Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • wsievers
    replied
    Jó lesz az 4 pofás tokmánynak is
    Jó számolni nem tudok, de a forgófej egy kicsit erős volt.
    Én TOS esztergán vésegettem reteszhornyot. A legkeményebb a gyorsacél kés megköszörülése volt. Első alkalommal kissé nehéz volt úgy, hogy csak a tankönyv ábráját láttam azelőtt, a szerszámról és a műveletről is.
    Később már magamnak is így csináltam, ha kellett. Ha tudsz szerezni lapkás beszúró/leszúró kést, az tökéletes a keskenyebb hornyoknak.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 21:58.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Inkább életlen volt a beszúrókésed.
    Az a beszúrókés nem életlen, hanem törött
    Az elején nem is köszörültem meg rendesen, aztán amikor rájöttem hogy ez nagyon szar akkor kicsit még húztam rajta és jobban alá is köszörültem. Így már elég jó lett.

    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Eloxálást hány% kénsavval csinálod?
    Elég a 37% akkusav?

    Egyébként mivel csináltad ezt a vésést?
    Azt látom, hogy eszterga forgófejébe van befogva a dugó, de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
    Sima háztartási boltban kapható akkusav. Mindenféle hígítás nélkül. (próbáltam hígítva is, de úgy nem lett jó)

    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.


    Az mi a fene lenne? o.O
    Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.


    Lehet vele vésni, marni, amit csak akarsz. Csak nem kell leragadni ott, hogy a tokmány mindig forog. Ha rögzítve van a tokmány akkor a hossz szánon gépi előtolással, a keresztszánon pedig a fogást adva szépen lehet vésni egy oldalra fektetett beszúrókéssel. Így csináljuk a reteszhornyot is. Saját esztergán azért ez nem túlságosan javasolt, mivelhogy szélesebb horonyhoz már igencsak masszív gép kell.
    Jó lesz az 4 pofás tokmánynak is

    EAN1000-esen meg csak akkor van előtolás ha a főorsó is forog. Az előtolás a főorsón keresztül kapja a hajtást. Szóval kézzel kell tekerni a hossz vagy kereszt szánon. Attól függően hogy merre akarunk vésni.
    Bár én alunál keményebb anyagot még nem véstem vele és nem is szeretnék.
    Az alut meg a műanyagot meg bírnia kéne.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Lehet vele vésni, marni,
    És miért nem marsz?
    Ha biztonságos befogást akarsz,ne légy lusta egy un.futert készíteni ami a szoknyába illik,ezután támaszd meg egy csővel ha elég a hely,elég a szegnyereghüvely:nem forog el és nem tud mozdulni.
    A kést kenni kell alunál. :üregelő spray, wd-40, hűtővíz,és amit az isiben tanultam petróleum.Lényeg,a forgács ragadását teljesen meg kell szüntetni!

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Wsievers ötlete a dugattyú furatolásával nekem szimpatikusabb, s házilag is könyebben kivitelezhető.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    wsievers
    különleges geometriát adó forgácsolás
    Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.
    ...Nem egészen erre gondoltam, hanem a csepeli dugattyú készítő célgépre, amivel a kúposságát és ovalitását munkálták meg a dugattyúnak...

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    különleges geometriát adó forgácsolás
    Jah, esztergáljunk belőle le ott, ahol megszorult már valamikor.


    forgófejébe
    Az mi a fene lenne? o.O
    Van ennek rendes neve is, tokmánynak hívják. 3 pofás tokmánynak. Vagy amerikánerként is hallottam már öregebbektől.


    de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.
    Lehet vele vésni, marni, amit csak akarsz. Csak nem kell leragadni ott, hogy a tokmány mindíg forog. Ha rögzítve van a tokmány akkor a hosszánon gépi előtolással, a keresztszánon pedig a fogást adva szépen lehet vésni egy oldalra fektetett beszúrókéssel. Így csináljuk a reteszhornyot is. Saját esztergán azért ez nem túlságosan javasolt, mivelhogy szélesebb horonyhoz már igencsak masszív gép kell.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 dec. 23, 21:41.

