Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia motorblokk
Collapse
X
-
Egy precíz megmunkálással és megfelelő anyagból készült hengerfejet én is max. vékony papír tömítéssel / olajossal vagy tömítő paszta / tenném fel. Nem szeretném becsmérelni de ha rendesen meghúzva / nem túlhúzva/ értem itt a szabályt betartva átlósan és nem körbe körbe és utána középen kifúj akkor valószínű görbe. Ha a tolómérőt ráfektetve átlósan merve a fény felé ha világít a tömítő felület alatt akkor gépműhely! Én így csinálom.
-
Az egy leálláson kívül ilyen probléma nem volt, úgyhogy én nem látom olyan vészesnek a dolgot. Ha jó idő lesz majd kiderülheeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor az már nagyon kifújt. Vagy már a gyűrűk sem tömítenek jól.
- 1 like
Leave a comment:
-
Akkor az már nagyon kifújt. Vagy már a gyűrűk sem tömítenek jól.Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAnnyi volt, hogy melegen csak tolásra indult egyszer a kompresszió hiánya miatt. Aztán Veszprém felé gondolt egyet és megállt ahogy felmelegedett az öntvény. Ha ment akkor ment rendesen.
Leave a comment:
-
Annyi volt, hogy melegen csak tolásra indult egyszer a kompresszió hiánya miatt. Aztán Veszprém felé gondolt egyet és megállt ahogy felmelegedett az öntvény. Ha ment akkor ment rendesen.
Leave a comment:
-
És te a motor menettulajdonságaiban tapasztaltál változást?Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHétvégén levettem, ez is ott
Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.
Leave a comment:
-
Hétvégén levettem, ez is ottheeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.
Nagyon minimális a hézag élvonalzóval nézve, úgyhogy kap egy alu tömítést elsőre, aztán próba.
1 kép
Leave a comment:
-
Bevisznek egy kissé agyonhasznált simsont aminél kifúj a hengerfely,haver gyorsba inyé.!Egy napot elcseszel henger le,tőcsavarok,anyák,henger,hengerfely,gyertyamenet+lepucol,kijavít pótol...?Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.
Ezután
karbit kipucolhattad volna ,
neked semmiség...
- 2 likes
Leave a comment:
-
Igen, ez így van. Eleinte csodálkoztam,de szedtem szét pár motort sok üzemóra után papír hengerfej tömítéssel (a TLB is ilyen volt... pedig az NDK területéről jött)
Elismerem az igazad, de én mégsem alkalmazom.. Valamiért nem tűnik egy precíz megoldásnak. A fémfelületeket illeszteni kell, lehúzás erejére..sorrendjére ügyelni.. Egy szakinak ez alapvető,zsigerből jön.
Leave a comment:
-
Már említettem:a papír jól tömít(amíg légüres térben van)nem ég el,mivel az égéshez oxigén kell.!Jó felületek közé elegendő a sima papír tömítés !!!!!!A klingelit is kiég,ha nem jó a felület,vagy félre van húzva!!!!!!Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.
- 1 like
Leave a comment:
-
Gyári megoldásban is létezik. Én a hengerfejeket halványan fbs pasztával rakom fel..nekem bevált. Hőt,nyomást jól bírja. A kipuff torok és cső csatlagozást is ezzel tömítem,s onnan sem ég ki.mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésetömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!
- 3 likes
Leave a comment:
-
Kérj labirint beszúrásokat a felületbe,az belevág a tömítésbe mint a hengernél és jól tömít!!!Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAmit levesz belőle az esztergályos
- 4 likes
Leave a comment:
-
Nem tűnt rossznak a hengerfej amit felraktam, de amikor lehúztam a hengerről alatta rohadt vastag alu tömítés volt, ezek szerint nem véletlenül. Amit levesz belőle az esztergályos azt majd tömítésben visszarakom. Nagy probléma talán nem lesz vele. Sörös dobozt majd találok itthon, bár azt nem én iszom
Leave a comment:
-
Nekem a henger és a hengerfej között, elől volt egy jó olajos csorgás nyom. Ott fújt ki.Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMegvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:
De mondjuk ennek ellenére mentem vele még kb 400km-t mire szétszedtem és tömítést cseréltem. Változást nem nagyon tapasztaltam a motor erejében-dinamikájában
Na de azért egy sörös dobozból vágott alátét nem árthat. Az a kompresszióviszonyon sokat nem ront, de a tömítési képességen javít.
- 1 like
Leave a comment:
-
Megvan a következő hiba a Pannónián. Az elöregedett tanksapkatömítés után dombos vidéken elgyengült a gép, lehúzódtam egy földútra, elég meleg volt a henger, gondoltam a dugó kezd szorulni, de könnyen forgott. Örültem, hogy időben megálltam. Nem kellett volna még a Bakony felé engednem a gépet, maradtam volna a Kisalföldön, na mindegy. Több mint fél órát ültem a P10 mellett, amikor szinte teljesen kihűlt gondoltam indulok haza. Szívató nélkül kis gázzal, de többszöri próbálkozásra sem pöffent még szívatóval sem. Kivettem a gyertyát, szikra volt, de száraznak tűnt. Kivettem a fúvókákat, nem voltak eldugulva. Próbáltam másik gyertyával is a szikrát, de az eredetivel volt a legjobb így visszatettem azt. Ezután beindult. A kipufogógáz jól láthatóan (melegen a kipufogóból alig látni füstöt dacára az 1:25 aránynak) jött elől a henger tetején is, a dús keverék miatt, akkor megértettem, a hengerfejet kellett volna síkolni, mert elveszik a kompresszió. Repedés remélem nem lesz, de ez csak szétszerelés után derül ki. Mivel tömítés nélkül raktam össze így a hiba még könnyebben előjött. Csoda, hogy eddig bírta. Utána hazavitt ahogy hozott, de úgy adtam a gázt, hogy kevésbé tudjon melegedni. Idénre már elteszem a gépet, szerencsére van más amivel tudok gurulni a maradék jó időben.
Amikor még nem sejtettem semmit, Pannónia hűtés az árnyékban:1 képUtoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2017 nov. 05, 21:47.
- 4 likes
Leave a comment:
Leave a comment: