Ha már VAPE gyújtás...
Kérdezném a tisztelt fórumtársaktól, használt-e már valaki elektronikus fordulatszámmérőt VAPE gyújtású motorban?
Nekem (egyenlőre) nem jött össze a kéthengeresen!
Egy normál - gépkocsiban is használatos négyhengeres négyüteműhöz való - elektronikus fordulatszámmérő lett volna a "kiszemelt áldozat", diagnosztikai céllal (saját autómban volt valaha, máig tökéletesen működik).
Az A69R-26 típusú elektronika van fönt a gépen.
A probléma a következő:
Értelemszerűen a jeladó tekercs kivezetést vettem célba, mint impulzus jeladót, tehát a kívánalmaimnak tökéletesen megfelelt volna.
(a jeladóból egy darab van, - és mint már tudjuk - egyszerre szikráznak a gyertyák, ebből az következik, hogy egy főtengely fordulatra két impulzust ad a jeladó, pont úgy mint a négyhengeres négyüteműnél, tehát elvileg a forimérőnek jónak kell lennie)
De!
A jeladó tekercsről nem működik, - szerintem - nem ad elég nagy jelet a forimérőnek (erre még nem mértem rá, mennyi az annyi).
A gyújtótrafóba öt vezeték megy be. Gondolom ebben van a CDI is. Annak meg kell egy fordulatszámmal arányos impulzus is. No, ezt meg is találtam (egy piros vezeték). Ha erre kötöm a forimérő bemenetét a mutató mutat fordulatszámmal arányos értéket, de igen távol áll a valóstól. Gyakorlatilag alapjárati fordulaton 5 ezer körüli az érték.
(szerencsére van egy átkapcsoló a forimérő hátulján: 3/6 henger,, vagy 2/4henger, így ki tudtam próbálni mindkét állásban, de egyikben sem mutat jól)
Valahogy nem annyi az annyi!
Lehet csak a VEPE "trükközik" valamit, de nekem ez nem tiszta.
Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, kérem ne hagyja magában.
Kérdezném a tisztelt fórumtársaktól, használt-e már valaki elektronikus fordulatszámmérőt VAPE gyújtású motorban?
Nekem (egyenlőre) nem jött össze a kéthengeresen!
Egy normál - gépkocsiban is használatos négyhengeres négyüteműhöz való - elektronikus fordulatszámmérő lett volna a "kiszemelt áldozat", diagnosztikai céllal (saját autómban volt valaha, máig tökéletesen működik).
Az A69R-26 típusú elektronika van fönt a gépen.
A probléma a következő:
Értelemszerűen a jeladó tekercs kivezetést vettem célba, mint impulzus jeladót, tehát a kívánalmaimnak tökéletesen megfelelt volna.
(a jeladóból egy darab van, - és mint már tudjuk - egyszerre szikráznak a gyertyák, ebből az következik, hogy egy főtengely fordulatra két impulzust ad a jeladó, pont úgy mint a négyhengeres négyüteműnél, tehát elvileg a forimérőnek jónak kell lennie)
De!
A jeladó tekercsről nem működik, - szerintem - nem ad elég nagy jelet a forimérőnek (erre még nem mértem rá, mennyi az annyi).
A gyújtótrafóba öt vezeték megy be. Gondolom ebben van a CDI is. Annak meg kell egy fordulatszámmal arányos impulzus is. No, ezt meg is találtam (egy piros vezeték). Ha erre kötöm a forimérő bemenetét a mutató mutat fordulatszámmal arányos értéket, de igen távol áll a valóstól. Gyakorlatilag alapjárati fordulaton 5 ezer körüli az érték.
(szerencsére van egy átkapcsoló a forimérő hátulján: 3/6 henger,, vagy 2/4henger, így ki tudtam próbálni mindkét állásban, de egyikben sem mutat jól)
Valahogy nem annyi az annyi!
Lehet csak a VEPE "trükközik" valamit, de nekem ez nem tiszta.
Ha valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, kérem ne hagyja magában.
Komment