    Leave a comment:


  • bokor28
    replied
    Eloxálást hány% kénsavval csinálod?
    Elég a 37% akkusav?

    Egyébként mivel csináltad ezt a vésést?
    Azt látom, hogy eszterga forgófejébe van befogva a dugó, de nekem az eszterga hengeres anyagok körbe-körbe megmunkálásáról szól.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Inkább életlen volt a beszúrókésed.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Nem is olyan egyszerű dolog ez. Egy kicsit jobban megnyomtam vésés közben és végig is repedt a szoknya.
    Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210522.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	147840Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210535.jpg
Views:	1
Size:	185.3 KB
ID:	147841Click image for larger version

Name:	IMG_20151223_210547.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	147842
    Bár lehet hogy ennek már a dugó előéletéhez is van köze. Elég meggyötört már, de próbadarabnak tökéletes

    Kövtkező lépés hogy tesztelem rajta az eloxálást. Aztán ha az is beválik akkor jöhet élesben is.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    A Csepel gyár mérnökei elég sokat agyaltak rajta, hogy orvosolják a megszorulási problémákat, és a kor adta technikai lehetőségek közül többel is éltek (magasan ötvözött dugattyú, különleges geometriát adó forgácsolás, henger borda kialakítás megváltoztatása, stb.), a felhasítással valamiért nem foglalkoztak, pedig ismert volt előttük a megoldás.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    Fenntartom hogy a gát hűtése a fontosabb feladata. Pár furat is elég egymás alá.

    Leave a comment:


  • Lemezjáték
    replied
    wsievers
    ott meg ezek alapján minek...
    Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?
    Félreértettél, azért nem sliccelem, mert nem a gyűrűk alatt volt a megszorulási nyom, hanem a gyűrűknél, ott meg talán nem kellene már felvágni a dugót...

    A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.
    Igen, jogos, ez valóban intenzív hűtést ad még ha melegebb is, mint a friss keverék.

    Amúgy gondolkozom ezen a felhasításon, mennyire lehet hatékony?...Ha már szorul annyira a dugó, hogy a henger a hasítékot nyomja össze, akkor az elég erősen neki kell, hogy feszüljön a henger falának...?

    Leave a comment:


  • sepy
    replied
    Énnekem ha megragadás közeli élményeim újból elő jönnének akkor Tonybacsi 2. képén ábrázolt megoldást választanám. A hasíték végeit biztosan fúrni kell ez más esetben is törvényszerű. Semmi képen nem vágnám végig mint az első képen van. Természetesen egy nagyon jó minőségű dugó esetén egy megfelelő illesztéssel nem lehet ilyen baj. Ha pedig erre nincs keret és tolni szeretnénk egyetlen megoldás a laza illesztés és sajnos a gyár által javasolt / 5-10.000 km-ként/ állandó szét össze szerelés. Ezért én inkább a megtérülő drágábbat választanám és nem kellene a zabszemnek a nadrágom ülepében lenni, hogy mi lesz ha..? előzni szeretnék vagy egyszerűen egy jót motorozni.

    Leave a comment:


  • wsievers
    replied
    ott meg ezek alapján minek...
    Khm...a gáthoz hozzáfér a keverék, mint hűtőközeg?

    - - - Updated - - -

    van a dugattyúnak egy alsó hűtése is az elősűrítés során beszívott friss keverékből adódóan.
    A 4 ütemnél pedig normális alsó hűtése az olajnak köszönhetően.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A lézerkardos vágógéppel nem lehet ilyet megcsinálni?
    Ez csak sík lemezeket tud vágni. Rúd anyaghoz, csőhöz, zártszelvényez kellene hozzá egy rotolas nevű kiegészítő.
    (jópár milla, és ráadásul a gépágyon nincs hozzá hely kialakítva. Pedig jó cucc lenne...)


    Persze lehet vele szórakozni. Vágtam már zártszelvénybe ezt-azt, de értelmes pontosságot sosem sikerült így elérni még azon sem. Egy rövid és hengeres darabbal meg esélytelen...

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information