Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia motorblokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Kollarg! Ha szétszedésre kerül tuti lefotózgatom, már csak dokumentálni is. Elektronika? Pont nagyon szeretem összerakni az elektronikát. Gondoltam olyanra is, lehet nagy marhaság ám, hogy szerzek valami pusztulatos állapotú blokkot, azon kísérletezek, s aztán bántom azt ami a forgalmiban is be van írva.

    Komment


      #62
      Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        Hi!

        Ma ebben a szép, borongós időben kerültem a motorral egy kisebb kört a város körül.
        60-70-es tempóban. Vinne többet is, de nem szoktam erőltetni, a max amit eddig mentem vele 100 volt. (óra jól mér, gyorsasági digitális órájával mértük össze).
        Füstölés javult, kicsit kipucoltam a porlasztót, légszűrőt, talán alapjáraton még mintha kicsit több volna a füst mint kéne, de belefér.
        Hazaérkezve megnyugodtam, a gyertya szép barna színűre van égve. (gyertya 240-es).
        Remélem ezt a nyarat tudom motorozni vele, amint kész lettem az 'A+' jogsival. Teljes blokk generál télire van tervezve.

        Komment


          #64
          OdinHEM, dott és TZ kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            "Ezer szerencse, hogy a Pannóniába egy deka elektronikát sem építettek a gyárban" bizony így legalább nincs minek elromlania!

            Most hogy elég jót motoroztam vele, letettem a generálról télig, igazából ami "baja" van, az hogy kicsit hangosabbak benne a csapágyak. De szerencsére nem vészes.

            Komment


              #66
              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              az egész mindössze pár tized mm
              Nem tudom ti mekkora O-gyűrűket használtok, nekem a 20*2-es és a 11*2-es sem nagyon szorul. Viszont emlékeim szerint van a kereskedelemben elérhető ugyanilyen átmérőjű gyűrű 1,8-as keresztmetszet átmérővel. Szerintem az is tömítene eleget és sokkal egyszerűbb mutatvány mint átmunkálni a tengelyt vagy leszedni a gumigyűrűből.


              Azért nem biztos hogy olyan rossz lett volna ha a Csepeli Motorkerékpárgyárban kicsit hajlanak a villamos dolgok modernizálására. Főleg jó lett volna nagyobb leadott teljesítmény a világításhoz - én hétvégi délutánokat / estéket szoktam motorozásra használni, elég kellemetlen amikor vasárnap hajnalban nagyon kell meresztgetnem a szememet hogy hol bújkálhatnak a fácánok meg a nyulak miközben megyek hazafelé.

              (bár lehet csak a féket kellene megcsinálnom úgy, hogy a fékút rövidebb legyen mint a táv amit a tompított bevilágít... )
              Lemezjáték, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #67
                OdinHEM, -t5- és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Motorral nyúlra ? Nincs sörétes puskád ?
                  Attól félek megszólnának a rend éber őrei ha a 86-oson puskával gurulnék végig, szóval marad a motorral vagy a sisakkal vadászat.. Eddig egyébként is 3 a rekord, mármint a 48 km-en 3 igazoltatás: Csornán, Enesén és Győrben is, mindezt 1,5 órán belül egy szombat estén.


                  dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  szerzek valami pusztulatos állapotú blokkot, azon kísérletezek, s aztán bántom azt ami a forgalmiban is be van írva.
                  Ha kell alkatrésznek, akkor lehet, bár a pusztulatos olcsó blokkokból általában kevés a jó alkatrész. Ami jó, az pedig jó szokott lenni mindegyikben. Szerintem sokkal célravezetőbb a szakkönyvekből meg a fórumról összeszedni a szükséges infókat, ApaE blogsorozata alapján legyárta(t)ni a célszerszámokat előre és utána higgadtam, átgondoltan nekiállni. És nem kapkodni, mert abból csak a baj van.
                  A célszerszámok jó dolgok, szenvedéstől, időpazarlástól és más szerszámok + alkatrészek tönkretételétől kímélik meg az embert. Látnod kellett volna engem, amikor itthonról 40 km-re egy jóbarátomék háza előtt akartam sima 3 karú csapágylehúzóval leszedni a Pannonia lendkereket, ráadásul egyedül mert a fiatalember inkább röhögött rajtam. Lehúzó feltesz, mindhárom karját ki kellett villáskulccsal támasztani (hogy ne ugorjon le a lendkerék íves felületéről, a villáskulcsot a lendkerék kivágásának külső széle és a lehúzó karja közé helyezve), szóval ezt a földön ülve, a két térdemmel meg a bal kezemmel csináltam, a jobb kezemmel akartam tekerni a lehúzó menetes szárát, de közben feszíteni kellett a kulcsokat hogy ne forogjon el az egész szerkezet. Hát 15-20 perc alatt össze is jött.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 05, 17:10.
                  OdinHEM, dott és 4 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #69
                    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Főleg jó lett volna nagyobb leadott teljesítmény a világításhoz - én hétvégi délutánokat / estéket szoktam motorozásra használni, elég kellemetlen amikor vasárnap hajnalban nagyon kell meresztgetnem a szememet hogy hol bújkálhatnak a fácánok meg a nyulak miközben megyek hazafelé.
                    Ebben egyet értek. De nekünk ezt a delejezés megoldaná.
                    Nekem erre még rájön a sötétített bukó plexi is

