Ma voltam egy közeli talin,a nagy-fékdobos kerekeim kezdenek dolgozni,kezd összecsiszolódni igaz a kar az alus más az áttétel ,rá kell fogni ,de lassít rendesen ez a pancsihoz elég.Nem értem miért kicsinyítették le....?! A motor mint az istenverés remeg,dohog,a váltó patent,kuplung finom ...viszont megy rendesen.A piros pókhálós az enyém,szeretem a bazárt a gépemen....
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia modernizálás!
Collapse
X
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseebből nem lesz semmit amíg a féklapba nem csinálom meg a tengelyeknek a teflon perselyeket. Ha azok megvannak akkor újra kipróbálom hogy mit lehet kihozni belőle.
Inkább öntöttvas , vagy acél vállasperselyekkel csináld (gondolom betét-edzett a fékkulcs)a műanyag mindig enged nyúlós szorulós lesz ... , és a tengely furatába is egy vállas acélpersely belülről (hogy a keréktengelyen ne billenjen meg a féklap ) , amit a két fékkulcs furatának ütőkéssel történő kialakításakor bázisként tudsz használni . Ne illeszd túl szorosra (0,01-0,02) , inkább ragaszd bele . A tengelyfurathoz a bázist a féklap legnagyobb átmérőjén ki tudod alakítani úgy , hogy a régi tengelyfuranál fogva feltűzöd egy szoros csapra , és letisztázod a peremnél ...
Ha a kulcsok nem szorulnak nem lógnak ,és minden párhuzamos meg merőleges , a mozgó helyeken van kenőanyag ... új rugókkal nem szorulhat semmi ! A féklap-kitámasztásod OK ? Nem feszíti félre meghúzáskor az egész rendszert ? A pofák a helyükön méretre esztergálva ?
Első körben próbálj meg a bowdenra még egy plusz visszanyomó rugót tenni a fékkar és a bowdenház rögzítő csap közé , mint a kézifék köteleken is van az autóknál . Hátha segít az alaphelyzetbe állítani a rendszert .
- 4 likes
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Inkább öntöttvas , vagy acél vállasperselyekkel csináld (gondolom betét-edzett a fékkulcs)a műanyag mindig enged nyúlós szorulós lesz ... , és a tengely furatába is egy vállas acélpersely belülről (hogy a keréktengelyen ne billenjen meg a féklap ) , amit a két fékkulcs furatának ütőkéssel történő kialakításakor bázisként tudsz használni . Ne illeszd túl szorosra (0,01-0,02) , inkább ragaszd bele . A tengelyfurathoz a bázist a féklap legnagyobb átmérőjén ki tudod alakítani úgy , hogy a régi tengelyfuranál fogva feltűzöd egy szoros csapra , és letisztázod a peremnél ...
Ha a kulcsok nem szorulnak nem lógnak ,és minden párhuzamos meg merőleges , a mozgó helyeken van kenőanyag ... új rugókkal nem szorulhat semmi ! A féklap-kitámasztásod OK ? Nem feszíti félre meghúzáskor az egész rendszert ? A pofák a helyükön méretre esztergálva ?
Első körben próbálj meg a bowdenra még egy plusz visszanyomó rugót tenni a fékkar és a bowdenház rögzítő csap közé , mint a kézifék köteleken is van az autóknál . Hátha segít az alaphelyzetbe állítani a rendszert .
Tengely furatba persely nem rossz ötlet. A kitudja mennyire deformálódott gyárinál biztosan jobb.
Féklap kitámasztás nem volt túl szoros. De még lazábbra faragtam. A fékpofákat viszont nem ezen a féklapon esztergáltam méretre, de szétszedve teljesen egyenletesen voltak rajta a fogásnyomok. Szóval fogott körbe.
Rugó van
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAzért gondoltam a teflonra mert abból lehet kapni megfelelő átmérőjű, 1mm falú csövet. jobban nem fúrnám fel mert akkor nagyon elvékonyodik az alu öntvény, ami megint nem jó...
Kérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,egy tipp az MPM-10 kisgép kuplung-rugója kúpos és csinos.A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA fékkulcsok elég jó anyagból vannak.
A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni.
"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha van lehetőséged edzesd le
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,egy tipp az MPM-10 kisgép kuplung-rugója kúpos és csinos.A másik megoldás az ollórugó amit a kar alá lehetne beszerelni.
Aztán ha majd beválik a szerkezet akkor jöhet az esztétikai finomítás. Addig nem látom értelmét még arra is költeni ha lehet hogy a végén a padláson végzi az egész.
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA fékkulcsok elég jó anyagból vannak. Nincs szükség még edzésre (a gyári se volt betét edzett. Ráadásul még az anyaga is szar)
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésejobban nem fúrnám fel mert akkor nagyon elvékonyodik az alu öntvény, ami megint nem jó...
