Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Apa kezdődik,avagy T1 kicsit másként!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Apa kezdődik,avagy T1 kicsit másként!

    Üdv mindenkinek!
    Ahogy a bemutatkozásnál ígértem , meg is nyitottam ezt a témát.
    A felújítás alanya egy 1961-es évjáratú T1-es Pannónia,aminek már 4 éve nincs műszakija.
    Click image for larger version

Name:	saját pancsi.jpg
Views:	2
Size:	203.9 KB
ID:	157786
    Sokáig halogattam a felújítást de idén végre neki láttam a szétszerelésnek, átalakításnak (erre utal a cím is ).
    Egyenlőre a kipufogók amik elkészültek (kedves ismerősöm keze munkája, respect) ,jelenleg homokfúvónál vannak, jövő hétre kész és viszem őket krómoztatni.
    Click image for larger version

Name:	Fénykép-0037.jpg
Views:	2
Size:	201.7 KB
ID:	157784Click image for larger version

Name:	Fénykép-0038.jpg
Views:	2
Size:	197.6 KB
ID:	157785

    Üdv:Bubu

    #2
    Egyenlőre a kipufogók amik elkészültek (kedves ismerősöm keze munkája, respect) ,jelenleg homokfúvónál vannak, jövő hétre kész és viszem őket krómoztatni.
    f-nyk-p-0037.jpgf-nyk-p-0038.jpg
    Jól látom,hogy ágyúhüvely a hangtompító?A sárgaréz legalább elégeti a lerakódást!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      mateapu
      Jól látom,hogy ágyúhüvely a hangtompító?


      ...Akkor ez tényleg nagy durranás lesz!

      (Bubu, meg ne sértődj! Ez nem egy keménygalléros akadémikus szakmai testület, mennek itt a szakmai dolgok mellett a pénok is...)
      sepy és Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Bár valóban hasonlít, de sima egyes acéllemezből lett a forma lehajtva, a lamellák is újak, azokat is az aranykezű szaki készítette!
        Reméltem is ,hogy nem csupa faarc fazon a fórumozók többsége!
        Políroztam pár dolgot de mivel nem kezeltem le szépen vissza is oxidálódott ,kezdhetem előröl.
        Hátulra PÖCS lámpát szeretnék , de nagyon beteg volt a színe ,csupa karc, tiszta matt.Megcsiszoltam, kicsit felpolíroztam, azt tervezem,hogy piros üvegfestékkel megfújom airbrush-pisztollyal.Remélem menthető még.
        Képeket majd a hétvégén mellékelek.
        mátéapu, Lemezjáték és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Bubu1976 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          piros üvegfestékkel megfújom airbrush-pisztollyal.Remélem menthető még.
          Létezik direkte ilyen célra lámpabóra lakk. Vagy valami ilyesmi nevű cucc.
          A nagy "tuningmestrek" is ilyennel szokták lefújni a kocsijuk hátsó lámpáit feketére(ha nem fóliázzák). Létezik pirosban is.
          kollarg, Lemezjáték és Atti69 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszi,utána nézek!

            Komment


              #7
              Üdv mindenkinek!
              Hello, kedves Bubu1976 a szülővárosomból! Itt vagyok nem messze, szintén Pannonia T1 készül, igaz nagyon lassan. És nem '61, hanem '62.

              Én lámpafestéket Győrben vettem a Fészekben lévő festéküzletben, nem volt egy drága dolog. A sárgás búrának festve enyhén barnás árnyalata lett napfényben, de átvilágítva pirosnak piros.

              De mutatok egy részletet, hogy mi készül:

              Click image for larger version

Name:	fekete-fekete.jpg
Views:	1
Size:	180.8 KB
ID:	147059

              (igen, direkt csak ennyi - egyrészt csak ez van készen nagyjából, mert ez most a 2. számú projekt a GS mellett, másrészt oltári rendetlenség van a környéken)
              cocojumbo és heeegany kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                kollarg
                És nem '61, hanem '62.
                Ez jó, az enyém 63! Ki kellene rakni az egész sort......és ha megvan, motorszám szerint folytatni!

                Annyi kritikát engedj meg a lámpára, azokat a kereszthornyú csavarokat nem akarod simára kicserélni?
                sepy, és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  kereszthornyú csavarokat
                  Én útjaim közben szinte minden csavarboltba benézek. Beszerzem ami később kellhet mert erősen fogynak a régi minták.

                  Komment


                    #10
                    ÁÁÁÁ egy földim, nagyon örülök kollarg!
                    Amint látom nálad sem egy szokványos restaurálás folyik!Nagyon jól mutat a fényes és a matt felület egymás mellett!
                    A csavarokat speciel én is ki fogom cserélni, ha megköveznek is érte lesz imbusz meg kereszthornyos is!
                    Nem kimondottan restaurálási minőségben gondolkodom.

                    Komment


                      #11
                      Annyi kritikát engedj meg a lámpára, azokat a kereszthornyú csavarokat nem akarod simára kicserélni?
                      Azok mögött még nincs gyújtáskapcsoló - csak azért kerültek bele, hogy pozícióban tartsák a gyújtáscímkét. Ezek valami számítógépből jött csavarok, erre jók. A végleges verziónál mindenhova imbusz vagy torx fog kerülni, hogyha hosszabb útra indulok se kelljen sok cuccot bekészíteni a majd felhajthatóra elkészített ülés alá.

