem felel meg faragva,az úgyis marad a gyárinál,mivel NEM is lehet teljesen-eggyező kinézetű),alu-öntvény kritikus helyeken vastagítva"hűtőbordák megszaggatva"(az erősítések,tőcsavar torok,felömlők,miatt:valószínűleg egyel kevesebb borda fér el),bepréselt öntvényhüvely.

                      A hattyúnyak hossz csökkentésére javaslok egy ablakolást a gyári méretű,dugattyú palástjába középre vagy kettéágaztatva (JAWA)

                      Tudom mindenki tökéleteset szeretne:én csak megbízhatóbb és"reszelhető"megoldást akarok!

                      Örülök,hogy zahi rákattant a témára:ő legalább konkrét dolgot feszeget,remélem ez így is marad !Támogatom az egykilépős y-torkot egyszerűbbnek látom.
                      A felömlők elhelyezését,vezérlési szögét szintén rád-testálnám,Úgy érzem:neked ez gyerekjáték!

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Henger lefogó tőcsavarok a hengerfejen is átmenőek , ne deformálódjon a hengertalp ...
                      Nem egyezik az alsó és felső furat,emiatt talpvastagítás.

                      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Főtengely ????, Hajtókarhossz ??? Felül tűgörgő? Sonkaátmérő?
                      -Dugattyú???
                      Főtengelyhez minden kapható! Ki ki vérmérséklete szerint,Wartburg,Kawasaki,vagy gyári,utángyártott...megoldást választhat!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Hogy ??? Minek a hattyúnyak ... Az egész henger leghátrányosabb része ... Akkor tedd fel a gyárit ... Vagy nem tudod eldönteni hogy mit akarsz ???? Nem arról volt szó,hogy egy gyári hengert csináltok alu hűtőbordákkal ...
                        Jó, mehet a hattyúnyak, csak a karbi is kb a gyári helyen legyen.
                        Annyira nem értek hozzá, de ha az a dugattyú ablakolásával megoldható akkor az is jó.

                        Komment


                          heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Jó, mehet a hattyúnyak, csak a karbi is kb a gyári helyen legyen.
                          Annyira nem értek hozzá, de ha az a dugattyú ablakolásával megoldható akkor az is jó.
                          Na ez annyira kusza hogy nem tudom követni .
                          Ha valamit ki akarsz hozni belőle , rövidebb , egyenes szívótorok kell , nem gyári .....
                          Ablakolt dugó ? Akkor reed szelepet (membránt) akarnál ??? Annak az a lényege minél közelebb kerüljön a dugókoz , hiszen ha nem , csak az elősűrítő tér növekszik meg betyárosan !

                          Attached Files
                          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 17, 10:46.

                          Komment


                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A hattyúnyak hossz csökkentésére javaslok egy ablakolást a gyári méretű,dugattyú palástjába középre vagy kettéágaztatva (JAWA)
                            Reed szelep ???? Mi vezérli akkor a szívást ??? Az aztán nem lesz gyári kinézetű ... Ezek a gyári értékek kb....
                            Attached Files
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2017 nov. 17, 10:53.

                            Komment


                              mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem egyezik az alsó és felső furat,emiatt talpvastagítás.
                              Ez igaz , de az alu henger anyagában kevésbé merev ,így a hengertalpat félő megemelné sűrítéskor . Trabant is elkövette soxor , pedig ott azért vaskosabb a perem , és gyengusz a motor ...( 1/7.8 a sűrítés) , hüvelyre öntött a henger , talán centrifugál eljárással , vagy présöntve , amire gondolom itt nincs mód ! (kokilla gyártás költsége , prés , vagy vacuum öntő berendezés hiánya , speckó anyagminőség ). A variált trabant motorokokon is minimumvastagabb csavart tettek , és ott nem volt szívótorok a hengeren ... .

                              Komment


                                Mindenre van mód - tessek a pénztárhoz fáradni ...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X