Tengely furatba persely nem rossz ötlet. A kitudja mennyire deformálódott gyárinál biztosan jobb.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFéklap kitámasztás nem volt túl szoros. De még lazábbra faragtam.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA fékpofákat viszont nem ezen a féklapon esztergáltam méretre, de szétszedve teljesen egyenletesen voltak rajta a fogásnyomok. Szóval fogott körbe.
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKérlek ne sértődj meg,de az a rugó ronda,a bovdenre keress egy nyomórugót,
Még egyszer arra kérlek , meg ne sértődj a felvetéseim miatt , nem a bántó szándék vezérelt . Csak pár módosítási javaslattal próbáltam meg élni a jobb féked érdekében ....
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése16MnCr5 Indukciós eddzéssel megy..
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA Jawának is olyanjai vannak, az lessz a jó megoldás.
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSoha sincs elég jó anyag . ( acélról beszélünk ...) , igen a gyári sem volt betét-edzett , ezért is egy rakás sz@r ! A tengely rész kúposra és oválisra kopva , a kulcs lapjának kiemelő éle összevissza .... feszül minden irányból , nem csak fordul . Ezt te megperselyezed teflonnal , még rosszabb lesz ! Nyúlni , mállani mászkálni fog az egész , és nem lesz fékhatás. Hidd el , még az 1mm falvastagságú acél persely is jobb , mint a műanyag . a kulcsok hajlítással párosult nyírásnak vannak kitéve (szerintem ...), fékezéskor be szorulhat a műa.perselybe. nem véletlenül írtam vállasperselyt mégpedig belülről , így a kulcs lapolt része alatti perem fel tud feküdni rá . (ja és hézagolni,- pédául méretre esztergált bronzalátéttel - kívül a fékkar alatt hosszírányban , nem a gyári gumi vacakkal összerakni)
(először legyen üzemkész marógép. Aztán legyen hozzá körasztal...)
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMiért nem használtál hátsó féklaphoz a sárvédőtartóhoz , húzó irányba támasztó rudat , vagy pálcát (pl : 8-as , vagy 10-es rúgvégcsapággyal a végén , hogy ne feszítse félre a lapot...) , mint a TS MZ első fékjénél.
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem akkor sem lesz olyan mintha a hozzávalón ejtetted volna meg a műveletet.
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen , én is erre kérlek ... , de valóban , inkább csavargass fel a bowdensodronyra egy kézifékkötél nyomórugót , ami éppen annyira erős , hogy visszaállítja alap helyzetbe a rendszert .
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA segédkarokat - már megbocsáss - de csinálhattad volna kicsit .. hogy is mondjam .... kecsesebbre ...
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA két segédkart összekötő rúd, toló irányban is rögzített a forgócsapon ?
Na de a lényeg. A gyári fékem se kifejezetten szar. Az is fog. (csak nem eléggé ) szóval ez nem sürgős. Ami fontosabb az a karbi.
(na meg a két kieg. lámpa a bukóra. Mert így este csak olyan fénye van mint egy jobb autónak )
- 1 like
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSajnos nem tudtam venni balos menetfúrót és metszőt.
Én néhány gép áráért egész életemben minden kitalált alkatrészt elkészítettem volna.....Mások is akik nem tudtak alkalmazkodni alkoholisták lettek !!!
Ami elkészíthető az csak a hanyagság,lustaság miatt nem készülhet el(mert mást fontosabbnak vélünk).
Emiatt csak miattunk,nem lehet megfelelő..!!!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz a lemez ugye egyben a bovdentartó is. Ez is egy probléma egyébként. Ha a féklap kicsit kottyan akkor már a bovden beállítása elmászik. Mondjuk ettől még be lehet állítani, csak nagyobb lesz a holtjáték..
Kotyogás ... "azt a tyúk csinálja , játékos meg a f@..m " mondta a mesterem , majd elmerült a laza illesztésben ... Nem kell laza legyen , csak ne feszüljön félre az egész . Ezért javasoltam a húzó irányú beállós kitámasztást , ami "kottyanás" mentes .
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevan is 2 garnitúra szűz fékpofám hozzá (vagy 5-6mm-es ferodollal) Csak idő nem volt. Így is péntek este fél 11-kor mentem az utolsó próbakört amikor már azt mondtam hogy ezzel így már azért elmegyek a találkozóra. De a karbi még nincs beállítva.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMint mondtam ilyesmire majd akkor fogok költeni ha a rendszer beválik és működik. Addig nem érdekel nek az ilyen esztétikai dolgok.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFormailag olyanok mint a gyári. Annyi hogy az egyik hosszabb. A felsőn meg ott a rugónak az akasztó. Nekem jó a gyári forma (csak persze savállóból)heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésezahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A két segédkart összekötő rúd, toló irányban is rögzített a forgócsapon ?