                    Én ma egy futárt akartam elütni fényes nappal. Kilépett a busz elől...
                    Nagyon vadállat gépezet ez a Pannónia




                    dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    letettem a generálról télig, igazából ami „baja” van, az hogy kicsit hangosabbak benne a csapágyak.
                    Nos nekem is ráférne a nagyjavítás, de 21-ig vár.
                    Annak ellenére szépen megy és fürge is. 90-100 utazó ahogy ApaE is írta egyhengeresnél nagyon jó.

                    A füsttől meg ne félj. Hozzá jár bizonyos mértékig. Ha mégis zavar akkor szintetikus 2T olaj.
                    Amikor a hengerbe befűtesz akkor lesz a jó.
                    OdinHEM és norinco kedvelte ezt.

                    Komment


                      #70
                      Köszi a tanácsokat. Nem terveztem de holnap elvileg szerzek egy P10H-t (másik fórum témában már beszéltem róla).
                      Így ha nem is teljesen, de lesz valamilyen szintű donor.
                      No meg hát max annak a blokkjából/vagy azzal lesz használva.
                      Jól tudom ugye hogy kompatibilis a t5/p10 blokk? Csak az egyik henger kör, a másik meg négyzetes? Ja és a gyertya van más helyen?

                      Komment


                        #71
                        Sziasztok!

                        Eredetileg a T5-ös modell blokkja hogy nézett ki?

                        Gondolok itt arra, hogy homokszórt felülete volt, polírozott, vagy festett felülete volt?
                        Most újítom fel a motoromat és nem tudom a lelkének hogy is kellene valójában kinéznie.

                        Komment


                          #72
                          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Jól tudom ugye hogy kompatibilis a t5/p10 blokk? Csak az egyik henger kör, a másik meg négyzetes? Ja és a gyertya van más helyen?
                          Jól tudod. Meg a henger alakjának megfelelően mások a hangerfejek alakja is nem csak a gyertya helye.




                          Tató eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Sziasztok!

                          Eredetileg a T5-ös modell blokkja hogy nézett ki?

                          Gondolok itt arra, hogy homokszórt felülete volt, polírozott, vagy festett felülete volt?
                          Most újítom fel a motoromat és nem tudom a lelkének hogy is kellene valójában kinéznie.
                          Nem voltak festve az első szériák. Natúr alumínim színűek voltak. Nekem ami eddig nagyon tetszett és szerintem! közeli az eredetihez az a gyöngyözött teljes blokk és a csíkok pedik polírozva a dekliken.
                          -t5- kedvelte ezt.

                          Komment


                            #73
                            Igen a T5 és P10 blokkja látványosan abban tér el.
                            Ha pedig nagyon firtatni akarjuk akkor talán a hajtókar lehet még különbség. Bár az lehet évjárat függő. "Majd ApaE biztos tudja." Volt I alakú hajtókar és hold alakú. "nem tudom hogy szakszerűen így nevezik e, de formában az egyik nagy I a másik pedig domború" állítólag utóbbi a jobb, de lehet mende monda.
                            Talán a váltó kapcsoló szerkezet lehet még ugyan így évjárat szerint függő.




                            OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem voltak festve az első szériák. Natúr alumínim színűek voltak. Nekem ami eddig nagyon tetszett és szerintem! közeli az eredetihez az a gyöngyözött teljes blokk és a csíkok pedik polírozva a dekliken.
                            igen. Majd gondolom Tató majd ír egy évszámot és hónapot. Akkor biztosabb a megállapítás, hogy neki milyen lehetett.
                            Bár ha a blokkot megmossa és talál rajta minimális fehér festék nyomot akkor mézes mázas fehér volt

                            Valóban ízlések és pofonok. Én direkt le szedtem a megmaradt fehér részeket is. Nem azért mert nem jó úgy is, hanem azért mert a sok használat után lejárta az ember. Ha vissza festem akkor meg 1-2 év múlva megint letaposom.
                            OdinHEM, -t5- és Tató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              Majd gondolom Tató majd ír egy évszámot és hónapot.
                              A vázszámom: T5 010696


                              Le tudnátok nekem írni, hogy milyen méretű csapágyak kellenek a blokkba generálozáskor?
                              Esetleg az is, hogy mi a szimeringek mérete.

                              Van egy csapágyboltos ismerősöm és segít jó árban intézni, csak tudnom kellene a paramétereket.

                              Köszönöm




                              Közbe megtaláltam, csak nem tudom, hogy ennyi kell-e

                              csapágy:
                              3db 6305
                              3db 6303
                              2db 6204

                              szimering:
                              28x47x10
                              25x50x10

                              Komment


                                #75
                                Attached Files
                                -t5- és LC 9246 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X