Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

  • sepy
    replied
    Egy precíz megmunkálással és megfelelő anyagból készült hengerfejet én is max. vékony papír tömítéssel / olajossal vagy tömítő paszta / tenném fel. Nem szeretném becsmérelni de ha rendesen meghúzva / nem túlhúzva/ értem itt a szabályt betartva átlósan és nem körbe körbe és utána középen kifúj akkor valószínű görbe. Ha a tolómérőt ráfektetve átlósan merve a fény felé ha világít a tömítő felület alatt akkor gépműhely! Én így csinálom.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Akkor az már nagyon kifújt. Vagy már a gyűrűk sem tömítenek jól.
    Az egy leálláson kívül ilyen probléma nem volt, úgyhogy én nem látom olyan vészesnek a dolgot. Ha jó idő lesz majd kiderül

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Annyi volt, hogy melegen csak tolásra indult egyszer a kompresszió hiánya miatt. Aztán Veszprém felé gondolt egyet és megállt ahogy felmelegedett az öntvény. Ha ment akkor ment rendesen.
    Akkor az már nagyon kifújt. Vagy már a gyűrűk sem tömítenek jól.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Annyi volt, hogy melegen csak tolásra indult egyszer a kompresszió hiánya miatt. Aztán Veszprém felé gondolt egyet és megállt ahogy felmelegedett az öntvény. Ha ment akkor ment rendesen.

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Hétvégén levettem, ez is ott Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.
    És te a motor menettulajdonságaiban tapasztaltál változást?

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Nekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.
    Hétvégén levettem, ez is ott Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.

    Leave a comment:


  • joker
    replied
    ..és igaza is van ! Ha már úgy is le volt szedve ...

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.
    Bevisznek egy kissé agyonhasznált simsont aminél kifúj a hengerfely,haver gyorsba inyé.!Egy napot elcseszel henger le,tőcsavarok,anyák,henger,hengerfely,gyertyamenet+lepucol,kijavít pótol...?
    Ezután karbit kipucolhattad volna ,neked semmiség...

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    Igen, ez így van. Eleinte csodálkoztam,de szedtem szét pár motort sok üzemóra után papír hengerfej tömítéssel (a TLB is ilyen volt... pedig az NDK területéről jött) Elismerem az igazad, de én mégsem alkalmazom.. Valamiért nem tűnik egy precíz megoldásnak. A fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.
    Már említettem:a papír jól tömít(amíg légüres térben van)nem ég el,mivel az égéshez oxigén kell.!Jó felületek közé elegendő a sima papír tömítés !!!!!!A klingelit is kiég,ha nem jó a felület,vagy félre van húzva!!!!!!

    Leave a comment:


  • Atti69
    replied
    mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    tömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!
    Gyári megoldásban is létezik. Én a hengerfejeket halványan fbs pasztával rakom fel..nekem bevált. Hőt,nyomást jól bírja. A kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.

    Leave a comment:


  • mátéapu
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Amit levesz belőle az esztergályos
    Kérj labirint beszúrásokat a felületbe,az belevág a tömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Nem tűnt rossznak a hengerfej amit felraktam, de amikor lehúztam a hengerről alatta rohadt vastag alu tömítés volt, ezek szerint nem véletlenül. Amit levesz belőle az esztergályos azt majd tömítésben visszarakom. Nagy probléma talán nem lesz vele. Sörös dobozt majd találok itthon, bár azt nem én iszom

    Leave a comment:


  • heeegany
    replied
    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Megvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
    Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:
    Nekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.
    De mondjuk ennek ellenére mentem vele még kb 400km-t mire szétszedtem és tömítést cseréltem. Változást nem nagyon tapasztaltam a motor erejében-dinamikájában
    Na de azért egy sörös dobozból vágott alátét nem árthat. Az a kompresszióviszonyon sokat nem ront, de a tömítési képességen javít.

    Leave a comment:


  • Titus
    replied
    Megvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
    Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 nov. 05, 21:47.

    Leave a comment:

Ugrás az oldal tetejére
Working...
X

Debug Information