Nem. Sajnos nem tudtam venni balos menetfúrót és metszőt. Szóval még ez is a jövő dolga lesz. (mert szerintem úgy lenne az igazi ha az egyik végén balos a másikon jobbos menet lenne)
Szerintem nem is kell ... szimpla jobbossal is megoldható az állítási lehetőség . A szekunder segédkar forgócsapjába (diójába) menetet fúrsz , a rudat ebbe tekered bele , és kontrázod . a primer segédkar forgócsapját pedig előtte és utána lévő hosszított anyával fixálhatod , a párhuzamosságot úgyis elég egyszer belőni .
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa de a lényeg. A gyári fékem se kifejezetten szar. Az is fog. (csak nem eléggé ) szóval ez nem sürgős.
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmi fontosabb az a karbi.
(na meg a két kieg. lámpa a bukóra. Mert így este csak olyan fénye van mint egy jobb autónak )
(még egyszer nehogy megsértődj , nem bántani akarlak csak leírtam ami eszembe jutott , sőt inkább biztatlak hogy éld ki a kreativitásod , de azokon a buktatókon már ne kelljen végigmenned , amit más már elszenvedett )
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn néhány gép áráért egész életemben minden kitalált alkatrészt elkészítettem volna.....Mások is akik nem tudtak alkalmazkodni alkoholisták lettek !!!
- 1 like
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkinek esztergálya van annak nem lehet gond:a balos,jobbos,ritka,sűrű menet:
Na meg nem túl meglepő módon akkora furat késem sincs. Nemhogy furat menet kés Ja, és nem, nem fogok köszörülni Bár az még talán menne is. De inkább nem kűzdök vele.
Tudod fúrószárból is a 4-es felett még csak-csak elköszörülgetem. De alatta már bajos. 2,5-ös és az alattinak ha kimegy az éle akkor kuka. Azzal már nem tudok mit kezdeni...
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEl lehet forgatni azt a féklapot bármilyen irányba .
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésePl az Ural bowdenházába talán, a 2,5 -ös sodrony is belefér
Az egész gépre vettem teflonos bovdeneket. Kuplung és gyári első fék: Valami Vespa, szép, szürke házas (méterre adják). Természetesen négyszög anyagból van tekerve a ház, ezek 1,9-esek(köszörült a bovdenhuzal is persze). A kétkulcsos első fékre meg APE car-hoz való fékbovden (szintén méterre). Ez 2,5-ös. Négyszög anyagból, teflonos...
Gázbovden bicajhoz való fékbovden. Az is teflonos külső és köszörült, rozsdamentes acél belső....
Még a hátsó fék van hátra. De azt rozsdamentes bovdenhuzallal akarom csinálni (azt meg még nem találtam 2,5-ösben)
Azért ennél alább nem adom
Persze jól beolajozva a gyári is jó. De ha az ember poros úton is használja a gépet akkor baszhatja az olajozást. Akkor lehet havonta kiszedni a bovdent, kimosni féktisztítóval és újra olajazni hogy szépen járjon...
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJaaa , csak attól még ugyanolyan sz@r maradt a fék , a karbi tuti beállításától meg nem lehet megállni . Na melyik a fontosabb ? Ne dobáld össze , dolgozd ki , mert nem az én életemről van szó ...
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem is költekezésnek gondoltam , csak Pl: egy autószerelő műhelyből elkérni egy kidobott berohadt lada kézifékkötelet , amit elvágva ingyen , és egyszerűen hozzájutsz a rugóhoz amit a sodronyra csak fel kell tekergetned , és még esztétikus is ." Amúgy meg a te dógod "
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA mechanikus áttételt megváltoztattad ? (már hogy az egyik, - gondolom a fő fékkar - hosszabb .)
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzerintem nem is kell ... szimpla jobbossal is megoldható az állítási lehetőség .
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor ez egy paradoxon ...
Előre a legpuhább ferodolt rakatom a pofákra. Hátra meg egy jóval keményebbet. Így a hátsó sokáig bírja(de bőven elég a fékhatás) az első meg jó ha kibír egy szezont. De legalább fog is valamennyire. Persze a fékhatás max akkor lesz elég ha első kerékre lehet állni a géppel (mondjuk a bicajommal könnyedén első kerékre lehet állni. De mégis vettem rá egy nagyobb féktárcsát Mondjuk azon a hidraulikus tárcsafék valahogy fényévekkel modernebb mint a Pannónia féke )
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseJééézusom .
Komment
-
heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNa persze, tudod ki fog M6-os balos menetet esztergálni FURATBA! Nem vagyok én annyira elvetemült"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
Komment