Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannónia alapjárati és főfúvóka mérete bejáratáshoz
Pannónia karburátor mennyire partner a dologban, hát.
Miért? A lambda 1 elérésében mennyire partner? ;-)
- - - Updated - - -
lefagyott a karburátor
A több benzin a motorban a párolgáshője miatt hűti a hengert, és a dugattyút.. ez egy kicsit nagyobb hőmennyiség, mint hogy 35 fok helyett -5 fokos gázt juttatsz a hengerbe.
gesszti, na - felhívtam régi barátom Sabó János --ismertebb nevén : Bregyó , aki valaha ott ment az elejében , elé jó 2T motorokat faragot , Kispatai Viktor a fia 3 szoros Alpok Adria győztes , persze az ő motorját is ő feragja , ( az én suphnimban csak a gyári versenymotor főtengelyéből vettünk le majdnem 1 kg ot )
Aztán abban maradtunk , hogy a Pannónia karbinál tök mindegy , mert annyira (gagyi ) egyszerü , hogy fuvóka , tű , benzinszint változtatásal hasonló beállítási formákat lehet elérni . Teljessen értelmetlen vitába szálni .
Abban maradtunk .,hogy amíg elindul és megy -addig lehet dusítani -- aztán ha nem köpi be a gyertyát lehet egész kormos fekete -akkor kap sokat . Ezt tekinthetjük bejáratási dús keveréknek , aztán ha ennek a korszaknak vége , akkor ki kell őzbarnásítni a gyertyát .
Röviden ennyi , de nem tudtam az egész beszélgetést lejegyezni .
A tapasztalatom a 150-es fúvókával az volt, hogy 50 szűk 55 ig jól ment. Érezhető volt a motor felől dús kenés a dugattyúhangban. Azon túl - habár érződött a gázadás - de erőtlen motor teljesítmény mutatkozott és nem a kuplungcsúszás okán, ez a későbbiekben igazolódott.
Véleményem: Nép motor volt ez. Gyakorta gáz fakéz, bejárati tapasztalatlanság és érzéketlenség. Ha belegondolunk a mérnökök gondolkodásába és az akkori műszaki kultúra függvényébe, akkor logikus előírni egy nagy fúvóka méretet, ami behatárol egy sebességi tartományt. 50 - 55 -el simán megy, kb 500 km után fúvóka csere, és már nagy kár nem lehet. Istráng szaggatás ezután sincs, 80 as tempó max. Mit lehet mondani? Hallgassunk a motorunkra! A megfelelő kenést szerintem néha-néha visszavett és újra odatett kis gázfröccsel el lehet érni, ritkán egy kis bekuplungozással enyhe gázadással még, főleg, ha enyhe torpanást érzünk, ami főleg az első időkben lehetséges. Én most ezzel próbálkozom. kánikulában így tettem meg 50 km -et, de éreztem, ment volna a további 50 x 50.
Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 jún. 12, 21:42.
Komment