                      Amint látom nálad sem egy szokványos restaurálás folyik!Nagyon jól mutat a fényes és a matt felület egymás mellett!
                      Két motort, egy '72-es T5H-t és egy '61. szeptemberi T1-et felújítottam OT-képesre, aztán rájöttem hogy annak még nem jött el az ideje nálam. Még meg kell tanulnom a jelenleginél is jobban vigyázni a technikára.

                      Ez a konkrét motor egy elég vegyes darab: a váz egy rábakecöli bácsi hagyatékából van, aki újonnan megvette, '75-ben kivonatta és a vázon kívül minden elkallódott. Az alkatrészek itthon a polcokról kerültek egy kupacba, legalább 3-4 helyről vett-kapott holmik. Az eredeti blokk ki tudja hol lehet, majd teszek bele egyet az itthon lévők közül. Van egy kiszemelt, fél éve még működő P10 blokkom.
                      Azért ez a dolog a másodlagos, mert annyi (szigorúan csak visszaalakítható) átalakítást tervezek rajta, hogy eltarthat 2 évig mire ebből műszaki vizsga lesz. A Kawa hajtórúd megvan, dugattyú-henger-hengerfej sem gyári lesz (ha a keret engedi), joker fórumtársunk receptje szerint szeretnék egy tisztesség kuplungot, idegen elektromosságot, idegen karburátort, egyedi légszűrőt és tárolódobozt, felhajtható ülést meg egyebeket - csak kicsit el vagyok veszve a munka-szakdolgozat-költözés-GS500/550-stb. sokszögben. De menni fog, csak kicsit lassan, mert még a fényezést - kárpitozást sem akarom kiszervezni. A lényeg, hogy ránézésre bárki felismerje, visszaalakítható legyen amikor meggondolom majd magamat, viszont fúrhassak-faraghassak, mert azt már-már jobban szeretem, mint gurulni velük.

                      Egyébként nálad mi a cél vagy a kijelölt irány?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 aug. 28, 22:21. Oka: a ragozással hadilábon állok...
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Nálam sem egy egyszerű felújítás a cél!
                        A blokkot szeretném modernizálni kicsit,normális minőségű csapágyak, esetleg a forgattyús hajtómű japánra cserélése( bár ez nagyon megnyomná a költségeket!) , elektronikus gyújtás, delorto vagy japán porlasztó,természetesen polírozom a teljes blokkot ahogy minden más alu alkatrészt is.Előre szeretnék egy Honda CB agyat duplex fékkel, szerszámtartós TLT tankot, barna-vajszínű fényezés .A kipufogók sem véletlenül lettek P10 mintára átalakítva, a szűkülő végű kipufogó jobban tetszik mint az eredeti ferdére vágott!A Pannónia emblémák a tankon mahagóni vagy diófából lesznek kimarva (a minta már elkészült, ez még csak bükk,a képen nem látszik de domború is) Click image for larger version

Name:	P1010115.jpg
Views:	1
Size:	195.6 KB
ID:	147084 ahogyan a markolatokat is fából készítem. Szeretnék indexeket, a teljes rendszer 12V-os lesz, hátra PÖCS lámpa kerül és ha sikerül akkor fehér peremű gumikat is hoznak majd Ausztriából!A szerelhetőség érdekében a csavarokat bilincseket ma használatosakra cserélem, talán még kap 2 szép krómozott tükröt is.Fejben már eléggé kész a kép a moci végleges állapotát illetőleg, de még elég sok dolog képlékeny!

                        Üdv:Bubu

                        Komment


                          #13
                          Én sem vagyok az új dolgok ellen de egy üveg gyöngyözött blokkfél a deklivel csak a merevítő polírozva szerintem szép látvány. A motor külső csavarjait hagyd meg klasszikusra az illik hozzá. A kerék nagy fékdobbal műszaki képes lenne de a Hondával átalakítva nem tudod levizsgáztatni csak átalakítási engedéllyel de az nem éri meg nagy költség. Szép gép állt azért össze Fejben és következetes végrehajtáshoz sok türelmet és jó munkát.Bocs,hogy bele beszélek CZ-s rajongó létemre csak úgy lenne jó ha a végén motorozni is lehetne nem csak szobadíszként állna a szőnyegen " olaj nélkül mint a kiállítási darab".Én ugyanígy vagyok a 350-es CZ -vel szeretném használható kényelmemre szabott gépet csinálni belőle de egyedi küllemmel!, felismerhető legyen mint Te is írtad miből lett de nem az.Nem Szoc. tömegtermelés szülötte hanem egyedi melyből 1 db. van melyet nézve lehet vitatkozni , hogy volt ilyen vagy sem.

                          Komment


                            #14
                            Nálam sem egy egyszerű felújítás a cél!
                            Azt látom. Érdekes koncepció, kíváncsi vagyok mi lesz belőle.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment


                              #15
                              Ha nem tetszik majd a polírozás, akkor is ráérek gyöngyöztetni, a polírozás ingyen (vellllany ár) van!
                              A csavarokat már régen lecseréltem, annyira nem volt csúnya, a műszakitól sem tartok nagyon, ha cseszegetnek akkor műszakira gyári kerékkel viszem aztán egy unalmas 10 percemben kicserélem!
                              Szeretem a kihívásokat, a legnagyobb ellenségem az idő (meg a pénz ) hiánya!Ez egy marha hosszú project lesz ezt megígérhetem!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X